Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Primera P11 QG1.8DE 2001 Kolejny problem z obrotami


Adasiek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

 

Na wstępie chciałem przeprosić jeśli gdzieś się już pojawił podobny temat, i jeśli napisałem nie tu gdzie trzeba :)

 

Mam problem z moją Primerką, z niestabilnymi obrotami, gdy odpalam na zimnym obroty czasem wskoczą ponad 1k i powoli spadną do 500/400 (mało nie zgaśnie, a zdarza się że i zgaśnie) żeby bardzo powoli wejść na 800 i to się dzieje najczęściej, a czasem jak się z rana śpiesze do roboty i za szybko puszczę sprzęgło (co spowoduje zgaśnięcie :D ) i próbuje go znów odpalić to bez przegazówki nie da rady.

 

Druga sprawa z obrotami wygląda tak że gdy jadę sobie i mam bieg wrzucony (obojętnie który) i nacisnę pedał sprzęgła to obroty spadają 1000-1200 a gdy wyrzuce bieg i dalej mam wciśnięte sprzęgło to spadają do 800. 

 

Świecący się check engine sygnalizuje zatkny miedzianą blaszką EGR i problem z silniczkiem krokowym. Mechanicy powiedzieli żebym wymienił przepustnice i powyżej opisany problem dzieje się właśnie po wymianie przepustnicy (kompletnej z czujnikiem położenia przepustnicy i silniczkiem krokowy). 

 

Czy ktoś wie o co może chodzić ? Dodam że jestem zielony z "kardiomechaniki" zatem byłbym wdzięczny o używanie prostego języka :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podmieniałes przepływomierz?? zacznij od niego, podmień na inny...

ja miałem to samo kazali przepustnice wymieniać a skończyło sie na przepływce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierza jeszcze nie wymieniałem, ale skoro tak twierdzisz to spróbuje, powiedz tylko jeszcze czy ryzykować z tańszym :

 

http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan-primera-p11-1-8-16v-99-01-i6730297309.html

 

czy kupić znaną markę 

 

https://aparts.pl/partscatalogue/0-986-280-232-bosch-przeplywomierz-masowy-powietrza,11-0~1986~1280~1232-0030-03926--0986280232.aspx     ?

Przypomnę że za dużo z mechaniki to nie umiem :P więc czy masz jakieś rady odnośnie wymiany tego, żebym czegoś nie zepsuł ? bo szczerze to mam dość wróżbitów maciejów i sam bym chciał to wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierza jeszcze nie wymieniałem, ale skoro tak twierdzisz to spróbuje, powiedz tylko jeszcze czy ryzykować z tańszym :

 

http://allegro.pl/przeplywomierz-nissan-primera-p11-1-8-16v-99-01-i6730297309.html

 

czy kupić znaną markę 

 

https://aparts.pl/partscatalogue/0-986-280-232-bosch-przeplywomierz-masowy-powietrza,11-0~1986~1280~1232-0030-03926--0986280232.aspx     ?

Przypomnę że za dużo z mechaniki to nie umiem :P więc czy masz jakieś rady odnośnie wymiany tego, żebym czegoś nie zepsuł ? bo szczerze to mam dość wróżbitów maciejów i sam bym chciał to wymienić.

ja osobiście jak miałem podobny problem, kupiłem używaną przepływkę (tylko miałem 100% pewności że była sprawna) podmieniłem i tak już zostało :)

weź może ten tańszy, bo jeśli okaże się że to nie przepływka...

albo pojeździj po szrotach ewentualnie znajdź kogoś w okolicy kto mógłby Ci udostępnić przepływomierz w celu sprawdzenia

jak kupisz to wymienisz to sam... odkręcasz dwie opaski i podmieniasz przepływomierz

 

ja osobiście jak miałem podobny problem, kupiłem używaną przepływkę (tylko miałem 100% pewności że była sprawna) podmieniłem i tak już zostało :)

weź może ten tańszy, bo jeśli okaże się że to nie przepływka...

albo pojeździj po szrotach ewentualnie znajdź kogoś w okolicy kto mógłby Ci udostępnić przepływomierz w celu sprawdzenia

jak kupisz to wymienisz to sam... odkręcasz dwie opaski i podmieniasz przepływomierz

ja osobiście jak miałem podobny problem, kupiłem używaną przepływkę (tylko miałem 100% pewności że była sprawna) podmieniłem i tak już zostało :)

weź może ten tańszy, bo jeśli okaże się że to nie przepływka...

albo pojeździj po szrotach ewentualnie znajdź kogoś w okolicy kto mógłby Ci udostępnić przepływomierz w celu sprawdzenia

jak kupisz to wymienisz to sam... odkręcasz dwie opaski i podmieniasz przepływomierz

 

ja osobiście jak miałem podobny problem, kupiłem używaną przepływkę (tylko miałem 100% pewności że była sprawna) podmieniłem i tak już zostało :)

weź może ten tańszy, bo jeśli okaże się że to nie przepływka...

albo pojeździj po szrotach ewentualnie znajdź kogoś w okolicy kto mógłby Ci udostępnić przepływomierz w celu sprawdzenia

jak kupisz to wymienisz to sam... odkręcasz dwie opaski i podmieniasz przepływomierz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na zimnym silniku na luzie obroty są powyżej 1k, jak się już silnik nagrzeje to wtedy jest już poniżej około 700-800.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ja osobiście jak miałem podobny problem, kupiłem używaną przepływkę (tylko miałem 100% pewności że była sprawna) podmieniłem i tak już zostało :)

weź może ten tańszy, bo jeśli okaże się że to nie przepływka...

albo pojeździj po szrotach ewentualnie znajdź kogoś w okolicy kto mógłby Ci udostępnić przepływomierz w celu sprawdzenia

jak kupisz to wymienisz to sam... odkręcasz dwie opaski i podmieniasz przepływomierz

 

ja osobiście jak miałem podobny problem, kupiłem używaną przepływkę (tylko miałem 100% pewności że była sprawna) podmieniłem i tak już zostało :)

weź może ten tańszy, bo jeśli okaże się że to nie przepływka...

albo pojeździj po szrotach ewentualnie znajdź kogoś w okolicy kto mógłby Ci udostępnić przepływomierz w celu sprawdzenia

jak kupisz to wymienisz to sam... odkręcasz dwie opaski i podmieniasz przepływomierz

 

Dzięki za radę :) sprawdzę i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...