Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Start-stop,akumulator ciekawostki


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 8.12.2023 o 18:35, JACKO29 napisał:

Dwa piny,raczej nic nie da

U mnie są dwa piny i jest OK. Napięcia zawsze w okolicach 14,4 V.

2piny.jpg

Odwrocony.jpg

Edytowane przez romeks
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zawsze masz 14,4 V, to może oznaczać, że się tryb serwisowy (przez otwarcie maski) jednak uaktywnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie mierzyłem miernikiem na klemach akumulatora. Właśnie u mnie jest tak że po odjęciu gazy przygasają światła a potem normalnie świecą. Zauważyłem też że po odwróceniu czujnika maski i ustawieniu go cały czasz pokazującego otwarcie maski ten efekt się nie zmienia. Jeszcze co zauważyłem że po rozgrzaniu silnika ten przypadek ustępuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że napisałeś, że mierzyłeś prąd ładowania, a faktycznie mierzyłeś napięcie na akumulatorze lub de facto w instalacji i to w trybie serwisowym przy otwartej masce, kiedy to napięcie jest zawsze 14.4-14.8V.

W Twoim przypadku, prąd nie ma nic do rzeczy, bo prawdopodobnie masz wahania napięcia przy zasilaniu świateł.
Możliwe, że masz uszkodzony moduł regulatora napięcia, albo jakieś zwarcie/przebicie z powodu wilgoci i ustępuje po rozgrzaniu instalacji przez silnik.
Albo masz skorodowany/uszkodzony jakiś przewód, który przewodzi jedynie częścią przekroju, a gdy temperatura wzrośnie, to oporność spadnie i mamy poprawne napięcie i prąd.

To zadanie raczej proste dla elektryka.

 

Edytowane przez aquariusmax
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.01.2024 o 08:16, romeks napisał:

U mnie są dwa piny i jest OK. Napięcia zawsze w okolicach 14,4 V.

2piny.jpg

Odwrocony.jpg

Ja u siebie napiecia nie sprawdzalem ale na pewno obrocenie czujnika nie wylaczylo mi systemu SS. Zalaczyl sie przy pierwszej, lepszej okazji... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, uti napisał:

... obrocenie czujnika nie wylaczylo mi systemu SS.

A sprawdzałeś, aby najpierw otworzyć maskę, a potem uruchomić silnik (bez obracania czujnika)?

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, krzysztofn1983 napisał:

A gdzie znajduje się Moduł Regulatora Napięcia?

Najpewniej w alternatorze.

A u mnie zaczyna już aku słabować po 5 latach widzę że spada napięcie po dwóch trzech dniach postoju i napięcie ładowania też już jest niższe.Sprawdzany miernikiem na zwarciu spadł do 9.2V i trzymał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie Fiamma wymienili na Warte w pierwszym roku. Po 6 latach napięcie w normie. Teraz nadal przy -18 odpala bardzo dobrze, zobaczymy jak długo.

Dodam że nic nie kombinowałem z ladowaniem, krańcowa maski itp. Zawsze tylko przy jeździe wylaczam SS.

Wysłane z mojego SM-A526B przy użyciu Tapatalka



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.01.2024 o 12:18, Afrance napisał:

Dodam że nic nie kombinowałem z ladowaniem, krańcowa maski itp. Zawsze tylko przy jeździe wylaczam SS.
 

Ja nawet nie wyłączam Stop-Start bo lubię jak działa. Ale jak to żartobliwie tutaj określam - saszetkarze okopujący z maksymalną fachowością  nogą wszystkie koła po wyjściu z samochodu i szarpiący po dwa razy za każdą klamkę: nie mieli by o czym pisać i forum by umarło ?

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz być bardziej wyrozumiały.

Ja nie dałbym rady psychicznie, gdyby mi wyłączanie silnika co 30 sekund zakłócało sielankę jazdy w korkach. Szum silnika, to taka nirwana.

Edytowane przez aquariusmax
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.01.2024 o 13:17, JACKO29 napisał:

A u mnie zaczyna już aku słabować po 5 latach

Moja bateria jest z 11.2019 (Varta) i tez juz niedomaga, przy -8stopniach i 6dniowym postoju juz nie odpalil. Z ladowaniem nic nie kombinowalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Swojego QQ kupiłem prawie 5 lat temu i chyba u mnie przyszedł czas na zmianę akumulatora - pojawia się SS fault, rano już auta nie odpaliłem i odpaliliśmy na kable ale następnego dnia znowu nie odpalił. Zawsze ręcznie wyłączałem SS po odpaleniu auta. Nie wiem jaki mam akumulator - mam kilka zdjęć. Czy na wymianę aku jechać do serwisu czy to na tyle proste, że samemu można kupić i zmienić? Mam do aku podpięte jakieś urządzenie - chyba na kuny.

Pozdrawiam

20240129_130121.jpg

20240129_130103.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane sa w książce. Kupić odpowiednik EFB lub AGM. Wyjąć stary i włożyć nowy. W każdym sklepie stary odbiorą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty chyba masz jeszcze chyba ori.
Ma prawo już niedomagać. Ale widzę że trochę zimy i już niektorzy koledzy mają problem z odpaleniem.
Trza będzie na noc wyciągać do domu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, schwarz84 napisał:

Witam,

Swojego QQ kupiłem prawie 5 lat temu i chyba u mnie przyszedł czas na zmianę akumulatora - pojawia się SS fault, rano już auta nie odpaliłem i odpaliliśmy na kable ale następnego dnia znowu nie odpalił. Zawsze ręcznie wyłączałem SS po odpaleniu auta. Nie wiem jaki mam akumulator - mam kilka zdjęć. Czy na wymianę aku jechać do serwisu czy to na tyle proste, że samemu można kupić i zmienić? Mam do aku podpięte jakieś urządzenie - chyba na kuny.

Pozdrawiam

20240129_130121.jpg

20240129_130103.jpg

Nie chcesz sprobowac poratowac go jeszcze jakims prostownikeim/ladowarka? Moze uda Ci sie go jeszcze postawic. Ja tak zrobilem ze swoim ori w lutym tamtego roku. Wedlug Pana ze sklepu z aku to juz byl szmelc do wyrzucenia i kupic nowy u niego. Podladowalem, jezdzielm rok, teraz w te mrozy juz zaczac kaszlec ale tez jeszcze go podladowywalem. Przez weekend rozladowal sie i odpalilem na kablach. Znowu ladowarka FOXSUR 8A z allegro i powstal. Ale wiem, ze zaraz musze kupic nowy zeby nie telepac sie rano czy odpali czy tez nie. W kazdym badz razie, na Twoim miejscu zlapalbym klucz 10 i bral go do domu na probe.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy ma sens wydawać 20 pr wartosci aku na ładowarkę ?
Tzn ja mam w domu kilka akumulatorów. I ja bym kupił. Ale dla jednego? Chyba nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, schwarz84 napisał:

Czy na wymianę aku jechać do serwisu czy to na tyle proste, że samemu można kupić i zmienić?

Wejdź na stronę Centra Mocy Poszukaj w swojej okolicy ich punktu i masz problem z głowy. Za free sprawdzą Ci instalację (w tym aku), w razie potrzeby wymienią aku na nowy (polecam EXIDE) pod zewnętrznym zasilaniem, wczytają nowy aku do kompa ...
Płacisz tylko za nowy aku - cała obsługa za free.
Dla ułatwienia w Tarnowie - Chyszowska 12 , Okrężna 1 + ew. Kochanowskiego 39

Edytowane przez Bilunia
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Bilunia napisał:

wczytają nowy aku do kompa ...

a to trzeba cos wczytywac? myslalem, ze wymiana i to wszystko. Wlasnie przyszla mi nowa bateria i sie laduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Banan61 napisał:

a to trzeba cos wczytywac? myslalem, ze wymiana i to wszystko. Wlasnie przyszla mi nowa bateria i sie laduje.

Tu trzeba wyjaśnić,ze jak wkładasz taki sam,nie musisz nic robić,natomiast jak dajesz powiedzmy ciut mocniejszy,lub słabszy,to trzeba go wczytać,bo ekologiczny układ ładowania może zgłupieć...chyba.Aczkolwiek znam kilka przypadków że wymienili niekoniecznie na takich samych wartościach ,bez wczytywania i jeżdżą.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, JACKO29 napisał:

Tu trzeba wyjaśnić,ze jak wkładasz taki sam,nie musisz nic robić,natomiast jak dajesz powiedzmy ciut mocniejszy,lub słabszy,to trzeba go wczytać,bo ekologiczny układ ładowania może zgłupieć...

:spoko: Dokładnie to samo mi powiedzieli w salonie firmowym Centra/EXIDE w Poznaniu podczas wymiany aku. Szczególnie ma to znaczenie jeżeli "mieszamy między EFB , AGM i zwykłym - wtedy wczytanie jest bezwarunkowo konieczne nawet pomimo identycznej mocy starego i nowego aku

Najdziwniejsze jest to, że na 1 fotce którą kolega "schwarz84" zamieścił nie widzę by był to aku EFB, ale chyba zwykły CCA, a skoro ma na pokładzie SS, to chyba na pewno wymagany jest EFB, więc raczej bym sugerował wczytanie nowego aku do kompa

Edytowane przez Bilunia
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Bilunia napisał:

:spoko: Dokładnie to samo mi powiedzieli w salonie firmowym Centra/EXIDE w Poznaniu podczas wymiany aku. Szczególnie ma to znaczenie jeżeli "mieszamy między EFB , AGM i zwykłym - wtedy wczytanie jest bezwarunkowo konieczne nawet pomimo identycznej mocy starego i nowego aku

A to dziwne, bo ja tez wymieniałem q centrum mocy z efb na agm o nieco wyzszej wartość Ah i nic nie wczytywal. Wyjął stary, włożył nowy, wszystko zadziałało, jeżdżę prawie 4 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście ori ale zakładam, że poprzednia właścicielka musiała go już wcześniej wymienić na gwarancji bo 10 lat to by chyba nie pojeździł :D

Kupić coś o tych samych parametrach?  Akumulator ma być P+ ? Dawniej w maździe i fordzie miałem Yuasa i śmigał wiele lat ale to były benzynówki ?. W intercars o tych samych parametrach znalazłem tylko:

https://intercars.pl/produkty/g0ojqt-akumulator-70ah-720a-p-agm-rozruchowy-enrg570901072 - enrg - nie znam w ogóle producenta ale 3 lata gwarancji - 699,76zł

Inne agm ale już z 760A:

https://intercars.pl/produkty/g0x2o4-akumulator-70ah-760a-p-agm-rozruchowy-ybx9096 - yuasa 760A - 695,44zł

https://intercars.pl/produkty/d31658-akumulator-70ah-760a-p-agm-rozruchowy-0-092-s5a-080 - bosh s5 760A - 791,38zl

https://intercars.pl/produkty/c2c243-akumulator-70ah-760a-p-agm-rozruchowy-ek700 - exide 760A - 697,52zł

https://intercars.pl/produkty/a772b5-akumulator-70ah-760a-p-agm-va570901076 - varta 760A - 762,82zł

 

EFB:

https://intercars.pl/produkty/g0x33a-akumulator-75ah-700a-p-efb-rozruchowy-ybx7096 - yuasa 75Ah - 554,41zł

https://intercars.pl/produkty/c54014-akumulator-70ah-760a-p-efb-el700 - exide 760A - 552,16zł

https://intercars.pl/produkty/f443c7-akumulator-70ah-760a-p-efb-rozruchowy-0-092-s4e-081 - bosch s4 760A - 651,37zł

https://intercars.pl/produkty/f04b34-akumulator-70ah-760a-p-efb-rozruchowy-va570500076 - varta 760A - 600,81zł

 

Ten stary aku ori z nissana ma wysokość 190mm czyli chyba tak jak te agm/efb. Co polecalibyście kupić?  Przymierzałbym się do Bosh S4 EFB. Jest jakaś namacalna różnica między agm a efb warta tych 150-200zł? 

 

Pozdrawiam

20240207_090837.jpg

20240207_090913.jpg

Edytowane przez schwarz84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Bosch S4, zamontowałem  i śmiga :) Zaświecił się check engine - to normalne po wymianie aku? Zniknie samo czy trzeba jechac na kasowanie an komputer? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...