Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Padła klima J11


Miras
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Brzyku u mnie klima przy upale i 23 stopniach ustawieniu po uruchomieniu silnika od razu wskakuje na ful.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fila nigdy nie miałem chyba że ręcznie.
Dlatego pytałem o kilka minut jazdy.
W upale wskakuje na 3- 4 bieg.
Ale jak pisałem.
Mniej więcej 22 23 ustawione w 30 stopniach. I tylko 2 bieg.

Niestety jest to nie do udowodnienia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zależy od stopnia nagrzania wnętrza - nawet jak jest upał a np auto stało w cieniu lub w garażu to może nie wskoczyć na full. Brzyk,  zostaw auto na godzinę w pełnym słońcu i wtedy spróbuj odpalić klimę na powiedzmy 22-23 st

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc w 28 st wskoczyło od razu na przedostatni bieg.
Przy Low daje full.

Natomiast ktoś pisał że mu mrozi na nowym nabiciu.
Zostawiłem auto włączone na 5 minut.
Ręki mi nie zmroziło na low.
Muszę jeszcze termometr włożyć i sprawdzić temp nawiewu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padło i na moje... Klima odmówiła posłuszeństwa, po diagnozie zero czynnika, prawdopodobnie uszkodzona chłodnica/skraplacz. W piątek wymieniam, wstępnie 950 chłodnica (zamiennik Nissens) nabicie nowym czynnikiem po rabacie 430, robota 200/300. Robię w salonie ASO w Tarnowie. Konfrontowałem  z lokalnym specem od klimy - tańsza robota ale droższy czynnik, chłodnica taka sama cena, wychodzi na to samo, zostaje Nissan.  Abstrahując, że wydatek solidny :/ 

Edytowane przez wucash666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.07.2018 o 17:30, wucash666 napisał:

Padło i na moje... Klima odmówiła posłuszeństwa, po diagnozie zero czynnika, prawdopodobnie uszkodzona chłodnica/skraplacz. 

U mnie czynnik uszedł przez nieszczelny oring za kilka pln. Skraplacz moze byc OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za tą klimę to nissan powinien mieć pozew zbiorowy. Jak patrzę na wątki to ten mi się wydaje (częstotliwość do kosztów) najczęstszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napotkalem ciekawy artykuł w nr 6 Nowoczesny Warsztat odnosnie wzrostu cen za czynnik R134a.

Prognozują 3 x wzrost do 2020 do 200 zl za kg. Jednoczesnie spodziewane jest zrownanie cen z R1234yf ktory obecnie kosztuje ok 550 zl za kg.

20180806_114618.jpg

I jeszcze jeden artykuł wzroscie liczby zgloszen awarii sprężarek po wymianie oryginalnego skraplacza na nieoryginalny.

15335490717081876348787.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że tak,bo unia nakazała ograniczenie produkcji 134R 

Nie wiedzą tylko jak obejść propan,bo jest bezpieczniejszy,bardziej wydajny od tego SYF-u i trzeba go tylko połowę objetości nominalnej do prawidłowego działania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak jak przwidywałem uszkodzona chłodnica (dziura), wymiana na oryginalną z uwagi na całkowity brak zamienników na rynku (odbyłem nawet ciekawą rozmowę z przedstawicielem Nissensa). Koniec końców chłodnica 1200, czynnik 220, robota/serwis 400... niby mogłem jeszcze czekac na zamiennik ale okoliczności natury zmusiły mnie do wydatku 200 zł więcej :D

 

Edytowane przez wucash666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Piszę tylko tak informacyjnie, przegląd klimatyzacji w renomowanym warsztacie, osuszenie układu+ uzupełnienie czynnika 134R  zrobione pierwszy raz po prawie 5 latach eksploatacji , bez ozonowania i wymiany filtra ppyłkowego ( to robię co rok) koszt 510zł, dobili 350g czynnika z 500g jakie jest w całym układzie-powiedzieli, że spory ubytek, ale jak na pierwszy raz po 5 latach to jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczemu 134R a nie 1234YF.Jeżeli wlali do 1234YF 134R to możesz mieć kłopot.Mieszanka tych dwóch gazów powoduje powstanie kwasu solnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, JACKO29 napisał:

A dlaczemu 134R a nie 1234YF.Jeżeli wlali do 1234YF 134R to możesz mieć kłopot.Mieszanka tych dwóch gazów powoduje powstanie kwasu solnego.

Oczywiście, mój błąd klima zalana jest: 1234YF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

a ja zaczynam sezon z pytaniem - na razie jeszcze nie problem - sytuacja u mnie do sprawdzenia.

Byłem wczoraj i dziś  na wyjeździe - 2 x 300 km . Wczoraj T 19-21 lekkie słońce dziś 15-16 słońce za chmurami  i zachód .

Ustawienie klimy na 21 - i prędkość 130 - dość chłodno - wieczorem miałem katarek. ok Mówię - jechałem pod słóńce ( choć chodzi c tzreba w seweterku.

Dziś dałem 23  i 24 st - a czoło miałem zimne. Z kratki nadal leciało zimnie powietrz.  Nawet miałem wrażenie że na 1 biegu wraz z prędkością wiało mi mocniej.

A przy takiej różnicy temperatur powinno wg mnie leciec lekko letnie. A na pewno nie zimne. W koszuli było mi chłodno.

I jak to udowodnić w ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami tak działa klima, szczególnie jeśli różnica na zewnątrz i wewnątrz jest nie duża. Myślę , że słońce wtedy trochę zakłuca odczucia fizyczne lub czujnika wewnątrz lub zewnątrz.  Wtedy przerzucam na manual lub jeśli Ci za zimno to ustawiasz na 23 lub woecej,.będziesz miał wtedy ok. 21. A może masz zapowietrzona nagrzewnice...

Edytowane przez Kazik_R52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zeszłym roku nie miałem takich odczuć. a nawet w 2 stronę - wg mnie niedochładzała.

A teraz zimno w zimie. Bede musiał termometry zamontować w kratkach :) i prowadzić pomiary kontrolne  heheh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj dolać max płynu chlodniczego, wentylatory i temperatura na max, żeby odpowietrzylo nagrzewnice 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem może ja jestem jakiś peojabny… ale ja w życiu nie uznałbym dosłownie tych cyferek nastaw temperatury, iż taka temperatura będzie w kabinie. Traktuję je umownie jako pewien odnośnik -  w którą stronę kręcić gdy jest mi za zimno/za ciepło. Nawet przez chwilę by mi nie przeszło przez myśl, że przy jednym nastawieniu zawsze będą w kabinie takie same odczucia. Jak mi jest za ciepło - przekręcam w lewo - bez względu co tam się za liczba świeci - a jak za zimno - w prawo: jako zamiar zmniejszenia/zwiększenia temperatury. 

I tak najczęściej zimą mam wskazanie na wyświetlaczu 21-23'C, a latem 17-18'C, przy dużych upałach 16'C lub Low. Przecież jakby cały rok mieć ustawioną te sama temperaturę to zimą jeszcze ujdzie, ale latem byśmy się ugotowali.

W poprzednich samochodach z automatyczną klimą robiłem podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wręcz przeciwnie
W zimie masz rację.
21 22.
A w lecie rzadko schodzę ponad 19.
Low nie mam nigdy.
Ale masz jakiś wyznacznik . Jeden 21 inny 19.

Ale obecnie masz " normalne" temperatury. I nie po to masz automat żeby w ciągu 300 km kręcić w lewo i w prawo. Wtedy kupiłbym manuala.

A. Porównaniu do poprzednich , właśnie nie musiałem regulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w J10 jak dałem na LOW i 2 bieg, to po kilku minutach w kratkach miałem 3-4 st. C. Jak dałem więcej np. na 17-18 st. C, to chłodziło na przemian i leciało neutralne powietrze.

Teraz w J11B od nowości (kilka miesięcy) klima wg mnie działa bardzo słabo, albo mam inne oczekiwania.
Z kratek z przodu nie udaje się uzyskać mniej niż 8 st. C, nawet na LOW.
Cały czas mam wrażenie, że leci tylko lekko zimne, albo neutralne.

Miałem zastępczy X-trail 2.0 i jak dałem 19 st. C, to mroziło w rękę jak w zamrażalce i to cały czas!

Czy w nowym J11 mam brak czynnika, czy ma wiać jedynie lekko zimne powietrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak na mnie też trafiło... 350 gram ubyło ponieważ był gdzieś wyciek na  chłodnicy klimatyzacji, wyszło jak pojechałem na kontrolę szczelności po nabiciu. Wymiana na nową firmy Nissens (zamienników brak) za 840zł+ usługa, razem 1160 zł. Teraz na kontrolę po 2 tyg. i zobaczymy mam nadzieję, że będzie ok. O nabiciu starym czynnikiem pan nie chciał słyszeć bo to nielegalne, straci licencję , nie wiadomo co z kompresorem się stanie i takie tam, ech...

Edytowane przez robi173
styl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

No i trafiło na mnie, ubytek 400g, jeszcze nie wiem co jest problemem, umówiłem się na test hydrogenem bo na dobrą sprawę, tylko ten wskaże miejsce/miejsca nieszczelności.

W ubiegłym roku miałem niewielką szkodę, wymiana zderzaka, elementów atrapy chłodnicy etc, wszystko robione w ASO, zastanawia mnie czy wtedy czegoś, mniej lub bardziej celowo nie ruszyli.... Bo to że pod szkodę podciągnęli wymianę obu nieruszonych reflektorów, rzekomo miały pęknięte mocowania, nie komentowałem skoro płacił ubezpieczyciel sprawcy...

Wracając do samej klimy, piszecie o braku zamienników, na samym alledrogo znalazłem kilka

Co do ceny w ASO, w Tarnowie bez rabatu za OEM życzą 1466,00 dodatkowo czas oczekiwania na sprowadzenie z Holandii. Ukłony dla pracownika, który próbował pomoc i nawet podał nr katalogowy, bo cepy z PGD w Krakowie, już tego nie robią, zasłaniając się polityka firmy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Jacko29 możesz podać symptomy uszkodzenia panelu sterującego klimatyzacją?.

Ja miałem dwa lata temu wymieniony skraplacz na gwarancji. Wczoraj jeździłem z żoną po sklepach i wszystko działało ok. Po wyjściu z trzeciego sklepu klimat odmówiła posłuszeństwa. Nie załączą się sprzęgło sprężarki. Dzisiaj rano sprawdziłem cewkę i jest ok. Walek sprężarki obraca się bez uwag. Wątpię żeby w czasie 10 minut czynnik uciekł. Funkcje sterownika generalnie ok z chwilowym brakiem możliwości włączenia recyrkulacji ale po zatrzymaniu silnika i ponownym uruchomieniu recyrkulacja zaczęła pracować. Bezpieczniki klimy sprawdziłem  oraz odłączyłem akumulator na 30 minut. Przycisk załączenia sprężarki się podświetla ale sprzęgło nie załącza się. Dodam że przedłużona gwarancja skończyła się dwa tygodnie temu. Zostaje chyba tylko zlecić diagnostykę w serwisie gdyż elektronikę sterowania będą w stanie tylko tam wykonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...