Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czynnik klimatyzacji


korg
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Post 68 masz wyjaśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No problem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem,że uszczelki gumowe od starego czynnika klimy źle znoszą ten nowy,albo odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem,że uszczelki gumowe od starego czynnika klimy źle znoszą ten nowy,albo odwrotnie.

Oringi wykonane z NBR są rozpuszczane przez czynniki chłodzące wystepujące w układach klimatyzacji (np. r134a) dla tego wymyślono Oringi HNBR. Mogą być stosowane z czynnikami chłodzącymi klimatyzacji (R12, R134a),

"Zarządzający stowarzyszeniem VDA1 Matthias Wissmann słusznie zaproponował, aby gaz R-134a zastąpić czynnikiem o symbolu R-744, czyli dwutlenkiem węgla, którego wartość GWP jest w pewnym sensie jednostką tej miary, więc wynosi 1. Nie dość, że to czynnik tani, to jeszcze łatwo dostępny, ekologiczny i naturalny. Taka była umowa, z której w 2009 VDA się wycofało.Niestety, powstał problem. Nie zgadniecie jaki. Tak pieniądze! Mówiąc wprost, ekologiczne czynniki są zbyt tanie. Przecież nie da się zarobić na czymś, czego jest dużo, jest łatwo dostępne, a koszty produkcji są minimalne. Gdyby dwutlenek węgla miał wypełniać klimatyzacje samochodów, jego wymiana kosztowałaby ledwie kilkanaście złotych. Do tego nie mogły dopuścić dwie potężne firmy chemiczne – DuPont i Honeywell... Badania potwierdziły 10-procentowy spadek wydajności w porównaniu z R-134a. Co to oznacza? Przede wszystkim mniejszą moc i wyższe spalanie. "

całość http://autokult.pl/11721,nowy-czynnik-do-klimatyzacji-cichy-zabojca

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oringi wykonane z NBR są rozpuszczane przez czynniki chłodzące wystepujące w układach klimatyzacji (np. r134a) dla tego wymyślono Oringi HNBR. Mogą być stosowane z czynnikami chłodzącymi klimatyzacji (R12, R134a),

"Zarządzający stowarzyszeniem VDA1 Matthias Wissmann słusznie zaproponował, aby gaz R-134a zastąpić czynnikiem o symbolu R-744, czyli dwutlenkiem węgla, którego wartość GWP jest w pewnym sensie jednostką tej miary, więc wynosi 1. Nie dość, że to czynnik tani, to jeszcze łatwo dostępny, ekologiczny i naturalny. Taka była umowa, z której w 2009 VDA się wycofało.Niestety, powstał problem. Nie zgadniecie jaki. Tak pieniądze! Mówiąc wprost, ekologiczne czynniki są zbyt tanie. Przecież nie da się zarobić na czymś, czego jest dużo, jest łatwo dostępne, a koszty produkcji są minimalne. Gdyby dwutlenek węgla miał wypełniać klimatyzacje samochodów, jego wymiana kosztowałaby ledwie kilkanaście złotych. Do tego nie mogły dopuścić dwie potężne firmy chemiczne – DuPont i Honeywell... Badania potwierdziły 10-procentowy spadek wydajności w porównaniu z R-134a. Co to oznacza? Przede wszystkim mniejszą moc i wyższe spalanie. "

całość http://autokult.pl/11721,nowy-czynnik-do-klimatyzacji-cichy-zabojca

 

 

Hmmmm autokult.pl chyba nie jest dobrym źródłem wiedzy.... i te teorie spiskowe. Tiaaaaa.... jakoś całkowicie pominął aspekt instalacji dla CO2, która była dużo większym problemem niż chęc zysku korporacji.

Nie ma nic co ma same plusy. Może CO2 jest tani, ale trudny do "okiełznania". Więc był wybór: tania instalacja, droższy gaz, czy droga instalacja (do zaprojektowania), tai gaz.

Wybrali droższy gaz i znaną instalację. Zapewne z punktu widzenia fabryki było to bardziej opłacalne, niże wymyślanie nowej instalacji by potem zrobić dobrze klientowi.. po co?

Na taki "problem" trzeba spojrzeć szerzej - a nie z punktu widzenia teorii spiskowych typu "ziemia jest płaska", chemitrails czy żółć bydlęca w piwie... - że ktoś nie mógł zarobić na gazie. Zarobili by tak samo dobrze na CO2,a może i lepiej: łatwiejsza produkcja, brak badań i kosztów wdrożenia itp.

http://www.chlodnictwoiklimatyzacja.pl/artykuly/176-wydanie-52011-/1847-systemy-klimatyzacji-i-chodnictwa-w-oparciu-o-co2-r744-cz-2.html

 

Trzeba wyśrodkować  wady i zalety i wybrać optymalnie.... a nie najtaniej. 

Edytowane przez Karminadel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz my wybieramy,na tej samej instalacji ...tańszy i lepszy gaz.Lepszy dla kieszeni oczywiście.


Ja dzisiaj znalazłem w mojej okolicy firmę która zajmuje się odzyskiem SYF-u i wymianą na R-134 koszt 250zł.

W koszt wchodzi czyszczenie układu ,oczywiście kontrole szczelności i nowy czynnik,wszystko około 3ch godzin.


Aha dodam jeszcze,że na placu mieli do wymiany czynnika 6 nowych ! samochodów.Mitsu,Nissana,Alfę,chyba Megankę i jeszcze jakieś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz my wybieramy,na tej samej instalacji ...tańszy i lepszy gaz.Lepszy dla kieszeni oczywiście.

Ja dzisiaj znalazłem w mojej okolicy firmę która zajmuje się odzyskiem SYF-u i wymianą na R-134 koszt 250zł.

W koszt wchodzi czyszczenie układu ,oczywiście kontrole szczelności i nowy czynnik,wszystko około 3ch godzin.

Aha dodam jeszcze,że na placu mieli do wymiany czynnika 6 nowych ! samochodów.Mitsu,Nissana,Alfę,chyba Megankę i jeszcze jakieś.

 

Jacko daj namiary, nie mam daleko na śląśk, a chętnie wymienię sobie czynnik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

mój mechanik powiedział mi że serwisy dokonujące wymianę czynnika chłodzącego na starszy popełniają przestępstwo. czy to prawda?

mówi że np mercedes i bmw jak nie stosują nowego czynnika płacą wysokie kary .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Servis też tak twierdzi .

Tylko kto to sprawdzi ? Może ci mobilni Policyjni autodiagności zostaną wyposażeni w jakiś "klimatomat" ? Narazie nie słyszałem by ktoś to egzekwował .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

mój mechanik powiedział mi że serwisy dokonujące wymianę czynnika chłodzącego na starszy popełniają przestępstwo. czy to prawda?

mówi że np mercedes i bmw jak nie stosują nowego czynnika płacą wysokie kary .

To czemu przestępcami nie sa Ci którzy jeżdżą ze starym czynnikiem?Dla czego stary czynnik nie został zabroniony??? Co nie jest zabronione,nie jest niedozwolone.

Co do Merca,mechanik ma stare wiadomości.Mercedes w niektórych modelach zastosował układ z CO2 i mogą mu nadmuchać.Co do BMW to nie wypięło się na syf 1234 YF,zrobił to tylko Mercedes. Więc skąd ma takie wiadomości???

Mnie dzisiaj nieudało się zmienić czynnika,jak na złość przed warsztatem rozkraczyła się pomoc drogowa i naprawili ją przed bramą...

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam że w ASO w Przeźmierowie napełniają klimę starym czynnikiem bez problemu bo dzwoniłem do nich, koszt 250zł. W Trójmieście niestety nikt tego nie robi.... U mnie lekko syczy około 1,2 sekundy od włączenia sprężarki, chłodzi elegancko (4 stopnie na wylocie ze środkowych kratek). Trochę to syczenie mnie martwi... Gdyby ktoś potrzebował w Trójmieście napełnić to najtaniej mają w http://www.janisz.pl/ w Pruszczu Gdańskim (1.50zł za gram czynnika)

Dziwna sprawa, dzwoniłem i powiedziano mi że tylko nowym. Na szczęście Polody Poznań ( ta sama sieć Przeźmierowo, Kalisz, Poznań) wczoraj mi napełniła starym za 220 zł. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile trwała wymiana czynnika???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe...Mnie gościu powiedział 3h,muszą wyjąć sprężarkę,wyczyścić,zmienić olej na świeży ,nie dopuszczają do pracy starego czynnika na oleju z 1234 yf, Cena 250 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecie to nie paliwo, ja bym się zastanowił dlaczego, zanim nabiję takim czy innym czynnikiem

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, u mnie w tym roku w k12 uciekł i po sznurku...do dziurawej chłodnicy . W żadnym aucie nie musiałem dobijać klimy bez powodu. Najczęstszą przyczyną są wadliwe/zużyte oringi, zakucia na wężach i jak u mnie w przypadku chłodnicy, mechaniczne uszkodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie już słabo chłodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właściwie to po czym dokładnie poznać, że klima nadaje się do "serwisowania" ?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnie.W ekstremalnych przypadkach,brak czynnika objawia się albo słabym chłodzeniem,albo sprężarka się nie załączy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...albo sprężarka się nie załączy

Słyszysz u siebie jak sprężarka Ci się załącza? Ja muszę przyznać,że QQ jest moim pierwszym autem, gdzie nie słyszę , że pracuje sprężarka! W innych autach nawet w MB B-klasie było ją słychać jak i silnik (1,7 benz.) od razu reagował falującymi wolnymi obrotami. W QQ cisza, spokój, a chłodzik z kratki nawiewa  :) .

Edytowane przez robi173
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie odpaliłem klimę na maxa, termometr w kratkę i pokazuje 6 stopni

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...