Gość mirekg9 Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 (edytowane) Wszelkie instrukcje w samochodach podają: jeśli olej jest między min. a max. - to jest to prawidłowy poziom. Lecz wszystkich których znam i posiadają samochody, to zalewają na 3/4 między min a max. Edytowane 24 Lutego 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 temat chyba do zamkniecia...?????? a jeszcze pytanie lać do normal( na połowe skaźnika) czy do max? po wymianie oleju i filtra zalewasz silnik na maxa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 chce sie podzielić bo zalałem 3,5 litra niecałe postawiłems samochod w garażu bo przejechałem sie tylko po podwórku wprowadzilem zgasiłem i postał ponad 4 godziny! mialem na noc do pracy to zachodze mysle sprawdze jeszcze stan! ja sprawdzam a tam za dużo oleju pomyslałem ze nic sie nie stanie mu przez 4km tam i spowrotem! a ze sie spieszyłem to nie mialem kiedy spuścić! dziś jak wróciłem to dawaj go spuszczac troche wziołem słoiczek po majonezie ( czysty) 410g podajże i wyszło ze prawie calego go zapełniłem ale teraz na bagnecie pokazuje mi że do MAX brakuje mi 2-3 te kropeczki! postał jeszcze troche i dalej tyle samo jest! BEDE TO BACZNIE OBSERWOWAŁ NA DNIACH CO SIE BEDZIE DZIAŁO! CHCIALEM SIE PODZIELIĆ ZE W SUMIE MI Z FILTREM WESZŁO OK 3,1 LITRA( FILTR MNIEJSZY firmy MANN)! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAX85 Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 Jeżeli się dokładnie opróżni miske olejową powinno wejść dokładnie 3,2 litra oleju razem z filtrem oleju. Dlatego zalecam przy wymianie oleju wlać 3 litry oleju a później ewentualnie dolać te kilkaset mililitrów w razie konieczności. Pozatym na bagnecie jest podziałka min-max i to jest z tego co pamietam rozpiętosć 1 litra oleju, także nawet jeśli jechałoby się z zalanym 2,5 litra oleju teoretycznie silnikowi nic nie powinno się stać. Jeśli sie zaleje niewiele wiecej oleju (do 0,5 litra, czyli 3,7litra) to też nie powinno się nic stać (przynajmniej u mnie w samochodzie nic się nie wydarzyło a zrobiłem ponad 1000 km zanim spuściłem tą nadwyzkę oleju i do dzisiaj silnik nie bierze ani kropli oleju). Nie ma co panikować, Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 ale przecież zamochod stał w garazu na równym jak spuszczałem olej zostawiłem go na 8h jeszcze nim pobujałem troche 8h to w zupełności starczy, to jak mozliwe ze wszystko nie ściekło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 A spuszczałeś olej po uprzednim, dobrze rozgrzanym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 tak silnik był dobrze rozgrzany jak wróciłem z pracy to odrazu spuściłem olej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 Więc wszystko będzie ok. i nie masz się czym martwić. Powodzenia i cichej, łagodnej pracy silnika życzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 tak myśle ze nic sie nie powinno stac jak bylo za duzo oleju! zrobilem max 10 km!!! 1 mnie dziwi ze jak spuszczałem nadmiar to olej był nie do końca ale czarny!!! przeciez 10 km tylko zrobilem czyzby silnik byl brudny? no nic przy nast wymianie zdejmie sie mise i wyczysci ,kupi sie jakis olej dobrze myjacy( ze srodkami myjacymi) zrobi z 50km sie spuśc i zaleje własciwy! 50 km nie bedzie mało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 tym że olej był czarny się nie przejmuj, tak jak napisałeś w silniku było jeszcze trochę tego starego czarnego oleju, i nowy go zebrał i się wymieszał. Jeśli Ci to przeszkadza to możesz następnym razem go "wypłukać", ale ja bym nie ruszał myśl zasady "LEPSZE JEST WROGIEM DOBREGO". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 (edytowane) tak myśle ze nic sie nie powinno stac jak bylo za duzo oleju! zrobilem max 10 km!!! 1 mnie dziwi ze jak spuszczałem nadmiar to olej był nie do końca ale czarny!!! przeciez 10 km tylko zrobilem czyzby silnik byl brudny? no nic przy nast wymianie zdejmie sie mise i wyczysci ,kupi sie jakis olej dobrze myjacy( ze srodkami myjacymi) zrobi z 50km sie spuśc i zaleje własciwy! 50 km nie bedzie mało? Ciemnym olejem sie nie przejmuj, ale co do płukania - to będzie wielki błąd!!! Preparat do płukania wlewa się i silnik pracuje na wolnych obrotach ok. 10 min. Nigdy pod obciążeniem, a tym bardziej podczas jazdy. Edytowane 26 Lutego 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 26 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 ja nie mówie o preparacie do płukania koniecznie , moze to być inny olej jakiś np.shell ktory wleje i po kilku kilometrach spuszcze a przed tym odkrece i wyczyszcze mise! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAX85 Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 (edytowane) Zalałem silnik swojej primerki shell-em 10W40 i po pierwszych kilkuset kilometrach zauważyłem cichszą i płynniejszą pracę silnika, zobaczymy co bedzie dalej. Spalania narazie nie mierzyłem po wymianie. Za następne kilkaset kilometrów zdam relację. Edytowane 11 Marca 2012 przez DAX85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 to obserwuj czy nie bedzie brała oleju na shellu! bo to bardzo prawdopodobne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 czarny olej to w dizlu nawet po przekreceniu stacyjka przy wymianie nowy się robi ale w benzynie to cos nie tak gdzieś smród do środka ci ucieka i pali olej ale jestem lajkonikiem więc nie bierz na poważnie wymiany uszczelki pod głowicą napewno jest coś prościej wytłumaczalnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz_kaw Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 (edytowane) Ja własnie zakupiłem i wymieniłem olej valvoline 10w40 maxlife i na razie jestem zadowolony cicha praca silnika . Edytowane 16 Marca 2012 przez lukasz_kaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 Ja wczoraj wymieniałem olej z filtrem. Zalałem Ravenol 10W/40. Pół roku temu też go zalałem i wymieniam co 10kkm. Pewnie każdy zalany olej świeży będzie ciszej niż na śmiganym 10kkm. Na jednym ciszej na innych olejach trochę głośniej tzn nowym zalanym . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAX85 Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 (edytowane) Olej Shell po następnych kilkuset kilomentrach sprawuje się świetnie. Spalanie spadło o około 1 litr z czego pewnie duża zasługa wyższych temperatur powietrza. Zobacze ile bedzie palił latem na długiej trasie przy oszczednej jeździe. Mój rekord to 6,5 litra LPG jak spadnie do 6 to będzie rewelacja, ale to dopiero zobaczymy. Olej nadal jest prawie przeźroczysty, także ciężko dojrzeć jego stan przy rozgrzanym silniku. Przy zimnym silniku olej jest bardziej gęsty i "odzyskuje" swoja jasnozółtą barwę. Zaskoczył mnie trochę fakt że weszło mi do silnika 2,9 litra oleju i mam max, ale to "wina" filtra oleju, który mieści nieco mniej oleju niż wcześniejsze filtry jakie miałem, takze 0,3 litra oleju zaoszczedziłem przy wymianie. Edytowane 19 Marca 2012 przez DAX85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano1718 Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 a to ciekawe, obserwuje dalej tylko ze oleje shella słyna zee swojej ceny chyba! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 (edytowane) Nie wiem o co cho z olejem szela ja jeżdżę od nowości na nim i nie zauważam jeśli nie daje mocno w palnik niepokojących objawów (wymiana co 15kkm) Edytowane 21 Marca 2012 przez jwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 Moja Prima jeździ od nowości na Shellu 10w60. Wczoraj właśnie wymieniłem i od poprzedniej wymiany nie dolałem ani kropli, a i autko cicho pracuje. Jedyny minus to cena, ale coś za coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bond007 Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 Ja jutro także zalewam Shella 10w40 , poprzednim autem śmigałem także na nim i nigdy nie narzekałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 (edytowane) Ja już na forum dawałem pliczek o olejach, więc się nie będę powtarzał. Przypomnę tylko, że moja Tinka od nowości jeździ na pełnym syntetyku. Tak jeździła w Niemczech i ja w Polsce też na ELF 5/30. Aktualnie ma przejechane 230 tyś. W poniedzialek niestety, silnik zaczął mi hałasować - jakby wsypano wiaderko śrubek do silnika. Więc samochód do mechanika, okazało się że ślizg łańcuszka przy vacum pompie się przetarł-wyrwał i łańcuszek walił o wszystko. Byłem zmuszony kupić dziś używkę. Przy mnie odkręcano pompę z P12 z anglika i przy obudowie filtra była kartka , że olej 10/40 - lecz nazwa nieczytelna. Tu widać jak wygląda środek części silnika-podzespołu na półsyntetyku 10/40. -- czarno, po 80 tyś.mil == 129 tyś.km. a tak częściowo i w przybliżeniu wygląda na moim 5/30. --jest jakoś czyściej i jaśniej, po 230 tyś.km. Edytowane 22 Marca 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 A jaki to Elfik 5W30 jest tym "pełnym syntetykiem"? Bo z tego, co mi wiadomo, to Elf w tej specyfikacji nie ma pełnego syntetyku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 (edytowane) Dla mnie np. ma i będzie miał. Każda inna osoba może mieć swoje zdanie i swoją opinię. Ja mam takiego Elfika http://www.autonalep...ntetyczny_.html Edytowane 22 Marca 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.