Dar1962 Opublikowano 8 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 (edytowane) przyłączam się do gratulacji proponuję prześledzić ten temat - zebrano w nim chyba wszystko, co do tej pory wiadomo o tym aucie http://www.daciaklub...highlight=lodge Edytowane 8 Marca 2012 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gmarcin Opublikowano 8 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 (edytowane) Dzięki Panowie! Dar1962 wiem wiem, od wczoraj wałkuje ten temat. Moim zdaniem nie wejdą do nota. Kombinowałem tak. 4 latka z przodu ze mną a z tylu maluchy z żona po środku. No nie da rady, choc gdzies kiedys czytalem na jakims forum że ktos upchal 3 foteliki. Nie chce sprzedawc nota - zbyt fajnie sie nim nam smiga. Na razie szukam wąskich fotelików:) Ale moze tzreba spzredac. Tak czy siak rozważam wlasnie Lodgy bardzo serio. w tej cenie inne vany (corolla verso, zafiry, sharany, etc) są ale juz jako 4 latki wiec roznice golym okiem widac. Sukces dacii w kolejnym segmencie murowany. Dar a do Twojego wehikulu wlazłyby 3 foteliki? jak tam masz kanape tylnią zorganizowaną? Edytowane 8 Marca 2012 przez gmarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 (edytowane) Oparcie dzielone 2;1, kanapa w całości.Jest dość szeroko.Sądzę,że 3 foteliki się zmieszczą.Duster gabarytami zewnętrznymi jest zbliżony do Lodgy - ten ostatni ma jednak sporo większy rozstaw osi bo dziedziczy płytę podłogową z MCV. Z pewnością jako van będzie miał też znacznie więcej miejsca nad głowami z uwagi na niżej posadowione fotele i niżej położoną podłogę.Jej atutem w wersji 5 osobowej jest też ogromny ok 800 litrowy bagażnik - lub dwa dodatkowe i to wcale nie awaryjne miejsca. Jeśli brałbyś pod uwagę Dustera, to w warunkach normalnej trakcji lepiej wybrać model 2x4 - mniej pali i ma 475 l bagażnika, co przy sporej rodzinie nie jest bez znaczenia (4x4 - 408 l) Szerokość kanapy Dustera na wysokości podłokietników wynosi dokładnie143 cm- tu masz wszystkie potrzebne wymiary: http://www.dacia.pl/...ter_katalog.pdf a tu część wymiarów Lodgy: http://superauto24.s...cia_243835.html uważam,że dla rodziny praktyczniejszym pojazdem będzie Lodgy. Ciekaw jestem bardzo ceny. Jeśli będzie zaczynać się w granicach 49 tys zł, to Dacia sporo namiesza na rynku vanów tu orientacyjny (nie polski jeszcze) cennik http://www.dacialodgympv.com/ pojawi się też ciekawa odmiana Lodgy - Dacia Dokker z tylnymi drzwiami odsuwanymi - na ciasnych parkingach nie do przecenienia http://www.motofilm....ipcu/?pid=39584 Edytowane 13 Marca 2012 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gmarcin Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 ta dacia dokker to a'la romster widze. Tak czy siak zamieszają na bank na rynku a na razie w oczekiwaniu na polski cennika mozemy snuć domysly. Ale projekty ciekawe i na bank bede sledzil z ciekawością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 (edytowane) Dokker w zamyśle to bardziej uniwersalna odmiana Lodge, który planowany jest jako auto typowo osobowe - konkurencja dla multivanów Berlingo czy Partner.Ma być typowym vanem choć przewiduje się też odmianę do przewozu osób, o czym świadczy chociażby zdjęcie powyżej pojawiły się pogłoski,że Lodgy w najtańszej specyfikacji w Polsce mógłby kosztować poniżej magicznej granicy 40 tys zł.(tak jak Duster -39,900) Zakładając nawet,że byłaby to maksymalnie uboga wersja (starszy silnik Renaulta 1,6 8V Pb 85 KM - zresztą idealny do współpracy z LPG, lakier akryl, brak klimy, 2 poduszki,ABS,centralny zamek sterowany kluczem itd) to auto z 830 litrowym bagażnikiem (podejrzewam,że zmieściłby się w nim podwójny wózek dla bliźniaków )zdolne wygodnie pomieścić 5 dorosłych osób w cenie autka klasy B byłoby prawdziwym hitem.Dokładając dodatki (np. zdalny centralny,elektrykę lusterek, przednich szyb,manualną klimę,radio i ESP-ASR) łatwo wywindować cenę.Jednak doposażone do takiego poziomu auto jak sądzę, kosztowałoby powiedzmy jakieś 47-49 tys. Co byłoby ceną nadal bardzo atrakcyjną.Oficjalne cenniki poznamy wiosną na fot. użytkowa odmiana Dokkera Edytowane 14 Marca 2012 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gmarcin Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 Nawet gdyby przyjąc magiczną cenę 39900 jako punkt wyjscia mysle że dobierając to i owo (owo z nota i-way, które juz zdązyło mnie do granic rozpuścić) np. klima, wszelkie systemy, navi (ok to moge odpuścić), elektryka, to jakby tak 55 tys. wyszlo to bede zainteresowany. Wiesz skoro w obiekcie zainteresowań mam zafiry, corolle verso, sharany jako 3-4 latki za które trzeba wlasnie tyle zaplacić to wybór raczej staje sie jasny co wybrac. Jestem pewiem że dacia podąża wlasciwym torem w walce o klienta. P.S. Kupując nota obok klient przymierzał się do 'kaszkaja'. Po konfiguracji wyszlo mu ok 90 tys.....i pamietam jego slowa, panie za 55 mam dustera z tym samym. Zamienilem z nim slowo i wiem że pojechal kupić własnie drakule Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 (edytowane) jak by nie liczyć, wszystko wskazuje na to,że dobrze wyposażony Lodge ,nawet ze 100 konnym silnikiem 1,2 TCE będzie kosztował mniej niż Note Acenta 1,6. Możliwości transportowych,rozmiarów wnętrza i bagażnika nie ma sensu nawet porównywać. Zobaczymy,co zrobili z jego wnętrzem, ale z pierwszych informacji wynika,że w stosunku do Logan-Sandero znacznie poprawili jakość plastików,montażu,wygląd i ergonomię tu niemal wszystko: http://www.dacia.fr/...re_lodgy_v1.pdf Edytowane 14 Marca 2012 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gmarcin Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 dla mnie kryterium jakie bedzie przyswiecalo przy wyborze auta dla mojej ferajny znacznie powiekszonej przez życie:) jest ergonomia, komfort i racjonalnie wydane pieniądze na to wszystko. Poza tym zyjemy dosc aktywnie. Włóczymy sie po polsce z majdanem, namiotami, etc. mam nadzieję że nie zrezygnujemy z takiego sposobu zycia. Dacia Lodgy wpisuje mi się idealnie ze swoimi gabarytami i ceną w moje chciejstwo i oczekiwania. Do niedawna wydawało nam się że rodzince 2+1 note starczy. Ba nawet dla 2+2 bedzie pasował. Kufer na dach, rowery na hak i wio. No niestety ale 2+3 to juz nie przelewki. Także toyota yaris idzie do sprzedaży. Note z głównego auta staje sie drugim autem w domu a na główne autko szukam kredytu:) Ech życie życie..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=rnHHaIfEXuw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gmarcin Opublikowano 15 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 (edytowane) Dar dobry link. wlasnie to mnie rozpiescilo w moim nocie i-way. Dzialanie multimediów w lodgy widze jak w nissanie podobne jesli nie takie samo. Poza tym deska rodzielcza bardzo przyjemna. Domyslam się że wykonczenie jest pokazane z wersji high/top i podstawowe wersje bedą szaro bure. Jakies obwódki, pierdółki etc ale tak czy siak przyjemne zegary i cala deska. http://www.youtube.com/watch?v=PGb9v13OXfw&feature=related[ pod tym linkiem lodgy juz tak urodziwe nie jest. No ale cena i ciekawe nalozenie lodgy na logana: http://www.daciaklub.pl/forum/files/lodgy_vs_mcv_144.png Edytowane 15 Marca 2012 przez gmarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 gmarcin - tu nieco wiadomości na interesujący cię temat: http://www.francuskie.pl/wiadomosci/7911 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gmarcin Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Dar dziekuje. Powiem Ci że w przeciągu 12-15 mcy raczej na bank zaloguje się na forum dacii. Jestem na ten model zdecydowany a potwierdze swoje chciejstwo jak poznam oficjalne ceny. Także poczekam jak zejdą pierwsze sztuki, zobaczymy jak z awaryjnością i pierwszymi wrazeniami. Opędzluje yariske żony i do dzieła. Teraz tylko ceny jakby podali .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 (edytowane) jeśli golas rzeczywiście będzie kosztował poniżej 40 tys to auto wyposażone we wszystko (poduszki+kurtyny, klima, elektryka, central, radio,ESP+ASR),co niezbędne, w 5-osobowej wersji z benzynowym silnikiem 1,6 87 KM (8 zaworowy, elastyczny, prosty konstrukcyjnie i doskonale współpracujący z LPG - odmianę 16V 105 KM mam pod maską w Dusterze, zakładam,że te również będą w Lodgy) powinno kosztować gdzieś około 47-49 tys - czyli w cenie notka 1,4. Kupowanie diesla Dci 90 lub 110 KM nie ma chyba sensu - zarówno ze względu na cenę jak i ryzyko potencjalnych i kosztownych awarii po przebiegu koło 100tys km - no i te nieszczęsne FAP-y na które narzekają praktycznie wszyscy jeżdżący krótkie odcinki. Ciekaw jestem,od kiedy (bo,że będą, to niemal pewne) będą oferować wersję z fabryczną instalacją gazową (Fabryka zakłada sekwencyjnąLandiRenzo Omegas). To może być optymalne rozwiązanie jeśli chodzi o ekonomikę eksploatacji Edytowane 23 Marca 2012 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 24 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2012 (edytowane) wreszcie jest normalna jazda Edytowane 24 Marca 2012 przez was79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Carlozzz Opublikowano 24 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2012 (edytowane) Witam, A ja postawiłem na roomstera. Ostatnie pół roku ciągłego ładowania kasy w primkę p12 sprawiło, że straciłem do niej serce... Jak nie komputer, to maglownica, jak nie maglownica, to sprzęgło, jak nie sprzęgło, to wentylator chłodnicy... I tak w kółko... Rozważałem daćkę duster, albo logana mcv, ale jakość ich wykonania jest jednak na poziomie ich ceny . Poza tym to nadal po części francuzy... Tak, jak moja p12... Boję się ich trochę... Koniec końców stanęło na roomsterze z kilkoma fajnymi dodatkami w cenie dustera z pełnym wyposażeniem. Gdyby ktoś szukał primerki p12 kombi 1.9 dCi w wersji acenta z 2003 roku, to zapraszam na priv. Niedługo wrzucę też ogłoszenie w odpowiednim dziale. Pozdrawiam! Wysłane z Tapatalk Edytowane 24 Marca 2012 przez Carlozzz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 24 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2012 (edytowane) a takie auta sprzedawane w RPA (nissan) i Rosji (Renault) Edytowane 24 Marca 2012 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Carlozzz Opublikowano 24 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2012 (edytowane) No właśnie dlatego między innymi nie jestem przekonany do daćki, czy kolejnego nissana... O renault nie wspominam nawet. Nie po przejściach z primerką (która sama w sobie bardzo wygodna, przestronna i sympatyczna, żeby nie to ostatnie pół roku...) Wysłane z Tapatalk Edytowane 24 Marca 2012 przez Carlozzz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 deklaracje typu: "nie będę tym jeździł, bo to wstyd" są niebezpieczne. Dwa lata temu nawet we śnie nie przypuszczałem,że nabędę Drakulę rodem z Transylwanii a osobnika, który by mi to sugerował odesłałbym do lekarza psychiatry. Jak na moim przykładzie widać - punkt widzenia zmienia się od miejsca siedzenia. A że siedzi mi się bardzo wygodnie i jeździ naprawdę fajnie, jeszcze jedno uprzedzenie diabli wzięli . Takie uogólniania nie prowadzą do żadnych konstruktywnych wniosków. Często jedna drobna wpadka producenta kończy się powtarzanymi latami opiniami, np: "Fordy rdzewieją, w Renault głupieje elektronika, Fiaty szybko się psują, w Citroenach szybko rozłazi się zawieszenie" itd, itd i potem ciężko je wykorzenić .Osobiście nie mam nic przeciwko autom koncernu Kia. Szczególnie najnowsze produkty - nowy Cee'd, Picanto i Rio robią duże wrażenie i w wielu aspektach są nie gorsze, jeśli nie lepsze od odpowiadających im modeli VW. Trzydzieści lat temu wyśmiewano auta japońskie - dziś są synonimem (nie zawsze już niestety w pełni zasłużenie) trwałości i solidności. Dwadzieścia lat temu identyczną drogę przeszły auta koncernów koreańskich. Dziś drwimy z aut chińskich, które nie radzą sobie w testach NCAP. Ja ja wam mówię - doczekamy czasów, w których będziemy jeździć pojazdami z Państwa Środka lub z Indii. Zresztą akurat w tych ostatnich krajach rękami tubylców budowane są także nissany czy VW a także wiele innych bardziej ekskluzywnych marek. Każdy praktycznie współczesny model to efekt złożonej kooperacji,składanka elementów, części, podzespołów rozwiązań technicznych (jak choćby rzeczony Duster) powielanych i stosowanych nieraz przez dziesiątki producentów na całym świecie. Ogólna tendencja jest taka: - nie opłaca budować się pojazdów szczególnie trwałych, bezawaryjnych, pozwalających na beznakładową eksploatację przed dziesięć czy piętnaście lat. Mają wytrzymać w miarę bezproblemowo okres gwarancji a potem w miarę nasilania się usterek skłonić zirytowanego właściciela albo do wydawania coraz większych pieniędzy na zwykle drogie części zamienne albo do jego zbycia i zakup kolejnego. I tak historia zatacza koło . Zdrowy rozsądek nakazywałby nabycie auta maksymalnie taniego, kompletnie ogołoconego z wyposażenia, byle tylko przejeździć kilka lat minimalizując koszty eksploatacji. Ale, czy kupując auto ktokolwiek kieruje się wyłącznie zdrowym rozsądkiem? Bez odrobiny szaleństwa życie byłoby nudne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Duster jest fajniasty. Mi się bardzo podoba, byleby miał napęd 4x4... nabyłem go niemal wyłącznie z tego powodu - wprawdzie cały system 4x4, a przy okazji skrzynia, wał i większość zawieszenia okazały się made in nissan, ale to mi zupełnie nie przeszkadza - wręcz przeciwnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Dokker - multivan który już wchodzi do produkcji Citadine - mocno zaawansowane prace - ten ostatni to dopiero namiesza w klasie aut miejskich ceną ma być również odmiana 5drzwiowa, silniki benzynowe o pojemności 0,9 litra i w różnych wariantach mocy – od 60, przez 75, aż po 95 KM, w podstawowej wersji ma kosztować mniej więcej 5.000 euro! gmarcin jako,że jesteś zainteresowany tym pojazdem, wrzucam link z International Test Drives - April/May 2012 http://www.flickr.com/photos/karimjazouani/6945502430/in/set-72157629848454929/lightbox/ gdzie są zdjęcia "na żywo" a nie podkręcone photoshopem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gmarcin Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 (edytowane) fajny ten dokker, nawet jakis taki ladniejszy przez drzwi przesuwane. dzieki za link. Normalne w koncu fotki z życia wziete bez podkręcania Edytowane 20 Kwietnia 2012 przez gmarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 (edytowane) Na tym zdjeciu niestety widać, skąd się biorą tak dobre ceny: Edytowane 20 Kwietnia 2012 przez was79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gmarcin Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 was79 zgadza sie. Korbke mozna pominąć bo dzis jeszcze sporo aut nawet z klasy wyższej ma to ustrojstwo. Poza tym nikt tu merola za 50 dych sie nie spodziewa, Jest jeszcze pare mankamentów które srednio mi pasują w tym aucie jak chociazby sama marka i kraj produkcji:) Ale jak to przeskoczymy i sie uporamy jakoś ze swoim wybujałym "ja" w aspekcie budżetu oraz sytuacji zyciowej to wynik jest zdecydowanie na plus w ogólnym rozrachunku. CZekam niecierpliwie na oficjalny cennik i wtedy rozwaze czy wezme to czy corolle verso uzywaną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Carlozzz Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Ale że Rumunia? Szczerze mówiąc robią chyba lepiej niż nasze fso, póki jeszcze działało (a w każdym razie jakość zbliżona). A auta są krótko mówiąc budżetowe, więc mega jakości plastików, czy innych detali spodziewać się nie należy. Jak to ładnie ktoś kiedyś w jakiejś gazetce moto napisał o dusterze: kawał auta, które ma jeździć. W sumie można to odnieść do pozostałych modeli też, co zdają się potwierdzać opinie użytkowników. Tym niemniej po mojej p12 drugi raz auta z grupy renault nie kupię raczej... Pozdrawiam! Wysłane przez Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Wszystko wygląda całkiem, całkiem, ale trzeba być świadomym, że to klasa budżetowa. Jak się o tym pamięta i wybaczy pewne niedogodności, zakup może być naprawdę udany. Jedyną słabostką jaką widzę obecnie w autach Dacia, to jakoś kokpitu - materiałów i spasowania. Jak nad tym popracują, będziemy mieli poważnego gracza na rynku europejskim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.