Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P12 problem z obrotami podczas dojazdu do świateł


simson
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.

od roku jestem posiadaczem Primery P12 1.8 16V. 2002 rok z rzeczywistym przebiegiem 202 tys.

Mam problem z obrotami mianowicie, na luzie czy to po odpaleniu czy jak stoję na światłach obroty czasem spadną z ok 800 do 100-200, przydusi się na sekundę i wraca do normalnego poziomu. Zdarza się to na luzie raz na 1-2 minuty. Na postoju nie gaśnie raczej.

 

Podczas jazdy problem pojawia się tylko w momencie dojazdu do świateł i zrzucania na luz, obroty spadają szybko i znacznie, czasem wręcz do zgaśnięcia. Po zgaśnięciu auto odpala normalnie i jedzie bez problemów. W momencie ruszania tylko jak się moment spadku obrotu na luzie zgra z ruszaniem.

Tutaj jest to bardzo regularne prawie każde zrzucenie biegu przy dojeździe do świateł kończy się spadkiem obrotów.

Wydaje mi się, że problem jest mniej widoczny gdy auto się rozgrzeje, nadal obecny ale już nie gaśnie tylko spadają obroty ale jakby rzadziej i nie tak nisko.
Natomiast nie zauważyłem żadnych problemów podczas przyspieszania, czy jazdy na autostradzie równym tempem.
 

 

Znajomy mechanik, ale niezbyt ogarnięty w primerach powiedział, że to może się wentylator załączać i jest taki chwilowy pobór mocy, że go dusi, albo że alternator nie domaga.

 

Po przeczytaniu wielu podobnych wątków, ja bym się skłaniał ku temu, że to układ dolotowy, przepustnica albo przepływomierz, gdzieś też było napisane o niesprawnej sondzie lambda...
Czy może to być coś tak prozaicznego jak świece?

Czy w tym silniku jest EGR i czy to może być przyczyna?

Przyczyn dla laika może być całkiem dużo, od czego zacząć i co mogę sam sprawdzić?

Starałem się opisać problem jak najdokładniej, bo jest bardzo charakterystyczny.

Poza zaobserwowanym zjawiskiem nie mam problemów z primerką, dlatego chce jej wrzucić gaz a wpierw usunąć tą drażniącą usterkę.

PS czy ktoś zna jakiegoś dobrego a przynajmniej przyzwoitego mechanika najlepiej szczecin, lub słubice, zachodnia strona polski gdyż mieszkam w berlinie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu wielu podobnych wątków, ja bym się skłaniał ku temu, że to układ dolotowy, przepustnica albo przepływomierz, gdzieś też było napisane o niesprawnej sondzie lambda...

Czy może to być coś tak prozaicznego jak świece?

Czy w tym silniku jest EGR i czy to może być przyczyna?

 

w tym silniku nie ma EGR, sugeruję zacząć od sprawdzenia (wyczyszczenia) przepustnicy i przepływki bo to nieduży koszt i najczęstsza przyczyna

dopiero potem (jeśli nie pomoże) trzeba by szukać dalej, świece też można wymienić..

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedz,

czy będąc laikiem uda mi się to samemu zrobić?
Po tej czynności trzeba nauczyć silnik wolnych obrotów wg tej procedury?

NAUKA WOLNYCH OBROTÓW w PRIMERA P12 1,8 (bez użycia komputera)
Wszystkie odbiornik prądu muszą być wyłączone(światła,klima,radio)
Koła wyprostowane.
1.Nagrzać silnik do normalnej temperatury pracy
2.Wyłączyć zapłon i czekać co najmniej 10 sek.
3.Po 11 sekundach przekręcić kluczyk w pozycję ON i czekać 3 sek.
4.W ciągu 5 sek. wcisnąć i puścić pedał gazu 5 razy
5.Odczekać 7 sek. i wcisnąć gaz w podłoge i trzymać 20 sek aż kontrolka check engine zacznie migać.
6.Trzymać wciśnięty pedał gazu aż kontrolka check engine przestanie migać i zapali się na stałe.
7.W ciągu 3 sek. od zapalenia się kontrolki puścić pedał gazu.
8.Włączyć silnik
9.Odczekać 20sek.
10.Odpalić i zgasić samochód 2-3 razy.

 

Edytowane przez simson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mierzyłem, świeżak jestem, to jakieś napięcie gdzieś? w serwisówce są podane wartości napięć przy ssaniu i przy 2500 obr/min. czy to odczyt z obd2, którego nie mam, ale chyba się zaopatrzę w elm327 po bluetooth, używał ktoś tego, nie zrywa połączeń?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci Dino ,że tam raczej nic wiele nie znajdzie do P12

Wiele godzin szukania z tą niezbyt dobrą wyszukiwarką trzeba

Po moich bataliach z autem powiem tylko tyle ,że bez czegoś do diagnostyki jak elm nie ma co zabierać się za to auto gdyż za dużo bajerów które mogą nawalać.

Program ScanMaster lub ScanXL

Nie kupuj na blue tylko na kabel usb

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jak zmierzyć przeplywkę bez fejsa a do p12 to lepiej DDT2000 tylko nie zawsze się łączy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

dla potomnych, po podlaczeniu do kompa byl blad czujnika walka rozrzadu, mechanik podejrzewal rozrzad do wymiany, juz mialem wizje uciekajacych zlotowek
o mojej sugestii zamienil czujniki czym sie utwierdzil ze sa one dobre...  w koncu doszedl ze wtyczka od tego czujnika walka byla przysniedziala, byl kiepski styk i stad blad i wahania obrotow, wyczyscil styki, przygial piny i smiga...
na wszelki wypadek zostala wyczyszczona przepustnica i przeplywomierz oraz adaptacja przepustnicy
swiece sprawdzone ale byly ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...