Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

tom.law
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, 

Wymieniłem ostatnio świece żarowe w 1,5 dci w serwisie i po wymianie auto wskoczyło w stan awaryjny (świecą kontrolki, komputer wyrzuca różne błędy) Wg mnie przez średnio działające świece nie dochodziło do wypalania, dodatkowo dużo jeżdżę po mieście. W serwisie powiedzieli, że teraz w grę wchodzi Tylko wypalanie serwisowe. Jednak nauczony doświadczeniem nie do końca im wierzę stąd moje pytanie do Was, czy istnieje możliwość wypalenia fapa bez pomocy serwisu? Dolanie specyfików pomagających wypalanie i przejażdżka po autostradzie? Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mają wspólnego świece żarowe z wypalaniem DPFu? Wymieniałeś świece w ASO czy u magików? Jakie błędy wyrzuca komputer?

Edytowane przez rafsty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wymieniłem w serwisie. Wydaje mi się, że przez złe grzanie świec nie dochodziło do wypalania filtra (oczywiście mogę się mylić) Jednak to jest szczegół. Obecnie najważniejszy jest fakt, że po wymianie świec poprosiłem ich o sprawdzenie czujników i wykasowanie błędów. Stwierdzili, że nie mogą wykasować błędów ponieważ jest zapchany filtr cząstek i wyrzuca błędy na komputerze, a jedynym ratunkiem jest wypalenie serwisowe filtra i wymiana oleju. Stąd moje pytanie, czy już na tym etapie da się wypalić filtr samemu czy tylko serwisowo? Dopowiem jeszcze, że od 4 biegu auto opornie wchodzi na obroty powyżej 2000 (tak jakby był w stanie serwisowym/awaryjnym)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi jak sprawdzić błędy to powiem jakie wyskoczyły bo ja widzę tylko świecące kontrolki na desce, a w serwisie nic mi nie powiedzieli więcej w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skad jesteś Kolego? W opisie twoim nic nie znalazłem (moze to ten tapatalk który nic nie pokazuje) . Moge Ci przeskanować gratis auto jak się ta cała epidemia skończy. Wypalanie to jazda na obotach chyba powyżej 2.5k przez dłuższy czas. Autostrada jest dobrym pomysłem ponieważ jest szansa ze utrzymasz stale obroty powyżej 10 20 minut.

Dziwny ten serwis. Jest masę innych bledow, które tez moglyby się pojawić niezależnie od dpfa. Smierdzi mi to jakimś naciagactwem.

 

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Jest wogole w Kaskach tryb silnika awaryjny? W Oplach pamiętam, że było coś takiego gdzie komputer przestawial swoje parametry na tryb awaryjny.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Piter napisał:

Skad jesteś Kolego? W opisie twoim nic nie znalazłem (moze to ten tapatalk który nic nie pokazuje) . Moge Ci przeskanować gratis auto jak się ta cała epidemia skończy. Wypalanie to jazda na obotach chyba powyżej 2.5k przez dłuższy czas. Autostrada jest dobrym pomysłem ponieważ jest szansa ze utrzymasz stale obroty powyżej 10 20 minut.

Dziwny ten serwis. Jest masę innych bledow, które tez moglyby się pojawić niezależnie od dpfa. Smierdzi mi to jakimś naciagactwem.

 

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Jest wogole w Kaskach tryb silnika awaryjny? W Oplach pamiętam, że było coś takiego gdzie komputer przestawial swoje parametry na tryb awaryjny.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
 

Jaka jazda po autostradach? W tych silnikach jest dodatkowy (5) wtryskiwacz w FAP i on odpowiada za wypalnaie go. Wypala nawet w stojąc w korku się wypala. 

Kolego a co Ci szkodzi wypalić serwisowo go? Ja musiałem to robić przy przebiegu 80 tys, zmiana oleju i tyle. Kolejne 80 tys już przejechane. 

Pytanie tylko dlaczego się nie wypalał? Może np czujnik  temperatury w FAP padł? 

Edytowane przez scanik
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, tom.law napisał:

Świece wymieniłem w serwisie. Wydaje mi się, że przez złe grzanie świec nie dochodziło do wypalania filtra (oczywiście mogę się mylić) Jednak to jest szczegół. Obecnie najważniejszy jest fakt, że po wymianie świec poprosiłem ich o sprawdzenie czujników i wykasowanie błędów. Stwierdzili, że nie mogą wykasować błędów ponieważ jest zapchany filtr cząstek i wyrzuca błędy na komputerze, a jedynym ratunkiem jest wypalenie serwisowe filtra i wymiana oleju. Stąd moje pytanie, czy już na tym etapie da się wypalić filtr samemu czy tylko serwisowo? Dopowiem jeszcze, że od 4 biegu auto opornie wchodzi na obroty powyżej 2000 (tak jakby był w stanie serwisowym/awaryjnym)

 

Co mają świece żarowe do DPFu. Świece żarowe mają ci rozgrzać cylindry przed startem, żeby łatwiej wystąpił samozapłon. Co do filtra, to powinieneś od serwisu dostać informacje w ilu procentach jest zapełniony. Jeszcze jakbyś podał ile masz przejechanych km, że już to nastąpiło. Średnio zawala się przy ok 90tys. km przy typowo miejskiej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, tom.law napisał:

Świece wymieniłem w serwisie. Wydaje mi się, że przez złe grzanie świec nie dochodziło do wypalania filtra (oczywiście mogę się mylić) Jednak to jest szczegół. Obecnie najważniejszy jest fakt, że po wymianie świec poprosiłem ich o sprawdzenie czujników i wykasowanie błędów. Stwierdzili, że nie mogą wykasować błędów ponieważ jest zapchany filtr cząstek i wyrzuca błędy na komputerze, a jedynym ratunkiem jest wypalenie serwisowe filtra i wymiana oleju. Stąd moje pytanie, czy już na tym etapie da się wypalić filtr samemu czy tylko serwisowo? Dopowiem jeszcze, że od 4 biegu auto opornie wchodzi na obroty powyżej 2000 (tak jakby był w stanie serwisowym/awaryjnym)

 

Jak to w serwisie nie otrzymałeś wydruku z błędami? Tak jak pisał kolega Scanik w tym aucie  jest dodatkowy wtryskiwacz bezpośrednio wtryskujący do DPFu paliwo. Więc dziwne że nie wypalał bo o ile się nie mylę to wystarczy 60km/h jechać aby zaczął wypalanie. Jaki to rok jest tego auta i jaki przebieg? Masz go od nowości czy kupiłeś używany i najważniejsze jeśli używany to był krajowy czy ściągnięty?

Gdzieś na forum jest procedura jak odczytać błędy bez podłączania do komputera. 

Edit.

Teraz przeczytałem Twój inny post. Kolego myślę że to auto ma znacznie więcej kilometrów niż Ci się wydaje. I bardziej bym się skłaniał że ten filtr po prostu padł już. Możesz go wypalić serwisowo ale obawiam się że to tylko będzie chwilowe rozwiązanie.

Edytowane przez rafsty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.03.2020 o 05:35, Piter napisał:

Skad jesteś Kolego? W opisie twoim nic nie znalazłem (moze to ten tapatalk który nic nie pokazuje) . Moge Ci przeskanować gratis auto jak się ta cała epidemia skończy. Wypalanie to jazda na obotach chyba powyżej 2.5k przez dłuższy czas. Autostrada jest dobrym pomysłem ponieważ jest szansa ze utrzymasz stale obroty powyżej 10 20 minut.

Dziwny ten serwis. Jest masę innych bledow, które tez moglyby się pojawić niezależnie od dpfa. Smierdzi mi to jakimś naciagactwem.

 

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Jest wogole w Kaskach tryb silnika awaryjny? W Oplach pamiętam, że było coś takiego gdzie komputer przestawial swoje parametry na tryb awaryjny.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
 

Z Łodzi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dajmy już spokój tym świecom, potrafię wymienić klocki czy tarcze w samochodzie ale poza tym jestem blady z mechaniki, wspomniałem o nich ponieważ wydawało mi się, że to ma jakieś znaczenie. Chciałem się Was poradzić czy jest jakiś sposób wypalania fapa bez wizyty w serwisie, ponieważ tak jak wspomniał kolega wyżej, mam obawy, że ASO po prostu mnie wkręca i chce wydoić więcej kasy ( a niestety miałem już takie przypadki). W tamtym roku przegoniłem kaśkę do Czarnogóry więc wydawało mi się, że przy takiej trasie przepali filtr do końca i zauważyłem pozytywne efekty, ale chyba tylko dlatego, że tankowałem w Austrii ponieważ po powrocie w PL praca silnika wróciła do "normy". Auto ma przejechane ponad 160k, ostatnie 40k to jazda po mieście (oprócz jakiś wakacji) więc może faktycznie podjadę do ASO w celu wypalenia filtra przez nich i wymienię olej bo już rok mi minął. Podpowiedzcie mi proszę jakim olejem go zalać, ostatnio zalany był motulem:

IMG_20181203_152253.jpg

a jeszcze jedno, wczoraj wracając z wycieczki 10km do lasu zapaliła mi się taka kontrolka, na rosyjskim forum wyczaiłem, że informuje ona o wodzie w filrze paliwa.... Dopowiem, że filtr jest całkiem świeży bo wymieniany rok temu

woda w filtrze.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, tom.law napisał:

Panowie dajmy już spokój tym świecom, potrafię wymienić klocki czy tarcze w samochodzie ale poza tym jestem blady z mechaniki, wspomniałem o nich ponieważ wydawało mi się, że to ma jakieś znaczenie. Chciałem się Was poradzić czy jest jakiś sposób wypalania fapa bez wizyty w serwisie, ponieważ tak jak wspomniał kolega wyżej, mam obawy, że ASO po prostu mnie wkręca i chce wydoić więcej kasy ( a niestety miałem już takie przypadki). W tamtym roku przegoniłem kaśkę do Czarnogóry więc wydawało mi się, że przy takiej trasie przepali filtr do końca i zauważyłem pozytywne efekty, ale chyba tylko dlatego, że tankowałem w Austrii ponieważ po powrocie w PL praca silnika wróciła do "normy". Auto ma przejechane ponad 160k, ostatnie 40k to jazda po mieście (oprócz jakiś wakacji) więc może faktycznie podjadę do ASO w celu wypalenia filtra przez nich i wymienię olej bo już rok mi minął. Podpowiedzcie mi proszę jakim olejem go zalać, ostatnio zalany był motulem:

IMG_20181203_152253.jpg

a jeszcze jedno, wczoraj wracając z wycieczki 10km do lasu zapaliła mi się taka kontrolka, na rosyjskim forum wyczaiłem, że informuje ona o wodzie w filrze paliwa.... Dopowiem, że filtr jest całkiem świeży bo wymieniany rok temu

woda w filtrze.jpg

Kto Ci dobierał ten olej? Załatwiłes nim FAP! Masz mieć olej spelniajacy normę Renault 0720!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest w naszych QQ kurek w filtrze do spuszczania wody? Słyszałem że niektóre filtry mają taką możliwość

3 minuty temu, scanik napisał:

Kto Ci dobierał ten olej? Załatwiłes nim FAP! Masz mieć olej spelniajacy normę Renault 0720!

No własnie w tym roku dopiero zagłębiłem się w oleje i ich rodzaje i wyczytałem że do 15.dci musi być c4....  A co do tego kto mi polecił to w sklepie, chciałem motul to dali mi taki. A co do "załatwienia nim FAP" powiedz mi co dalej, czyszczenie filtra i wymiana oleju na właściwy wystarczy? i ponowie pytanie, na jaki olej??

taki Motul czy może innej firmy?

Zrzut ekranu (121).png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj wypalić w serwisie ten filtr ale tak jak pisałem on już chyba kaput zrobił. 

Do tego silnika muszą być stosowane oleje niskopopiołowe C4. Ja teraz stosuje Liqui Moly i jestem z niego zadowolony. Nie wiem jak się spisuje ten olej powyżej 10k przejechanych ale do tego przebiegu jest ok. Jeśli ten motul spełnia normę to jak najbardziej możesz go zastosować.

Powinien być pod filtrem kurek do spuszczania wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.03.2020 o 05:35, Piter napisał:

 

 

9 minut temu, rafsty napisał:

Spróbuj wypalić w serwisie ten filtr ale tak jak pisałem on już chyba kaput zrobił. 

Do tego silnika muszą być stosowane oleje niskopopiołowe C4. Ja teraz stosuje Liqui Moly i jestem z niego zadowolony. Nie wiem jak się spisuje ten olej powyżej 10k przejechanych ale do tego przebiegu jest ok. Jeśli ten motul spełnia normę to jak najbardziej możesz go zastosować.

Powinien być pod filtrem kurek do spuszczania wody.

Spróbuję w poniedziałek umówić się z serwisem na wypalanie i wymianę oleju, a po wszystkim wrócę z informacją jakie to przyniesie efekty. 

A jeśli chodzi o filtr paliwa, jak uda mi się namierzyć ten kurek i spuscic tą wodę to powinienem filtr zalać ropą (jak to się robi przy wymianie)? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już będziesz na serwisie to powiedz im żeby Ci spuścili tą wodę. Pewnie wezmą ze 30 zeta a sobie problemu samemu zaoszczędzisz. Musisz uważać żeby sobie układu nie zapowietrzyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, tom.law napisał:

 

Spróbuję w poniedziałek umówić się z serwisem na wypalanie i wymianę oleju, a po wszystkim wrócę z informacją jakie to przyniesie efekty. 

A jeśli chodzi o filtr paliwa, jak uda mi się namierzyć ten kurek i spuscic tą wodę to powinienem filtr zalać ropą (jak to się robi przy wymianie)? 

A nie prościej po prostu wymienić ten filtr co 20 tys zamiast babrać ze spuszczaniem wody. 

Jak zapchałes filtr sądzą z oleju to czyszczenie pewnie nie wiele da ale nie jest to duża kasa więc próbuj 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie się zastanawiam czy filtra paliwa nie wymienić tylko się zastanawiam kiedy to robiłem ostatnio i wydaje mi się że na jesień, ale trudno. Chciałbym przy okazji przeczyścić układ wtryskowy odpowiednim środkiem, ale nie dolewając go do baku tylko bezpośrednio z puszki tylko mam pytanie, czy w kasce jest Edna pompa paliwa czy jest dodatkowo jeszcze wstępna? Bo jak jest wstępna to powinienem ją odlaczyc :

 

Obejrzyj film „Czyszczenie wtryskiwaczy 1.5 dci - Instrukcja” w YouTube
https://youtu.be/gDEqdZGYUN0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten załączony filmik pokazuje jak szybko zapowietrzyć układ :)   Filtr się powinno wymieniać co dwa lata lub 60k km. Skoro w zeszłym roku wymieniałeś ten filtr to ja nie wiem gdzie Ty paliwo tankujesz ale omijałbym te stacje szerokim łukiem albo druga możliwość jeździsz na pustym zbiorniku i zalewasz co chwilę za 50 zeta.

Nie wiem jakie jest dojście do filtra ale skoro masz świeży filtr to lepiej poświęcić 20 zeta i niech spuszczą Ci na serwisie przy okazji wypalania DPFu. Nowy filtr plus wymiana to pewnie ze 200 wydasz.

A co się stało że się świeci kontrolka od trakcji?

Edytowane przez rafsty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie kontrolki (oprócz tej o wodzie w filtrze paliwa) zapaliły się pewnego mroźnego poranka... Przy wymianie świec poprosiłem ich o zbadanie tematu i wykasowaniu błędów ale dostałem odpowiedź że nie mogą nic z nimi zrobić dopóki nie wypalę dpfu ponieważ to pewnie on wrzuca błędy na komputer

Żeby nie było że jestem Januszem :) nie tankuje auta za 50 zł tylko do pełna i nie zostawiam wad i awarii na później :lol: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tom.law mnie się jeszcze nigdy nie zdarzyło aby filtr wodą zapełnić :) A jeżdżę dieslami już troszkę lat. 

Co do kontrolek to odczytaj sobie te błędy bo się może okazać że jakaś pierdoła. Jak dpf się zapycha to wydaje mi się że zaświeca się kontrolka czerwona w prawym zegarze. Dziwi mnie że nie wykasowali błędów skoro je odczytali. Najwyżej pojawiłyby się ponownie. Dziwny ten serwis gdzie jeździsz.

Daj znać jak wypalisz ten filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jeździłem różnymi dieslami i nawet nie wiedziałem że tak można... :jump:

Choć przejechałem z 30 km po mieście i kontrolka wody w filtrze paliwa już nie świeci. Zglupieje z tym samochodem. 

A co do serwisów to nie mam szczęścia do nich i stąd moja nieufność do nich. Znalazłem fakturę za wymianę oleju z 3 lata temu, wymiana w ASO (jeszcze wtedy bo zabrali im autoryzacje) a tu nowy olej Castrol 5W30 C3!!! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ty 3 lata jeździłeś na jednym oleju, to się nie dziw, że Ci się dpf zapchał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytać trzeba ze zrozumieniem... Ostatnio olej wymieniałem rok temu, ta historia jest z dawien dawna i miała tylko pokazać jak serwisy podchodzą do swojego fachu tj. olej do dci musi być C4 a nie C3. Ja mogę tego nie wiedzieć, ale oni? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, tom.law napisał:

Choć przejechałem z 30 km po mieście i kontrolka wody w filtrze paliwa już nie świeci. Zglupieje z tym samochodem. 

Kolego kup sobie jakiś najprostszy skaner diagnostyczny i odczytaj wszystkie błędy i je skasuj. Zobaczysz czy się pojawią z powrotem to raz a dwa będziesz miał pojęcie co tam się w tym aucie dzieje. Wydatek śmieszny a wiele problemów rozwiązuje :) Jakbyś bliżej mnie mieszkał to bym podjechał odczytać Ci te błędy ale 200 km to troszkę za daleko :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...