Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Oil low


Daniel_I
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś wie, jak mierzony jest poziom oleju, wskazywany na wyświetlaczu między zegarami?

Dzisiaj pojawił się u mnie taki komunikat - poziom olej jest w normie (w połowie między minimum i maksimum na bagnecie). Raczej nie jest to pochodna ciśnienia oleju, bo ciśnienie pojawia się przecież po uruchomieniu silnika, a to wskazanie można zobaczyć po włączeniu zapłonu a jeszcze przed wystartowaniem silnika. Obstawiam, że jest to jakiś czujnik, który mógł się  u mnie zepsuć. 

Kontrolka ciśnienia oleju się nie świeci ani nie miga, olej nie śmierdzi benzyną, itd. - więc wydaje mi się, że to raczej problem ze wskazaniem niż smarowaniem i do serwisu mogę pojechać na kołach (chociaż wcześniej zadzwonię do nich i spytam). Ale może ktoś tutaj miał podobny problem i jest w stanie coś napisać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pojawił sie tylko raz w 8 roku użytkowania. Pojawił  się pod koniec przebiegu do wymiany. Trochę mnie to zdziwiło bo do tej pory jeździłem od wymiany do wymiany. Zmierzony poziom po postoju - był w okolicy min. Po uzupełnieniu ok 0,5-0,6  l komunikat przestał się wyświetlać - na bagnecie było dokładnie pomiędzy min a max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, krzycho59 napisał:

U mnie pojawił sie tylko raz w 8 roku użytkowania. Pojawił  się pod koniec przebiegu do wymiany. Trochę mnie to zdziwiło bo do tej pory jeździłem od wymiany do wymiany. Zmierzony poziom po postoju - był w okolicy min. Po uzupełnieniu ok 0,5-0,6  l komunikat przestał się wyświetlać - na bagnecie było dokładnie pomiędzy min a max.

To jest przykład, gdy ten alarm zadziałał prawidłowo :) - w moim przypadku jest jeszcze dziwniej, niż opisałem to wczoraj, bo potem kupiłem opakowanie 1l oleju, dolałem jakąś połowę pojemności, w tej chwili na bagnecie poziom oleju jest w okolicy maksimum, natomiast komunikat "Oil low" wciąż się wyświetla. Coś tu ewidentnie jest nie tak. 

16 godzin temu, Hathor napisał:

Ciśnienie to płynna materia , może spadać i wzrastać . Ilość oleju może mieć na to wpływ . Na ten komunikat ,może mieć dużo rzeczy wpływ bezpośredni jak i pośredni .

Tyle, że tutaj problem nie ma żadnego związku z ciśnieniem oleju. Komunikat "Oil good"/"Oil low" pojawia się przed uruchomieniem silnika - tzn. jeśli nie grzebiemy się za bardzo to silnik zdąży się uruchomić zanim się on wyświetli, ale jeśli tylko włączymy zapłon i poczekamy, to pojawi się również. 

Olej jest zasysany przez smok pompy z dna miski i dopuki silnik nie działa, to ciśnienia nie ma, więc to wskazanie poziomu oleju raczej od samego ciśnienia nie zależy. Czujnik ciśnienia jest i działa raczej - Juke nie ma wskaźnika ciśnienia, ale kontrolka po odpaleniu gaśnie tak, jak powinna. :rolleyes:

Podejrzewam, że u mnie przestał działaźć jakiś czujnik z którego odczytywany jest poziom oleju, ewentualnie jakieś przewody gdzieś po drodze utraciły ciągłość. Pod koniec czerwca ubiegłego roku wymieniana była miska olejowa - może przy tej okazji niechcący "coś się uszkodziło", nie wiem. W każdym razie przez następne 8 miesięcy/6kkm nie było z tym żadnego kłopotu, komunikat pojawił się wczoraj. 

 

EDIT: Dzwoniłem do serwisu, umówiłem się na wizytę w piątek. Przez telefon powiedziano mi, że czasem coś takiego się zdarza i czujnik poziomu oleju można w domowych warunkach "zresetować" odpinając akumulator na kilka minut. Miałem zrobić coś takiego, ale podszedłem do auta i okazało się, że teraz wygląda to tak:

:D

Niczego nie dotykałem, naprawiło się "samo".

Tak czy inaczej w piątek jadę do serwisu - trzeba wymienić olej (dolałem olej o takiej samej lepkości i normie API jak ten, który był zalany, ale nie tej samej marki - nie wiem, czy ma to znaczenie, na wszelki wypadek zmienię na nowy, na pewno to nie zaszkodzi), ponadto warto sprawdzić, co z tym czujnikiem się dzieje tak czy inaczej...

Edytowane przez Daniel_I
Dodatkowa informacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.02.2020 o 03:26, Hathor napisał:

Nie wiem ,takie info było z ASO ,że bardziej na ten komunikat ma wpływ ciśnienie ,a poziom mniej lub jest to tylko jeden z czynników .

Ten czujnik mierzy poziom lustra cieczy w misce olejowej - to wszystko, z ciśnieniem nie ma to nic wspólnego. Numer części to 111451KC1A - z tego co kojarzę, to jest to część wspólna z Renault. Co ciekawe taki poziom, jak na zdjęciu niżej:

2747b33493518192.jpg

to wciąż jeszcze cztery kropki na wyświetlaczu, a nie wszystkie pięć (wiem, że nie złapałem ostrości na bagnecie, ale sam bagnet jest dość wiotki i jak się go trzyma jedną ręką, to trudno to zrobić - ale widać, że jest prawie przy max). 

W dniu 25.02.2020 o 03:26, Hathor napisał:

To ile ci silnik może połykać oliwy , sam olej ,jego stan też może mieć wpływ na te wskazania . Czy dobrze widzę ,że od ostatniej wymiany minęło coś ponad 6000km ?

Ten czujnik jest prymitywny, nie mierzy niczego poza poziomem - olej rozcieńczony benzyną czy olej do smażenia będzie tak samo wykrywany i wskazanie będzie zależne tylko od poziomu. To po prostu taka elektroniczna wersja bagnetu (o ile działa, bo czasem jednak nie działa jak widać).

Co do przebiegu to ja jeżdżę mało tym autem - jakieś 7-8 kkm rocznie. Olej był zmieniany w czerwcu (wymieniałem wtedy miski olejowe silnika i skrzyni biegów, co opisywałem w innym wątku), po zmianie poziom był mniej więcej w połowie między MIN i MAX. Jako że niepotrzebnie dolałem po tym fałszywym alarmie olej o odpowiedniej lepkości i normie jakościowej, ale inny niż ten, który był w silniku, to profilaktycznie został on teraz wymieniony - i tyle. Nie wiem, czy ta wymiana między przeglądami miała sens, ale na pewno nie zaszkodzi. 

Swoją drogą na jukefomrums.org widziałem, że zamiast tego oleju (to jest chyba jakiś Elf???):

8ecfea3dcece096b.jpg

ludzie leją oleje SAE 5W50, itp. 

Tak że na razie zakończyło się na niczym - poza wymianą oleju. Pewnie gdyby się sytuacja powtórzyła, to będę się już wtedy upierał przy wymianie czujnika (podobno czasem się zdarza takie "przywieszenie" i fałszywy alarm - u mnie przydarzyło się to po raz pierwszy).

 

EDIT: Żeby nie było, że na tym się skończyły moje przygody z poziomem oleju - dziś chciałem sprawdzić poziom oleju w innym moim aucie i proszę:

4e80f51c89f19562.jpg

Nowy bagnet już zamówiłem, ale zastanawiam się, czy dam radę wyjąć ten stary...

Edytowane przez Daniel_I
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Hathor napisał:

Swego czasu pytałem w centrali ,o to ile oleju mieści się wedle bagnetu między MIN a MAX , odpowiedź była że ta wartość jest nie specyfikowana . Odesłali do ASO ,lub samodzielnego sprawdzenia . Co uczyniłem i wiem teraz ,że mieści się tam 1.6L oleju ,a każdy 1mm ubytku od MAX w dół to 44.44ml oleju . Po tym badaniu wiem dokładnie ile ewentualnie silnik łyka ;-)

Systematyczne podejście  :thumbsup: - tylko dla takiej dokładności na całej wysokości miarki miska musiałaby mieć taki sam przekrój, a ona chyba lekko zwęża się ku dołowi. Ale tak czy inaczej jakieś pojęcie to daje. 

5 godzin temu, Hathor napisał:

Swoją drogą ten czujnik i komunikat jest raczej tylko dla tych ,co nie zaglądają pod maskę i latają do ASO od wymiany do wymiany . Dla tych co zaglądają ,to jedynie informacja ,że coś nie tak z tym systemem kontroli ;-) No chyba że w trasie ,lub jakiś duży wyciek w czasie jazdy ,to komunikat wszystkim się przyda .

Nie jestem pewien, czy w czasie jazdy ten komunikat może się w ogóle pojawić, odczyt jest chyba wykonywany tylko przy rozruchu - więc najprawdopodobniej jedyna korzyść w porównaniu z bagnetem jest taka, że nie trzeba otwierać maski i odbywa się to za każdym uruchomieniem auta. No ale jeśli nie ma pewności, jak to działa (ani pewności czy na pewno działa prawidłowo), to może też przestraszyć. ;) 

5 godzin temu, Hathor napisał:

Ja u siebie nie mam kluczyka ,tylko przycisk i odpalam od razu bez sekwencji .

Ja też mam przycisk - jak się nie wciśnie hamulca, to silnik nie wystartuje, nie odblokuje się też wybierak skrzyni biegów. Poza tym nawet przy wiciśniętym hamulcu można też wcisnąć przycisk i od razu puścić - wtedy też nie uruchomi się silnik. Żeby wystartował za jednym przyciśnięciem, to trzeba przytrzymać ten przycisk odrobinę dłużej. 

5 godzin temu, Hathor napisał:

Piszesz o kropkach na wyświetlaczu , czy poziom oleju wyświetla Ci się kropkowo jakoś , ja tego nie mam .

Między zegarami na obudowie są dwa małe przyciski - jak się wyświetli komunikat OIL GOOD, to można wcisnąć ten po prawej i wtedy zamiast komunikatu w górnym wierszu pojawia się taka linia pokazująca ten poziom odczytany przez czujnik, skłądająca się z pięciu kropek. Kropki są puste bądź wypełnione (pokazywane są wartości od 5 - maksimum, do 1 - trochę powyżej minimum na bagnecie, przy 0 jest komunikat OIL LOW i wtedy nie można podejrzeć skali).

5 godzin temu, Hathor napisał:

Czyli w ASO nic nie zrobili tylko wymiana oliwy ?

Nic nie sprawdzali kompem ?

Pewnie jakaś jest metoda prosta na sprawdzenie tego czujnika, jak termostatu w gorącej wodzie ,ale nie w ASO pewnie takie  ceregiele.

Czujnik już działał, więc nie było co sprawdzać - obejrzeli wtyczkę, przewód, itd., ale tu wszystko było OK. Ten czujnik jest na tyle tani, że pewnie koszt czasu pracy mechanikia potrzebny jego na sprawdzenie będzie wyższy, więc może po prostu nie warto tego robić. Podobno zdarza się, że te czujniki się "przywieszają", czasem pomaga wtedy odpięcie akumulatora na chwilę. 

5 godzin temu, Hathor napisał:

Napisz jeszcze w jakich warunkach pierwszy raz to się pokazało . Domyślam się ,że bez odpalania silnika ,

No właśnie za pierwszym razem to akurat silnik uruchomiłem od razu: przyjechałem na stację benzynową, zgasiłem auto, zatankowałem, zapłaciłem, wróciłem do auta i odpaliłem - ten komunikat nie pokazuje się od razu tylko po chwili, więc gdy się pojawił, to już się odtaczałem spod dystrybutora. To zwraca na siebie uwagę, bo w przeciwieństwie do OIL GOOD komunikat OIL LOW miga. Zgasiłem auto, sprawdziłem stan oleju na bagnecie, po włączeniu zapłonu komunikat wciąż się pokazywał, więc nie byłem pewien, co zrobić. Dolanie oleju do maksimum nie pomogło, komunikat wciąż był. Jako że to była niedziela, to następnego dnia zadzwoniłem do ASO, a tam telefonicznie zasugerowali, żeby odpiąć akumulator - tego już nie zdążyłem zrobić, bo okazało się, że komunikat zniknął i jest znowu OIL GOOD. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.03.2020 o 03:35, Hathor napisał:

No to już jasne , na stacji raczej auto było w poziomie . Raczej przywiecha jak nic . A tak filozofowując , jeśli przed stacją była trasa lub pałowanie to może oliwa nie zdążyła powrócić na dno , tym bardziej że mniej jej było  ;-)

Może w starszych tak było ,a może i tu . Po błędzie ileś tam razy system musi to sprawdzić i dopiero błąd (komunikat) znika ( poprawia się) . Może dlatego dolewka nic nie zmieniła od razu .

Trochę przykre jest to, że takich rzeczy trzeba się domyślać, zgadywać, itd. - może jestem dziwny, ale wciąż wydaje mi się, że instrukcja obsługi powinna to precyzyjnie opisywać. Jeśli faktycznie pomiar poziom,u aktualizuje się dopiero po pewnym czasie, to taka informacja powinna być w instrukcji. 

A z tym opóźnionym aktualizowaniem się wskazania na wyświetlaczu może być coś na rzeczy: wyżej pokazywałem stan oleju na bagnecie wprost po wymianie (i powrocie do domu - jakieś 20 km jazdy). Na wyświetlaczu poziom oleju był pokazywany jako 4 z 5 (jeden punkt nie świecił). Potem samochód stał przez parę dni nie ruszany, poziom oleju się nie zmienił, ale wskazanie na wyświetlaczu już tak: wszystkie 5 punktów się świeci.

W dniu 5.03.2020 o 21:37, Hathor napisał:

Co do pierwotnej informacji , jakiej mi udzielili w ASO ,odnośnie komunikatu Oil Good -- Oil Low  , to tak teraz myślę ,pomylili oliwiarkę z komunikatem . Ja na pewno wyraźnie mówiłem o komunikacie Oil Good , no ale cóż zrobić .

Najprawdopodobniej tak właśnie było - bo ten wskaźnik poziomu oleju niczego więcej poza poziomem nie pokazuje. W praktyce pewnie dużo bardziej pożyteczny byłby chyba wskaźnik ciśnienia oleju. ;) Pewnie dałoby się to jakoś pokazać nie modyfikując samego wyświetlacza (np. w postaci wartości liczbowej jako jeden z kolejnych "ekranów"), skoro dało się pokazać, jak moment obrotowy jest "dynamicznie" rozdzielany między poszczególne koła na obu osiach to takie wskazanie liczbowe na pewno dałoby się wyświetlić. 

Co do formy prezentowania danych na ekranie między zegarami, to wyświetlacz się zmieniał chyba dwukrotnie w trakcie produkcji (tzn. zmieniał się jego wygląd, a nie wyświetlane na nim wskazania), więc szczegóły wyglądu poszczególnych informacji między różnymi autami mogą się różnić. 

Na tę chwilę chyba wszystkie "olejowe" problemy mam rozwiązane :D - ale po tym zamieszaniu chyba bardziej regularnie będę sprawdzał stan oleju na bagnecie. Problem ze łamanym uchwytem bagnetu w innym aucie też udało mi się rozwiązać: 

d1350f6dd8fb2fbd.jpg

mimo moich obaw stary bagnet dało się bezproblemowo wyciągnąć szczypcami :thumbsup: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

dolej oleju na max (na bagnecie) i odłącz klemę  masową na około 5minut

po podłączeniu i odpaleniu problem powinien zniknąć. Dziś to akurat robiłem podpowiedział mi gość z Nissana

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Miroxp napisał:

po podłączeniu i odpaleniu problem powinien zniknąć. Dziś to akurat robiłem podpowiedział mi gość z Nissana

No właśnie podobnie mi podpowiedzieli przez telefon, ale zanim to zrobiłem, to czujnik przestał generować fałszywy alarm. 

W dniu 9.03.2020 o 00:42, Hathor napisał:

Co do ciśnienia ,pozostaje oliwiarka ,nie pali się to ok ,pali się to coś nie tak . Przy odpalaniu po jakim czasie gaśnie to też coś mówi .

Tak, tylko ta kontrolka działa binarnie - a żeby nie generować nadmiernego stresu to zapala się, gdy jest już na prawdę bardzo źle. Wskaźnik wartości ciśnienia dostarcza po prostu więcej informacji - m. innymi na tej podstawie w połączeniu z temperaturą można już jakoś tam zgrubnie ocenić jakość oleju. 

W dniu 9.03.2020 o 00:42, Hathor napisał:

Powiedź w ASO podpinali kompa , był jakiś błąd w związku z tym komunikatem ?

Profilaktycznie tak, nawet gdzieś mam wydruk - ale ten czujnik poziomu nie generuje żadnego kodu błędu w związku z takim a nie innym wskazaniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

 Po wymianie oleju i skasowaniu inspekcji serwisowej zapalała mi się informacja Oil Low. To było niemożliwe aby była to prawda bo stan oleju po zalaniu był OK i czujnik poziomu oleju nie był dotykany a raptowna awaria czujnika to raczej byłby przypadek. Olałem ten komunikat i jeszcze tego dnia przejechałem z tym komunikatem jakieś 150 km. Następnego dnia rano wskazanie pokazało Oil Good i tak już pozostało. Myślę że sterowniki  przez noc musiały się uśpić i tym samym zresetować bo rano było już OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...