Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[370z] Jakie opony używacie i jakie polecacie - na tor i na normalną jazdę


misio_de
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie polecacie opony - bardziej chodzi mi o producenta i model, niż o rozmiar.

Czy warto jeszcze raz wchodzić w OEM-owe Bridgestony, czy warto coś lepszego wrzucić. I czy takie same na obie osie, czy może naprzód są lepiej kierujące, a na tył inne, co lepiej się spisują jako napędzające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brigestony fabryczne to takie gówno że masakra, jedyna zaleta to że wolno schodzą a tak to powinny być zakazane moim zdaniem.

Pewno Kormorany albo Dębice lepiej by trzymały :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jak uzytkujesz auto jeśli robisz często trasę to raczej się nie nadają ze względu na to że możesz wpaść w koleinę pełną wody z którą bieżnik może sobie nie poradzić ale jeśli jest to miasto i sporadycznie trasa to jak najbardziej (trochę głośne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tylko R888;)

Czytałem że r1r są bardziej uniwersalne: bieżnik drogowy, mieszanka 888. Robię około 70% trasa/30% miasto, dlatego szukam czegoś uniwersalnego.

 

BTW: faktycznie Bridgestony ślizgają się zawsze i wszędzie. Z początku myślałem źe to auto tak źle się prowadzi...

A ktoś jeździł na Yokohamach, macie jakieś zdanie o nich? Zwłaszcza interesują mnie modele Advan Sport (v103 i v105), oraz Advan Neova ad08.

 

Znalazłem informację, że V105 na wyspach zdobyła w zeszłym roku najwyższą ocenę za bardzo dobrą przyczepność na mokrym i suchym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jeszcze na przodzie 103- nie lubie ich specjalnie /z tylu pzero corsa asymetrico

 

103 sie wolno rozgrzewaja- mówię o mieście

 

Mam na przodzie w innym komplecie neove przód , z tylu v102 -bardzo dobre sa- mozesz kupić komplet ale sa głośne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję znaleźć, na razie znalazłem nowe na tył za 600 PLN/sztuka. Na przód są, ale za prawie dwa razy tyle.

A na Advan Sport V105 ktoś jeździł? Bo ich cena jest równie przystępna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdze na yok adv sport v103. Sa ok ale chyba następne wsadze r888

Dawid a Tyciągle smigasz na r888?Jakie wwady a jakie zalety?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja śmigam na r888 i r1r ale niedługo wymienie tylko na r888. To nieprawda ze r1r ma tą samą gumę jak Rósemeczki gdzieś też kiedyś tak wyczytałem ale napewno tak nie jest

Napiszę tak gdy wsadziłem po continental conti sport contakt 3 r1r różnica była ogromna i jeśli jeździsz 70% w trasie to właśnie je bym ci polecił bo nie są głośne i w deszczu dają rade warunek jest taki ze muszą być nowe. U mnie po 3 latach czułem że już tak nie trzymają jak na początku.

R888 są głośne kolega teraz do zetki kupił kpl na allegro 245 r18 za 300 zł 6cio letnie i po rozgrzaniu raptem mógł zapomieć o drifcie nawet na II nie mógł go zarzucić hehe w r1r tego nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy na semislicki Federal SS595 warto się porywać? Cena jest niezła, na racingtires.pl opis brzmi zachęcająco, nawet rozmiary są (Toyo ciężko dostać 19).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak o toyo nie słyszałem negatywnych opinii tak o federalach że potrafią po extremalnych jazdach pękać wzdłuż opinnia osoby która sprzedaje opony toyo i federal polecał mi za to model fz-201

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem je w audi o powiem Ci ze lepiej mi się jeździ na tych federalach ss595. Ja teraz będę brał gumę extreme vr1 na próbę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór padł na Micheliny Pilot Super Sport na przód i Yokohamy Advan Neova ad08r na tył. Jak trochę pojeżdżę na tym secie to napiszę jakie mam spostrzeżenia. Pierwej jednak wybiorę się na tor na Bridgestonach, żeby mieć pełniejsze porównanie, tak na drogach jak i na torze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michelin super sport to dosc miekka opona, tyl znacznie bardzie twardy. Nie wiem nie jest zwolenikiem roznych marek opon na osiach. Mialem okazje kiedys jezdzic na roznych oponach dziwnie sie to zachowywalo , rozny czas nagrzewania , innaczej klejiły sie . Mam zle spomnienia z takch kombinacji. Nie polecam. Yokohama i Toyo to najlepsze marki do sportu . Tanisze i chwalone federale cały czas mnie zastanawiaja ss glownie do latania na codzień. Rs juz cos wiecej duzom dobrych opini o nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem żeby przód lepił się jak tylko można, a tył też, ale może trochę mniej. Też pierwszy raz mieszam kapcie na osiach, ale w DH to się sprawdzało idealnie (wiem wiem, zupełnie nie ta bajka :-))

Jak to wszystko założę to napewno opiszę wszystko. Obecnie mam cztery Bridgestony 050A (te na których wyjechał z salonu) i to jest katastrofa. Przód tdzyma słabo, tył w zasadzie wogóle. Głębokość bieżnika około 5mm, więc nie jest to ich koniec :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 mm to chyba mają jak wyjeżdżasz z salonu nowym samochodem, tak mi się przynajmniej wydaje.Musze kiedyś zmierzyc ale na oko to więcej nie ma.Ja jeżdżę  sporadycznie tym autem, ale przyczepnośc tych opon w temp. < od ok 10" C jest zerowa/mowa oczywiście o suchej nawierzchni bo na mokrej nawet nie próbowałem/,Dopiero teraz jak temp.wzrosły jest trochę lepiej.

Opony te są chyba zakładane z jednego powodu, że są produkowane w Japonii.

 

DOBRE PODSUMOWAIE

Brigestony fabryczne to takie gówno że masakra, jedyna zaleta to że wolno schodzą a tak to powinny być zakazane moim zdaniem.

Pewno Kormorany albo Dębice lepiej by trzymały :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Chciałem żeby przód lepił się jak tylko można, a tył też, ale może trochę mniej. Też pierwszy raz mieszam kapcie na osiach, ale w DH to się sprawdzało idealnie (wiem wiem, zupełnie nie ta bajka :-))

Jak to wszystko założę to napewno opiszę wszystko. Obecnie mam cztery Bridgestony 050A (te na których wyjechał z salonu) i to jest katastrofa. Przód tdzyma słabo, tył w zasadzie wogóle. Głębokość bieżnika około 5mm, więc nie jest to ich koniec :-(

 

Jak te Michelin Supersport, warte tej ceny ? Czemu nie zakładałeś 4 takich samych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yokohama świetnie się spisuje: trzyma mocno, a jak już puszcza to w sposób łatwy do wyczucia. Trochę gorzej na mokrym, ale biorąc pod uwagę bieżnik to całkiem dobrze. Michasie są faktycznie jakby miększe, ale bardzo dobrze kleją, przód nie chce wogóle ujeżdżać. No i trakcja na mokrym bardzo dobra. Jak zjadę tył to odkupię Micheliny, wtedy będę miał lepsze porównanie na jednej osi.

 

Nie zakładałem takich samych, bo Yokohamy na tył kupiłem w super cenie, a przodu wtedy nie mogłem znaleźć.

Edytowane przez misio_de
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...