Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić używane QQ? - pytaj tu :)


mucka38
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Uderzaj do kolegi Olafika.

TUTAJ pisał o sprzedaży swojego QQ. Do założonej przez siebie kwoty będziesz pewnie musiał dołożyć, ale swoim pijackim nosem coś czuję, że warto. :spoko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko Olafika na bank budżet 36 tysięcy przekroczy.

 

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nadal jestem na kupnie nissana QQ 1,6 benzyna z rocznika 2009 ewentualnie 2008, Jeśli ktoś wie o takim samochodzie proszę o info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam poszukuje QQ 1,6 benzynę do 35000 pln, jest kilka ciekawych ogłoszeń z Niemiec sprowadzone ,lecz niektóre mają małe przebiegi i ślicznie wyglądają ,może nawet za ślicznie,więc proszę podpowiedzieć mi jak sprawdzić przebieg takich samochodów.Pozdrawiam i dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów, jestem tutaj nowy i chciałem się przywitać oraz poradzić doświadczonych kolegów w sprawie kupna QQ. Mam zamiar kupić QQ 2l w benzynie rocznik od 2010 ale w automacie i nie bardzo wiem który automat byłby lepszy klasyczny czy CVT, a może diesel nie byłby taki zły na miasto i czasami poza. Na portalach wyboru w automatach za bardzo nie ma może koledzy mają jakieś propozycje


Witam kolegów, jestem tutaj nowy i chciałem się przywitać oraz poradzić doświadczonych kolegów w sprawie kupna QQ. Mam zamiar kupić QQ 2l w benzynie rocznik od 2010 ale w automacie i nie bardzo wiem który automat byłby lepszy klasyczny czy CVT, a może diesel nie byłby taki zły na miasto i czasami poza. Na portalach wyboru w automatach za bardzo nie ma może koledzy mają jakieś propozycje

Nikt z kolegów nie ma żadnego doświadczenia z tymi skrzyniami biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat te artykuły już czytałem, z nich wychodzi że każdy automat jest do bani, a masa kierowców którzy jeżdżą automatem już nigdy by się nie przesiedli na manuala. Mnie bardziej chodzi o opinie użytkowników QQ, bo ten samochód chcę kupić w automacie i bardzo by mi zależało na opiniach którą wybrać CVT, czy klasyczną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nadal jestem na kupnie nissana QQ 1,6 benzyna z rocznika 2009 ewentualnie 2008, Jeśli ktoś wie o takim samochodzie proszę o info

Może znajdzie się  taki samochód ale będziesz musiał poczekać do końca lutego na taką informację. Ja  czekam na odpowiedź od członków rodziny i jak nikt nie  będzie chętny to wystawię auto na sprzedaż. W każdym razie zainteresowanie "dalszej rodzinki" jest ale wiesz jak to bywa, każdy by chciał po znajomości czyli prawie "za darmo". :)

Nissan QQ  Acenta zakupiony z końcem  kwietnia 2009 roku (sprzed liftingu ) z kilkoma dodatkami (np. czujnik cofania tył  ) na dzień dzisiejszy z przebiegiem 69 950km , beżowy, bezwypadkowy ,

Na razie nie chcę nikomu robić obietnic, cena trochę poniżej 40 000zł .

 

Dodam jeszcze , że wpłaciłem na Suzuki Vitarę ( też napęd na przednie koła) i odbiór mam z końcem kwietnia więc Nissan jest na 100% do sprzedania. .

Edytowane przez Krakus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Jestem tu zupełnie nowy, więc serdecznie wszystkich witam i z góry dziękuje za ewentualne odpowiedzi.

 

Zdecydowaliśmy z żoną o zakupie Nissana QQ, wersji po liftingowej z roku 2010/2011 do kwoty 45 tysięcy.

Co najważniejsze w wersji benzynowej, o pojemności 1.6 (2.0 miałem okazję jeździć i niestety spalanie poniżej 11l/100 nie schodzi).

 

Zainteresowało mnie poniższe ogłoszenie:

 

http://allegro.pl/nissan-qashqai-1-6-navi-kamera-cofania-okazja-i5926669927.html

 

Czy mogę prosić, abyście 'rzucili' na niego swoje fachowe oko ?

Udostępniony został mi numer VIN, gdzie na jednej ze stron udało mi się potwierdzić poniższe.

Niestety nie ma najwazniejszego (ewentualnych napraw czy przebiegu).

ASO było w szwajcarii, przyprowadzony z uszkodzeniem maski i szyby (właściciel ma zdjęcia i nie ukrywał że go naprawiał).

 

Marka: NISSAN Model: QASHQAI Wersja: ACENTA Typ nadwozia: HATCHBACK Liczba drzwi: 5 Liczba miejsc: 5 Klasa pojazdu: COMPACT SUV Typ pojazdu: COMPACT SUV Rok modelowy: 2007-.... Rok produkcji: 2010 Miejsce montażu: (UNITED KINGDOM) Kod silnika: HR16DE Układ silnika: INLINE ENGINE Typ silnika: L4 Głowica silnika: DOHC Liczba zaworów: 16 Ilość cylindrów: 4 Pojemność skokowa: 1598 CM3 Pojemność skokowa: 98 CID Pojemność nominalna: 1.6 L Moc: 94-126 HP Moc: 69-93 KW Charger_(turbo/super/diesel): N Rodzaj paliwa: PETROL Napęd: 2WD Rodzaj skrzyni biegów: MANUAL Liczba biegów: 5 Kraj pochodzenia: ENGLAND Typ nadwozia: 5DR HATCHBACK Silnik: GA 14DE Osie oraz system przeniesienia napedu: 2WD Wersja na rynek: EUROPE

Edytowane przez Pieszko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VIN w PL raczej nie sprawdzisz, Nissan nie ma międzynarodowej bazy danych. A i z Polskiego salonu bez właściciela ciężko się coś dowiedzieć. Czyli to rok 2010 a pierwsza rejestracja w 2011? Zauważ, że sprzedawca ma dwa takie QQ w ofercie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VIN w PL raczej nie sprawdzisz, Nissan nie ma międzynarodowej bazy danych. A i z Polskiego salonu bez właściciela ciężko się coś dowiedzieć. Czyli to rok 2010 a pierwsza rejestracja w 2011? Zauważ, że sprzedawca ma dwa takie QQ w ofercie :-)

Tak, drugi jest syna w bogatszej wersji :)

 

czyli cena jest podejrzanie niska ?

 

Można w tej cenie znaleźć QQ z kamerą cofania ? (opcja zwłaszcza dla żony :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie i można w takiej cenie Qq znaleźć ale jak sam zauważasz cena może być adekwatna do stanu tych samochodów.

Wydaje mi się ,że te zdjęcia są 'zapożyczone" bo takie nr. rej. miały sam. przynajmniej 5lat wstecz. Samochody na rynku Austriacko - Szwajcarskim są drogie i w większości sprowadzane są t.zw. "okazje" stąd i ich taka cena . Podejrzewam ,że sprzedaje je handlarz a "żona i syn" dobrze w ogłoszeniu "brzmią" ;) 

Nie wiele ktoś Ci poradzi oprócz tego ,że jeśli masz nie daleko to naocznie to sprawdzić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co w takim razie zwrócić szczególną uwagę podczas ogledzin ?

Edytowane przez Pieszko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pieszko kamerą się nie sugeruj , jak już kupisz to za dosłownie 200pln powiem Ci jak założyć do auta bez tego bajeru . 

Silnik to 1.6 HR16DE  japoński na łańcuchu , z tym przebiegiem czas na wymianę świeczek i ASO zaleca oliwę 10W40 , może z uwagi na łańcuch rozrządu .

Do 130 km/h cicho w kabinie , później robi się głośniejszy , ale i na to jest sposób :) 

Jeśli auto zadbane to nie będziesz mieć problemów !!!

Sprawdź czy nie skrzypi na przejazdach po krawężniku zawieszenie z przodu jesli tak to łozyska amortzatorów , czy jak kręcisz kier to nie szura cos w środku kolumny kier .

No i ogólnie czy przyciski w kier działają , tempomat i ogranicznik prędkości , z nawigacji będziesz rozczarowany , po zakupie do klimiarza :) niech sprawdzi czynnik czy jest optymalna ilość powinno być ....i tu zapomniałem 510 albo 540 i albo gr, albo ml  :) no stary już jestem i nie pamiętam już wszystkiego dokładnie 

Okno panorama w dachu ? Na jeździe próbnej odsuń do końca przesłonę nie na 3/4 i sprawdź czy nie stuka , może urwiesz coś z ceny ?

Przednie kielichy amortyzatorów - korozja , gniazda ! do sprawdzenia .

Koledzy dopiszcie coś jeszcze .....co ma obmacać żeby być pewnym ! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowedź !

 

a jesli chodzi o ten konkretny, który przytoczyłem w pierwszym poście ?

Odpuścić go sobie i nie marnować czasu na sprawdzanie ? 

Jest to bogata wersja, a cena atrakcyjna dość niska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok 2010 możesz kupić za 40 tys w fajnym stanie, 2012 za ok 55 tys.
Ten pierwszy (tańszy) wygląda jak wersja QQ IWay bo ma relingi, panoramę, kamere cofania, ciemne szyby ale jakoś brak 18 calowych kół..

Jak chcesz kupić i spać spokojnie to kupuj z polski auto, nie sprowadzane - może być od handlarza, to tez ludzie i też zdarzają się uczciwi ale zarobić swoje muszą. Sprowadzany może być opel, vw, audi, itp w nich w polskim ASO jest do sprawdzenia wiele rzeczy, natomiast Nissan nie ma takiej bazy i każdy se wpisze historię i ustawi przebieg jaki chce... 

Wez pod uwagę, ze auto z przebiegiem do tych 60 tys powinno mieć oryginalne opony z roku produkcji auta, ewentualnie rok starsze ale nie młodsze niż auto.. Ja mam przebieg 54 tys i oryginalne opony jeszcze na spokojnie jeden sezon. Klocki, jakieś tulejki itd to sprawa drugorzędną przy aucie za ta cenę. Najważniejsza bezwypadkowość i przebieg.

Edytowane przez scanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowedź !

 

a jesli chodzi o ten konkretny, który przytoczyłem w pierwszym poście ?

Odpuścić go sobie i nie marnować czasu na sprawdzanie ? 

Jest to bogata wersja, a cena atrakcyjna dość niska.

Zawsze możesz i decyzja należy do Ciebie (Ty za to płacisz) sprawdzić autko w ASO Nissana.

Minusem jest to, że jak wspomniałem, koszta Ty ponosisz i sprzedający Ci za to nie zwróci jeśli zrezygnujesz z kupna.

Inna sprawa, że czasami można i zyskać.

-Jeśli są jakieś wady i elementy do naprawy, to sprzedający może zejść z ceny - ale to już musisz mieć farta, szczęście i faktycznie rzetelnego sprzedającego.

-Można dodatkowo zbić jeszcze o cenę przeglądu, ale już w tedy wiesz, "co w trawie piszczy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesli chodzi o jednostkę 1.5 DCI 106KM z 6 stopniowa skrzynia biegów ?

 

Podobno mankamentem są panewki.

 

Oprócz niskiego spalania, czy ten silnik jest kłopotliwy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z sieci.......

Typowe usterki silnika 1.5 dCi

Silnik 1.5 dCi najczęściej zmaga się z problemami układu wtryskowego (głównie dotyczy systemu Delphi). Zawodzą wtryskiwacze, które po pierwsze, nie należą do przesadnie trwałych, a po drugie ,są wrażliwe na złą jakość paliwa. Kłopotów może przysporzyć również szwankująca elektronika sterująca pracą jednostki – zazwyczaj to efekt korozji wiązki elektrycznej bądź problemów z jednym z czujników (np. ciśnienia doładowania lub prędkości obrotowej).

Turbosprężarki – zarówno o stałaj, jak i zmiennej geometrii – uważane są za całkiem udane. Ich niesprawności najczęściej wynikają z nieprawidłowej eksploatacji i uszkodzenia uszczelnienia (np. same wirniki uznawane są za stosunkowo trwałe).

Poważne wydatki czekają użytkowników w przypadku obrócenia się panewek (brak zamków), a także wypalenia tłoków (efekt „lejących” wtryskiwaczy lub bardzo wysilonej eksploatacji). Czasem zawieść może osprzęt, np. zawór EGR, czujnik mierzący ciśnienie doładowania w kolektorze ssącym, sprzęgiełko alternatora, rzadziej 2-masowe koło zamachowe, czujnik pedału gazu oraz spalania detonacyjnego.

Podsumowanie - Przed zakupem auta z silnikiem 1.5 dCi zalecamy czujność! Owszem znamy auta, które nie sprawiają większych kłopotów, ale spotkaliśmy też egzemplarze chorujące na poważne problemy systemu wtryskowego czy układu tłokowo-korbowego.

 

Modele w których montowany był/jest silnik 1.5 dCi:

Renault: Twingo, Clio, Thalia, Modus, Megane, Fluence, Scenic, Kangoo, Captur, Laguna
Dacia: Sandero, Logan, Logan MCV, Lodgy, Dokker, Duster
Nissan: Note, Juke, NV200/Evalia, Micra III, Almera, Qashqai
Mercedes: A klasa, B klasa, CLA klasa
Suzuki: Jimny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesli chodzi o jednostkę 1.5 DCI 106KM z 6 stopniowa skrzynia biegów ?

 

Podobno mankamentem są panewki.

 

Oprócz niskiego spalania, czy ten silnik jest kłopotliwy ?

Ja mam akurat 1.5 dci 110KM z tego co mówili w nissanie to 6 generacja, te 106KM to chyba 5. Problemy były w starszych generacjach a nie w tych. Owszem, przekręcić się mogą, jak ktoś zmiania olej co 30 tys lub zaleje olejem niewłaściwym lub ma po prostu pecha. Ja temat przewertowałem zanim kupiłem 1.5 dci i jestem spokojny :-)

 

Jezdziłem też 1.6 benzyną - dla mnie tragedia, głośno, wolno, trzeba wysoko kręcić, jeździłem też 1,6 dci - jak dla mnie po prostu super, kultura pracy fajna, nie tak głośno a przyśpieszenie idealne - jakbym miał możliwość to bym wybrał ten silnik :-) 1.5 dci to dla mnie pomiędzy tymi dwoma :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam akurat 1.5 dci 110KM z tego co mówili w nissanie to 6 generacja, te 106KM to chyba 5. Problemy były w starszych generacjach a nie w tych. Owszem, przekręcić się mogą, jak ktoś zmiania olej co 30 tys lub zaleje olejem niewłaściwym lub ma po prostu pecha. Ja temat przewertowałem zanim kupiłem 1.5 dci i jestem spokojny :-)

 

Jezdziłem też 1.6 benzyną - dla mnie tragedia, głośno, wolno, trzeba wysoko kręcić, jeździłem też 1,6 dci - jak dla mnie po prostu super, kultura pracy fajna, nie tak głośno a przyśpieszenie idealne - jakbym miał możliwość to bym wybrał ten silnik :-) 1.5 dci to dla mnie pomiędzy tymi dwoma :-)

 

Ok, a co z filtrem czastek stałych ?

Chyba własnie on powoduje najwieksze koszty w przypadku serwisu

Jeżdze głównie po mieście, + raz na dwa tygodnie 100km w weekend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściciel który trzymał się zaleceń Nissana i wymieniał olej około 30K km to faktycznie przy przebiegu 100K km panewki są wytarte , ale jeśli je wymienisz i będziesz robić zmianę oliwy co około 10K km to jeszcze długie lata bezawaryjnej eksploatacji ( bo wiesz co masz) 

w tym silniku panewki są tzw.bezzamkowe co w niesprzyjających okolicznościach może skończyć się jej obróceniem i spora suma zostaje u mechanika :( 

Dostęp do panewek po odkręceniu miski olejowej , więc mech w 8h powinien się wyrobić .

Skrzynia 6ka bardziej komfortowa od 5ki w 1.6 pb na autostradzie .

Z tymi oponami do 65K km to trochę nie tak , ale przyznam że mam właśnie tyle na liczniku i juz musze kupić komplet gum ,bo fabryczne są już na pograniczu TWI .

Scieralność zalezy od wielu czynników i to po jakim asfalcie auto jeździło ,bo u mnie asfalt jest bardzo szorstki i drze gumę aż strach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesli chodzi o jednostkę 1.5 DCI 106KM z 6 stopniowa skrzynia biegów ?

 

Podobno mankamentem są panewki.

 

Oprócz niskiego spalania, czy ten silnik jest kłopotliwy ?

ja mam takie autoko z 2009 r. Zaraz po zakupie panewki sie obróciły i mam nowy silnik :) - swoją drogą jest na sprzedaż :), obecnie 165 tys km, wymiana silnika przy 90 tys km.

wtryski, turbina, egr, sprzeło, dwumasa bez problemów.

a tak to filtry, oleje, klocki hamulcowe, gumy tuleje w zawieszeniu i wyrwała mi sie poduszka od silnika. Generalnie bez większych problemów. Wytarta kierownica, ale nie od przebiegu tylko słońca, schodzący chrom z klamek wewnętrznych ale to typowe wady qq z tego co czytałem. 

ja mam wersję 1,5 dci, z 2009 r 106 km i 6 biegów, bez DPF więc problemu z nim nie ma

Edytowane przez slik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...