JACKO29 Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2018 Chciałem uzupełnić naszą "encyklopedię" o sposób wymiany radia i pokazać sposób,który pozwoli na idealny odbiór tegoż radia. Problem dotyczy tych ,którzy mieli stację NCII lub radio Nissana i wymienili na chińczyka,a po wymianie zdarzają się problemy słabszego odbioru...Ale po kolei. Demontaż: Należy przygotować sobie płaski nóż w miarę szeroki,ale misi być totalnie tępy ,by nie pokaleczyć tapicerki.Zaczynamy od listwy ozdobnej z prawej strony radia,musimy ją podważyć z góry i dołu i musi wyskoczyć,jest na zatrzaskach: Następnie zdejmujemy z lewej strony kawałek tapicerki.I tutaj ostrożnie,bo w dolnej części tej osłony jest zatrzask,który trzyma się panelu klimy,należy go z boku odczepić lub zdjąć z panelem. Po zdjęciu maskownicy,kolej na panel klimy,który musimy wyszarpać z uchwytów.Trzyma się on na dziwnie powyginanych sprężynach-zaczepach i trzeba się nie bać żeby go wyszarpać,ja pomogłem sobie delikatnie z góry nożem i wyskoczył Po takiej demolce pozostaje jedynie odkręcić 4 śruby wkrętakiem krzyżowym i wyjąć radio Skoro mamy ten problem z głowy przejdźmy do sedna sprawy,a mianowicie zapewnienie prawidłowego odbioru radia. Zbierając rozumki od kilku montażystów car audio,postanowiłem zaopatrzyć się w separator sygnału ,przejściówkę Din i ISO,oraz wzmacniacz sygnału.Zapytacie dla czego,otóż nasze anteny mają już wzmacniacze wbudowane zasilane bezpośrednio z radia napięciem 12v idącym środkową żyłą kabla antenowego.Wymieniając radio pozbawiamy wzmacniacza napięcia,przez co antena nie pracuje tak jak powinna.Separator powoduje odseparowanie tej żyły i izoluje radio od napięcia które mogłoby się pojawić na końcówce po wpięciu wzmacniacza osobnego,a co za tym idzie albo uszkodzić radio,albo co się dzieje zawsze pogorszyć i tak słaby sygnał. Widać po lewej separator,w środku przejściówkę i z prawej wzmacniacz.Łączymy to wszystko do kupy,tzn,od strony kabla antenowego samochodu jest separator,który łączymy ze wzmacniaczem,przejściówkę zakładamy na separator,a w nią wtyk anteny samochodu,całość wpinamy w gniazdo antenowe radia.Widoczne na zdjęciu przewody łączymy ze sobą i wpinamy pod 12v,najlepiej w przewód,który podaje napięcie załączając radio.Na zdjęciu wyżej gdzie jest widoczne wyjęte radio widać już wszystko jak jest wpięte.Po wpięciu cały zestaw owinąłem pianką by gdzieś przypadkiem nie stukał po montażu To wszystko.Montaż w odwrotnej kolejności,a co do odbiory,to mój Chińczyk miał problem z wyszukaniem stacji radiowych,trzeba mu było ręcznie zadawać zakresy,po założeniu separatora i wzmacniacza i uruchomieniu szukania,po kilkunastu sekundach zakodował wszystko co mógł na 18 kanałach,a dźwięk zrobił się czystszy. 3 1 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAMA Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Separator ma za zadanie zasilić wzmacniacz w antenie (stąd niebieski przewód, który podłączmy w kostce ISO pod pin Akcesoria). Ty założyłeś drugi wzmacniacz na wyjściu separatora gdzie powinien być sygnał wzmocniony przez oryginalny w antenie. Widzę więc dwie możliwości: W antenie nie ma wzmacniacza i wzmocniłeś sygnał wzmacniaczem który zamontowałeś dodatkowo, i wtedy separator nie jest potrzebny. Separator jest uszkodzony lub nie został prawidłowo zasilony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Chyba ile elektroników tyle wersji...od jednego (w poważnym sklepie-serwisie) usłyszałem,że to nic nie da bo chińszczyzna gra dziadowsko...i on wzmacniacza mi nie sprzeda! Oczywiście,ma nagrabione u mnie i z daleka go będę omijał i nie polecał innym,natomiast to co napisałem usłyszałem od gościa z drugiego krańca Polski .Powiedział mi że sam separator można zakładać do opli,Skód,VW.....natomiast japończyki(w tym Nissan)musi mieć jeszcze wzmacniacz.Ile w tym prawdy nie wiem i nie będę już wnikał,ale nie była to odosobniona opinia,radio gra super i tam gdzie traciło sygnał,gra bez szmeru.RDS działa,teksty się nie stopują i nie rwą ,jest git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAMA Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Odważny gość z tego sprzedawcy takie teorie wygłaszać. Chyba nie czytał na sprzętach które sprzedaje, kto je produkuje Grupa VAG (VW, Audi itp.) działa z separatorami bo oryginalne radia mają je w sobie. W Toyocie z 2007 roku miałem w oryginale Panasonica którego wymieniłem na radio Pioneer DEH-2100UB (grało wcześniej w VW) tu już bez separatora ponieważ zasilanie wzmacniacza anteny idzie po osobnym przewodzie. Problemem było to że przewód w oryginalnej instalacji nie dostawał zasilania z kostki radia (a dokładniej z dodatkowej przejściówki z gniazda ISO). Zanim tego nie poprawiłem miałem wybitnie kiepski odbiór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2018 W Kaśce jest kilka rodzajów anten, patrząc w katalog widać że jest osobny kabel do wzmacniacza. Ale to można sprawdzić po Vin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAMA Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2018 Jak popatrzyłem w internecie na antenę i wiązkę przewodów do niej to widać dodatkowe przewody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RychuKielce Opublikowano 4 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 Witam, a czy jeżeli mam to podstawowe radio visia https://i.iplsc.com/-/0002SCE4KBS2V9PS-C116.jpg to czy mogę zmienić na NCII? Czy będzie z tym kłopot? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2018 A czemu chcesz zmienić na NCII a nie na coś na antku lub windzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RychuKielce Opublikowano 7 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2018 W sumie nie zastanawiałem się nad tym. Poszukam z ciekawości czegoś na androidzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amg Opublikowano 8 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2018 Podpowiecie jakie radio na androidzie wybrać?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2018 Żeby w miarę pamięć miało pojemną od 2Gb wzwyż .Poza tym wszystkie mają i CD i Bth i możliwość przeglądania internetu,i wyświetlanie filmów i oglądanie zdjęć..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amg Opublikowano 9 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2018 Jakiś konkretny model? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2018 A chociażby i taki... https://allegro.pl/radio-nawigacja-gps-nissan-qashqai-x-trail-14-16-i7398808469.html To tylko przykład,jak poszukasz ,znajdziesz i tańsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoboolLFC Opublikowano 31 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2018 witam, mam pytanie odnośnie wymiany radia. Mam wersje acenta z podstawowym radiem bez dużego wyświetlacza, mam gościa który ma radio orginalne z nawigacją to które było montowane w wyższym wyposażeniu z końca 2016 roku,jest w stanie idealnym i mało chce. Czy jak zamienie je z moim radiem wszystko będzie działać poprawnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 31 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2018 Z tego co mi mówiono,musisz znać vin samochodu i mieć podkładkę,że nie kradzione,resztę powinien zrobić serwis,tzn,zapisać je w pamięci komputera.Jest tylko jedna niewiadoma,jak się NC będzie spisywał,czy nie potrzebne mu będą aktualizacje i czy serwis podejdzie do tego z ulgą,czy każe sobie za to zapłacić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoboolLFC Opublikowano 31 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2018 ok dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafsty Opublikowano 1 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2019 W dniu 31.12.2018 o 09:38, JACKO29 napisał: Z tego co mi mówiono,musisz znać vin samochodu i mieć podkładkę,że nie kradzione,resztę powinien zrobić serwis,tzn,zapisać je w pamięci komputera.Jest tylko jedna niewiadoma,jak się NC będzie spisywał,czy nie potrzebne mu będą aktualizacje i czy serwis podejdzie do tego z ulgą,czy każe sobie za to zapłacić. Jacko jak się pytałem w dwóch ASO to odpowiedzieli mi że nie ma możliwości u nich zakodować radia pod nowy samochód. Powiedzieli mi żebym popytał magików elektryków czy są to w stanie zrobić. Więc chyba coś tam trzeba kombinować więcej skoro nie chcieli zarobić (ASO DG i ASO zielony) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2019 A mnie gościu telefonicznie z Krakowa powiedział że się da,więc nie wiadomo kto mówi prawdę,w każdym bądź razie na pewno nie poszedłbym w tą strone,zbyt niepewne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafsty Opublikowano 1 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2019 Mnie dziwi że nie chcieli kasy w ASO za taka usługę Biorąc pod uwagę fakt że w DG za usługi związane z elektryką chcą miliony to albo to jest tak prosta usługa że nie mogliby wziąć złotówki albo nie możliwe Ale w ASO pracują "fachowcy" więc dlatego mnie odsyłali do magików Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 2 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 Raf,ja wiem,ze tam jest elektryk...zer-jedynkowy,albo coś jest ,i da się zrobić,a jak nie ma to się nie da Co nie znaczy że jest nie kumaty,o nie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafsty Opublikowano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 Jacko więc nie chcieli zarobić Tak czy siak pamiętam do dziś tekst że jakby rejestrator jazdy podłączyli w instalację to utraciłbym gwarancję A czujniki parkowania ani alarm nie jest podłączony do instalacji elektrycznej samochodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojak999 Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 (edytowane) Ja jednak podjąłem próbę wymiany standardowego radia w QQ J112 (Lift z 2017r.) na radio z NAVI pochodzące z QQ J11 (model z 2015r.). Problem z którym się zderzyłem to inna wtyczka do sterowania radiem z kierownicy i blokada radia. W QQ J112 wtyczka jest 32 pinowa a w radiu QQ J11 gniazdo jest 24 pinowe. Po podłączeniu radia z NAVI do instalacji w nowym QQ J112, pojawia sie komunikat, że radio jest zablokowane i należy odwiedzić serwis. Po 3 minutach wyświetlania takiego komunikatu, radio przechodzi w stan gotowości. Odbierają wszystkie stacje, działa Navi i odtwarzanie plików z USB. Radio pracuje w położeniu stacyjki STOP. Po ustawieniu stacyjki na funkcje START, radio wyłącza się. Następnie cała procedura trwa od początku. Wyłączone radio powoduje jakieś zwarcie. Po jednej nocy, rozładował mi się całkowicie akumulator. Edytowane 24 Kwietnia 2019 przez wojak999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Witaj...na fb radziłem trzeba szukać przyczyny,albo do dobrego magika od elektroniki samochodowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojak999 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Zawziąłem się i będę temat realizował sam. Wiem już co spowodowało rozładowanie akumulatora. Nie ma żadnego zwarcia (gdyby było spalił by się odpowiedni bezpiecznik), sprawcą jest imobilaizer. Muszę teraz znaleźć przewód, który odpowiada za identyfikację radia w systemie imobilaizera. Przewód wystarczy przeciąć i po sprawie. Z uwagi na to, auto jest jeszcze na gwarancji nie mogę przeciąć przewodów. Muszę kupić przedłużkę przewodów zasilających i tam wykonać eksperyment. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qashtan1.2 Opublikowano 4 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2019 Ja przeciąłem przewód odpowiadający za zwarcie w wiązce dostarczone z radiem i problem ustąpił. Z tego co pamiętam to był on w kolorze czarnym. Trzeba pamiętać tylko aby go odpowiednio zaizolować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.