Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana radia J11


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem uzupełnić naszą "encyklopedię" o sposób wymiany radia i pokazać sposób,który pozwoli na idealny odbiór tegoż radia.

Problem dotyczy tych ,którzy mieli stację NCII  lub radio Nissana i wymienili na chińczyka,a po wymianie zdarzają się problemy słabszego odbioru...Ale po kolei.

Demontaż: Należy przygotować sobie płaski nóż w miarę szeroki,ale misi być totalnie tępy ,by nie pokaleczyć tapicerki.Zaczynamy od listwy ozdobnej z prawej strony radia,musimy ją podważyć z góry i dołu i musi wyskoczyć,jest na zatrzaskach:

IMG_20180829_125356.thumb.jpg.5380047e555564f729523b991aefc01a.jpg

Następnie zdejmujemy z lewej strony kawałek tapicerki.I tutaj ostrożnie,bo w dolnej części tej osłony jest zatrzask,który trzyma się panelu klimy,należy go z boku odczepić lub zdjąć z panelem.

IMG_20180829_125426.thumb.jpg.9ce132c8576f7bde6eb8cda3d3212121.jpg

Po zdjęciu maskownicy,kolej na panel klimy,który musimy wyszarpać z uchwytów.Trzyma się on na dziwnie powyginanych sprężynach-zaczepach i trzeba się nie bać żeby go wyszarpać,ja pomogłem sobie delikatnie z góry nożem i wyskoczył

IMG_20180829_125523.thumb.jpg.5c3e98f19bad230b423f54c837bf9249.jpg

Po takiej demolce pozostaje jedynie odkręcić 4 śruby wkrętakiem krzyżowym i wyjąć radio

IMG_20180829_133709.thumb.jpg.4ad254ed1daa74740373869dcd0fe860.jpg

Skoro mamy ten problem z głowy przejdźmy do sedna sprawy,a mianowicie zapewnienie prawidłowego odbioru radia.

Zbierając rozumki od kilku montażystów car audio,postanowiłem zaopatrzyć się w separator  sygnału ,przejściówkę Din i ISO,oraz wzmacniacz sygnału.Zapytacie dla czego,otóż nasze anteny mają już wzmacniacze wbudowane zasilane bezpośrednio z radia napięciem 12v idącym środkową żyłą kabla antenowego.Wymieniając radio pozbawiamy wzmacniacza napięcia,przez co antena nie pracuje tak jak powinna.Separator powoduje odseparowanie tej żyły i izoluje radio od napięcia które mogłoby się pojawić na końcówce po wpięciu wzmacniacza osobnego,a co za tym idzie albo uszkodzić radio,albo co się dzieje zawsze pogorszyć i tak słaby sygnał.

 

 

IMG_20180829_124953.thumb.jpg.9f4c1b22617da603595da0d8f6b45c63.jpg

Widać po lewej separator,w środku przejściówkę i z prawej wzmacniacz.Łączymy to wszystko do kupy,tzn,od strony kabla antenowego samochodu jest separator,który łączymy ze wzmacniaczem,przejściówkę zakładamy na separator,a w nią wtyk anteny samochodu,całość wpinamy w gniazdo antenowe radia.Widoczne na zdjęciu przewody łączymy ze sobą i wpinamy pod 12v,najlepiej w przewód,który podaje napięcie załączając radio.Na zdjęciu wyżej gdzie jest widoczne wyjęte radio widać już wszystko jak jest wpięte.Po wpięciu cały zestaw owinąłem pianką by gdzieś przypadkiem nie stukał po montażu

IMG_20180829_134004.thumb.jpg.ef66e33822601afb32b9ed360f80eda9.jpg

To wszystko.Montaż w odwrotnej kolejności,a co do odbiory,to mój Chińczyk miał problem z wyszukaniem stacji radiowych,trzeba mu było ręcznie zadawać zakresy,po założeniu separatora i wzmacniacza i uruchomieniu szukania,po kilkunastu sekundach zakodował wszystko co mógł na 18 kanałach,a dźwięk zrobił się czystszy.

 

  • Like 3
  • Thanks 1
  • Upvote 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Separator ma za zadanie zasilić wzmacniacz w antenie (stąd niebieski przewód, który podłączmy w kostce ISO pod pin Akcesoria). Ty założyłeś drugi wzmacniacz na wyjściu separatora gdzie powinien być sygnał wzmocniony przez oryginalny w antenie.

Widzę więc dwie możliwości:

W antenie nie ma wzmacniacza i wzmocniłeś sygnał wzmacniaczem który zamontowałeś dodatkowo, i wtedy separator nie jest potrzebny. 

Separator jest uszkodzony lub nie został prawidłowo zasilony :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba ile elektroników tyle wersji...od jednego (w poważnym sklepie-serwisie) usłyszałem,że to nic nie da bo chińszczyzna gra dziadowsko...i on wzmacniacza mi nie sprzeda! Oczywiście,ma nagrabione u mnie i z daleka go będę omijał i nie polecał innym,natomiast to co napisałem usłyszałem od  gościa z drugiego krańca Polski .Powiedział mi że sam separator można zakładać do opli,Skód,VW.....natomiast japończyki(w tym Nissan)musi mieć jeszcze wzmacniacz.Ile w tym prawdy nie wiem i nie będę już wnikał,ale nie była to odosobniona opinia,radio gra super i tam gdzie traciło sygnał,gra bez szmeru.RDS działa,teksty się nie stopują i nie rwą ,jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odważny gość z tego sprzedawcy takie teorie wygłaszać. Chyba nie czytał na sprzętach które sprzedaje, kto je produkuje :)

Grupa VAG (VW, Audi itp.) działa z separatorami bo oryginalne radia mają je w sobie.  W Toyocie z 2007 roku miałem w oryginale Panasonica którego wymieniłem na radio Pioneer DEH-2100UB (grało wcześniej w VW) tu już bez separatora ponieważ zasilanie wzmacniacza anteny idzie po osobnym przewodzie. Problemem było to że przewód w oryginalnej instalacji nie dostawał zasilania z kostki radia (a dokładniej z dodatkowej przejściówki z gniazda ISO). Zanim tego nie poprawiłem miałem wybitnie kiepski odbiór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Kaśce jest kilka rodzajów anten, patrząc w katalog widać że jest osobny kabel do wzmacniacza. Ale to można sprawdzić po Vin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, a czy jeżeli mam to podstawowe radio visia https://i.iplsc.com/-/0002SCE4KBS2V9PS-C116.jpg to czy mogę zmienić na NCII? Czy będzie z tym kłopot? 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu chcesz zmienić na NCII a nie na coś na antku lub windzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby w miarę pamięć miało pojemną od 2Gb wzwyż .Poza tym wszystkie mają i CD i Bth i możliwość przeglądania internetu,i wyświetlanie filmów i oglądanie zdjęć.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A chociażby i taki...

https://allegro.pl/radio-nawigacja-gps-nissan-qashqai-x-trail-14-16-i7398808469.html

To tylko przykład,jak poszukasz ,znajdziesz i tańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witam, mam pytanie odnośnie wymiany radia. Mam wersje acenta z podstawowym radiem bez dużego wyświetlacza, mam gościa który ma radio orginalne z nawigacją to które było montowane w wyższym wyposażeniu z końca 2016 roku,jest w stanie idealnym i mało chce. Czy jak zamienie je z moim radiem wszystko będzie działać poprawnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi mówiono,musisz znać vin samochodu i mieć podkładkę,że nie kradzione,resztę powinien zrobić serwis,tzn,zapisać je w pamięci komputera.Jest tylko jedna niewiadoma,jak się NC będzie spisywał,czy nie potrzebne mu będą aktualizacje  i czy serwis podejdzie do tego z ulgą,czy każe sobie za to zapłacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.12.2018 o 09:38, JACKO29 napisał:

Z tego co mi mówiono,musisz znać vin samochodu i mieć podkładkę,że nie kradzione,resztę powinien zrobić serwis,tzn,zapisać je w pamięci komputera.Jest tylko jedna niewiadoma,jak się NC będzie spisywał,czy nie potrzebne mu będą aktualizacje  i czy serwis podejdzie do tego z ulgą,czy każe sobie za to zapłacić.

Jacko jak się pytałem w dwóch ASO to odpowiedzieli mi że nie ma możliwości u nich zakodować radia pod nowy samochód. Powiedzieli mi żebym popytał magików elektryków czy są to w stanie zrobić. Więc chyba coś tam trzeba kombinować więcej skoro nie chcieli zarobić (ASO DG i ASO zielony) :innocent:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie gościu telefonicznie z Krakowa powiedział że się da,więc nie wiadomo kto mówi prawdę,w każdym bądź razie na pewno nie poszedłbym w tą strone,zbyt niepewne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie dziwi że nie chcieli kasy w ASO za taka usługę :) Biorąc pod uwagę fakt że w DG za usługi związane z elektryką chcą miliony to albo to jest tak prosta usługa że nie mogliby wziąć złotówki albo nie możliwe :D Ale w ASO pracują "fachowcy" więc dlatego mnie odsyłali do magików :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raf,ja wiem,ze tam jest elektryk...zer-jedynkowy,albo coś jest ,i da się zrobić,a jak nie ma to się nie da :D Co nie znaczy że jest nie kumaty,o nie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko więc nie chcieli zarobić :) Tak czy siak pamiętam do dziś tekst że jakby rejestrator jazdy podłączyli w instalację to utraciłbym gwarancję :D A czujniki parkowania ani alarm nie jest podłączony do instalacji elektrycznej samochodu :laie_67:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ja jednak podjąłem próbę wymiany standardowego radia w QQ J112 (Lift z 2017r.) na radio z NAVI pochodzące z QQ J11  (model z 2015r.). Problem z którym się zderzyłem to inna wtyczka do sterowania radiem z kierownicy i blokada radia. W QQ J112 wtyczka jest 32 pinowa a w radiu QQ J11 gniazdo jest 24 pinowe. Po podłączeniu radia z NAVI do instalacji w nowym QQ J112, pojawia sie komunikat, że radio jest zablokowane i należy odwiedzić serwis. Po 3 minutach wyświetlania takiego komunikatu, radio przechodzi w stan gotowości. Odbierają wszystkie stacje, działa Navi i odtwarzanie plików z USB. Radio pracuje w położeniu stacyjki STOP. Po ustawieniu stacyjki na funkcje START, radio wyłącza się. Następnie cała procedura trwa od początku. Wyłączone radio powoduje jakieś zwarcie. Po jednej nocy, rozładował mi się całkowicie akumulator.

      

 

010 Komunikat w radiu.jpg

018 usb chodzi.jpg

021 Kostka do podłączenia sterowania w kierownicy w J112.jpg

023 Gniazdo na radiu w J112.jpg

Edytowane przez wojak999
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj...na fb radziłem :D trzeba szukać przyczyny,albo do dobrego magika od elektroniki samochodowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawziąłem się i będę temat realizował sam. Wiem już co spowodowało rozładowanie akumulatora. Nie ma żadnego zwarcia (gdyby było spalił by się odpowiedni bezpiecznik), sprawcą jest imobilaizer. Muszę teraz znaleźć przewód, który odpowiada za identyfikację radia w systemie imobilaizera. Przewód wystarczy przeciąć i po sprawie. Z uwagi na to, auto jest jeszcze na gwarancji nie mogę przeciąć przewodów. Muszę kupić przedłużkę przewodów zasilających i tam wykonać eksperyment. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przeciąłem przewód odpowiadający za zwarcie w wiązce dostarczone z radiem i problem ustąpił. Z tego co pamiętam to był on w kolorze czarnym. Trzeba pamiętać tylko aby go odpowiednio zaizolować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...