Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Start Stop


kkot1971
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jednak akumulator,przełożyłem z innego samochodu i odpalił od razu :) błędy też zniknęły :)

 czy rozładowany akumulator podlega reklamacji w ramach gwarancji pojazdu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak akumulator,przełożyłem z innego samochodu i odpalił od razu :) błędy też zniknęły :)

 czy rozładowany akumulator podlega reklamacji w ramach gwarancji pojazdu? 

Znaczy się akumulator podlega ochronie praw kosumenta tak samo jak wszystko inne - więc jeżeli jest podejrzenie,że coś było niesprawne w momencie kupna, to oczywiście powinno być naprawione przez producenta. Akumulator nie ma prawa stracić całej swojej pojemności w ciągu paru miesięcy od zakupu(bo zgaduje że nie masz auta bardzo długo) więc na pewno producent musi tutaj pomóc. A to,czy dealer się zgodzi tak szybko, to już jest druga sprawa :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autko ma 1,5 roku, pogadam w salonie i zobaczymy jak do tego podejdą.


dzwoniłem do salonu - przemiły pan poinformował mnie iż muszę dostarczyć do nich akumulator, podłączą go na noc i zrobią wydruk a następnie wyślą do gwaranta, niestety nie zapewnią innego akumulatora, więc d...pa, qq unieruchomiony lub kupno we własnym zakresie (niestety nie mam innego akumulatora )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulatora nie zapewniają - ale zgodnie z reklamami Nissan asi się samochodami zastępczymi przy byle pier**le w ASO.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co? Nigdy więcej Nissana? :D

Wiecie, ja z tą marką mam do czynienia dopiero od roku więc mogę mieć opinię wypaczoną, a w zasadzie nawet nie powinienem wypowiadać się w temacie.

Ale są tu wieloletni użytkownicy Nissanów więc może oni udzielą odpowiedzi na coraz częściej nurtujące mnie pytanie?  :P

Choć pewnie też będą nieobiektywni. Lepiej spytam na forum VW. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rosja Polska Meksyk Chiny co za różnica nie można wku.....klientów :angry:   :D

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak akumulator,przełożyłem z innego samochodu i odpalił od razu :) błędy też zniknęły :)

 czy rozładowany akumulator podlega reklamacji w ramach gwarancji pojazdu? 

Każdy akumulator jest do wymiany w ramach gwarancji,ale jest jeden podstawowy warunek musi mieć wadę fabryczną.

Z doświadczenia mogę śmiało powiedzieć.że 99 % akumulatorów umiera na własne życzenie kierowców.

Najczęściej z niewiedzy,niedbałości,lub z przesadnej eksploatacji.

Tak,tak panowie,nie chcę tu nikomu podpaść,ale mam kontakt z klientami i jak słucham co mówią podczas składania reklamacji to brakuje czasem argumentów.

Miałem taki przypadek.Klient kupuje akumulator,ale go nie montuje bo stary jeszcze kręci,mija pół roku i zakłada nowy,ale ten też nie kręci,no to biegiem z pretensjami,przecież 2 lata gwarancji.

Piszesz wyżej,że auto ma 1,5 roku, jak do tej pory bez problemów,to bardzo prawdopodobne,że albo chodził głodny,albo też się coś w nim oberwało,więc radzę kupić nowy i pilnować ładowania 14,4V.

Nie mniej i nie więcej.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to chyba nie umię zepsuć acu. Nic, absolutnie nic z nimi nie robię (tylko jeden raz doladowalem swój bo stał na mrozie tydzień nie ruszany) a w almerze 11 lat wytrzymał ,w micrze 9 lat ma , a w tiidzie mexykaniec z datą 06/2007  :bezradny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to chyba nie umię zepsuć acu. Nic, absolutnie nic z nimi nie robię (tylko jeden raz doladowalem swój bo stał na mrozie tydzień nie ruszany) a w almerze 11 lat wytrzymał ,w micrze 9 lat ma , a w tiidzie mexykaniec z datą 06/2007  :bezradny:

i to jest odpowiednie podejście,nic nie robić,paliwo i "rura",czasem tylko podładować jak dłuższa przerwa w jeżdżeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porterze, problem w tym, że w tych nowych popierdółkach, to ładowanie akumulatora ma jakieś dziwne algorytmy. Wchodząc w menu serwisowe QQ można sobie obserwować na ekranie NCII na bieżąco ładowanie aku i o ile czasem rzeczywiście oscyluje w okolicach ponad 14 V (do czego nauczyły nas starsze auta), to jednak często nie ładuje praktycznie wcale i nawet podczas pracy silnika wskazuje ledwo 12,5 V. :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy mają jakiś dziwny pęd w przerabianiu,w zaglądaniu,w poprawianiu na siłę fabryki. 


Porterze, problem w tym, że w tych nowych popierdółkach, to ładowanie akumulatora ma jakieś dziwne algorytmy. Wchodząc w menu serwisowe QQ można sobie obserwować na ekranie NCII na bieżąco ładowanie aku i o ile czasem rzeczywiście oscyluje w okolicach ponad 14 V (do czego nauczyły nas starsze auta), to jednak często nie ładuje praktycznie wcale i nawet podczas pracy silnika wskazuje ledwo 12,5 V. :wacko:

No ja stary właśnie tego nie rozumiem.

Ostatnie auto Note 1.4, po odpaleniu napięcie 14,4V zawsze,czy małe obroty,czy duże,czy włączone wszystkie odbiorniki,czy nie.

Zawsze 14,4 V 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy mają jakiś dziwny pęd w przerabianiu,w zaglądaniu,w poprawianiu na siłę fabryki. 

No ja stary właśnie tego nie rozumiem.

Ostatnie auto Note 1.4, po odpaleniu napięcie 14,4V zawsze,czy małe obroty,czy duże,czy włączone wszystkie odbiorniki,czy nie.

Zawsze 14,4 V 

I to jest prawidłowe wskazanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest Grzmocie w starszych autach. W nowym QQ jest zupełnie inaczej i mówię to z całą stanowczością. Zresztą chyba Karminadel jako pierwszy to zauważył. Napięcie ładowania potrafi wahać się w tym dziwnym wehikule w granicach 12-15 V. Często na biegu jałowym nie ładuje wcale. Dla mnie też jest to dziwne, ale ma chyba coś wspólnego z tym słynnym odzyskiwaniem energii, którym chwali się Nissan, bo z tego co pamiętam, w czasie hamowania silnikiem ładuje z pełną mocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może Colinsie. Wcale nie upieram się że może być inaczej w turbokosiarkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jest tak jak z paliwem,na ekranie 6 L zużycie, a w przeliczeniach 7.

Jak przyłożę  miernik na styki do aku to wiem najlepiej.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje wszystkie wyobrażenia i nawyki motoryzacyjne też legły w gruzach po nabyciu turbokosiarki. :D

Mówię Ci Porter, nie idź tą drogą - wyremontuj Nexię. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje wszystkie wyobrażenia i nawyki motoryzacyjne też legły w gruzach po nabyciu turbokosiarki. :D

Mówię Ci Porter, nie idź tą drogą - wyremontuj Nexię. :P

Nexia śmiga już na zimówkach,zima idzie a córa nie chce oddać.

Latem wróciła z Bieszczad ok 2 tys km,40 C w cieniu, po dolaniu 1 litra oleju ledwo miarka sięgała.

Myślę,po silniku bo kontrolka zaczęła świecić,wymieniłem czujnik i dalej jak nowa.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie ładowania  w okolicach 15V w nowoczesnych samochodach (więc Nexia się już nie łapie) to norma:

 


 

" Uwaga! W najnowszych pojazdach z funkcją stop/start i odzyskiem energii przy hamowaniu napięcie ładowania jest wyższe (15,2 V), aby zmaksymalizować skuteczność ładowania"

i tak jest w naszych Qashqaiach.

 

I fajna broszurka


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze że ja TIIDE zabalsamowałem ,no za chiny ludowe nie kupie tych wynalazków co teraz stoją w salunach dziękuje  :D

Ładuje nie ładuje o odpalić nie można cała konsola świeci :angry: 

A uuuuuuuj z nimi  ..........................................

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i już wiemy,bez zbędnych dyskusji dla czego czasami SS nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nawiązując do mojego poprzedniego posta

Nowy akumulator sprawdzony w ASO, na teście 100%. :)

Ale uwaga: nie został zaprogramowany po wymianie, cokolwiek miałoby to oznaczać ... :P

 

Dowiedziałem się, że akcesoryjne Aku (u mnie po wymianie) w przeciwieństwie do fabrycznych FIAMM to Nissan / Exide. Wg serwisu lepsze - zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Lepiej dajcie instrukcję jak wyłączyć start stop na stale.

A oto jak to zrobić:

1. Czujnik znajduje się w komorze silnika, jest przykręcony za pomocą jednej śruby.

 

b5f084063e7f20cdmed.jpg

 

2. Odkręcić śrubę i wyprostować tą część co pokazane jest na zdjęciu.

    Prostowanie nosa jest niezbędne dla ponownego zastosowania czujnika.

 

 

c7e187b13127ec57med.jpg

 

3. Następnie przykręcamy jak pokazane jest na zdjęciu w pozycji pochylonej.

    Po tym zabiegu start stop nie działa.

 

 

3f4e823424b33677med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...