Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Aktualizacja map w J11


Ryszard48
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżdżąc po centrum Krakowa, w pobliżu Galerii Krakowskiej słyszę komunikat że droga nie jest ujęta czy coś takiego. To centrum a nie jakaś wieś. Dlatego podłączam Android Auto i mam dokładne mapy. Albo korzystam tylko z komórki i Google Map. Nissan daje kiepskie mapy

 

Edytowane przez Krakus51
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie miałem do czynienia z Navi TomTom i myślałem ze to przodownik w swojej branży ale sie myliłem. Chyba, ze Nissan chciał zaoszczędzić kupił taniej i wyszedł bubel. Co to za sens taka nawigacja. Pojadę do jakiejś malej miejscowości i będę szukał tubylca, aby mi wytłumaczył, gdzie jest cel mojej podróży. 

W poprzednim moim QQ było Navi na bazie chyba map Here i było dokładne. Myślałem, ze w obecnym samochodzie również otrzymam nawigacje na normalnym poziomie.

Robert_B masz całkowitą racje na temat tej nawigacji, tez bym chętnie dopłacił aby mieć cos normalnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TomTom jest rewelacyjną nawigacją. Używam aktualnie TT na Androida przez Android Auto i sprawdza się doskonale. Tylko Nissan ma umowę z TomTom na jakąś okrojoną wersję demo :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Też tak mam. Ale przestałem tego używać odkąd skonfigurowałem Android Auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam QQ z 19 roku. Przy próbie aktualizacji map wyszedł mi komunikat ze skończyła mi się ich darmowa aktualizacja i mogę zaciągnąć ostatni wariant jaki mi przysluguje.... Pytanie. Czy mapy nie są ich aktualizacje darmowe? Czy i jak można je kupić ? Instalacja wyłącznie przez usb lub wifi.

Edytowane przez RadekDS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darmowa aktualizacja z tego co pamiętam jest przez 2 lata (masz identyczną sytuację ja ja). Odnośnie wykupu aktualizacji musiałbyś pytać w autoryzowanym serwisie. Według mnie szkoda na to kasy. No chyba że będzie to 49 zł / rok. Tyle ewentualnie bym mógł dać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam najnowszą mapę od kolegi szkoda na nią czasu i pieniedzy nic nowego wg mnie nie wnosi. W ogole ta nawigacja tak prowadzi do celu że brak słów, wszegolnosci w dużych miastach. Bez map googla się i tak nie obędzie.

Wysłane z mojego SM-A526B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wedlug info uzyskanego w Nissan Poland program aktualizacji map dla Nissana Qashqaia J11 jest bezpłatny przez 5 lat od daty rozpoczęcia jego gwarancji . W moim przypadku auto jest z 2019 wiec powinienem mieć darmowe aktualizacje do 2024. To tez mi meilowo potwierdzili. Niestety jest jakis problem z licencja i czekam na jego wyjaśnienie . Przesłałem im w tym celu metadane mapy z mojego auta . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
W dniu 3.03.2023 o 00:39, RadekDS napisał:

Wedlug info uzyskanego w Nissan Poland program aktualizacji map dla Nissana Qashqaia J11 jest bezpłatny przez 5 lat od daty rozpoczęcia jego gwarancji . W moim przypadku auto jest z 2019 wiec powinienem mieć darmowe aktualizacje do 2024. To tez mi meilowo potwierdzili. Niestety jest jakis problem z licencja i czekam na jego wyjaśnienie . Przesłałem im w tym celu metadane mapy z mojego auta . 

Cześć, czy dostałeś informacje na temat aktualnych map? Ja mam wersje 15041_0_14 jak na załączonym zdjęciu. Ta wersje wgrywałem listopad 2022. Od tej pory nic sie nie dzieje. Każda próba aktualizacji kończy sie meldunkiem, ze mapy są aktualne. Robię to poprzez USB

Bardzo zależy mi na informacji jaka jest aktualna wersja?

Chodzi o to, ze kontaktowałem sie z Nissan Deutschland i reklamowałem brak aktualnych map. Nissan zbył mnie przysyłając instrukcje jak sie aktualizuje i w razie problemów odesłał do TomToma, bo to ich produkt. TomTom mi odpisał, ze mam sie zgłosić do producenta samochodu a oni nie są zainteresowani problemem. Czyli klasyczne przerzucanie odpowiedzialności. Według mnie to leży w kompetencji nissana, bo od nich został kupiony produkt i niech oni sobie to wyjaśniają z TomTomem.

O jakości w ogóle tej nawigacji to już tutaj było wiele napisane. Żenada.

W sposób jaki używam ten samochód to zależy mi na aktualnych mapach. 

O jakości tej nawigacji przekonałem sie ponownie, jak ostatnio jechałem na jednej z głównych i starej ulicy w Berlinie i otrzymałem meldunek "Sie befinden sich auf einer nicht digitalisierten Straße!" czyli ta ulica nie jest uwzględniona  w wgranej cyfrowej mapie i zaplanowana trasa nie była już dalej wyświetlana na wyświetlaczu.

 

Mam przy okazji pytanie, czy oprogramowanie 0821 jest aktualne? Czy ono powinno być tez zaktualizowane. Jeżeli tak, to przypuszczam, ze tylko w serwisie Nissana.

 

 

20230908_110107.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ta sama co ty. To jest najnowsza wersja map przewidziana dla naszego modelu. Info od Nissan Polska. Nie maja nic nowszego. Ogólnie ujmując Nissan olewa swoich klientów . Dotychczas się z takim podejściem nie spotkałem a miałem już kilka różnych aut od innych producentów. Nissan wypada najgorzej na wielu płaszczyznach .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

tyle ludzi na forum, a nikt nie potrafi wrzuić .iso z gotowego pendriva. DRAMAT

Jak Ty to rozumiesz? Zrobic iso i wtedy wszyscy beda mogli sobie aktualizowac? No Nissan nie jest taki glupi, zeby tak latwo rozdawac  za darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie robi ISO bo i tak mapy z nawigacja są do bani. Szkoda czasu. Lepiej się przesiać na map Google

Wysłane z mojego SM-A526B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.09.2023 o 22:39, karoln napisał:

W sposób jaki używam ten samochód to zależy mi na aktualnych mapach.

To zainstaluj sobie na fonie apkę AutoMapa. Jest tam tydzień darmowych testów w pełni funkcjonalnej wersji. Jak Ci przypadnie do gustu, to roczna licencja na całą EU kosztuje coś ok. 9 dyszek. "Będziesz Pan zadowolony".
Mało tego - jak pobierzesz i zainstalujesz z Google Play, to możesz z jednej licencji korzystać na kilku fonach ... i to legalnie.
AutoMapa

Bo nie owijając w bawełnę - mapy które nam Nissan serwuje, to totalny syf. Już nie wspomnę, że do Nissanów starszych roczników z NC3 na pokładzie mijają dwa lata jak nie wydali aktualizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 9.09.2023 o 23:11, RadekDS napisał:

Mam ta sama co ty. To jest najnowsza wersja map przewidziana dla naszego modelu. Info od Nissan Polska. Nie maja nic nowszego. Ogólnie ujmując Nissan olewa swoich klientów . Dotychczas się z takim podejściem nie spotkałem a miałem już kilka różnych aut od innych producentów. Nissan wypada najgorzej na wielu płaszczyznach .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Witam, chciałem sie podzielić tym, jak Nissan traktuje klientów, którzy już dokonali zakupu. Klient jest królem u nich ale przed zakupem.

Zależy mi na aktualnej nawigacji zamontowanej na stale w J11, wiec zwróciłem sie do Nissana w sprawie aktualnych map.

Napisałem, ze mapy są nieaktualne i nie są kompletne nawet w przypadku głównych i starych ulic w dużym mieście. Na wioskach, moze bym i to zrozumiał ale jadac główna ulica w Berline nagle nawigacja melduje, ze jestem w obszarze z niekompletnymi mapami.? Pisze wiec do Nissana co sie wydarzyło i pytam uprzejmie, kiedy będzie aktualizacja i usuniecie wady, bo ostatnia aktualizacja była przed więcej niż jednym rokiem. 

Grzeczna odpowiedz, jak mam zrobić aktualizacje.

Odpisałem wiec, ze wcześniej pisałem, ze już jedna aktualizacje robiłem i wiem jak to sie robi. Moje pytanie było, kiedy będzie aktualizacja i wysłałem zdjęcie z wersja, która mam.

Grzeczna odpowiedz, ze jak zrobiłem jak  to mi opisano, tzn, ze mam zainstalowana aktualne mapy a jeżeli chce wiedzieć cos więcej to mam sie zwrócić do TomToma. Napisałem do TomToma i również grzeczna odpowiedz, ze oni nie są zainteresowani moim pytaniem i mam sie zwrócić do producenta samochodu.

Pisze do Nissana , ze TomTom mnie olał i odesłał z powrotem do nich. Czemu sie nie dziwie bo ja kupiłem samochód od Nissana z nawigacja a nie od TomToma i oni są stroną umowy.

Znowu uprzejma odpowiedz mojego korespondenta, ze nie wie kiedy będzie aktualizacja a jak zrobiłem aktualizacje, tzn. ze mam aktualne mapy.

Wiec odpisałem, ze jak nie wie to niech sie dowie i czekam na wiadomość. Napisałem już trochę mniej uprzejmie.

Oczywiście za każdym razem mój korespondent mi pisał, ze sie cieszy, ze mógł mi pomoc.

Na tym korespondencja sie urwała.

W międzyczasie dostałem dwie wiadomości od Nissana i TomToma, czy jestem zadowolony z serwisu i żebym ich ocenił. Dałem po jednej gwiazdce, bo niżej nie można ocenić i krótko opisałem sprawę.

Co tu dużo pisać, to jest tragedia.

?

 

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałem sie podzielić tym, jak Nissan traktuje klientów, którzy już dokonali zakupu. Klient jest królem u nich ale przed zakupem.
Zależy mi na aktualnej nawigacji zamontowanej na stale w J11, wiec zwróciłem sie do Nissana w sprawie aktualnych map.
Napisałem, ze mapy są nieaktualne i nie są kompletne nawet w przypadku głównych i starych ulic w dużym mieście. Na wioskach, moze bym i to zrozumiał ale jadac główna ulica w Berline nagle nawigacja melduje, ze jestem w obszarze z niekompletnymi mapami. Pisze wiec do Nissana co sie wydarzyło i pytam uprzejmie, kiedy będzie aktualizacja i usuniecie wady, bo ostatnia aktualizacja była przed więcej niż jednym rokiem. 
Grzeczna odpowiedz, jak mam zrobić aktualizacje.
Odpisałem wiec, ze wcześniej pisałem, ze już jedna aktualizacje robiłem i wiem jak to sie robi. Moje pytanie było, kiedy będzie aktualizacja i wysłałem zdjęcie z wersja, która mam.
Grzeczna odpowiedz, ze jak zrobiłem jak  to mi opisano, tzn, ze mam zainstalowana aktualne mapy a jeżeli chce wiedzieć cos więcej to mam sie zwrócić do TomToma. Napisałem do TomToma i również grzeczna odpowiedz, ze oni nie są zainteresowani moim pytaniem i mam sie zwrócić do producenta samochodu.
Pisze do Nissana , ze TomTom mnie olał i odesłał z powrotem do nich. Czemu sie nie dziwie bo ja kupiłem samochód od Nissana z nawigacja a nie od TomToma i oni są stroną umowy.
Znowu uprzejma odpowiedz mojego korespondenta, ze nie wie kiedy będzie aktualizacja a jak zrobiłem aktualizacje, tzn. ze mam aktualne mapy.
Wiec odpisałem, ze jak nie wie to niech sie dowie i czekam na wiadomość. Napisałem już trochę mniej uprzejmie.
Oczywiście za każdym razem mój korespondent mi pisał, ze sie cieszy, ze mógł mi pomoc.
Na tym korespondencja sie urwała.
W międzyczasie dostałem dwie wiadomości od Nissana i TomToma, czy jestem zadowolony z serwisu i żebym ich ocenił. Dałem po jednej gwiazdce, bo niżej nie można ocenić i krótko opisałem sprawę.
Co tu dużo pisać, to jest tragedia.

 
 

W Nissanie to dotyczy nie tylko map. I jak ktoś twierdzi inaczej jest naiwny . Natomiast jako że leasinguje auta miałem je już z kilku marek . I szczerze dla mnie dnem jest podejście do klienta w nissanie i jest to mój pierwszy i ostatni samochód tej marki. Wracam w niedalekiej przyszłości do Toyoty. Bo to jest inny świat w sensie pozytywnym.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy Toyota traktuje ludzi inaczej. Mialem Toyote CHR i zgodnie z "raz Toyota i nigdy wiecej Toyota" Potraktowali mnie tak samo jak w opisie wyzej. Kupiles? to pocaluj mnie teraz w du*pe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Banan61 napisał:

No nie wiem czy Toyota traktuje ludzi inaczej. Mialem Toyote CHR i zgodnie z "raz Toyota i nigdy wiecej Toyota" Potraktowali mnie tak samo jak w opisie wyzej. Kupiles? to pocaluj mnie teraz w du*pe.

W Toyocie Klienta w de...to mają jeszcze zanim kupi samochód. Na wiosnę byłem w salonie (Toyota Włochy). Wcześniej odwiedziłem Hondę, Mazdę, Nissana, Kia.

Byłem zszokowany brakiem profesjonalizmu vs pozostałe salony. Zero zainteresowania Pana, którego zapytałem o stojącą obok RAV. "To tam kolega jest od nowych; ja od używanych" i paluchem wskazał kogoś tam po drugiej stronie salonu.

Oglądałem więc sam dalej, a na pytanie, czy można otworzyć bagażnik usłyszałem, ze nie, bo się akumulator rozładował. A dodam, że wiatr raczej hulał po salonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

Potrzebuję porady. Niedawno kupiłem Qashqai J11 z 2014 roku z systemem Nissan Connect i nawigacją. Mapy są już bardzo nieaktualne; podobnie jak najprawdopodobniej soft w samym Nissan Connect (nie mam np możliwości podłączenia telefonu pod ekran). Myślę o aktualizacji do najnowszej możliwej wersji kompatybilnej z tym samochodem. Samochód nie ma WiFi więc spodziewam się konieczności kupienia jakiejś karty SD z aktualizacją, co dla mnie nie jest problemem tylko nie chciałbym wywalić kasy w błoto na kartę, która nie zadziała albo - co gorsza - całkiem mi uwali soft w nawigacji. Oficjalna strona Nissana odesłała mnie do tego - https://nissan.navigation.com/product/Catalog/Catalog_Qashqai_2014/CONNECT-3-Europe-V7/sku/P43BF04-D0070-2001/en_GB/NissanEMEA/EUR - ale nie dość, że cena kosmiczna (na Allegro te karty są po ~ 120 zł) to jeszcze wygląda na to, że jest to tylko aktualizacja map, bez aktualizacji softu. Czy ktoś jest w stanie pokierować, jak dokładnie to zrobić bez konieczności odwiedzania ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma nowszych kart niż ta którą wymieniłeś wyżej. W ASO zgoda - cena kosmiczna. Wyjaśniałem swego czasu kwestię niedostępności nowych map do NC3 w centrali Nissana i uzyskałem odpowiedź, że nowszych map już nie będzie do naszych NC3. W necie też trzeba uważać od kogo się kupuje, bo masa oszustów - co innego deklarują, a co innego na karcie. Jedynie co mogę Ci doradzić, to sprzedawcę od którego ja (i kilka innych osób) kupiłem kartę NC3 v7:
Dramp-Expert

W necie znajdziesz i tańsze oferty, ale wybór należy do Ciebie - taniej kot w worku, czy ciut drożej pewniak.
Co do aktualności tych map, to na forum są nt temat elaboraty, więc nie będę się powtarzał. Powiem krótko - te mapy Nissana były już mocno nieaktualne, kiedy trafiły na rynek, a nowszych jak to jeden gość powiedział "nie ma i nie będzie".

Pozdrawiam

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega moj, tez chcial miec najnowsze karty i po kupnie tylko kur... Wywalilem kupe kasy i nowych drog, skrzyzowan nie ma. Nie wierzysz? To ryzykuj.

Ja osobiscie zaraz po kupnie to wywalilem i kupilem radio z androidem i mam zawsze aktualne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...