Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czynnik klimatyzacji


korg
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukaj w necie serwisy klimy wokół Ciebie.Wszyscy mają sprzęt do R134 i do 1234YF.Wymianę czynnika robi maszyna,nikt ręcznie nie nabija.Maszyna sprawdza szczelność.Cały proces trwa około pół godziny,ale z tego co wiem terminy mają zajęte na około dwa tygodnie do przodu.Poza tym masz w układzie 1234YF a nie R134.Jeżeli nabijesz R134 bez płukania i czyszczenia układu rozpoczniesz proces korozji.Zmieszanie obydwu czynników powoduje powstanie kwasu solnego,a co to oznacza w układzie....powinieneś się domyśleć .

Koszt serwisu 1234YF (obok mnie) to 250zł,koszt 100gr czynnika  to 80 zł.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzwoniłem do serwisu za diagnostykę 350zł i się okaże co jest czy i gdzie sie czynnik stracił, czy skraplacz (chłodniczka padła jak często czytam)

Czynnik 120zł za 100g a jak wymiana chłodniczki to ok 3000zł.

Dzwoniłem do jednego Pana to mnie policja straszył ze napełnianie tym starym jest nielegalne a w rezultacie czynnik ma tańczy bo  80zł i diagnostyka 150. Ale wymiana chlodniczki to koszt ok 3000-3500 bo musi potem kalibrować kamery i czujniki - czy to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy faktycznie jak się ściąga ten zderzak w wersji z kamerami i radarem to trzeba to potem jakoś kalibrować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne z procedurą serwisową trzeba wykonać taką kalibrację ale tylko radaru. Kamera przednia to tylko kamera. Kamery od systemów bezpieczeństwa masz przy lusterku wstecznym. Natomiast czy osoba, która robi klimatyzację ma komputer i tablicę do kalibracji oraz odpowiedni do tego sprzęt? Nie sądzę. Bardziej prawdopodobne będzie podstawienie do ASO albo składanie zderzaka tak żeby był w tym samym miejscu co przed demontażem. 12kg czynnika z legalnego źródła kosztuje między 500-600zł bez butli. Czynnik z "importu" dużo taniej a zapewne w większości taki jest stosowany,

Edytowane przez borek11498
Dokończenie posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak,czynnik czynnikiem...ale trzeba mieć czym nabić,uzupełnić,a z tym już problem.Prościej mając pusty układ wymienić czynnik na propan,tani,ekologiczny,i mniej go wchodzi,a dodatkowo są proste urządzenia którymi to można zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany chłodniczki nie trzeba zdejmować zderzaka. Ja miałem wymienianą chłodnicę klimy bez zdejmowania zderzaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodniczka razem z nowym czynnikiem i robocizna razem 1400zł. Wymieniałem rok temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.05.2021 o 14:02, JACKO29 napisał:

No tak,czynnik czynnikiem...ale trzeba mieć czym nabić,uzupełnić,a z tym już problem.Prościej mając pusty układ wymienić czynnik na propan,tani,ekologiczny,i mniej go wchodzi,a dodatkowo są proste urządzenia którymi to można zrobić

Jeśli masz dojście do czynnika to tak na prawdę potrzebujesz tylko manometry i przejściówkę.

https://allegro.pl/oferta/tester-napelniania-miernik-klimatyzacji-manometry-9105947583?utm_feed=128c5dac-5203-4dcf-863c-36bb5e566de7&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_opony_pla_opony_i_felgi_besty&ev_adgr=Narzędzia+i+sprzęt+warsztatowy+-+topy&gclid=CjwKCAjwqIiFBhAHEiwANg9szvk325Y6mgB6RkWcJZsDCim46Ag_zeQ6LsNGF76qRtZkjvBUWJT51xoCUggQAvD_BwE

Ten zestaw powinien wystarczyć.

Czynnik nabijasz tak aby osiągnął odpowiednie ciśnienie w układzie w trakcie pracy. Ot cała filozofia.

Edytowane przez borek11498
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po 3 latach korzystania z klimy jakie mogą być ubytki czynnika zakładając że układ jest szczelny ?  Podobno nawet przy "szczelnych" układach zawsze coś tam ubywa...

Edytowane przez Radex9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Radex9 napisał:

Po 3 latach korzystania z klimy jakie mogą być ubytki czynnika zakładając że układ jest szczelny ?  Podobno nawet przy "szczelnych" układach zawsze coś tam ubywa...

U mnie po trzech latach ubyło 100 gram .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo właśnie :( wydajność spadła ,dziwne syczenie po uruchomieniu przez jakieś 5sec i zastanawiam się czy ASO może  jakoś sprawdzić w ramach gwarancji ubytek czy MUSZĘ zapłacić za odpompowanie czynnika i ponowne uzupełnienie z brakującą ilością ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Radex9 napisał:

Nooo właśnie :( wydajność spadła ,dziwne syczenie po uruchomieniu przez jakieś 5sec i zastanawiam się czy ASO może  jakoś sprawdzić w ramach gwarancji ubytek czy MUSZĘ zapłacić za odpompowanie czynnika i ponowne uzupełnienie z brakującą ilością ?

Nic nie wskazywało na ubytek czynnika . Po prostu uznałem że po trzech latach warto sprawdzić , po za tym olej w układzie klimatyzacji także traci swoje właściwości .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Radex9 napisał:

Nooo właśnie :( wydajność spadła ,dziwne syczenie po uruchomieniu przez jakieś 5sec i zastanawiam się czy ASO może  jakoś sprawdzić w ramach gwarancji ubytek czy MUSZĘ zapłacić za odpompowanie czynnika i ponowne uzupełnienie z brakującą ilością ?

Jeżeli syczy to masz za mało czynnika i to minimum 1/3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ile nabijacie klimę w J11?
Ja ostatnio miałem w 2018 roku a tak co roku odgrzybianie. 

Wydaje mi się, że będzie już czas do ponownego nabicia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też od nowości (czyli 4 lata) nie nabijałem i tylko co rok odgrzybianie i nadal chłodzi całkiem w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli przykładowo jak brakuje 300 gr czynnika to usługa 250 zł + 80 zł za 100 gr wyjdzie (+/-)  500 pln ... PIĘKNIE gratulacje za nowość typu czynnik 1234YF z BRUXELI UE

Jaka to KUR.... różnica między tym a tamtym czynnikiem ??

Edytowane przez Radex9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka,że ten nowy mniej szkodzi ozonowi...a w rzeczywistości,zmieszany z wodą wytwarza chlorowodór,cholernie niebezpieczny dla otoczenia i ludzi(agresywnie działa poprzez skórę) ,jest również łatwo palny,...ale dla ozonu bezpieczny...A że wyprodukowany przez Honeiwell i DuPoint więc mają na wyłączność patent i kasują.Co prawda propan jest tańszy i bardziej bezpieczny dla ozonu i człowieka w samochodzie( wystarczy go połowa tego,co jest 1234YF) Ale nikt by na tym nie zarobił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.05.2021 o 13:52, Radex9 napisał:

Po 3 latach korzystania z klimy jakie mogą być ubytki czynnika zakładając że układ jest szczelny ?  Podobno nawet przy "szczelnych" układach zawsze coś tam ubywa...

u mnie po 3 latach ubyło 150gr czynnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubytek 150g to już da się zauważyć.Ja też po 3 latach zauważyłem,że chłodzenie nie jest już takie samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy możecie polecić serwis klimy w okolicach Piaseczna ( odgrzybianie, nabicie, ewentualnie wymiana czynnika na „stary”)?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Panowie mam pytanie.

Ile teraz kosztuje nabice nowym, a ile starym czynnikiem ?

Częściowe uzupełnienie nowym czynnikiem dokładniej rzecz biorąc i nabicie starym.

Warto jeszcze kombinować w tym temacie ?

Pewnie czeka mnie uzupełnienie i zastanawiam się nad powyższym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.05.2021 o 08:43, JACKO29 napisał:

Poszukaj w necie serwisy klimy wokół Ciebie.Wszyscy mają sprzęt do R134 i do 1234YF.Wymianę czynnika robi maszyna,nikt ręcznie nie nabija.Maszyna sprawdza szczelność.Cały proces trwa około pół godziny,ale z tego co wiem terminy mają zajęte na około dwa tygodnie do przodu.Poza tym masz w układzie 1234YF a nie R134.Jeżeli nabijesz R134 bez płukania i czyszczenia układu rozpoczniesz proces korozji.Zmieszanie obydwu czynników powoduje powstanie kwasu solnego,a co to oznacza w układzie....powinieneś się domyśleć .

Koszt serwisu 1234YF (obok mnie) to 250zł,koszt 100gr czynnika  to 80 zł.

 

Godzinę temu, melonowy napisał:

No to Panowie mam pytanie.

Ile teraz kosztuje nabice nowym, a ile starym czynnikiem ?

Częściowe uzupełnienie nowym czynnikiem dokładniej rzecz biorąc i nabicie starym.

Warto jeszcze kombinować w tym temacie ?

Pewnie czeka mnie uzupełnienie i zastanawiam się nad powyższym.

Widzisz,kilka postów wyżej pisałem,na tej samej stronie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny z dziś okolice Warszawy:
Stary czynnik: podpięcie i sprawdzenie 100zl + dezynfekcja 100 + nabicie 30zl /100gr
Nowy czynnik: podpięcie i sprawdzenie 200zł + dezynfekcja 100 + nabicie 80zl /100gr.
Czas oczekiwania na wizytę około 2 tyg. Zakład z b. dobrymi opiniami w ggl, nie sieciówka.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...