melonowy Opublikowano 23 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2021 Dzięki Kolegom za informację. Widzę, że chyba nie ma co za dużo kombinować. Różnica nie taka duża jak kiedyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukaszZarembaOtw Opublikowano 29 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2021 Ja zrobiłem nabicie poza ASO - pojechałem z syczącą Klimą na sprawdzenie to powiedzieli ze czasami syczy i tak może być, i ze czynnika jest dużo, Ale syczy... Ale tknęło mnie i mówię - nie, to niemożliwe. Pojechałem do warsztatu aut japońskich, okazało się ze czynnika prawie nie było... To tylko świadczy o tym, jaka wiedze maja w w ASO Nissana, albo jakie podejście do Klienta mają. Nie ma co nawet komentować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kravvsebb Opublikowano 2 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2021 W dniu 5.06.2021 o 19:05, JACKO29 napisał: Taka,że ten nowy mniej szkodzi ozonowi...a w rzeczywistości,zmieszany z wodą wytwarza chlorowodór,cholernie niebezpieczny dla otoczenia i ludzi(agresywnie działa poprzez skórę) ,jest również łatwo palny,...ale dla ozonu bezpieczny... Wszystko co Jacko napisałeś się zgadza z dwoma wyjątkami. 1. Bezpieczny nie dla ozonu tylko dla efektu cieplarnianego. R134 dla ozonu już był bardzo bezpieczny. 2. Nie chlorowodór produkuje zmieszany z wodą. Po podgrzaniu do temperatury 400 stopni zmienia się w fluorowodór bodajże a po reakcji z wodą (czyli gaszeniu przez strażaków) zmienia się w kwas pruski. Tak odnośnie produkcji dodam jeszcze, że podobno jedna z FRANCUSKICH (wersaliki nieprzypadkowo) firm wymyśliła technologie produkcji tego świństwa o połowę tańsza. I podobno nie dostała zgody na dystrybucję tego w UE. Kto nie wyraził zgody? Ano podobno UE... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 28 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2022 Kilka dni temu byłem nabić czynnika po tym jak w poprzednim tygodniu dwa razy sprężarka się nie włączyła. Po 8,5 roku i 120 tys. km przebiegu odessali jedynie 178 gramów czynnika. Po uzupełnieniu - klima robi szron na włosach ? Cena 480 zł brutto - stała bez względu na ilość czynnika podana przy umawianiu wizyty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysrob Opublikowano 28 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2022 Gdzie wykonałeś serwis? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 29 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2022 11 godzin temu, krzysrob napisał: Gdzie wykonałeś serwis? Poza ASO. O to pytasz? Czy o konkretny adres serwisu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gradu Opublikowano 15 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2022 Czy ktoś z Kolegów pokusił się o samodzielne "dobicie" czynnika r1234fy? Na znanym portalu jest taki zestaw i zastanawiam się czy nie spróbować. Mam jednak 3 obawy: 1. Nikt na forum jakoś specjalnie nie chwali sie, że coś takiego zrobił i jest tego efekt. Wszysycy jeżdżą do serwisu?? Z pozornie prostą czynnością dobicia? 2. Znalazłem tylko jedną ofertę tego rodzaju czynnika. Czyżby dlatego, że wszyscy jeżdżą do serwisu?? 3. Podobno w moim przypadku (czyli QQ J11 z 2015) "dobicie" robi się nietypowo tj, podłącza się puszkę z gazem do zaworu wysokociśnieniowego. Nie chciałbym czegoś popsuć bo instrukcja postępowania w przypadku tego środka co prawda określa docelowe ciśnienie jakie trzeba wpompować do instalacji (manometr w zestawie) ale chyba przy założeniu, że puszka jest podłączona do zaworu niskiego ciśnienia. Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym bądż innym środkiem DIY? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xcezx Opublikowano 15 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2022 Tak zastosowałem 2 razy ten czynnik. Za pierwszym razem prosta sprawa w zestawie można kupić manometr i odpowiednią przejściówkę. Podłączyłem do zaworu niskiego ciśnienienia i po chwili sprężarka ruszyła. Zastosowałem całą puszkę w Pulsarze na wylocie kratek ok 6-8 st C. Okazało się po 3 miesiącach że znowu jest nieszczelność tym razem zastosowałem uszczelniacz od tego samego sprzedawcy i znowu całą puszke. Od roku działa i nic się nie dzieje. Z mojej perspektywy mogę polecić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gradu Opublikowano 15 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2022 Godzinę temu, xcezx napisał: Tak zastosowałem 2 razy ten czynnik. Za pierwszym razem prosta sprawa w zestawie można kupić manometr i odpowiednią przejściówkę. Podłączyłem do zaworu niskiego ciśnienienia i po chwili sprężarka ruszyła. Zastosowałem całą puszkę w Pulsarze na wylocie kratek ok 6-8 st C. Okazało się po 3 miesiącach że znowu jest nieszczelność tym razem zastosowałem uszczelniacz od tego samego sprzedawcy i znowu całą puszke. Od roku działa i nic się nie dzieje. Z mojej perspektywy mogę polecić. Zabrzmiało optymistycznie. Dzięki za opinię. Czy manometr i ta przejściówka o której piszesz była na tym samym wężyku, czy dokupywałeś jakiś specjalny adapter. Ja jeszcze mam dylemat jak to będzie działać po podłączeniu do części wysokociśnieniowej.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xcezx Opublikowano 15 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2022 Nie nie miałem przejściówki, z tego co wiem można skontaktować się ze sprzedawcą to Ci doradzi. Ja podłączyłem do części niskociśnieniowej. Miałem całą pusta klimę i jedna puszka wystarczyła. Chociaż klimatyzacja w Pulsarze w mojej ocenie jest malo wydajna. Mam Micrę k13 i tam chłodzi naprawdę super. No cóż każdy model ma swój urok. Życzę powodzenia mi się udało ta nieszczelność zlikwidować musiała być mała i na razie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gradu Opublikowano 15 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2022 Podejmę jeszcze jeden temat, który nie daje mi spokoju - zmiana czynnika na R134 w instalacji z "seryjnym" czynnikiem R1234YF. Mam świadomość, że już wiele zostało napisane w tym temacie więc nie zależy mi na powielaniu rzeczy już znanych. Dzisiaj kontaktowałem się z 3 serwisami klimatyzacji w Łodzi i podczas rozmowy wszyscy mniej lub bardziej zecydowanie stwierdzili, że lepiej byłoby napełnić instalację nowym R134. Pojawiły się za tym 3 argumenty: mniejsze koszty, lepsza wydajność, mniejsza palność czynnika. Moje obawy związane z tym, że jest to niezgodne z wytycznymi producenta i grozi poważnymi konsekwencjami zostało przyjęte z zdziwieniem. Nikt nie wspominał o żadnych szczególnych czynnościach, które w związku z tym należałoby wykonać. Jeden z serwisów to zwykły namiot pod marketem, dwa pozostałe to renomowane serwisy klimatyzacji działające na rynku prawie 20 lat. Czy ktoś się orientuje czy coś się zmieniło w ostatnich latach w podejściu do tego tematu? Czy OBECNIE przy takiej podmiance czynnika konieczne są jakieś specjalne operacje? Nie chce mi się wierzyć, żeby półgodzinna próżnia automatu przygotowała instalację na nowy czynnik?? Wiem, że niektórzy taką operację zrobili już jakiś czas temu. Czy są jakieś negatywne konsekwencje takiej wymiany po dłuższym czasie?? Na co zwrócić uwagę podczas wymiany?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 16 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2022 Z tego co już czytałem na wielu forach,mogę tylko powtórzyć,że przed zamianą czynnika serwisy płukają układ,by nic nie zostało z tego SYfu firmowego,bo ponoć zmieszanie go z innym czynnikiem powoduje powstanie kwasu ,który niszczy układ klimatyzacji.Z drugiej strony ....spotkałem się z dwoma miglancami,którzy mają w układzie PROPAN! Czysty,nie propan-butan tylko czysty propan.Faktycznie,można kupić końcówki i manometry do nabijania,można kupić sam propan w kartuszu i nabić samemu.Wchodzi go dokładnie połowa tego,co firmowego SYfu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gradu Opublikowano 16 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2022 Godzinę temu, JACKO29 napisał: ... serwisy płukają układ,by nic nie zostało z tego SYfu firmowego,... Jeżeli płukać to rozumiem, że wszystko oprócz kompresora, zaworu rozprężnego i osuszacza. Z tego co wyczytałem to tych elementów nie powinno sie płukać i przez to większość instalacji należałoby rozmontować, żeby zrobić to porządnie. Ciekawe jak to kosztowo wychodzi i czy gra warta świecy... Z drugiej strony r1234 jest ok. 4 razy droższy niż r134a..O propanie też słyszałem ale jak dla mnie to już za daleko.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 16 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2022 Na pewno jest 4 razy tyle? Bo pogrzebałem w internecie i widzę cenniki typu 35 zł za 100 gram r134 i 70-80 zł za 100 g1234yf. Ale owszem są też cwaniaki liczący 150 zł za 100 gramów. Przykład tu (nie wnikam czy realny, ale nie wygląda na kant): https://www.galserwis.pl/cennik-serwis-klimatyzacji/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gradu Opublikowano 17 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2022 W dniu 16.06.2022 o 14:14, tomkek1912 napisał: Na pewno jest 4 razy tyle? Bo pogrzebałem w internecie i widzę cenniki typu 35 zł za 100 gram r134 i 70-80 zł za 100 g1234yf. Ale owszem są też cwaniaki liczący 150 zł za 100 gramów. Liczyłem ten koszt zakładając zakup 5kg butli r1234 (ok 1600zeta) i 12kg butli r134 (ok. 1050zeta). Wiekszych butli nie znalazłem. Wiadomo, że to cena dla serwisów ale myślałem, że ten stosunek przekłada się na koszt w detalu. Tak czy siak (pełne) napełnienie instalacji czynnikiem R134 (QQ J11 - 500g czynnika) to koszt 300zł (cena w jednym z łódzkim podmarketowym namiocie). Oczywiście bez jakiegokolwiek czyszczenia. Nie wiem ile będzie za r1234 (w seriwisie stacjonarnym) bo cyt.: "trzeba będzie zobaczyć ito wszystko wycenić" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kravvsebb Opublikowano 18 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2022 (edytowane) Kolego nie panikuj, ciesz się długim, ciepłym weekendem i nie zajmuj sobie głowy głupotami:). Skoro serwis w tym renomowany mówi tak a nie inaczej to załóż że wie co mówi i wie jak zrobić to co mówi. Ja jestem po konwersji na stary czynnik tylko ze trzy lata temu i nic się wydarzyło. Wszystko hula, działa jak trzeba. Czasem tylko na serwis trzeba pojechać. Gość, mówił, że trzeba wypłukać układ ze starego oleju i nowego czynnika i potem napełnić starym. Skoro działa to widać wiedział co mówi. Edytowane 18 Czerwca 2022 przez kravvsebb 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarianKasperski Opublikowano 21 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2022 Kolego ja ci polecam nabić klimę samemu jest to banał. Kupujesz buteleczkę z czynnikiem przejściówkę 2 minuty i gotowe. Butelka kosztuję 100 i to tyle. Jak ci zależy na czasie to polecam sprzedawcę (pod linkuje go na dole) przesyłka w 2 wszystko dobrze zapakowane nie ma do czego się przyczepić na dodatek dodał filmik pokazujący jak takową klime nabić. Link: https://allegro.pl/oferta/czynnik-chlodniczy-actogo-r134a-klimatyzacja-12296745849 Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.