sigma3 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Dziękuję za zainteresowanie. Jeszcze ktoś mi doradził żeby sprawdzić rozrusznik-co z tego wyniknie dam znać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Info z ładowania akumulatora...oczko zielone,czyli system a'la Duncho działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tz1609 Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Ja podładowałem w styczniu, kiedy na przeglądzie zrobili test i powiedzieli, że niedoładowany i do tej pory oczko, soczyście zielone, a jeżdżę praktycznie tylko po mieście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Rozrusznik zrobiony-wymiana bendiksu i szczotek dało nowe życie autku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 W QQ czy Almerze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sigma3 Opublikowano 11 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2018 W almerze 2.2 di. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 5 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2018 System Duncho działa,cały czas oczko zielone,aż nachodzi mnie chęć odłączenia blokady SS i sprawdzenia jak się będzie to zachowywało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camel Opublikowano 6 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 oby się nie przeładował akumulator ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 Będziem patrzeć z uwagą na dalszy jego żywot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 6 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2018 Również miałem i mam obawy odnośnie przeładowania akumulatora: W dniu 10.04.2018 o 17:03, polo32 napisał: Kibicuję w/w tematowi i chciałbym aby pomysł powiódł się. Testowane jest to, (jeśli się mylę, popraw Dżeku ), w trakcie pokonywania krótkich dystansów - tym samym ładowanie max. napięciem 14,4V, niejako uzupełnia energię zużytą na rozruch silnika, czyli bilans wychodzi na 0. Wiadomo, że prąd ładowania zmniejsza się w trakcie ładowania, ale po osiągnięciu pełnego ładowania, następuje gazowanie elektrolitu i wydzielanie dużej ilości ciepła. Akumulator EFB jest akumulatorem bezobsługowym o szczelnej obudowie, rekombinacja gazów odbywa się wewnątrz niego a ciśnienie (np. w przypadku przeładowania) regulowane jest przez specjalne zawory VRLA w każdej celi, i przy intensywnym ładowaniu te bezpieczniki mogą zadziałać. Do czego zmierzam. Ciekawi mnie jak zachowuje się akumulator na dłuższej trasie z "systemem a'la Duncho" - czy nie przegrzewa się. Ideałem byłoby skontrolowanie jego temperatury. Dodatkowo negatywny wpływ może mieć wysoka temperatura otoczenia. Może trzeba zastanowić się nad jakimś układem przełączającym/wyłaczającym? I mała poprawka z mej strony - wbrew temu co napisałem wyżej, zawory/bezpieczniki VRLA posiadają jedynie akumulatory AGM (EFB ich nie mają) - więc istnieje tu pewne niebezpieczeństwo przy obecnych temperaturach. Ale: 5 godzin temu, JACKO29 napisał: Będziem patrzeć z uwagą na dalszy jego żywot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 13 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2018 Polo32 - napisałeś też błędne napięcie ładowania (max 14,4V dotyczy "starych" samochodów bez systemu STOP-START). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 13 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2018 16 godzin temu, Karminadel napisał: Polo32 - napisałeś też błędne napięcie ładowania (max 14,4V dotyczy "starych" samochodów bez systemu STOP-START). To tak trochę z przyzwyczajenia, ale to nie wypacza chyba sensu mojej wypowiedzi . Wiem, że napięcie ładowania w SS jest rzędu 14,7-14,9 V i więcej (aku EFB czy AGM mają niższą rezystancję wewnętrzną). Bardziej chodzi mi o to, że przeładowania tego typu akumulatora (m.in. z racji szczelności obudowy), nie zaobserwuje się wizualnie tak jak w starych akumulatorach (np. nadmierne gazowanie, zmiana zabarwienia elektrolitu = opad masy czynnej, czy pomiar gęstości elektrolitu). Szkiełko i oko (zielone ) to trochę za mało, aby ocenić stan akumulatora. Negatywnym skutkom przeładowania, objawiającej się fizycznie wypadaniem masy czynnej z płyt w aku EFB - w zamyśle konstruktorów, ma zapobiegać powłoka z poliestru (ale tak całkowicie niestety nie jest). Jedynie pomiar i zaobserwowanie zwiększonej rezystancji wewnętrznej, może świadczyć o nieodwracalnym procesie destrukcji w wyniku przeładowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 14 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2018 Sens wypowiedzi wg mnie OK. Choć nie do mnie wprost - bo ja tam korzystać z STOP-START i mam wyrabane na oczko hihhi. Akumulator jak opony - część zamienna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2018 Dzisiaj zdemontowałem system ładowania a'la Duncho .Efekt jest taki,że cały czas aku był naładowany,a teraz oczko jest już czarne...Ale tym niech już się ktoś inny martwi i serwis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszwi Opublikowano 5 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2018 A czy wszędzie w QQ J11 jest te sam akumulator stosowany? Mam 1.6Dci i czy KE241-70E01-EF będzie odpowiedni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slaweksy Opublikowano 17 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 Witam wszystkich . To mój pierwszy post. Przeczytałem 2/3 tego wątku. I zgadzam się z tymi co twierdzą, że auto jest dla mnie a nie ja dla auta. Posiadam od miesiąca QQ J11 z 2017 R. Benzyna 1.2 . I pierwszy raz zdarzyło mi się mieć problem z akumulatorem. No powiedzmy prawie nowym, bo prawie 1.5 rocznym. Jazda tylko po mieście,S.S nie wyłączany. Pali na dotyk. Pewnego dnia zajezdzam pod odkurzacz, radio wyłączone, świeci się tylko lampka w środku z przodu z powodu otwarcia drzwi. Odkurzanie trwało około 15 minut. Gdzieś w 13 min. dźwięk z kokpitu, patrzę za tylnych foteli a tam ten komunikat o błędzie START STOP. Kończę odkurzac zamykam wszystko i auto nie odpala. Wszystko się świeci ładnie, tylko "cykanie " przy przekreceniu kluczyka. Odpalam z boostera i jade do domu. Zapomniałem wyłączyć S. S. Ale o dziwo wszystko działa. Na światłach gaśnie silnik (a przecież na słabym nie powinien) i odpala od sprzęgła. Aku to ten włoski fabryczny. Pracuje w firmie komunikacyjnej i mamy tester. Podlaczam z elektrykiem na wyłączonym silniku, ponownie na włączonym bez obciążenia i na włączonym z włączonym wszystkim co możliwe. Proszę zobaczyć na wydruk. Na odpalonym silniku bez obciążenia 0 ładowania. Wszystko się zgadza o tym INTELIGENTNYM ŁADOWANIU . Stojąc na parkingu lub w korku z włączonym radiem przez około 15 min (co nieraz się zdarza) z wyłączonym silniku i mając w miarę nowy akumulator, auta nie odpale? Nigdy to się nie zdarzyło w poprzednich autach. Coś z tym 93 % naładowania aku żeby S. S. zadziałał jest nie tak jak piszecie. No i coś jest nie tak z ładowaniem akumulatora. Napisałem, bo jadę do ASO. Ciekawy jestem co mi powiedzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 Pisaliśmy też,że ładowanie w Kaśkach żyje własnym życiem...ten algorytm jest o kant d... rozbić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba1982 Opublikowano 18 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2019 (edytowane) Wczoraj zacząłem czytać wątek i tak z ciekawości sprawdziłem jak sytuacja wygląda u mnie. Podzielę się swoimi spostrzeżeniami. AKUMULATOR FIAMM W drodze powrotnej z pracy włączyłem tryb serwisowy na NCII i obserwowałem poziom napięcia. Trasa 30km. Po włączeniu silnika przez pierwsze 10km utrzymywało się, stale, napięcie w granicach 14,59V-14,68V. I to niezależne od tego, czy się rozpędzałem, jechałem ze stałą prędkością, czy też hamowałem silnikiem. Późnej napięcie spadło do ok 13V i utrzymywało się w granicach 12,98V-13,06V. A po niedługim czasie zaobserwowałem, to, co piszą przedmówcy, czyli jadąc ze stałą prędkością lub rozpędzając się, napięcie oscylowało w granicach 13V, zdejmując nogę z gazu wzrastało do 14,68V. Ale co ciekawsze, przy zjeżdżaniu z dłuższych wzniesień, hamując silnikiem, napięcie wzrastało do 14,68V, ale po kilku, kilkunastu sekundach i tak spadało do ok. 13V. Podczas zatrzymania się na skrzyżowaniu i zadziałaniu SS, napięcie spadło do ok 12,5V (o ile dobrze pamiętam). Edytowane 18 Marca 2019 przez buba1982 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slaweksy Opublikowano 19 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 Odnoście mojego posta powyżej. Wróciłem z ASO. Wszystko pięknie, miło, krótko i bez zbędnej dyskusji. Akumulator wymieniony na nowy. ASO w Szczecinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike83 Opublikowano 19 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 (edytowane) U mnie w ASO po 2 latach stwierdzono że akumulator trzeba będzie samemu doładować. Też było miło i za bardzo nie chcieli dyskutować. Czekam więc aż padnie i na lawetę. Z tym że mój jest w trochę lepszym stanie więc może do następnej zimy jeszcze dociągnie. Edytowane 19 Marca 2019 przez Mike83 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 15 godzin temu, slaweksy napisał: Odnoście mojego posta powyżej. Wróciłem z ASO. Wszystko pięknie, miło, krótko i bez zbędnej dyskusji. Akumulator wymieniony na nowy. ASO w Szczecinie. Jaki aku założyli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavllo Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 Pytalem duchno na czeskim forum o bezpieczeństwo jego rozwiązania - twierdzi, że nie ma żadnych zagrożeń. Piszę to w kwestii wątpliwości odnośnie przeladowania, temperatur itd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 Przecież tłumaczyłem tu cały czas,nic się nie dzieje.Komputer jest oszukiwany,że jest niski stan aku i jest cały czas ładowany,a za strażaka robi układ regulatora napięcia w alternatorze,jak aku jest naładowany to odcina ładowanie.Standard. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slaweksy Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 Nowy aku to Varta. I zdemontowana ta otulina /pokrowiec. Dzisiaj - 2 stopni rano i wszystko ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 (edytowane) 49 minut temu, JACKO29 napisał: Przecież tłumaczyłem tu cały czas,nic się nie dzieje.Komputer jest oszukiwany,że jest niski stan aku i jest cały czas ładowany,a za strażaka robi układ regulatora napięcia w alternatorze,jak aku jest naładowany to odcina ładowanie.Standard. Zrobiłem to samo (odłączyłem wtyczkę) i akumulator jest cały czas ładowany. Ale jednocześnie od razu wzrosło zużycie paliwa o ok. 0,5 l/100km (wg. komputera). Natomiast stwierdziłem, że po jeździe akumulator ma napięcie 12,8 V ale po paru godzinach spada ono do 12,5 V Edytowane 20 Marca 2019 przez Yan_2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi