Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P11.144 1,6 Wahania obrotów na jałowym


Skyller
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

 

Na wstępie zaznaczam,iż przewertowałam wszystkie wątki - i nie ma odpowiednika mojego problemu. Wszędzie diesel lub gaz i inna pojemność....

Moja p11.144 z silniczkiem 1,6 benzyna (bez lpg) zaczęła mieć "nadciśnienie" <_< ... tzn. nie trzyma obrotów na jałowym.

 

 Czy ktoś z Was miał taki przypadek / problem?

 

Moje pytanie już nieaktualne.... dzięki.......

Edytowane przez Skyller
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam

w mojej primerze 1.6 99r na rozgrzanym silniku wariuja obroty. gdy jade i wrzuce na luz, albo zatrzymam sie przed swiatłami spadaja do 800 obr/min i od razu automatycznie wzrastaja do 1500 obr/min . czasami jest ze z tych 1500obr/min pomalu spadaja do 1100obr/min  a jak dobrze pojdzie to do normalnych 800 obr/min. zdarza sie tez ze na biegu jalowym obroty trzymaja sie w granicach 2000/obr min i za cholere nie chca spasc. linka od gazu sie nie przycina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he he... jakbym czytała swój post sprzed 2 tyg. .... też miałam ten problem....

Tylko wówczas - nikt  mi tutaj nie podpowiedział, co jej może dolegać....

 

Dokładnie jak powyżej  - przepustnica do czyszczenia...

wielkie dzieki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku - a miałam identyczne objawy... co postój na światłach - różne obroty, raz 800, potem kolejne światła 1200 , 1000... i tak na zmianę...

Pomogło czyszczenie przepustnicy , która zawalona była nagarem i nie działała poprawnie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeżo po czyszczeniu przepustnicy i krokowca, objawy były takie że jak silnik był rozgrzany i puszczałem gaz to obroty spadały do 200-400 tak że silnik prawie gasł i po jakiejś sekundzie wracały do około 800, po czyszczeniu nie ma już tego spadku ale dzieje się coś innego. Gdy puszczam gaz obroty spadają w okolice 1100-1200 i trzymają się tam jakieś 1,5 - 2 sekundy i dopiero schodzą o 300-400 w okolice 800, próbowałem regulować śrubą od wolnych obrotów (w obudowie krokowca) jak i wstępnym otwarciem przepustnicy ale różnica jest jedynie taka że obroty zatrzymują się wyżej lub niżej na te 1,5-2 sekundy i spadają jak pierwotnie o 300-400. Macie jakieś pomysły? Silnik ga16de. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko masz wporzadku. tez mam taki sam motor i tez tak sie dzieje ze po pewnym czasie spadaja obroty do tych 800. Wiec sie nie martw. TAK MA BYC
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

wiec wykrecilem i wyczyscilem przepustnice i zero poprawy. obroty na jałowym zatrzmuja sie na 1600obr/min i pomalu spadaja do 1200obr/min i tak juz zostaje. jak mam te 1200 obr i wrzuce bieg, delikatnie puszcze sprzeglo obroty spadaja do 800obr/min i po wcisnieciu sprzegla juz tak sie utrzymuja. jak odpalam silnik to obroty takze utrzymuja sie w granicach 800obr/min. wiec dlaczego podczas jazdy na goracym silniku po wcisnieciu sprzegla obroty sa takie wysokie?


zauwazylem jeszcze ze predkosciomierz nie dziala tak jak trzeba. gdy sie zatrzymam pokazuje on okolo 10km/h i pomalu spada do zera. podejrzewam ze to czujnik predkościomierza padl. na forum w jakims temacie wyczytalem ze moze to miec powiązanie z obrotami jałowymi silnika. jak myślicie?

Edytowane przez rrobal100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź, czy przypadkiem nie masz za mocno naciągniętej linki gazu. Ona musi na zimnym silniku być luźna, bo jak się rozgrzeje to się skraca (wyciąga się pancerz) i silnik sam sobie dodaje lekko gazu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rrobal100 nie wiem jaki masz silnik, ale u mnie koło krokowca jest śruba do regulacji wolnych obrotów jak u siebie taką znajdziesz to wkręcenie o pół czy cały obrót może rozwiązać problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

linka od gazu jest luzna, niezwykle jest takze to ze przewaznie obroty sa podwyzszone do oklo 1500 obr/min, ostatnio czesto zdarza sie ze obroty faluja z okolo 1400 do 1800obr/min i po chwili falowanie ustaje i utrzymuja sie dalej okolo 1500 obr min, a wczoraj zdarzylo sie ze spadaly ladnie do 800 obr/min ale po przejechaniu okolo 3 km w miescie znowu zwariowaly. spróbuje pobawic sie to sruba w krokowcu . silnik 1.6 1999r


a co myslicie z tym prędkosciomierzem?


dodam jeszcze ze jak jade i dodaje gazu to szarpie nim na poczatku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...