Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ładowanie akumulatora


robi173
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mój FIAMM powoli (lub szybko) się kończy.

  • Ładowanie 12 godz. CTEK MXS 5.0 na funkcji AGM (dzień wcześniej również był ładowany)
  • Przejazd 5 km
  • Po 4 godz. na wyłączonym silniku napięcie 12,45V
  • Przejazd 4 km.
  • Postój 15 minut
  • Jazda 5 km – ładowanie od 12,27V do 14,79V (przy hamowaniu silnikiem)
  • Zatrzymanie i wyłączenie silnika, po ok. 3 min. napięcie 12,29V

 

Dzisiaj wizyta w serwisie......

post-96804-0-67814200-1512469815_thumb.jpg

post-96804-0-46192500-1512469824_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Varty na A>>>o o stówkę taniej. Tyle tylko,że wydawać kasę na coś co może po pół roku znowu paść??? Tu by się przydało jakoś zweryfikować to ładowanie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Z Varty na A>>>o o stówkę taniej.

To może byś podał konkretny link - wtedy można zweryfikować dane aku i oferty. Przecież te rzeczy to nie reklama, tylko "samopomoc chłopska".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie dam się zaskoczyć...cenami ASO :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko jako ciekawostka.

Obniżka z 762 zł na 571 zł.

Chyba jest czymś spowodowana, bo raczej nie troską o klienta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie... Ile osób z problemami z aku korzysta z s&s? Mój pomimo, że słabiej kręci po postoju na zewnątrz przez 8h pokazywał np. wczoraj 12,95V a żeby nie być gołosłownym fota... ;) 
8892fd60ba508e0955503a5943ac4b18.jpg

Edytowane przez pawcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też


Ale tu nie jest winny SS tylko ładowanie jest do d***y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.youtube.com/watch?v=GM0TD2Cv_94

Filmik z dzisiejszego odpalania

Ja u siebie tez mam juz wyłączony S&S. Ciekawe co będzie w czasie większych mrozów?

Edytowane przez pawcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FIAMM wymieniony.

2 Minuty rozmowy podczas zgłoszenia problemu, wypicie jednej kawy, miła pogawędka z kierownikiem i asystentką, a po 34 minutach wyjazd z nowym akumulatorem.

post-96804-0-70474200-1512492991_thumb.jpg

post-96804-0-68746300-1512493024_thumb.jpg

post-96804-0-63556200-1512493040_thumb.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli,wymienili Faam na Fiaam z tego co widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużego wyboru nie miałem.

Gwarancja na aku OCZYWIŚCIE do 3 lat od odebrania auta (mimo przedłużonej gwarancji) :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(-)

Edytowane przez nowy 2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

FIAMM wymieniony.

2 Minuty rozmowy podczas zgłoszenia problemu, wypicie jednej kawy, miła pogawędka z kierownikiem i asystentką, a po 34 minutach wyjazd z nowym akumulatorem.

Dostałeś dokładnie taki sam, jak ja KE241-70E01-EF. Jak na razie sprawuje się dzielnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak - nie masz wyboru bo to gwarant decyduje o sposobie naprawy. Najgorsze , że robi to chyba "na przetrzymanie" do czasu kiedy skończy się gwarancja :(

Czy to nie irytujące , że naprawia się "skutki" a nie "przyczyny" !?

Czyżby zmiany w systemie ładowania Qq byłyby droższe ? Co by nie mówić to Nissan chyba umie liczyć !

Oby się globalnie nie przeliczył ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na plus mogę powiedzieć, że aktualnie po kilkunastu kilometrach jazdy (z kilkoma postojami) napięcie ładowania nie spadło poniżej 13,3 V - i nie chodzi o hamowanie silnikiem, ale podczas normalnej jazdy jak i na postoju. Wcześniej jak pisałem miałem napięcie nieraz ok. 12.2V.

Jako ciekawostkę mogę dodać, że kilka minut przed oddaniem auta do serwisu, na światłach włączył mi się S/S, a menu pokazało napięcie 11,8V - (tak jedenaście i 8/10 V) :(  silnik bez problemu odpalił po wciśnięciu sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na plus mogę powiedzieć, że aktualnie po kilkunastu kilometrach jazdy (z kilkoma postojami) napięcie ładowania nie spadło poniżej 13,3 V - i nie chodzi o hamowanie silnikiem, ale podczas normalnej jazdy jak i na postoju. Wcześniej jak pisałem miałem napięcie nieraz ok. 12.2V.

Plusem to jest jak ładowanie nie spada poniżej 14.3 V

Że wcześniej miałeś 12.2 V to tylko dlatego,że akumulator był niedoładowany i tego czeka to samo przy 13.3 V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Tam było 13,2V tylko dlatego, że kilka chwil wcześniej było normalne ładowanie (14,4V) i jest to nowy naładowany akumulator. Inaczej mówiąc 13,2V, to brak ładowania!

 

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu tego watka sam zaczalem zastanawiac sie jakie napiecie jest w moim samochodzie :) 

Samochod stal 2 dni na zewnatrz (nie jezdzone w tym czasie). Dzisiaj rano wsiadlem i wlaczylem menu serwisowe. Na zimnym silniku napiecie lekko ponad 12V. Jadac slynna obwodnica Krakowa napiecie wahalo sie od 13.92 do ponad 14. Hamujac silnikiem napiecie bylo w okolica 14.5V.

 

PS. W menu serwisowym jest taka informacja: STAN OSWIETLENIA - ktos wie o co tam chodzi?

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem, że nie spada poniżej 13,2 (w domyśle jest większe). Dzisiaj rano, przed odpaleniem było 12,7V później przez kilkanaście minut jazdy było ok. 14,6 V.


STAN OŚWIETLENIA - poziom podświetlania zegarów, w zależności od jasności światła zewn. i od rodzaju włączonych świateł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie wszystko opisujecie...tylko czy aby przypadkiem nie jest tak,że system pokazuje jakie jest ładowanie w danej chwili,ale! Układ odzysku i kontroli energii w czasie hamowania silnikiem nie odcina tego ładowania? W rzeczywistości mamy na monitorze stan ładowania,a faktycznie jeździmy na energii z akumulatora? Nie wiadomo tak do końca co nam system pokazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się nad tym zastanawiam.

Zbieram się napisać @ do Nissana z zapytaniem w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zadaje głupie pytanie to sorry, ale czy możecie Panowie powiedzieć laikowi jaki jest dopuszczalny najniższy poziom napięcia po wejściu w menu serwisowe po całonocnym postoju, czy ważniejsze jest do jakiego poziomu wzrośnie napięcie podczas jazdy? Po przeczytaniu ostatnich postów rano oczywiście poleciałem do garażu -pokazało 12,29 V

BTW bez  forum człowiek ciemny jak bezksiężycowa noc- nawet nie wiedziałem, że jest taka ukryta opcja jak menu serwisowe

Edytowane przez Veteran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...