AdeKK Opublikowano 24 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2017 Witam. Primera WP11 2001r., benzyna 1.8 + gaz BRCZ tego co widzę mam dość nietypowy problem i proszę o pomoc. Objawy są takie, że: -Gdy jadę na gazie wszystko jest ok.- Gdy przełączę się na benzynę - energiczniejsze przyciśnięcie pedału gazu owocuje szybkim wzrostem obrotów silnika, a samochód prawie nie przyspiesza. Gdy gazu dodaję powoli to auto też powoli przyspiesza bez szaleństwa z obrotami.Działa to w trybie natychmiastowym.. jadę na gazie - energicznie przyspiesza normalnie, przełączę na benzynę, dodaję mocniej gazu - silnik wyje, obroty lecą do 6 tys, a przyspieszenie prawie żadne - ponowne przełączenie na gaz - chwila jazdy na luzie - i już mocniejsze wciśnięcie pedału gazu powoduje, że samochód zachowuje się normalnie - obroty w ryzach i przyspieszenie też ok..Wcześniej wydawało mi się, że to sprzęgło się ślizga no ale to chyba niemożliwe skoro na gazie jest ok, a na benzynie ewidentnie coś jest nie tak (poza tym nie ma innych objawów - biegi wchodzą lekko, nie czuć żadnego zapachu, ruszanie na płaskiej powierzchni na 3-4 biegu - samochód gaśnie. Sprzęgło bierze nisko - więc można je chyba wykluczyć Ktoś spotkał się z podobnymi objawami? Na co zwrócić uwagę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 zakręć butlę LPG i zobacz co będzie, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdeKK Opublikowano 25 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 (edytowane) Mogę prosić o rozwinięcie myśli ? Przez zakręcenie butli rozumiem, że chodzi o to, żeby odłączyć od niej jakieś przewody ? Nigdy tego nie robiłem i nie wiem - o butli wiem tyle, że jest Jakieś względy bezpieczeństwa, coś ? Mogę wrzucić zdjęcia w ciągu godzinki bo szczerze to nie wiem co mam ruszyć i jak co tam wygląda edit---- z tego co czytam to powinno być jakieś pokrętełko w środku. Na maxa się je zakręca i odkręca też na full ? (Butla STAKO) Edytowane 25 Maja 2017 przez AdeKK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 25 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2017 powinieneś mieć pokrętło przy WZW w butli, takie karbowane, zakręć, możesz też zdjąć zasilanie z EZ ale nigdy nie wiadomo czy nie puszcza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdeKK Opublikowano 26 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 (edytowane) Witam. Zrobiłem zdjęcie tej mojej butli (wrzucam w załącznik). Rozumiem, że to ta śrubka na prawo co idzie pod kablami ?Próbowałem coś tam delikatnie z nią robić i widzę, że idzie lekko w prawo (miałem wrażenie, że coś odkręcam a nie domykam).. potem natyka lekki opór - to już dalej nie kręciłem (bo wolę się upewnić, że to to ) i wróciłem do pozycji początkowej - czyli dokręcona (odkręcona? ) na maxa w lewo.W międzyczasie próbowałem jeszcze inną poradę czyli reset komputera - odłączyłem akumulator na kilka minut, a potem przejechałem się kawałek z przełącznikiem na benzynę. Efekt taki sam.. czwarty, piąty bieg ok 2000 obrotów przy 60km/h i zamiast dalej przyspieszać przyspiesza powoli, a obroty lecą w górę. Delikatne dodawanie gazu - rozpędził się do 100. W drodze powrotnej włączyłem gaz - i wszystko ok. Jeszcze odnośnie odkręcania/dokręcania butli - przy przełączaniu słychać kliknięcie elektrozaworu tak jak zawsze więc wydaje mi się, że gaz się tam nie dostaje (nie słychać też wtrysków od gazu które charakterystycznie cykają) Pytanie - czy prócz ewentualnego zakręcenia gazu są jeszcze jakieś inne pomysły co może powodować takie zachowanie? Wydaje mi się, że jednak nie uniknę wydania 100zł na jakąś diagnozę bo kompletnie nie mam pomysłu co to może być Edytowane 26 Maja 2017 przez AdeKK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 26 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2017 tak to ta śrubka, zakręć i zobacz co będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdeKK Opublikowano 5 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2017 (edytowane) OK. Wrócę do tematu 4.06 Jeśli w międzyczasie pojawią się inne pomysły/wskazówki to proszę bardzo EDIT: W dniu wczorajszym zakręciłem butlę z gazem - odpaliłem - chwilę pochodził na gazie i mała konsolka od gazu zaczęła piszczeć - czyli ok. Dzisiaj w drodze do pracy po odpaleniu samochodu ekstra -> jadę na benzynie - gazuję i samochód elegancko przyspiesza !! Zdawało by się to faktycznie była przyczyna. Jakiś czas później musiałem przyhamować z 60 do 10km/h bo pieszy wtargnął na jezdnię. Potem 1, 2 spoko, a na 3 biegu lekko wyczuwalne i na czwórce znowu przyspieszenie małe a obroty w górę.Chwilę później zdawało mi się, że znowu wszystko wróciło do normy no ale niestety i trzeba było iść do pracy. Jakie wnioski ??Zaznaczę tylko, że samochód stał tydzień nieużywany. Nie wiem też czy to istotne, ale ostatnio też zapaliła kontrolka ABS - zależnie od tego, czy przy przekręcaniu stacyjki miałem nogę na hamulcu czy nie. Tak było parę razy, ale zajrzałem pod maskę, posprawdzałem bezpieczniki, poruszałem troszkę tą centralkę od ABS i jej połączenia i od kilku odpaleń kontrolka prawidłowo gaśnie (nic nie robiłem przy czujnikach przy kołach i teraz bez względu na to, czy mam nogę na hamulcu czy nie jest ok) - czy ABS mógłby mieć jakiś związek z tymi obrotami na benzynie?? Po pracy przetestuję dalej i dam znać jak wyszło. Gdyby nie to, że na gazie wcześniej jak testowałem jechał OK to bym obstawiał sprzęgło - ale skoro w trybie przełączania gaz/benzyna raz jest ok a raz jest źle to chyba niemożliwe? Edytowane 5 Czerwca 2017 przez AdeKK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2017 wygląda na to, że masz problem z instalacją LPG coś puszcza gaz w układ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdeKK Opublikowano 5 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2017 Dzięki. Zacznę może od najprostszej czynności - czyli wymiany filtrów (faza ciekła + lotna). Instalacja BRC Genius z dopiskiem SQ24, wielozawór typ BRC - zakładana w 09.2005r. Z tego co czytam są jakieś filtry starego i nowego typu montowane do określonej obudowy. Jako, że to 2005r więc pewnie mowa o starym typie. Czy takie filtry: http://allegro.pl/f160-filtr-fazy-lotnej-brc-fj1-genius-poliester-sq-i6833038632.html http://allegro.pl/brc-filtr-fazy-cieklej-et-98-starego-typu-at90e-i5535863322.html To są te - czy potrzebuję czegoś innego ? PS: Pragnę nadmienić, że dziękuję za pomoc i poświęcanie czasu na ogarnianie problemów w moim starym nissanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 5 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2017 Filtry nie pomogą tu puszcza reduktor albo wtryski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdeKK Opublikowano 20 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 (edytowane) Ok.. umówię się tam gdzie zakładali gaz AUTO - GAZ Jarosław Giziński 75-811 Koszalin, ul. Połczyńska 73 Filtry też chciałbym wymienić - samemu - bo cena 30-50zł wydaje się jednak trochę duża przy cenie ~ 40zł za komplet z przesyłką. Do tego przegląd 70 i regulacja 50-100... Pamiętam, że wtryskiwacze były wymieniane jakieś 2 lata temu na takie "które nie mają prawa już zawieść" - był problem, że gaz nie chciał "zaskoczyć" - od czasu wymiany pod tym względem wszystko grało. Jeśli to reduktor to jakich kosztów mniej więcej mógłbym się spodziewać ? EDIT: No niestety. Zaraz po odpaleniu (gaz w dalszym ciągu zakręcony) przy mocniejszym dodawaniu gazu obroty lecą w górę To teraz nie wiem czy lepiej się udać do gazownika, czy do normalnego mechanika... EDIT 2: Wygląda na to, że sprawa się rozwiązała. Dzisiaj w drodze do pracy w ramach testu mocniej przycisnąłem (jadąc na gazie!) i się sprzęgło poślizgnęło - z początku tak niechętnie, ale już za kolejnym razem łatwiej. Więc może od tego mojego testowania w ostatnich dniach jeszcze bardziej się wytarło. Zastanawia mnie tylko dlaczego po tych 10 dniach jak samochód stał nieużywany to przez pierwsze kilka kilometrów nie było objawów ślizgania. Może to uszczelniacz i coś kapie na sprzęgło ? Chociaż jakichś tam wycieków szczególnych nie zauważyłem. No nic trzeba szykować 400zł na robociznę (na szczęście komplet sprzęgła LUK już mam kupiony) i modlić się aby to było to. Dam znać jak wrażenia po wymianie całości. EDIT 3:Już po wymianie sprzęgła. Zdaje się, że to jednak ono powodowało problemy z tymi obrotami. Kilka razy w dłuższej trasie i elegancko przyspiesza ze 100 do 120 i więcej. Zdecydowanie czuć różnicę. Zarówno na benzynie i LPG. Aż się zdziwiłem jak ruszałem spod warsztatu.. Leciutkie puszczenie sprzęgła i już łapie - w porównaniu do poprzedniego jest niebo lepiej. Edytowane 20 Czerwca 2017 przez AdeKK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.