Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] primera - kapitulacja - idzie na sprzedaż...


Gość nismo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zaraz zaraz nie tak szybko, najpierw trzeba sie upewnic, ze usterka jest po stronie skrzyni a nie po stronie polosi, przegobow, wywalic kase bez efektow to nie sztuka, sztuka jest wlasciwa diagnoza i to probujemy zrobic przy twojej wspolpracy.

Edytowane przez voyager1956
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nismo idź systematycznie do przodu drogą eliminacji. Zacznij najpierw sprawdzanie od rzeczy najprostszych a kończ na najbardziej skomplikowanych jak np skrzynia. Bo jak się złapiesz za wszystko na raz to nawet możesz nie wiedzieć co tak naprawdę pomogło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie grzebałem na poczatku myślałem że to nic poważnego bo tylko delikatnie było słychac ale z czasem było coraz głosniej i głosniej.


Koła się kręcą lekko na podnośniku bez względu na to czy są skręcone czy proste...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko na podnośniku nie występują siły boczne które powodują odkształcenie i uginanie się elementów zawieszenia. To wszystko jest tak skonstruowane, że w niektórych przypadkach przesunięcie czegoś o milimetr, może powodować ocieranie się elementów o siebie (jak np jarzmo względem tarczy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to szukamy ktore lozysko,od strony wewnetrznej kola powinno byc widac zardzewialy pyl, pierwszy objaw zuzycia lozyska

Edytowane przez voyager1956
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedokrecenie sruby przegubu ( duza srodkowa nakretka )moze spowodowac tarcie przegubu o obudowe piasty. Klucz oczkowy 30-ka.Zlap za przegub i mocno poruszaj jak bedzie luz to wyczujesz.

Edytowane przez voyager1956
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumujmy co wiemy:

- samochod uruchomiony na postoju nie daje podejrzanych odglosow

- w czasie jazdy przy lewym skrecie a czasami na wprost slychac efekt wozka po szynach

- wcisniecie sprzegla eliminuje ten halas

Czy mamy jeszcze cos nieustalonego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko się zgadza ale z naciskiem na to że jak skręcam w lewo to efekt wózka jest dużo bardziej intensywny niz przy jezdzie na wprost. tak jak juz wczesniej pisałem.    

kombinuje w ten sposób że jakby było cos zużyte to cały czas byłoby zle a tu jest czasami tak że wszystko jest ok i niema zadnego objawu.Nie wiem od czego to zalezy


wszystko się zgadza ale z naciskiem na to że jak skręcam w lewo to efekt wózka jest dużo bardziej intensywny niz przy jezdzie na wprost. tak jak juz wczesniej pisałem.    

kombinuje w ten sposób że jakby było cos zużyte to cały czas byłoby zle a tu jest czasami tak że wszystko jest ok i niema zadnego objawu.Nie wiem od czego to zalezy


Voyager 1956 dziekuje za to że poświęcasz mi swój czas.


no i też tak jak już wcześniej pisałem dzwiek ten potęguje sie podczas przyspieszania na zakręcie np jazda na rondzie która jest zawsze w lewo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nowe łożysko było wciśnięte w piastę, gdzie poprzednie łożysko się obróciło-obracało w piaście. 

Piasta jest wyrobiona-luźna i nie trzyma nowego łożyska tak jak trzeba?

Przerabiałem to, lecz z lewym kołem. Kupiłem piastę używkę i wszystko było już oki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to akurat może mieć związek, ale niekoniecznie, koła napędzane mają tendencję do schodzenia się do środka więc są inne siły działające na elementy, po wciśnięciu sprzęgła koło tylko się toczy a tym samym jego geometria się zmienia (ustawienie). Moim zdaniem powinieneś rozebrać tą prawą stronę i poszukać czy gdzieś nie ma śladów ocierania się elementów o siebie, przy tak wyraźnych odgłosach muszą gdzieś zostać ślady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie wplyw wcisniecia sprzegla na ta usterke, gdyby bylo to lozysko kola to przy przy lewym skrecie nacisk na prawe lozysko nie zmienia sie i powinno buczec jednakowo z wcisnietym czy nie sprzegle.Stawiam na pewno na lozysko tylko ktore? Sprawdz to tak : podnies samochod tak by dwa kola byly w powietrzu i dobrze zabezpiecz, uruchom silnik, wrzuc dwojke , dodaj gazu tak na 2 tys obrotow, wylacz bieg i silnik, kola sie dalej kreca, powinno byc slychac lozysko albo przegubu zewnetrznego albo wewnetrznego bedacego na wyjsciu polosi ze skrzyni, do tego trzeba dwoch w tym jednego odwaznego tego co bedzie sluchal pod samochodem, inaczej sie nie dowiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...