colins Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Teoretycznie czujniki powinny aktywować się same po przejechaniu krótkiego odcinka drogi i tak było u mnie. Jednak w praktyce bywało różnie i kilka osób pisało tutaj, że musiały jechać do ASO. Przechowywanie kompletnych kół z czujnikami nie wymaga specjalnych czarów czyli standard jak w przypadku kół bez czujników (stojak bądź kupa , przekładając co jakiś czas felgi na tejże kupie ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 Panowie, jeszcze jedno pytanie. Chciałbym zakupić felgi z czujnikami TPMS, czy czujniki będę musiał jakoś wgrywać do sterownika samochodu (chodzi mi o drugi komplet)? Czy są jakieś specjalne zasady obsługi i przechowywania opon z czujnikami TPMS? czy do stalówek i każdych alu da się wsadzić czujniki TPMS i czy warto...? Z tego co widziałem jak są skonstruowane to raczej tak.W czujnikach cały element pomiarowy jest schowany głębiej,poza obrysem rantu opony.poza tym czujniki są przykręcane a nie wciskane jak zwykłe gumowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 Tak mniej/więcej wyglądają czujniki "TPMS" Tire Pressure Monitor System , nie różnią się zbytnio kształtem , budową i zasadą działania , natomiast wyświetlanie wartości ciśnienia w oponach może odbywać się na osobnym monitorze dołączonym do zestawu lub poprzez przelotkę/box podłączoną do stacji DVD http://www.aliexpress.com/item/Universal-TPMS-Tire-Pressure-Monitor-System-with-4-Sensors-Displayed-on-Your-DVD/32256639319.html?spm=2114.031010208.3.262.0QJNjt&ws_ab_test=201526_1,201527_3_71_72_73_74_75,201409_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grigorij0 Opublikowano 21 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 Problem może być tylko w tym że odbiornik nie wie gdzie jest który czujnik i to właśnie trzeba mu wgrać- podobno, wolę się dopytać zawczasu, żebym później nie latał do serwisu i nie płacił po 20 zł za zalogowanie czujników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 21 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2015 Problem może być tylko w tym że odbiornik nie wie gdzie jest który czujnik i to właśnie trzeba mu wgrać- podobno ... Ale to by oznaczało, że na rynkach gdzie nie zmienia się opon na zimę ale za to stosuje się zamianę kół, przód/tył, dla równego ścierania się opon byłby problem z odczytem z czujników, a tak nie jest, odbiornik dalej wie, gdzie jest który czujnik. Przerabiałem to w poprzednim aucie, zmieniałem tylko opony na tych samych felgach na zimowe i koła na auto, nigdy nie było problemu z odczytem ciśnienia w oponach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieer Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 (edytowane) Ja wczoraj wreszcie skompletowałem swój zestaw zimowy. Każdy element kupowałem oddzielnie i tak: 1. Felgi orginalne 17" nissana 1399 bo to jakieś Demo ściągnięte z auta w salonie z niemiec kupione na allegro ale odebrane osobiście bo cena coś podejrzana była. 2. Czujniki + nakrętki do nich 793zł - cena uwaga w salonie!!!! bylem w szoku że taniej niż na allegro 3. I oczywiście Opony tu długo się zastanawiałem ostatecznie kupiłem Michelin Alpin4 po 590zł/sztuka Edytowane 2 Października 2015 przez Pieer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 Miszelinki dobre gumki.Dobrze się na nich jeździło w zimie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieer Opublikowano 2 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2015 Miałem takie same na note. Były naprawde świetne wiec polowałem znow na Michelin ale alpin5. Tyle że w naszym rozmiarze na ta chwile sa nieosiągalne ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kylonek Opublikowano 3 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 (edytowane) Ja wczoraj wreszcie skompletowałem swój zestaw zimowy. Każdy element kupowałem oddzielnie i tak: 1. Felgi orginalne 17" nissana 1399 bo to jakieś Demo ściągnięte z auta w salonie z niemiec kupione na allegro ale odebrane osobiście bo cena coś podejrzana była. 2. Czujniki + nakrętki do nich 793zł - cena uwaga w salonie!!!! bylem w szoku że taniej niż na allegro 3. I oczywiście Opony tu długo się zastanawiałem ostatecznie kupiłem Michelin Alpin4 po 590zł/sztuka Ja na allegro znalazłem czujniki które sprzedaje ASO Zaborowski z Warszawy za 170,00 zł / sztuka więc komplet to 680,00 zł http://allegro.pl/show_item.php?item=5682789546 Jakby nie patrzeć to trochę taniej a tez z ASO Edytowane 3 Października 2015 przez Kylonek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaddy Opublikowano 3 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Kiedyś o ile pamięć mnie nie myli kupowałem u nich za 140. Sprzedawca godny polecenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kylonek Opublikowano 3 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 (edytowane) Właśnie dzwoniłem do ASO. To chyba jakaś promocja w każdym ASO Nisana, która się ponoć kończy. Cena to 160 zł + 10 zł nakrętka. Edytowane 3 Października 2015 przez Kylonek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Xfelgi Opublikowano 3 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 (edytowane) Jeśli ktoś jest zainteresowany czujnikami 680 zł brutto za komplet (ze stalowymi zaworami wraz z nakrętkami) z wysyłką oryginalne VDO made in France. Nigdy nie montowane, nie aktywowane, nie używane. Opakowania fabrycznie zaklejone. Co do synchronizacji to czujniki posiadają system Wireless Auto-Locate czyli teoretycznie powinny się same zsynchronizować z komputerem po przejechaniu się samochodem. Działa to w 95% przypadków. W przeciwnym razie należy przeprowadzić synchronizację przeznaczonym do tego narzędziem diagnostycznym przez gniazdo OBD. Pozdrawiam Michał 509-700-012 Edytowane 3 Października 2015 przez Xfelgi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klimekpl Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 jutro jade zmieniać buty (całe koła) jak wygląda pojemnośc bagażowa w zderzeniu z oponami ile się mieści do bagaznika jak wyciągnę półki dolne i poleczke górną. Jednak chyba sie nie obedzie bez rozkładania siedzonek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Nie ,nie obejdzie się.pod tym względem ciężkawo jest w Qqłce. Siedzenia złożone,3 koła jedno na drugim na siedzeniu,jedno z boku.Ta sama sytuacja z oponami.3 w bagażniku jedna na drugiej(oczywiście bez półek!)i czwarta obok.Jeśli chodzi o same koła,to ja zawsze składałem oparcia i kładłem wszystkie obok siebie.Z tym że na leżąco w całości się nie zmieszczą,będą się opierały jedna o drugą pod kątem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CaptainRandall Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Trzeba zlozyc oparcia tylnych foteli, polka moze zostac, wozilem tak 2 razy kola. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Półkę można też schować pod drugie dno - jest tam na nie specjalne miejsce. I ze złożonymi oparciami mamy ładną płaską podłogę. Tez do przewozu czterech opon składam oparcia. Wożę na płasko dwie z przodu (na złożonym oparciu) dwie z tyłu w bagażniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CaptainRandall Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 A w ogole to polecam znalezc warsztat ktory przechowa kola przez zime. Jak przyjezdzam na zmiane kol to zostawiam komplet do wiosny w warsztacie, nie mam sily sie z tym meczyc z 19 calowymi kolami, zrobilem to raz i powiedzialem dosc. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Ja też dawałem do przechowywania. Aż raz nie potrafili znaleźć moich opon i tłumaczenie, że chyba ktoś wziął przez przypadek, a może są tam, a może tam. Po kliku dniach się znalazły. Zaś jednemu mojemu klientowi obrobili warsztat wulkanizacyjny. Wywieźli maszyny i duża cześć kół i opon. Był załamany bo nie miał ubezpieczenia. Więc ja wole sobie miec u siebie - szczególnie koła 19" z Qashqia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Ja opisywałem na początku przewóz kompletu kół i 4ch opon do wymiany,z taką ilością ciężko o miejsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klimekpl Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 wychodząc z serwisu Pan zapytał z uśmiechem:i jak?odpowiedziałem bez uśmiechu:PASKUDNIE:( a było generalnie czuć różnicę w miękkości jazdy na ,,+" dla komfortu ale wizualnie nie potrafię sie przyzwyczaić oby wiosna szybko nadeszła!!Teraz się zastanawiam czy nie lepiej było dołożyć tałzena i kupić na siedemnastkach...........ehhhhhhhhh. i tu w domu narodziło mi sie kilka pytań z uwagi, że nowe felgi maja dłuższe śruby (gwint) dostałem komplet nowych śrub a stare dostałem w pudełeczku +4 nowe w zamian za antykradzieżowe i tu pytania:jakie śruby pasują do koła zapasowego dłuższe czy krótsze?jak więc spasowały śruby antykradzieżowe bo nawet nie wiem jaki mają gwint ale skoro pasowały do 18tek to jak pasują do 16tek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Dlatego ja cały rok jeżdżę na 19" i się nie wkurzam. Na tych Twoich nowych felgach przypomina mi Citroena Picasso - nie wiem, ale zawsze jak spotykam na drodze Picasso (te stare) to ma jakieś mini kółeczka, która nie pasują do gabarytów auta. I super zdjęcia porównawcze - muszę gdzieś zapisać link do tego postu - bo często ludzie pytają jak to będzie wyglądać - a tu super to pokazałeś, na pewno przyda się w przyszłości nie raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Dla tego ja sprzedałem 16-tki i kupiłem 18-tki na lato a na zimę gumki do oryginalnych 17-tek nissana. Po prostu wizualnie nie mogłem tego ścierpieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Problem może być tylko w tym że odbiornik nie wie gdzie jest który czujnik i to właśnie trzeba mu wgrać- podobno, wolę się dopytać zawczasu, żebym później nie latał do serwisu i nie płacił po 20 zł za zalogowanie czujników. Słusznie się zastawiasz - bo są systemy - gdzie jest jedna antena centralna pod podwoziem do odbioru sygnału z czujników i wtedy faktycznie samochód nie wie gdzie jest dane koło, a nawet jak wieziesz w bagażniku to podaje odczyty. Tak np. jest w Scenicu II. Każdy czujnik (wentyl) ma inny kolor, a na drzwiach była ściąga by wiedzieć, który kolor, któremu kołu jest przypisany. Wada - po przełożeniu koła w inne miejsce trzeba spojrzeć do ściągi by wiedzieć, które koło ma za mało ciśnienia - bo co widać na wyświetlaczu nie pokrywa się ze stanem faktycznym. Druga wada - każdy nowy czujnik trzeba wpisać od samochodu by go odczytywał. W Qashqaiu - z tego co tu już czytałem - rozwiązano to inaczej. Odbiorniki o dość małym zasięgu jest w każdym nadkolu - i wszystkie powyższe problemy nie mają miejsca. Antena odczytuje tylko dane z danego koła. Wg mnie z punktu widzenia użytkownika - o wiele lepsze. Zato ASo sobie nie zarobi na wczytywaniu czujników itp - poza sytuacjami, że system sam sobie nie poradzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klimekpl Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Walory estetyczne już obgadaliśmy a teraz czekam z niecierpkiem na odpowiedzi co ze śrub - bo trochę mnie to zdziwiło/zaniepokoiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Skoro dostałeś Qqłkę na oryginalnych kołach więc te śruby możesz zastosować do zapasowego.Poza tym,o ile masz dłuższe śruby do 16'? 3-4-5mm??? I tak się zmieszczą w piastę.Jest na tyle miejsca.A jeśli nie wierzysz,znajdź sobie trochę czasu i załóż zapasowe,na bank będziesz upewniony.I żeby nie było...nie mówię tego złośliwie! Sam tak robiłem!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.