JACKO29 Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Post 68 masz wyjaśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makrys Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 A to ASO w Dąbrowie ci nabijało? Nie. Klimę nabili mi w ASO Kalisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grika Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Post 68 masz wyjaśnienie Dzięki i sorki ale w natłoku informacji przegapiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 No problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Gdzieś czytałem,że uszczelki gumowe od starego czynnika klimy źle znoszą ten nowy,albo odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Gdzieś czytałem,że uszczelki gumowe od starego czynnika klimy źle znoszą ten nowy,albo odwrotnie. Oringi wykonane z NBR są rozpuszczane przez czynniki chłodzące wystepujące w układach klimatyzacji (np. r134a) dla tego wymyślono Oringi HNBR. Mogą być stosowane z czynnikami chłodzącymi klimatyzacji (R12, R134a), "Zarządzający stowarzyszeniem VDA1 Matthias Wissmann słusznie zaproponował, aby gaz R-134a zastąpić czynnikiem o symbolu R-744, czyli dwutlenkiem węgla, którego wartość GWP jest w pewnym sensie jednostką tej miary, więc wynosi 1. Nie dość, że to czynnik tani, to jeszcze łatwo dostępny, ekologiczny i naturalny. Taka była umowa, z której w 2009 VDA się wycofało.Niestety, powstał problem. Nie zgadniecie jaki. Tak pieniądze! Mówiąc wprost, ekologiczne czynniki są zbyt tanie. Przecież nie da się zarobić na czymś, czego jest dużo, jest łatwo dostępne, a koszty produkcji są minimalne. Gdyby dwutlenek węgla miał wypełniać klimatyzacje samochodów, jego wymiana kosztowałaby ledwie kilkanaście złotych. Do tego nie mogły dopuścić dwie potężne firmy chemiczne – DuPont i Honeywell... Badania potwierdziły 10-procentowy spadek wydajności w porównaniu z R-134a. Co to oznacza? Przede wszystkim mniejszą moc i wyższe spalanie. " całość http://autokult.pl/11721,nowy-czynnik-do-klimatyzacji-cichy-zabojca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 22 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 (edytowane) Oringi wykonane z NBR są rozpuszczane przez czynniki chłodzące wystepujące w układach klimatyzacji (np. r134a) dla tego wymyślono Oringi HNBR. Mogą być stosowane z czynnikami chłodzącymi klimatyzacji (R12, R134a), "Zarządzający stowarzyszeniem VDA1 Matthias Wissmann słusznie zaproponował, aby gaz R-134a zastąpić czynnikiem o symbolu R-744, czyli dwutlenkiem węgla, którego wartość GWP jest w pewnym sensie jednostką tej miary, więc wynosi 1. Nie dość, że to czynnik tani, to jeszcze łatwo dostępny, ekologiczny i naturalny. Taka była umowa, z której w 2009 VDA się wycofało.Niestety, powstał problem. Nie zgadniecie jaki. Tak pieniądze! Mówiąc wprost, ekologiczne czynniki są zbyt tanie. Przecież nie da się zarobić na czymś, czego jest dużo, jest łatwo dostępne, a koszty produkcji są minimalne. Gdyby dwutlenek węgla miał wypełniać klimatyzacje samochodów, jego wymiana kosztowałaby ledwie kilkanaście złotych. Do tego nie mogły dopuścić dwie potężne firmy chemiczne – DuPont i Honeywell... Badania potwierdziły 10-procentowy spadek wydajności w porównaniu z R-134a. Co to oznacza? Przede wszystkim mniejszą moc i wyższe spalanie. " całość http://autokult.pl/11721,nowy-czynnik-do-klimatyzacji-cichy-zabojca Hmmmm autokult.pl chyba nie jest dobrym źródłem wiedzy.... i te teorie spiskowe. Tiaaaaa.... jakoś całkowicie pominął aspekt instalacji dla CO2, która była dużo większym problemem niż chęc zysku korporacji. Nie ma nic co ma same plusy. Może CO2 jest tani, ale trudny do "okiełznania". Więc był wybór: tania instalacja, droższy gaz, czy droga instalacja (do zaprojektowania), tai gaz. Wybrali droższy gaz i znaną instalację. Zapewne z punktu widzenia fabryki było to bardziej opłacalne, niże wymyślanie nowej instalacji by potem zrobić dobrze klientowi.. po co? Na taki "problem" trzeba spojrzeć szerzej - a nie z punktu widzenia teorii spiskowych typu "ziemia jest płaska", chemitrails czy żółć bydlęca w piwie... - że ktoś nie mógł zarobić na gazie. Zarobili by tak samo dobrze na CO2,a może i lepiej: łatwiejsza produkcja, brak badań i kosztów wdrożenia itp. http://www.chlodnictwoiklimatyzacja.pl/artykuly/176-wydanie-52011-/1847-systemy-klimatyzacji-i-chodnictwa-w-oparciu-o-co2-r744-cz-2.html Trzeba wyśrodkować wady i zalety i wybrać optymalnie.... a nie najtaniej. Edytowane 22 Maja 2017 przez Karminadel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 A teraz my wybieramy,na tej samej instalacji ...tańszy i lepszy gaz.Lepszy dla kieszeni oczywiście. Ja dzisiaj znalazłem w mojej okolicy firmę która zajmuje się odzyskiem SYF-u i wymianą na R-134 koszt 250zł. W koszt wchodzi czyszczenie układu ,oczywiście kontrole szczelności i nowy czynnik,wszystko około 3ch godzin. Aha dodam jeszcze,że na placu mieli do wymiany czynnika 6 nowych ! samochodów.Mitsu,Nissana,Alfę,chyba Megankę i jeszcze jakieś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
btus Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 A teraz my wybieramy,na tej samej instalacji ...tańszy i lepszy gaz.Lepszy dla kieszeni oczywiście. Ja dzisiaj znalazłem w mojej okolicy firmę która zajmuje się odzyskiem SYF-u i wymianą na R-134 koszt 250zł. W koszt wchodzi czyszczenie układu ,oczywiście kontrole szczelności i nowy czynnik,wszystko około 3ch godzin. Aha dodam jeszcze,że na placu mieli do wymiany czynnika 6 nowych ! samochodów.Mitsu,Nissana,Alfę,chyba Megankę i jeszcze jakieś. Jacko daj namiary, nie mam daleko na śląśk, a chętnie wymienię sobie czynnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjh_M-n9orUAhXoBcAKHV5dDb8QFgguMAE&url=http%3A%2F%2Fwww.money.pl%2Frejestr-firm%2Fnip%2F644-16-73-932%2Fkod-pocztowy%2F41-400%2F&usg=AFQjCNGk_YNZCuAphy5XPpekF4U7MjMezQ Tylko wcześniej trzeba się umawiać telefonicznie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr S. Opublikowano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 witam. mój mechanik powiedział mi że serwisy dokonujące wymianę czynnika chłodzącego na starszy popełniają przestępstwo. czy to prawda? mówi że np mercedes i bmw jak nie stosują nowego czynnika płacą wysokie kary . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 Mój Servis też tak twierdzi . Tylko kto to sprawdzi ? Może ci mobilni Policyjni autodiagności zostaną wyposażeni w jakiś "klimatomat" ? Narazie nie słyszałem by ktoś to egzekwował . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 2 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2017 witam. mój mechanik powiedział mi że serwisy dokonujące wymianę czynnika chłodzącego na starszy popełniają przestępstwo. czy to prawda? mówi że np mercedes i bmw jak nie stosują nowego czynnika płacą wysokie kary . To czemu przestępcami nie sa Ci którzy jeżdżą ze starym czynnikiem?Dla czego stary czynnik nie został zabroniony??? Co nie jest zabronione,nie jest niedozwolone. Co do Merca,mechanik ma stare wiadomości.Mercedes w niektórych modelach zastosował układ z CO2 i mogą mu nadmuchać.Co do BMW to nie wypięło się na syf 1234 YF,zrobił to tylko Mercedes. Więc skąd ma takie wiadomości??? Mnie dzisiaj nieudało się zmienić czynnika,jak na złość przed warsztatem rozkraczyła się pomoc drogowa i naprawili ją przed bramą... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prezes75 Opublikowano 3 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2017 Potwierdzam że w ASO w Przeźmierowie napełniają klimę starym czynnikiem bez problemu bo dzwoniłem do nich, koszt 250zł. W Trójmieście niestety nikt tego nie robi.... U mnie lekko syczy około 1,2 sekundy od włączenia sprężarki, chłodzi elegancko (4 stopnie na wylocie ze środkowych kratek). Trochę to syczenie mnie martwi... Gdyby ktoś potrzebował w Trójmieście napełnić to najtaniej mają w http://www.janisz.pl/ w Pruszczu Gdańskim (1.50zł za gram czynnika) Dziwna sprawa, dzwoniłem i powiedziano mi że tylko nowym. Na szczęście Polody Poznań ( ta sama sieć Przeźmierowo, Kalisz, Poznań) wczoraj mi napełniła starym za 220 zł. :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2017 Ile trwała wymiana czynnika??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makrys Opublikowano 3 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2017 Ile trwała wymiana czynnika??? około godzinę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2017 Ciekawe...Mnie gościu powiedział 3h,muszą wyjąć sprężarkę,wyczyścić,zmienić olej na świeży ,nie dopuszczają do pracy starego czynnika na oleju z 1234 yf, Cena 250 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prezes75 Opublikowano 3 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2017 U mnie też ok 1 godz., nowy czynnik był już wyczerpany do końca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2017 Przecie to nie paliwo, ja bym się zastanowił dlaczego, zanim nabiję takim czy innym czynnikiem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2017 Dokładnie, u mnie w tym roku w k12 uciekł i po sznurku...do dziurawej chłodnicy . W żadnym aucie nie musiałem dobijać klimy bez powodu. Najczęstszą przyczyną są wadliwe/zużyte oringi, zakucia na wężach i jak u mnie w przypadku chłodnicy, mechaniczne uszkodzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2017 U mnie już słabo chłodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vendetti Opublikowano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2017 Tak właściwie to po czym dokładnie poznać, że klima nadaje się do "serwisowania" ? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2017 Różnie.W ekstremalnych przypadkach,brak czynnika objawia się albo słabym chłodzeniem,albo sprężarka się nie załączy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robi173 Opublikowano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2017 (edytowane) ...albo sprężarka się nie załączy Słyszysz u siebie jak sprężarka Ci się załącza? Ja muszę przyznać,że QQ jest moim pierwszym autem, gdzie nie słyszę , że pracuje sprężarka! W innych autach nawet w MB B-klasie było ją słychać jak i silnik (1,7 benz.) od razu reagował falującymi wolnymi obrotami. W QQ cisza, spokój, a chłodzik z kratki nawiewa . Edytowane 6 Czerwca 2017 przez robi173 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vendetti Opublikowano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2017 Właśnie odpaliłem klimę na maxa, termometr w kratkę i pokazuje 6 stopni Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.