Gość obiwan Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2012 No i ja pokonałem ten problem- przyczyny tej awarii są naprawdę rożne i nie jest to tylko i wyłącznie wina zaworu na pompie paliwowej ! W moim przypadku awarii uległa pompa elektryczna ( pompa przejściowa) mieszcząca się koło zbiornika paliwa cena nowej to 3 650 zł, używka znacznie tańsza. Witam ..pani eJacku a gdzie pan kupil ta pompkę...ma pan może namiary? Witam. Rozebrałem to pompke o której mówił pan Jacek 134. Według mnie to nie jest pompka ktora pompuje paliwo, tylko zawór zwrotny który zapobiega cofaniu się paliwa z przewdu do baku. Zklada się on z elektro zaworu, który po przyłożeniu napięcia otwiera się i puszcza paliwo na silnik. Włożyłem w/w pompkę do paliwa -otworzył sie i puścił paliwo...zero jakiegoś ciśnienia...tylko można tak powiedziec chluplo i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 kTO PODPOWIE DOKLADNE miesce tego zaworu regulacji ciśnienia (identyfikator - A6860AW42B) ??? moze zdjęcie??? Jak do niego się dostac? Może trochę późno na odpowiedź i podpowiedź, ale o jaki zawór konkretnie Ci jeszcze chodzi? Zawór w układzie paliwowym masz jeden, czyli SCV, pisałeś w tym temacie np. tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/84122-problem-z-brakiem-mocy-22-dci-2004r/ . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piokot Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 (edytowane) Witam Przerobiłem czyszczenie zaworów w nafcie - efekt żaden. Odgłos pracy zaworków przy podłączeniu do akumulatora różny, który niesprawny - nie wiem. Wymieniłem wczoraj zielony i czerwony - samochód jedzie normalnie. pozdr piotr T30 2.2 di 2003 Edytowane 15 Stycznia 2015 przez piokot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaq79 Opublikowano 20 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 WitajcieMoje X-a coś znowu męczy - mianowicie podczas jazdy nagle traci moc - nie znalazłem powiązaniaz przyspieszeniem hamowaniem, redukcją bądź zwiększeniem biegu. Objawia się to tym że nie wchodzi powyżej 2500 obrotów.Po zatrzymaniu równie nie chce się wkręcić powyżej 2500 obrotów.Zgaszenie i ponowne odpalenie eliminuje problem ... do następnego razu (raz to było 300km, innym razem 60)Posprawdzałem dostępne kostki od czujników i nic Ktoś w Was miał takie objawy? Co może być przyczyną?PozdrawiamM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 20 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 Witajcie Moje X-a coś znowu męczy - mianowicie podczas jazdy nagle traci moc - nie znalazłem powiązania z przyspieszeniem hamowaniem, redukcją bądź zwiększeniem biegu. Objawia się to tym że nie wchodzi powyżej 2500 obrotów. Po zatrzymaniu równie nie chce się wkręcić powyżej 2500 obrotów. Zgaszenie i ponowne odpalenie eliminuje problem ... do następnego razu (raz to było 300km, innym razem 60) Posprawdzałem dostępne kostki od czujników i nic Ktoś w Was miał takie objawy? Co może być przyczyną? Pozdrawiam M Podstawa to dobra diagnostyka komputerowa przeprowadzona przez doswiadczona osobę- bo przyczyn moze byc wiele. Najczęsciej w dieslu takie objawy wskazuja na usterke przypływomierza powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaq79 Opublikowano 20 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 Tez pomyślałem o przepływomierzu ale póki co to nie "czyściłem" - check engine się nie zapalał. Czy możliwe że komputer zarejestrował błąd a go nie zasygnalizował? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 20 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2016 Spróbuj wybłyskać błędy wg procedury http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/87958-t30-22-dci-reset-pompy-po-wymianie-zaworu-scv/page-1?do=findComment&comment=902174 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaq79 Opublikowano 21 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2016 Witajcie Dopiero dziś udało mi się spróbować odczytać błędy. Po wyjechaniu z garażu - zostawiłem zapalonego X-a (check engine nie świecił) i wróciłem się do domu po kartkę z procedurą odczytu błędów. Po powrocie zastałem zapaloną kontrolkę :/. Udało mi się odczytać: P0404 czyli Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance - (problem z zaworem recyrkulacji spalin) pewnie od tego się zaświeciła kontrolka. P0089 tego błędu nie znalazłem w opisie zamieszczonym w poście z procedurą odczytu błędu ale widzę że temat tego błędu był poruszany na naszym forum: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/72846-spadek-mocy-blad-p0089-fuel-pressure-reg-performance więc teraz czeka mnie robota aby po kolei wyeliminować potencjalne przyczyny tak jak pisał kolega: Sebastian179r - pompa paliwa z zaworem wysokiego ciśnienia SCV, - czujnik listwy CR, - pompka pośrednia przy zbiorniku. Pewnie zacznę od pompy pośredniej. Macie jakieś sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzegorzSS Opublikowano 5 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2016 (edytowane) Witam, dołączam się do tematu, jechałem po autostradzie swoim iXem 2003r 2.2dci i przy 130km/h było słychać huk tak jakby mała petarda strzeliła i z tyłu widać było biały dym przez chwilę, DOjechałem do domu i od tego momentu auto zaczęło mi mulić, dymić raz na czarno raz nabiało przy przyspieszaniu. Przy wolnej jeździe szarpie. X był u mechanika, podczepiał pod komputer nie wyświetlał błędów, najprawdopodobniej przepływomierz, Mechanik podczepiał nowy nieoryginalny ale nie pomagało, oryginalnego nie podczepiał. Teraz byłem u drugiego mechanika również nic nie wykazało przy podłączeniu kompa. Ale stwierdzili że "egr jest otwarty". Mówił, że wystarczy wymienić EGR i będzie ok. Miał ktoś takie problemy jak ja?? może któś doradzić....? Edytowane 5 Grudnia 2016 przez GrzegorzSS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 5 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2016 A turbina ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 5 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2016 albo rura od IC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzegorzSS Opublikowano 6 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2016 (edytowane) wczoraj byłem u mechanika, podczepił pod kompa i zero błędów, popatrzył podotykał i mówił że egr jest otwarty, zaślepka poszła przy tym huku co pisałem wcześniej, wziął 40zł za podłączenie kompa. Egry używane na all są po 30zł mówił żeby kupić i wymienić. Jak jechałem do domu to już chodził normalnie tak jak powinien, ani nie kopcił nic, dzisiaj również było już git jak wcześniej, magia?? Edytowane 6 Grudnia 2016 przez GrzegorzSS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mercleb Opublikowano 19 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2017 Witam, czy ktoś z was uporał się z problemem braku mocy i nierównych obrotów podczas postoju, jak obroty spadają poniżej 1000? Mam Primerę z silnikiem 2.2 dci z roku 2002, mam takie objawy, już 3 mechanik i dalej nie wiadomo co robić. Poniżej objawy, post z forum Primery dokładnie wygląda to tak, jak zatrzymam się albo bardzo zwolnię gdy silnik jest już ciepły, czyli po ok 10-15 km jazdy to zaczynają skakać obroty i jak mu gazować to obroty skaczą, nie ma mocy i słabo jedzie, w tym czasie też mocno kopci. Nie ma problemów w czasie jazdy, nie ma problemów gdy silnik jeszcze zimny, nie ma problemów gdy ciepły ale jadę, normalnie reaguje na gaz, nie kopci. Dopiero jak się zatrzymam na światłach albo a parkingu, wydaje mi się, że dzieje się tak jak obroty zejdą poniżej 1000 ale tylko gdy silnik ma już swoją temperaturę. Był podłączony do komputera, nie ma błędów, w czasie jazdy i na postoju z podłączonym komputerem wszystko wygląda ok, gdy są te objawy komputer też nic nie widzi. Mechanik sprawdzał turbinę, ciśnienie na pompie i wtryskiwaczach, wymienione czujniki położenia wału i wałka, problem jest jak był. Ciepły jak i zimny odpala ok, wyłączenie silnika gdy są objawy i włączenie go ponownie nie naprawia sytuacji. Dopiero jak trochę ostygnie to jest ok aż do momentu jak się nie zatrzymam na światłach czy wjadę na parking. i jedna uwaga, wydaje mi się, że jak mam włączoną klimę to problem jest jakby mniejszy, dłużej potrzebuje postać na wolnych obrotach aby mu odbiło, ale to przez to, że włączona u mnie klima dokłada u mnie jakieś +200 do obrotów. Problem zaczął występować powoli, zaczęło się od pojedynczych szarpnięć gdy na ciepłym już silniku ruszałem ze świateł, czy wjeżdżałem na parking. Ale to dzieje się coraz częściej niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robinsongit Opublikowano 8 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2019 (edytowane) x trail 2006 dci 2.2 brak mocy - podczas jazdy momentalnie utracil moc. Maksymalna jazda do 80 km. Przebieg 232000, pierwszy wlasciciel. Mialem wrazenie lekkiego pochukiwania - cos podobnego do podmuchu wiatru, potem wciskajac gaz juz nie mialem takiej mocy jak zawsze. Komputer nie wykazuje zadnych bledow. Brak przeciekow lub wyciekow. Jedynie czasem popiskujacy pasek w zimny ranek po odpaleniu. Po kilkugodzinnym postoju kiedy odpalam auto - silnik rowno pracuje, ale kiedy jade juz z tym objawem braku mocy i dodaje gazu to robie za soba chmure dymu. Dym jasny biały lekko niebueskawy - teraz nawet juz robi sie chmura dymu. Po rozebraniu i dostaniu sie do lopatek turbosprezarki - ogromny luz. Wszystko wskazuje na to, ze to jest turbina. Zaczyna brac olej i tak to wyglada. Edytowane 9 Marca 2019 przez robinsongit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robinsongit Opublikowano 10 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2019 W dniu 5.12.2016 o 21:40, rademenez napisał: A turbina ok? No dobrze a czy kolega sprawdzil czy nie ma luzow na lopatkach turbiny ? Oraz czy nie przedostaje sie lewe powietrze od przewodow intercoolera? Generalnie to powinna byc turbina - powinien brac olej itd..jesli zero bledow na kompie, rowne obroty i dymi na jasno z lekkim niebieskawym odcieniem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 13 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2019 Kompa podłączyć na jazdę testową. Podejrzysz wtedy czy w momencie utraty mocy turbina dmucha i wiele innych parametrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nekoro Opublikowano 7 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2019 Witam. Czytam forum i nadal nic nie wiem. Mój 2,2 Di 2002 r. Jeździł pięknie ale przestał. Objawy - odpala i gaśnie, nie trzyma obrotów. Zaczynało się to stopniowo od utraty mocy. Podczas jazdy z podłączonym kompem urządzenie pokazywało że paliwo nie dochodzi. Wtryski sprawdzone i jest w miarę ok, jednak samochód świruje. Wymieniony intercooler z nowym rdzeniem nie pomógł. Podczas pierwszego rzucenia palenia pomogło odpalenie na PLAK na 1 dzień. Inny mechanik też tak zrobił i też na jeden dzień pomogło, natomiast zasugerował aby wymienić obudowę/podstawę filtra paliwa bo coś pompka ręczna "dziwnie chodzi". Błędów brak, przepływka ok, paliwo markowe, filtry świeże. Zastanawiam się czy egzorcysty nie wezwać, bo to niemożliwe żeby nikt nie potrafił zdiagnozować tego problemu. Czekam na zamówioną podstawę filtra, ale jestem otwarty na sugestie doświadczonych kolegów, za które z góry serdecznie dziękuję - Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 8 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2019 8 godzin temu, nekoro napisał: Witam. Czytam forum i nadal nic nie wiem. Mój 2,2 Di 2002 r. Jeździł pięknie ale przestał. Objawy - odpala i gaśnie, nie trzyma obrotów(...) Zmień podstawę i zobaczysz czy się naprawi, bo moim zdaniem tak. Pod warunkiem że część którą zamówiłeś jest nowa, lub sprawna używka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nekoro Opublikowano 24 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2019 Witam, są postępy. Mianowicie podstawa filtra zmieniona i pomogło.... na 2 dni. Kolejny krok to podmiana zaworków SVC na inne z toyoty, używane i na razie jest ok przez kilka dni. Pojeżdżę do końca tygodnia i zobaczymy czy będzie egzorcysta czy nowe zaworki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nekoro Opublikowano 24 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2019 Pompa wymieniona na inną, na obecną chwilę jest ok, oby tak zostało. P.S. dla osób borykających się z dzwoniącym hałasem z rozrządu podczas przyspieszania polecam sprawdzić obecność plastikowego ślizgu na pokrywie rozrządu. U mnie poprzedni wymieniacz tego nie założył, co wyszło podczas wymiany pompy. Zamówiłem używaną pokrywę z tymże ślizgiem i jest zdecydowana różnica (nowy ślizg w ASO 350 zł). Napiszę o tym w odpowiednim temacie. PZDR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woyt4s Opublikowano 24 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2020 Witajcie, U mnie jest ten sam problem. Auto 2004r. 2,2 DCi. Check Engine pokazuje błąd P0089 a dodatkowo też P0336, występuje utrata mocy silnika po zatrzymaniu na światłach. Ponownie odpalenie rozwiązuje problem tylko na chwilę. Jakiś czas temu skasowałem błąd i problem ustał na kilka miesięcy, ale powrócił ponownie. Tym razem ręczna procedura kasowania błędu nie pomaga. Check Engine świeci się cały czas. Gdy patrzę na początki tego problemu to pojawił się on w momencie gdy na zimnym silniku musiałem dawać duże obroty (wyjeżdzajac na spore wzniesienia). Ale wtedy problem pojawiał się tylko na zimnym silniku i ponowne odpalenie pomagało na dłużej. Teraz problem wystepuje cały czas. Czytałem uważnie cały watek i wydaje się ze nasze problemy kraza wokół podobnych przyczyn. Do mnie najbardziej przemawia czujnik ciśnienia paliwa i ta pompka pośrednia przy zbiorniku paliwa. Od tego chyba zacznę diagnostyke. Jesli jednak ktoś ma inne sugestie to prosba o pomoc. Pewnie troche to potrwa ale jak rozwiąże problem ze swojej strony dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wd40 Opublikowano 7 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2020 Cześć, wczoraj zona wracała ze szczecina do domu i x-trail stracił moc i zaczął lekko dymić wiec dzwoni do mnie a ja mowie jedz dalej bo pewnie filtr dpf się wypala. 3 km od domu coś strzelilo pod maska i zapaliła się kontrolka oleju, zjechała na pobocze i zgasiła silnik. Po doholowaniu do domu okazało się ze nie ma bagnetu oleju a olej wybryzgalo. Dzisiaj sprawdzilem filtr powietrza i jest czysty. Gdzie szukac przyczyny spadku mocy i wyrzucenia oleju z bagnetem? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wd40 Opublikowano 7 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2020 Zmieniłem olej i filtr i odpalił od strzała. Duzo oleju czarnego wyciekło z okolic turbo i coś rzęzi od strony turbo. Teraz to tylko laweta i do mechanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robinsone Opublikowano 18 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2021 Moi drodzy myślę, że temat aktualny dla: Nissan x-trail 2.2 dci 2005-2006 brak mocy Zakładając opisane przez was w większości objawy na przestrzeni czasu to może to być: 1. Czujnik ciśnienia paliwa Denso 6100 (499000-6100, 4990006160) - widać go patrząc od przodu jest po lewej stronie za intercoolorem na listwie CR 2. Zawór pompy SCV (DCRS300120 - w silniku 2.2 DCI jest jeden podłużny zawór) - znajduje się na pompie wtryskowej paliwa wysokiego ciśnienia, zobaczyć go można po środku ok 30-40cm za intercoolerem czyli od strony podszybia, używając lusterka i latarki można go łatwo zobaczyć, dojście trudne Opcjonalnie (bardzo rzadko) może to być: - Filtr paliwa (często zapychają się) - Czujnik przepływu powietrza, przepływomierz (226807S000)- znajdujący się przy filtrze powietrza - Pompa wtryskowa paliwa (294000-0123), czyli pompa wysokiego ciśnienia - Pompka paliwa przelewowa (170408H800, 170408H80A) znajdująca się z tyłu podwozia bodajże po środku zbiornika paliwa w metalowej osłonie. Przy wykluczeniu: Turbiny, Koła pasowego, Wtrysków Będzie bardzo miło jeśli podzielicie się dokładnym rozwiązaniem waszych problemów przyczyniając się do rozwoju naszej społeczności Nissansklub.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy Opublikowano 13 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2024 Ogarnął ktoś? Walczę od kilku miesięcy, ostatnie co mi zostało do zmiany to pompa wtryskowa i jak to nie będzie rozwiązaniem problemu to się poddaję i niech stoi-nie sprzedam bo wpakowałem kupę kasy-nowe wtryski, rozrząd, turbo, zawór ciśnienia w listwie, sprzęgło, czujnik położenia wału..Jedyne co znalazłem w serwisówce to że na wolnych obrotach ma być ciśnienie paliwa 300-400 bar a u mnie jest 230-260..Z tym że serwisówka od silnika 114km a ja mam 136.. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.