Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jak wymienić czujnik spalania stukowego w 350z - VQ35DE


Doodek

Rekomendowane odpowiedzi

Często wadliwy czujnik stuku w Zetkach może powodować stratę mocy, szybsze niszczenie się silnika lub wkurzające błedy :P Byłem zmuszony go wymienić i chiałem podzielić się z wami swoim doświadczeniem.

Szczerze mówiąc myślałem, że będzie łatwiej :D Ale jak ktoś ma jakieś 4 godziny, komplet podstawowych nasadek na 1/2', krótką przedłużkę, grzechotkę, kombinerki i śrubokręt to da rade ;)

 

1. Na początku zdejmujemy poprzeczkę po 3 śruby i 1 nakrętce na strone (14mm). Odpinamy mocowanie wiązek i zdejmujemy dekielek - 2 śrubki, 2 nakrętki.

01.jpg

 

 

2. Potem dolot. W moim przypadku K&N. Odpinamy kostkę przepływomierza. Odkręcamy dolot od przepustnicy i zdejmujemy odmę za pomocą kombinerek.

02.jpg

 

 

3. Teraz troche zabawy. Górna część kolektora - czyli wszystkie śruby na obrazku. Łby śrub kolektora oznaczone są literką (chyba 'b'). Najlepiej odkładać je w jedno miejsce żeby nie pomylić z tymi od mocowania rurek i innych pierdół.

03.jpg

 

 

4. Jeszcze trzy wężyki. Dwa przy przepustnicy - uwaga, woda ;)

04.jpg

 

5. Jeszcze kostka z przepustnicy i można zdejmować.

05.jpg

 

 

6. Nazwę to środkową częścią kolektora. Hmm.. odkręcać to co na dole :D Te śruby są co prawda różnej długości ale nie mieszać :P

Z tego co pamiętam tylko jedna rurka do odpięcia.

06.jpg

 

 

UWAGA NA MAŁE RZECZY! NASADKI ITD... JAK WPADNIE TO PRZEJE...

JEŚLI KRĘCISZ JUŻ ŚRUBĘ PALCAMI TO NIE KRĘĆ SAMĄ NASADKĄ. ZAŁÓŻ JĄ NA PRZEDŁUŻKĘ - RAZEM NIE WPADNĄ.

7. Teraz żeby nie wyjmować wtrysków trzeba poluzować listwy. Odkręcamy 4 śruby. Najlepiej jeszcze odpiąć kostki.

07.jpg

 

 

8. Tutaj trzeba wykazać się cierpliwością i sprawnymi palcami. Uwaga - wsadź szmatki w otwory kolektora albo idź na kawę.

Nakładaj samą nasadkę na śruby/nakrętki a potem z góry wpinaj w nią klucz z przedłóżką (inaczej się nie zmieści).

08.jpg

 

 

9. Można podnosić dziadostwo. Unieś i podstaw sobie jakiś duży śrubokręt mniej więcej tak jak na zdjęciu. Można poprosić kogoś o pomoc.

UWAGA NA MAŁE RZECZY!

09.jpg

 

 

10. Jeśli dotarłeś do tego punktu możesz już cieszyć się bo gorzej już nie będzie ;) Ja miałem spory kłopot ze zdjęciem tej spinki. Poradziłem sobie tak, że podważyłem ją płaskim śrubokrętem tak jak na obrazku.

10.jpg

 

Teraz już tak samo, tylko, że w drugą stronę ;) Mam nadzieje, że komus się to przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie jak w grze , którą ostatnio dodali do jakiejś gazety ,,Car mechanic symulator" - bardzo mi się podoba Twoja instrukcja. Teraz czas na montaż kompresora pro charger krok po kroku :icecream:


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny poradniczek !

Ps. tą spinkę mocno paluchami ściskam i nie ma bata by się nie odpięła, ew można ją delikatnie dosówać i wciskać jednocześnie.

 

Pss. widać że mocno zasyfiony/zanagarzony masz silnik - ktoś chyba na półsyntetyku lata... :P ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pss. widać że mocno zasyfiony/zanagarzony masz silnik - ktoś chyba na półsyntetyku lata... :P ??

 

Tak właśnie myślałem.. Poprzedni właściciel strasznie po taniości przygotował samochód na sprzedaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...