Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] primera - kapitulacja - idzie na sprzedaż...


Gość nismo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzwięk występuje podczas jazdy ,najczęsciej podczas skretu w lewo i najbardziej intensywnie słychac go podczas przyspieszania na zakręcie Wciśnięcie sprzęgła i cisza.


Dino łozyska wy mieniłem w ciemno tak jak pisałem wcześniej i nic się nie zmienilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie szukaj w silniku tylko w sprzęgle i skrzyni może łożysko sprzęgła 


 

Dino łozyska wy mieniłem w ciemno tak jak pisałem wcześniej i nic się nie zmienilo.

nie chodzi o łożyska w kołach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje podnieść samochód na podnośniku, odpalić i zrobić symulowaną jazdę, może będzie od dołu lepiej to słychać. Na razie ja bym obstawiał łożysko mechanizmu różnicowego, albo po prostu rozsypujący się już mechanizm różnicowy. Pasują mi do tego wszystkie objawy.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanizm różnicowy wymieniać w ciemno ?


Dino użyłem do tego penetranta do sprawdzania i niby nic nie pokazało .Napewno zrobiłem to dobrze bo sie na tym znam. moze temperatura powoduje ze mikropora się rozszerza a na goracym nie sprawdzałem bo się nie da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no bez przesady, jeżeli to tylko jego łożysko to za pare stówek zrobisz całą naprawe. Wiem że masz uraz do mechaników ale i tk proponowałbym dalej wykonać diagnostykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to tym bardziej wskazuje to na łożysko, chociaż jest jeszcze jedna możliwość, mechanizm różnicowy nie pracuje przy jeździe na wprost, a tylko wtedy gdy koła mają różne prędkości, więc może być tak że przy podniesionym samochodzie i obracających się kołach jedno z nich zatrzymasz i nagle pojawi się ten dźwięk.

 

edit:

sam w garażu na podnośniku możesz też coś takiego zrobić

Edytowane przez skit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kol.poczytalem i widze ,ze zle opisujesz usterke ktora Cie niepokoi. Z poczatku to wszyscy odnieslismy wrazenie ze opis dotyczy stojacego a nie jadacego auta. Wiec uscislij to tak : uruchamiam stojace auto i co sie dzieje? Przed i po wcisnieciu sprzegla. Jade na wprost i co slysze, skrecam w lewo lub w prawo to ? Na razie wiemy , ze po skrecie w lewo jak prawa jest obciazona. Wiec usterka nie dotyczy pracy silnika tylko zespolu napedowego lub pompy wspomagania lub? Ido tego potrzebujemy twoj opis ale taki czy stuka cos , czy szurga sam okresl co slyszysz wtedy cos mozna logicznego podpowiedziec.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skit brak dzwieku .sory za błedy komp i klawiatura juz niedomaga bo w garazu caly czas


Voyager1956 dzwiek przypomina mi połaczenie huku z tarciem metalu o metal przy skrecie w lewo jest słyszalny najmocniej.im ostrzejszy skret w lewo i wieksza intensywność przyspieszania w trakcie zakrętu tym dzwiek jest glosniejszy.wciskam sprzęgło i nawet jak zakręt jest ostry to na wcisnietym sprzegle jest cisza.Przy jezdzie na wprost tez czasami ten dzwiek sie odezwie ale jest to bardzo mało słyszalne wtedy.Jezeli akurat jest taki dzień ze słychac mocno ten dzwiek podczas skretu w lewo to az ludzie sie oglądaja a jak jest cisza to jest cisza.zaznaczam że ten dzwiek nigdy nie pojawił sie przy skrecie w prawo.   Mam nadzieje że dobrze i jasno sie tera zwypowiedziałem.Przepraszam jezeli zamieszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, to w takim wypadku do sprawdzenia, cała prawa strona: półoś z przegubami, piasta, zwrotnica, tarcza, osłona tarczy, zacisk hamulcowy i klocki (czy nie ocierają o próg na tarczy). Gdzieś masz luz, bądź nadmiernie zużyty jeden z elementów po tej stronie co powoduje że przy obciążeniu tego koła jakieś dwa elementy zaczynają się o siebie ocierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze to nie wiem, u siebie miałem właśnie podobny przypadek tylko z tylnym kołem. Zmieniłem tarcze i klocki z tyłu było wszystko ok, zrobiłem tak z 2k kilometrów. Potem wyszło jeszcze łożysko do wymiany z tyłu i po tym się zaczęło szorowanie przy obciążaniu tego koła na zakręcie. Nie pytaj mnie tylko co, bo tyle się do tego zabierałem że już samo przeszło i nawet tam nie zaglądałem jeszcze żeby zobaczyć co to było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli silnik eliminujemy z usterki i skupiamy sie na zespole napedowym z polosiami.

Jezeli bylby to mechanizm roznicowy tj. wyszczerbil by sie tzw. satelita to przy skrecie efekt jest taki jakby ktos mlotkiem walil po polosce, jezeli wystepuje rytmiczne stukanie metaliczne przy przyspieszaniu na wprost to moze byc wyszczerbiony walek atakujacy w skrzyni biegow i optymistyczna wersja to przegob wewnetrzny lub podpierajace poloske lozysko sie rozsypuje ewentualnie pekniety koszyk w przegubie zewnetrznym prawym. Tu wystepuje tarcie metal o metal to sprawdz czy kolcki sie nie skonczyly i odchyl blache oslaniajaca tarcze hamulcowa. To tyle co moge podpowiedziec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wiesz już gdzie grzebać, to że coś jest nowe nie znaczy że nie szwankuje. Rozbierz całą prawą stronę, odegnij trochę osłonę tarczy pooglądaj wszystko czy nie widać gdzieś właśnie śladów tarcia i poskładaj powoli i dokładnie, może pomoże a koszt żaden.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostania mozliwosc, sprawdz czy kolo pasowe walu napedowego jest gorace , jest dwumasowe moze gume szlag trafil i przy skrecie pompa wspomagania obciaza to kolo i jak sie ono zerwie to ewentualnie tak moze byc - jednak tu powinno byc czuc smrod gumy a tego nie opisujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem taka usterke , ze rosypal sie wewnetrzny przegub prawej polosi i zardzewialo lozysko ja podpierajace, efekt drgania powyzej 40 km/h i szurganie oraz niemozliwosc jazdy powyzej tej predkosci. Na forum ktos opisal jak zapiekl sie prawy przegub wewnetrzny - efekt podobny do twojego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do primery trzeba mieć anielską cierpliwość i kupę czasu i kasy.rozbierałem to wszystko już z mechanikiem.czyli teraz wg sugestii Voyagera 1956 bede rozbierał skrzynię i zobaczę ten wałek atakujący.


A swoją drogą wałek atakujący może sie uszczerbić od zwykłego jeżdzenia czy muszą na niego działać jakieś potęzne siły.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...