Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ładowanie akumulatora J11 by DUNCHO


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jako,że mamy w J11 duże kłopoty z ECO ładowaniem akumulatorów,postanowiłem wykonać prosty emulator ładowania wymyślony przez naszego Czeskiego kolegę z forum Nissana "DUNCHO"

I tak postępując zgodnie z załączonym schematem,należy zaopatrzyć się w dwa oporniki (opis w schemacie)

post-15221-0-29532100-1519727574_thumb.png

 

Następnie,...Ja przygotowałem sobie trzy zestawy złączek z instalacji po Note,ale zrobiłem to tylko dla testów,które jeżeli dadzą pozytywny rezultat usunę i oporniki wlutuję prosto w instalację

post-15221-0-63077500-1519727781_thumb.jpg

 

A tak wygląda połączenie kostek do wpięcia w instalację

post-15221-0-84674900-1519727877_thumb.jpg

 

Następnie,aby się wpiąć w instalację należy zdjąć wtyczkę z klemy minusowej i dobrać się do przewodów.Interesują nas biały i różowy.To są dwa zewnętrzne przewody

post-15221-0-42315400-1519728037_thumb.jpg

Następnie rozcinamy przewód różowy ,koniec od wtyczki łączymy z opornikiem 620R do niego podpinamy opornik R1,węzeł połączenia lutujemy z drugim końcem różowego przewodu,następnie należy oskórować kawałek przewodu białego i wlutować R1 (ja to wszystko miałem już przygotowane z wtyczkami

post-15221-0-52517200-1519728380_thumb.jpg

 

Pozostało tylko wpiąć wtyczkę i ułożyć przeróbkę

post-15221-0-50603600-1519728490_thumb.jpg

 

Odpalenie i monitor cały czas pokazuje od 13.2V -14.7V  Te 13.2V wskakuje tylko w momencie zdjęcia nogi z gazu a później zaraz wskakuje 14.1-14.7 Oczko na aku jest nadal czarne,ale jeżdżę tylko na razie na odcinkach 12-20 km,a był solidnie rozładowany.Po kilku dniach nie ma osłabienia podczas porannego odpalania,więc myślę,ze system działa.Testujemy dalej :D

  • Thanks 1
  • Upvote 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekamy na kolejne informacje,jestem gotów też to zamontować,bo denerwuje mnie zastanawianie się czy w czasie mrozów  aku przypadkiem nie odmówi rano posłuszeństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko, jesteś u pani. :devil:  To znaczy, że zgłaszam to do centrali Nissana i albo Cię wytargają za uszy albo...zatrudnią. :D

Chociaż chyba nie zatrudnią, bo w obecnych czasach raczej w cenie są "postarzacze" produktów niż racjonalizatorzy. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, no... napięcie rośnie :D

Do tej pory pomimo, że często robię dłuższe dystanse. wspomagałem się Ctek-iem S/S x1/m-c i mam wrażenie dzięki temu 2-gi aku ma się dobrze. Zawsze V12.7 przed odpaleniem.

Obserwuję temat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, ale doładuj do pełna aku, szkoda by się zasiarczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja zbacza na inne tematy (które są już na forum), moja propozycja - trzymajmy się tematu (b. ciekawego) :)

Myslę, że po przetestowaniu tego dzielnika napięcia w J11, przyjdzie też czas na J10 ...

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj sprawdzić akumulator.Był naładowany prostownikiem przed założeniem oporników a następnie ubrany w ten układ,kilka dni jazdy z układem.Efekt jest taki,że akumulator wykazuje 90% naładowania,na badaniu zwarciowym trzyma napięcie,jedyne co może niepokoić wg serwismena z Centry,to to że nie trzyma stałego napięcia,nie spada poniżej założonego 9.6V ale pływa....9.65,9.67,9.7...i tak sobie skacze.Nie wiadomo czym to jest spowodowane.Ale ogólnie jest dobrze.Mało tego,zauważyłem,że gasząc silnik system zaraz pokazywał mi napięcie 12.8V i powoli spadało...Teraz po zgaszeniu pokazuje 13,4 i powoli spada,czyli aku dostaje papu jak należy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wiem.Wiem tylko że opory na mierniku były fest gorące.Miałem rękę w odległości 20cm i dosyć mocno dawało po skórze.


Świeże info z frontu testowania układu ogłupiającego komputer...

Jak na razie układ spisuje się bardzo dobrze,nie widzę rano żadnych objawów typu wolniejsze kręcenie,nawet zauważyłem światełko w tunelu...tzn brzeg oczka w aku zrobił się zieleńszy.czyli na razie jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, czy na pewno dobrze podłącześ lub czy masz dobre wartosci rezystorów?

Nic nie powinno się grzać. Wartości rezystorów sprawdź omomierzem

Edytowane przez PiotrXY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, czy na pewno dobrze podłącześ lub czy masz dobre wartosci rezystorów?

Nic nie powinno się grzać. Wartości rezystorów sprawdź omomierzem

Ja zrozumiałem, że grzeją się opory w testerze podczas sprawdzania akusa, ale niech JACKO29 doprecyzuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wcześniej. Pół oka, to 65% ładunku, a biorąc poprawkę na temperaturę ok 60%.

Ważne, że ładuje lepiej i żadne kontrolki w oczy nie świecą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, czy na pewno dobrze podłącześ lub czy masz dobre wartosci rezystorów?

Nic nie powinno się grzać. Wartości rezystorów sprawdź omomierzem

Piotr,ja mówiłem nie o opornikach w układzie ładowania,ale o oporach w testerze sprawdzającym akumulator!

 

 

Coś takiego znalazłem :http://allegro.pl/ctek-ctx-battery-sense-monitor-stanu-akumulatora-i6952426431.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak kiedyś padnie,to jaki kupisz, zwykły czy ten przystosowany do Start-Stop ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś,to jest słowo niewiadoma


Info następne,oczko zielone :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do końca bym się nie cieszył bo temperatura na zewnątrz wysoka. Ale mam nadzieję że to pomaga ładowaniu . Nie wiadomo co będzie w następną zime.

 

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura była wysoka po założeniu nowego inie mogłem go w systemie nissana doładować.W lato kropka potrafiła być czarna.A teraz systematycznie wartość naładowania wzrastała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanko. Czy aku w pulsarze przy silniku 1,2 powinien być ten sam czy w podobnym rodzaju? Piszecie o tym oczku, ale ja nie mam żadnego oczka. Mam napis nissan genuine parts, coś tam jest popisane ale oczka nie mam ani nawet nie jestem w stanie stwierdzić jakiej firmy mam akumulator. Myślalem by kupić wskaznik woltowy na zapalniczkę by wiedzieć jakie mam napięcie... w sumie nie miałem żadnych problemów przy tych mrozach. Najnizsza jaką pokazywal czujnik temp zewnetrznej przy odpalaniu to -18 st. C. Krecil tyle samo co przy dodatnich. Zmierzone stoperem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam tylko z oczkiem.Były dwa rodzaje.


Oczko dalej soczyście zielone...a prostownik nie dawał rady...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie mam jeszcze auta, ale oporniki już mam :ball:

Jesli sie sprawdzi to od razu dziękuję nissanowi za taką ekologie...nie chce mi sie jezdzic potem do ASO, ciekawe czy można to jakoś "niewidocznie" zamontować...

 

kosztowąły chyba coś 20 groszy...

post-110829-0-80547200-1521023932_thumb.jpg

Edytowane przez Pavllo
  • Haha 1
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można.Musisz rozciąć peszel z przewodami i wyłuskać potrzebne,a później wlutować i zaizolować.Wszystko schować do peszla i zawinąć czarną izolacją.Najlepszym miejscem do takiej zabawy jest środek peszla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Info z ładowania akumulatora...oczko zielone,czyli system a'la Duncho działa.

Kibicuję w/w tematowi i chciałbym aby pomysł powiódł się. Testowane jest to, (jeśli się mylę, popraw Dżeku :) ), w trakcie pokonywania krótkich dystansów - tym samym ładowanie max. napięciem 14,4V, niejako uzupełnia energię zużytą na rozruch silnika, czyli bilans wychodzi na 0. Wiadomo, że prąd ładowania zmniejsza się w trakcie ładowania, ale po osiągnięciu pełnego ładowania, następuje gazowanie elektrolitu i wydzielanie dużej ilości ciepła. Akumulator EFB jest akumulatorem bezobsługowym o szczelnej obudowie, rekombinacja gazów odbywa się wewnątrz niego a ciśnienie (np. w przypadku przeładowania) regulowane jest przez specjalne zawory VRLA w każdej celi, i przy intensywnym ładowaniu te bezpieczniki mogą zadziałać.

Do czego zmierzam.

Ciekawi mnie jak zachowuje się akumulator na dłuższej  trasie z "systemem a'la Duncho" :) - czy nie przegrzewa się. Ideałem byłoby skontrolowanie jego temperatury. Dodatkowo negatywny wpływ może mieć wysoka temperatura otoczenia.

Może trzeba zastanowić się nad jakimś układem przełączającym/wyłaczającym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...