Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Felgi. Alufelgi vs "blachy" ... dylemat


Badger1s
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie co do ceny, ile mogą kosztować alufelgi do renowacji, 15" ET +22?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

policz min. 50zł za renowację i porównaj do ceny za nieściuraną a będziesz miał odpowiedź. Plus to że masz zawrót d*py i fabryki nie pzebijesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam bo mam do sprzedania je i nie wiem za ile wystawić, a może ktoś tutaj szuka alusków?, dzięki :)

Edytowane przez Badger1s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

policz min. 50zł za renowację i porównaj do ceny za nieściuraną a będziesz miał odpowiedź. Plus to że masz zawrót d*py i fabryki nie pzebijesz.

tyle to samo piaskowanie stalowych kosztuje ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz nie pamiętam ale chyba zapłaciłem 400 za odmalowanie z piaskowaniem 5szt, z alu wyjdzie drożej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie piaskowanie i "proszek" 4 alu ... 450,-

w sensie nie u mnie tylko u mnie  :whistle:  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zrobione piaskowanie i malowanie alumy to 100 pln za sztukę. Oczywiście jak nie trzeba prostować i uzupełniać ubytków w rantach np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę co usłyszałem kiedyś i ma to sens:

z alusów w teren nadają się jedynie oryginalne, toporne z T1 ... ale i tak blachy lepsze do wszelkich liftów (a co za tym idzie i poszerzeń) 

pewnie, są alu takie jak @Raszągowi podesłałem, z duuużym ET ... ale to bulwary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ... tak:

 

 

 

:whistle:

 

 


Przy okazji tego zdjęcia znalazłem jeszcze jeden plus na korzyść moich felg względem fabrycznych alusów

... spójrzcie, jak głęboko jest "schowane" sprzęgiełko

przy automatach nie ma to może aż takiego znaczenia bo mocarne są ... ale AVM-y nawet te HP już nie bardzo  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie są te na rynek USA, bo wiem, że gdzieś widziałem, że na europe szły inne a takie właśnie chyba na USA. :)

 

Tylko nie moge znaleźć tych rysunków..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie ... w trzech T1 je widziałem i żaden z nich nie przypłynął zza Atlantyku 

dwie V6-ki na pewno nie ... a trzeci to diesel więc raczej też nie  :whistle:  ;)


Te Twoje alu to mi bardziej na "dwójki" wyglądają  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuje znaleźć to, ale nie pamiętam gdzie widziałem ten rysunek..

Tu coś jest, ale to chyba nie to: http://nissan4u.com/parts/terrano/el_wd21/1991_8/type_5/axle_suspension_and_steering/road_wheel_and_tire/illustration_1/

Edytowane przez Badger1s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może też być tak, że one tylko w "czyzero" były montowane .. tak samo jak opony 265/75R15

ale fakt, są mocne, dużo "ciała mają" i w teren mogłyby być ... tylko co to za terenówka na alusach  :whistle:  :thumbsdown:

Ja u siebie jeszcze inne alu. miałem, ale nie podobały mi się i czekają w garażu na swojego amatora :D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał takie to bym nie narzekał ... wtedy jeszcze w teren nie jeździłem przecież

Teraz jeżdżę i mam okazję podpatrzeć jak to u "zawodowców" wygląda ... żaden nie ma alu. a dodatkowo w XJ-tach ET nie ma specjalnego znaczenia, ale raczej wszyscy na "minusach" śmigają 

 

   https://www.youtube.com/watch?v=ZnUkOtZ7Tvc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam okazję podpatrzeć jak to u "zawodowców" wygląda

Kup sobie takiego Jeepa, pobędziesz z nim przez rok to szybko zatęsknisz za Terrano :D

 

Co do felg, to ważne jest jak łatwo bądź jak trudno jest je wyczyścić z gliny i małych kamieni. Na swoich dopóki nie odwiedziłem myjni jechało się dobrze. Po wydaniu 12 zł za zgrubne mycie felg i nadkoli nie dało się jechać szybciej niż 60km/h. W domu musiałem poświęcić jeszcze trzy godziny aby doprowadzić je do względnego stanu. Chyba szybciej byłoby ściągnąć koła :/

 

Takie mam felgi

post-76882-0-86370500-1428126555_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli felgi standard. Nie miałem takich historii nigdy, żeby trzeba było 3 godz. myć felgi. Miałeś pecha małego. ;):D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wjechałem w błoto z tłuczonym gruzem... a ta felga ma mnóstwo zakamarków. Siła odśrodkowa tak wszystko docisnęła że najpierw moczyłem wodą a potem wydłubywałem, najpierw palcami, a jak się skóra zdarła i zaczęły krwawić to zakrzywionym drutem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To faktycznie, ja na stalowych po żadnych bagnach, piaskach i kamieniach tak nie miałem. No cóż,może wszystko przede mną. :P;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...