Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

HYDE PARK- dyskusje na różne tematy


LeonMP
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

brałbym continentale...

Barthez za Twoją namową niedługo stanę się ownerem Focali Utopia. Płacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje uwagi Strider sa nie na miejscu.

Kierowca A+B jeżdżacym non -stop  jestem od 36 lat -ani jednej szkody nie zrobilem sobie czy komu innemu!.

Nie łamie przepisów ,nie szarżuje a gdzie wolno(Niemcy-bardzo czesto tam sie poruszam) jak warunki pozwalaja jezdżę  szybko.

Motorem nie jeżdze juz 10 lat -ale nim równiez nigdy nic nie wywinąlem.

Mozna jeździc szybko -gdzie warunki pozwalaja -a nazywanie od razu kogos z tego powodu "dawca"jest gruba przesadą.

O tym kto jak umie jeździc to dobrym wyznacznikiem jest  czas zuzywania hamulców przez danego kierowcę ...

W Niemczech nie ma ograniczen na autobahn-ach ,ludzie jezdża często grubo powyzej 200 km/h a statystyki wypadków-szczególnie smiertelnych-sa o wiele nizsze niz u nas..

Czy to Tobie czy innym nie daje nic do myslenia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W Niemczech nie ma ograniczen na autobahn-ach ,ludzie jezdża często grubo powyzej 200 km/h a statystyki wypadków-szczególnie smiertelnych-sa o wiele nizsze niz u nas..

 

Zgadza się, jeżdżą ponad 200 km/h. Nawet dziś widziałem kilku, bo przed chwila wróciłem ze Stuttgartu, ale żaden z tych zapaleńców nie jechał SUV-em ;)

Troszkę temat się rozlewa. Ciekawe, czy sam zainteresowany po takiej lekturze jeszcze tu zagląda, czy może już jest na innym forum ;):D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strider widze ,ze z braku argumentow stricte  merytorycznych przechodzisz juz do wycieczek osobistych.

A to juz tylko dowodzi jednego -ze nie masz racji.

Np.w  ktory miejscu napisałem ze jeździłem slalomem po autostradzie 300km/h??

Na koniec na pisze Ci tak:

jak ktos jeździc nie umie to najbardziej bezpiecznym autem nawet przy 60 km/h moze stracic zycie a drugiemu ,ktory jedzie nawet sporo powyzej 200km/h na drodze gdzie mu to wolno,ma właściwe auto,umiejetnosci i warunki na drodze włos z glowy nie spadnie i nie mozna go z tego powodu nazywac głupkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam zamiaru udowadniać komuś czy da się X-em jeździć 180 km/h, ale w fundamentach zgadzam się z Piotrkiem. Jak ktoś pisze, że to jest auto do dostojnej jazdy 90ką bo szybciej się nie da to ja mam chyba całkiem inny samochód przebrany za X-a. Przecież przy 90 to właściwie jeszcze o 6 biegu nie ma co myśleć.

Wogóle to chyba nie ma drugiej takiej grupy "fanów", użytkowników danego modelu, którzy tak by odradzali i dewaluowali swój model

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prwnie jakby w focusie kombi pękł na pół amortyzator to nic by sie nie stało.

@Strider zarzucasz innym brak zrozumienia itd itp. a sam na siłę manipulujesz. Gdzie ja napisałem żeby jechać x-em 180? Jak zaczeliscie wypisywać te herezje o hamulcach oraz bujaniu sie i niestabilności napisalem że 130 to jak najbardziej prędkość w porządku dla x-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Nie ma nic pośredniego pomiędzy 90km/h, a 180km/h? Dobrą, bezpieczną i ekonomiczną prędkością dla X-trail'a jest na przykład ~120km/h. .....

 

 

I o taką odpowiedz mi w sumie chodziło :)

 

W swoim życiu już miałem przygodę z terenówkami i znam ich ograniczenia. We Fronterze B czy Discovery 2 jazda z prędkością 100-110 km/h to był luksus, cisza i spokój :)  Jeśli X-Trail da mi to samo to mnie to wystarczy. A jak będę chciał sobie "poszaleć" to wezmę służbowe Mondeo i poniżej 180 nie zejdę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prwnie jakby w focusie kombi pękł na pół amortyzator to nic by sie nie stało.

@Strider zarzucasz innym brak zrozumienia itd itp. a sam na siłę manipulujesz. Gdzie ja napisałem żeby jechać x-em 180? Jak zaczeliscie wypisywać te herezje o hamulcach oraz bujaniu sie i niestabilności napisalem że 130 to jak najbardziej prędkość w porządku dla x-a.

Nic bym nie pisał -ale kiedy chetnemu kupna X-traila ktos pisze wręcz pierdoły ,ze X-trailem przekroczenie predkości 130 km/h to jest stan prawie jak przekroczenie bariery dźwieku i i jest karkołomnym wyczynem  to nie wytrzymalem i opisałem swoje doswiadczenia z uzytkowania trzech modeli X-traila jakie posiadałem i robiąc niby wiele tys.km z predkosciami powyzej 150 km .na autostradach i i u celu bedac bez porownania mniej wymeczony niz wczesniej jazda na tych samych drogach zwykłymi autami klasy sredniej.

Tyle w temacie z mojej strony

I o taką odpowiedz mi w sumie chodziło :)

 

W swoim życiu już miałem przygodę z terenówkami i znam ich ograniczenia. We Fronterze B czy Discovery 2 jazda z prędkością 100-110 km/h to był luksus, cisza i spokój :)  Jeśli X-Trail da mi to samo to mnie to wystarczy. A jak będę chciał sobie "poszaleć" to wezmę służbowe Mondeo i poniżej 180 nie zejdę :)

Opel Frontera czy Discovery 2 to zupełnie inne auta- na ramie  i  porównywalne jedynie gabaratymi.z X-trailem i niczym innym.

Stłuczka auta na ramie jest bardzo nie bezpieczna nawet przy niezbyt duzych predkosciach ,bo rama w przeciwieństwie do aut z nadwoziem samonosnym nie pochłania odpowiednio siły uderzenia.

Przesiadka z nich do X-traila np.T31 to jesli chodzi o komfort ,walory trakcyjne to róznica podobna jak przesiadka z syreny 105 do mercedesa.

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nic bym nie pisał -ale kiedy chetnemu kupna X-traila ktos pisze wręcz pierdoły ,ze X-trailem przekroczenie predkości 130 km/h to jest stan prawie jak przekroczenie bariery dźwieku i i jest karkołomnym wyczynem  to nie wytrzymalem i opisałem swoje doswiadczenia

 

Jakie pierdoły?

Chyba że piszesz o sobie.

Gdzie tak napisałem że 130 to przekroczenie bariery dźwięku?

Napisałem wyraźnie że przesadziłem z tym mocniejszym trzymaniem kierownicy i napisałem też że 130 to prędkość optymalna dla Xsa, i że to nie samochód do wyższych prędkości.

A Ty zaczynasz wypisywać jaki to jesteś doświadczony i każdy, kto ma inne zdanie jest gorszym kierowcą, i się nie zna.

Ja na co dzień mam do czynienia z trzema autami i wiem które na co stać, i nie umniejszaj moich doświadczeń z autami, pomimo ze jeżdżę bezwypadkowo tylko 22 lata.

A T30 kupiłem bo takiego chciałem i jestem z niego bardzo zadowolony, i nie mówię nikomu że to badziew, zwłaszcza jak ktoś chce kupić.

Natomiast pisanie komuś kto chce kupić 10-cio letnie auto, że może wsiadać i bez obawy "pociskać" po autobanach świata, to raczej skrajna nieodpowiedzialność.

I bez obrazy, pozdrawiam.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze X-trailem przekroczenie predkości 130 km/h to jest stan prawie jak przekroczenie bariery dźwieku

 

Stłuczka auta na ramie jest bardzo nie bezpieczna nawet przy niezbyt duzych predkosciach ,bo rama w przeciwieństwie do aut z nadwoziem samonosnym nie pochłania odpowiednio siły uderzenia.

punktem wyjscia do dyskusji byla Twoja teza o predkosci 180 km/h, widze ze przemyslales i zwolniles nieco, masz racje

 

co do drugiej Twojej tezy wiekszego nonsensu nigdy nie slyszalem, akurat jest odwrotnie, auta na ramie w przypadku kolizji sa bardziej bezpieczne niz nadwozia samonosne pomimo ich wszystkich stref kontrolowanego zgniotu

ladnych kilkanascie lat temu mozna bylo przeczytac o niezadowoleniu amerykanskich policjantow kiedy Ford przestal montowac Victorie Crown na ramach a wprowadzil samonosne nadwozie, niezadowolenie dotyczylo wlasnie obnizenia poziomu bezpieczenstwa

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze może dodam, że kiedyś znajomi rozbili się Nissanem PickUpem na ramie o drzewo. Drzewo zatrzymalo się na wysokości szyby, rama się aż złamała, albo może raczej przełamała. Prędkość uderzenia w drzewo była bardzo wysoka, a obaj żyją i wyszli z wypadku bez większych obrażeń.

Brak słów..

Proponuje troche Panowie jednak liznac wiedzy w tym temacie zanim cokolwiek napiszecie!

Przede wszystkim z fizyki ,testów zderzeniowych oraz dlaczego ,kiedy i z jakich powodów zaczeto odchodzic od ram w autach osobowych a zaczeto kłaśc nacisk na bezpieczeństwo pasazerów np.przez konstruowanie aut z kontrolowaną strefa zgniotu,poduszki,pasy ,itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Strider

Wielkie przepraszam bo tylko ty jeździsz różnymi samochodami i to wszystko wyjaśnia. Idę do zabawkowego kupię sobie jakiegoś resoraka żeby poszerzać doświadczenia. Pozdrawiam wszech doświadczonego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wąteczek nieco się zboczył ale Stridy ma dużo racji z tym prędkościami. Nie da się jechać komfortowo 150 xem. 130 też słabo. Jak tak samo pójdziemy foką to będzie spokojniej i przyjemniej. Sam tego doświadczyłem. Choć w przeciwieństwie do S ja akurat myślę (nie, że wiem), że rama jest bezpieczniejsza. Nawet ostatnio jakiś mechanik przypadkowo mówił mi, że Kia Carnival była na ramie i jest przez to poszukiwana akurat bo bezpieczna przy poważnych wypadkach.

Edytowane przez karibox1
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem,... Nie mam pojęcia...

 

Brawo

 

 

 

Pozbierałem nasze wypociny i przeniosłem tu, czyli do HP ;)

Edytowane przez Thunder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe informację dla tych co uciekali z lekcji fizyki lub mieli ją tylko w szkole podstawowej .

Troche teorii, pare wzorów ,ktore może uzmysłowią niedowiarkom  dlaczego wbrew pozorom auta o sztywnej konstrukcji ,na ramach są  bardziej niebezpieczne dla pasazerów niż na konstrukcje samonośne z kontrolowanymi strefami zgniotu:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Strefa_zgniotu

 

Jak ktos zna jezyki ,przeczytal opis z Wikipedii to na koniec  jeszcze taki filmik ukazujacy test solidnego  auta na ramie z autem mlodszym o 20 lat z kontrolowanymi strefam zgniotu:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze ja dorzucę fotkę Opla na ramie i z poduszkami, którego byłem pasażerem.

  • post-68386-0-99181100-1457525240_thumb.j

Czołowe zderzenie.

Ja z opla wysiadłem, natomiast z Puga wyciągano ludzi tylnymi drzwiami.

Prędkość zderzenia ok 40 km/h.

To tak tylko dla pokazania różnicy zniszczeń.

Ktoś powie że w Oplu większa masa i dla tego mniej zniszczony. Racja. Ale dzięki ramie układ jezdny jest nienaruszony.

A w Pugu... widać ;)

 

Filmy swoje, a życie swoje ;)

 

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Thunder widze ,ze nie przyczytałes uwaznie Wikipedii a szczególnie nie zwróciles uwagi na wzory tam podane.

W takim razie masz tu o wiele juz prostszy i bardziej zrozumiały tekst gdzie sa wyjasnione w skrócie wszystkie podstawowe roznice w konstrukcji aut a szczególnie jakie one maja wpływ na bezpieczeństwo pasazerów:

http://przyspieszenie.pl/czym-sie-rozni-suv-od-terenowki-konstrukcja-ramowa-i-nadwozie-samonosne/

 

P.S.

Nie kazdy musi umieć ogarniać wszystko ale jak juz chce merytorycznie sie wypowiadac to prosze o to aby mial choc minimum wiedzy w temacie!

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek, ale wzory mi nic nie mówią w tym przypadku.

Ja podałem Ci przykład z życia wzięty, a nie z YT, gdzie tłuką się auta z różnicą czterdziestoletnią, czy artykułu "sponsorowanego".

 

Zapytaj kolegi @dymion620 jak przeżył czołówkę swoim Nissanem na ramie..

Śmiga dalej :)

 

A Wiki czytam często i czasem tam coś grzebię ;)

Edytowane przez Thunder
Poprawiłem lata róznicy ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz  tylko śmiac mi sie chce..

To co piszesz Strider jako zywo kojarzy mi sie z tego typu ta tekstem:

 

E tam...Mowia głupoty ,ze palenie szkodzi.Moja babcia  wypalała  40 papierosów dziennie i dozyła 100 lat!! :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam...Mowia głupoty ,ze palenie szkodzi.Moja babcia  wypalała  40 papierosów dziennie i dozyła 100 lat!! :lol:

Można też tak to porównać ;)http://demotywatory.pl/4613429/Jezdze-szybko-ale-bezpiecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego ,kiedy i z jakich powodów zaczeto odchodzic od ram w autach osobowych a zaczeto kłaśc nacisk na bezpieczeństwo pasazerów np.przez konstruowanie aut z kontrolowaną strefa zgniotu,poduszki,pasy ,itp

no wlasnie... choc prace nad kontrolowanymi strefami zgniotu podjeto jeszcze przed II Wojna Swiatowa to nadwozia samonosne zaczeto wprowadzac na szeroka skale duzo pozniej i na pewno powodem nie byla chec poprawy bezpieczenstwa a prozaiczne wzgledy ekonomiczne, dopiero pozniej zorientowano sie ze zmiana technologii budowy aut skutkowala zmniejszeniem tego bezpieczenstwa i gwaltownie zaczeto rozwijac pasywne i aktywne elementy majace podniesc te standardy

wspolczesne auta korzystajace z dobrodziejstwa wszystkich tych elementow ale posiadajace rame sa IMHO bardziej bezpieczne niz auta z nadwoziem samonosnym

oczywistym jest ze auto z rama strefy kontrolowanego zgniotu posiada tylko w pewnym, ograniczonym zakresie ale wolalbym pprzemieszczac sie wlasnie takim autem a nie innym, gdyz za poziom bezpieczenstwa cenie je bardziej

 

pozdrawiam

 

ps. jesli chcecie zeby inni szanowali Wasze zdanie, szanujcie ich zdanie, pomimo ze rozni sie, wszelkie dygresje ad personam nie sprawia ze dyskusja bedzie bardziej interesujaca a argumenty zyskaja wieksza moc

Edytowane przez borge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barthez za Twoją namową niedługo stanę się ownerem Focali Utopia. Płacz.

 

cóż mogę powiedzieć w takiej sytuacji.... tylko jedno przychodzi mi do głowy...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pete by z nimi pojechał jak z dzidziami...


cóż mogę powiedzieć w takiej sytuacji.... tylko jedno przychodzi mi do głowy...

"Mamusia nic nie zrobiła...Rotflllll"

post-58920-0-78927800-1469400461_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...