JACKO29 Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 Hola ,hola! Panowie,to był dopiero początek.Przejechane kilka km.Może być przedwczesna radość.Oby nie wywaliło błędu po jakimś czasie,albo zaczęło działać bez przycisku. Herson,musisz dostać się za przycisk SS i po prostu wypiąć z niego wtyczkę,to jest ta "kostka" W Qashqai'u bardzo trudno wyjąć ten przycisk,jeśli już to się uda,niemożliwością jest wykonanie jakichkolwiek działań,jest tak krótko.Ja zdejmowałem całą dolną osłonę pod kierownicą(nie obudowę kiery,ale to co jest na dole i łączy się z deską) i w tedy robiłem pomiary,wpięcia,wypięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 Tiaaa, już się widzę jak lecę do zimnego garażu bawic sie a plastikami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 Nooo,ja też mam zimny A dzisiaj znów bawimy się T-30 Balcera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 Wywalić błąd nie powinno, bo wtedy przy odłączeniu pod maską też chyba wywaliło by błąd, zastanawiam się czy ten dziadowski s/s ma osobny bezpiecznik, gdyby miał to wystarczy wyjąć i mamy prostą drogę do wyłączenia dziada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 Też nad tym myślałem. Przy zastosowaniu modułu,musiałby być trochę rozbudowany....jest tak a opcja,że na desce pojawiałby się komunikat o wyłączeniu SS.Bo w układzie kostki-wtyczki są u góry 3 piny,(kable) czarny,podwójny czerwony i niebieski. Czarny to -- czerwony + który jest cały czas pod napięciem,niebieski jest tylko pod napięciem w momencie odłączenia SS.ale ważne w tym samym czasie czerwony również jest pod napięciem.Zastosowanie modułu powoduje zadziałanie układu jak wyłączenie przyciskiem ,a tym samym oświecenie się przycisku i kontrolki na desce.Wobec tego sterowanie jest poprzez przycisk,a jego usunięcie przerywa ten obwód nie powodując wywalenia sygnału...zobaczymy. Wyjęcie bezpiecznika może być odczytane jak jego spalenie i wywalić błąd System Fall out czy jakoś tam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 Niekoniecznie, w poprzednim aucie wnerwiało mnie automatyczne włączanie świateł przed odpaleniem, wywaliłem bezpiecznik i miałem sterowanie ręczne bez żadnych cyrków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi_St Opublikowano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2017 (edytowane) Też nad tym myślałem. Bo w układzie kostki-wtyczki są u góry 3 piny,(kable) czarny,podwójny czerwony i niebieski. Czarny to -- czerwony + który jest cały czas pod napięciem,niebieski jest tylko pod napięciem w momencie odłączenia SS.ale ważne w tym samym czasie czerwony również jest pod napięciem.Zastosowanie modułu powoduje zadziałanie układu jak wyłączenie przyciskiem ,a tym samym oświecenie się przycisku i kontrolki na desce.Wobec tego sterowanie jest poprzez przycisk,a jego usunięcie przerywa ten obwód nie powodując wywalenia sygnału...zobaczymy. Zmierz omomierzem przy wyłaczonym zapłonie, które piny są zwierane po naciśnięciu przycisku (obstawiam, że niebieski z czerwonym). Wtedy podepnij się pod te przewody z modułem który po włączeniu zapłonu zewrze na jedną sekundę te piny. Efekt będzie taki sam gdybyś po prostu sam nacisnął przycisk po uruchomieniu silnika. Edytowane 29 Stycznia 2017 przez Tomi_St Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 Tomi,mierzyłem.Czarny to minus,Po załączeniu stacyjki pojawia się napięcie pomiędzy czarnym i czerwonym.W czasie wyłączenia SS na chwilę czerwony traci napięcie ,a pojawia się na niebieskim,ale popuszczeniu przycisku na czerwonym ponownie pojawia się napięcie i obydwa i czerwony i niebieski są pod napięciem 12v Na razie mam zrobione ok 60 km z wypiętą wtyczką.Nic się nie dzieje SS nie załącza się. Zrobione 170km i nic się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieer Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 Zmierz omomierzem przy wyłaczonym zapłonie, które piny są zwierane po naciśnięciu przycisku (obstawiam, że niebieski z czerwonym). Wtedy podepnij się pod te przewody z modułem który po włączeniu zapłonu zewrze na jedną sekundę te piny. Efekt będzie taki sam gdybyś po prostu sam nacisnął przycisk po uruchomieniu silnika. potrzebujesz np tego http://allegro.pl/przekaznik-czasowy-czasowka-0-1-999-sekund-12v-i6701360454.html Tym mozna zasymulować załącznie np na 1s przycisku i zwolnienie go . Idealnie nadaje sie do symulacji wcisniecia przycisku start stop po załączeniu zapłonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 Mój patent na razie działa...i ma tą zaletę,że jest za darmo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi_St Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 potrzebujesz np tego http://allegro.pl/przekaznik-czasowy-czasowka-0-1-999-sekund-12v-i6701360454.html Tym mozna zasymulować załącznie np na 1s przycisku i zwolnienie go . Idealnie nadaje sie do symulacji wcisniecia przycisku start stop po załączeniu zapłonu Dzięki. Coś podobnego zbudowałem sobie sam i zastosowałem w innym aucie (pisałem o tym bodajże na stronie 18). W QQ Start-Stop załącza się bardzo rzadko z uwagi na notorycznie niedoładowany akumulator stąd też nie jest to takie uciążliwe i nic z tym nie kombinowałem. Za to rozwiązanie Jacka jest genialnie proste i skuteczne. Ma tylko jedną małą wadę, nie można ponownie włączyć SS jak akurat uważamy, że fajnie aby zadział np. jak staniemy na przejeździe kolejowym. Zastosowanie automatycznego przekaźnika który krótko po uruchomieniu silnika wyłącza SS ma tą zaletę, że w każdej chwili możemy go ponownie włączyć przyciskając przycisk. Ale to mała zaleta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 Panowie!Powstrzymajcie się z tymi pochwałami!!!! Oto nekrolog. Dzisiaj o godz.8 minut 20 system SS zadziałał....bez wpiętej wtyczki. Okazało się to zbyt proste,żeby było prawdziwe,niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jurand15 Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 i tak sen "nareszcie nie działa" zamienił się w koszmar "dlaczego nie działał? znów aku?" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 Teraz trzeba będzie się zająć elektroniką.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 Ani chybi musiał odpocząć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 Kamerka wyłapała monopolowy a tak na serio to włos się jeży na łysej głowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Idąc tropem Waszych podpowiedzi,mając za sprzymierzeńca aurę,zabrałem się za poszukiwanie przyczyn zadziałania alarmu z czujnika klapy... Otóż,ile trudu musiał sobie zadać elektryk wpinając alarm pod ten czujnik,lutując przewód alarmu pół metra od czujnika,to jest między akumulatorem a nadkolem i tym co się obok znajduje...Skoro czujnik nie sygnalizuje otwarcia maski...to przewód za złączem został brutalnie odcięty Alarm działa,SS...chyba już nie będzie 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Brawo mistrzu, przekręciłes wyłącznik czy dałeś dziurkę niżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 a mi dziś Pulsar powiedział "STOP" i zatrzymał się awaryjnie bez żadnego powodu. To jakiś horror. Czyn finalnie się skończyło ?? Przekonałeś Pulsara do dalszej jazdy o własnych siłach, czy Laweta ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Brawo mistrzu, przekręciłes wyłącznik czy dałeś dziurkę niżej. Nie mogę przekręcać lub obniżać,bo alarm zaskakuje.Mogłem jedynie obciąć przewód tak jak pisałem,za łączeniem z kablem alarmu.W ten sposób alarm od maski działa,ale pępowina od SS odcięta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Prosto, medal za dociekliwość i upartość, na pikniku z pewnością zostanie ustanowiony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Pogromca SS! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 (edytowane) Pogromca SS! Edytowane 3 Lutego 2017 przez Andrzej G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 (edytowane) AKCEPTUJE dwie łapki w górze Edytowane 3 Lutego 2017 przez kubalon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 O ja Cie nie p***ole! To koniecznie muszę na piknik przyjechać... Tylko moją kobite do czegoś zmobilizować to jak krowę w galop puścić...od połowy miesiąca jej mówię żeby wolne załatwiała... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.