Gość martini13 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 Witam - ktoś się orientuje czy mogę zastosować świece Denso K16R-U11 do p11.144 (silnik 2.0 - 103 KW, zagazowany)? Pytam, bo wedle katalogów Denso mają być PK20PR-L11 ( jakieś platynowe, czy coś ). Tak samo katalogi NGK podają - świece Platinium. Faktycznie ma to aż takie znaczenie? - jedna świeca platynowa kosztuje koło 50 PLN! A te zwykłe koło 10 PLN. Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 to jest SR20 ???? daj zwykłe ale Denso lepsze mi się widzi ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woro_woro Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 (edytowane) Witam - ktoś się orientuje czy mogę zastosować świece Denso K16R-U11 do p11.144 (silnik 2.0 - 103 KW, zagazowany)? Pytam, bo wedle katalogów Denso mają być PK20PR-L11 ( jakieś platynowe, czy coś ). Tak samo katalogi NGK podają - świece Platinium. Faktycznie ma to aż takie znaczenie? - jedna świeca platynowa kosztuje koło 50 PLN! A te zwykłe koło 10 PLN. Platynowe sa trwalsze, ale wg. wielu z forumowiczow lepiej zmienic 3 razy swiece na nowe NGK niz smigac caly ten okres na jednych platynowkach. Zastanawia mnie to oznaczenie - nie sprawdzalem, ale K16R-U11 i PK20PR-L11 roznia sie chyba czyms wiecej niz tylko platyna. Co do Denso, tez sie osoby wypowiadaly, ze NGK lepsze. Ja u siebie od zawsze mam BKR6EY-11 i sprawuja sie bardzo dobrze. Edytowane 20 Stycznia 2010 przez woro_woro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wladek0706 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 Ja latam od pół roku (jakieś 10tyś km) na NGK BKR6EY-11. Ostatnio sprawdzałem jak wyglądają ich elektrody i jestem mile zaskoczony - minimalnie sie tylko zmatowiły - żadnych śladów zużycia. Kosztowały mnie 46zł za komplet 4szt. Nie widzę zatem sensu w wydawaniu 5 dych za jedną sztukę platynówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 ja zostałem przekonany przez sprzedawce że właśnie sam porównywał NGK i denso i Polecał Denso porównania nie mam z NGK a takie właśnie chciałem kupić .... wybrałem denso po 12 zł szt ... grubo lepiej jest niz na jakiś Boschach 4 elektrodowych ,,,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 Ja również jeżdżę na Denso i sobie chwale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 16 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 Czy jest jakakolwiek różnica jakiej firmy palec i kopułkę założę? Muszę wymienić przewody niedługo (będą NGK niebieskie) i chyba zdecyduję się też na kopułkę i palec. W IC mają do mojego wg oznaczeń tylko YEC, ale mógłbym kupić gdzie indziej też, jakby się miało okazać, że to badziew jakiś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyl Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 cytując Tofu: zostałem przekonany przez sprzedawce że właśnie sam porównywał NGK i denso i Polecał Denso ja miałem identycznie. kupiłem założyłem i jestem fanem DENSO wcześniej NGK na LPG co rok po 15-20.000 teraz po dwóch latach i około (tylko) 30.000 zero problemów czy poszarpywania na wolnych obrotach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz11 Opublikowano 25 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 wcześniej NGK na LPG co rok po 15-20.000 teraz po dwóch latach i około (tylko) 30.000 zero problemów czy poszarpywania na wolnych obrotach Tak samo teraz mam na NGK na LPG - 30.000 i żadnych problemów. Ile kosztują takie świece Denso teraz? Ktoś się orientuje jak cenowo wypadają w porównaniu z NGK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 25 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 Po zniżkach 6,5zł/szt a na allegro 10zł. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz11 Opublikowano 25 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 Czy w ofercie Denso są też świece zimniejsze jak w NGK? Czy zimniejsze świece w ogóle coś dają na LPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyl Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 (edytowane) Tak samo teraz mam na NGK na LPG - 30.000 i żadnych problemów. Ile kosztują takie świece Denso teraz? Ktoś się orientuje jak cenowo wypadają w porównaniu z NGK? zapomniałem dodać że na LPG jeżdżę i na LPG to świece mają przebieg przez pół. sprawdziłem empirycznie na kolejnych trzech samochodach. komplet DENSO do mojego SRI 39 zł po zniżkach w IC Edytowane 26 Marca 2011 przez szynszyl 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz11 Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Namówiliście mnie na te świece Denso jaki jest numerek tych świec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Masz wyżej, K16R-U11. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomek85fcb Opublikowano 1 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2011 (edytowane) Witam. Moje autko to Primera 2000r. 1.8 + LPG sekwencja (przejechane dopiero 1000km). Przekroczyłem już 181k przebiegu i wypadałoby świece zmienić. Szukałem w katalogu NGK i mam do wyboru: - BKR5E-11 - V-Line 33 A na allegro znalazłem jeszcze typ V-line 35 Które warto kupić ? Edytowane 1 Maja 2011 przez tomek85fcb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyl Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 żadne.. pisałem wyżej, że mało wytrzymują ale nie czytasz, bo Ci się nie chce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomek85fcb Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 żadne.. pisałem wyżej, że mało wytrzymują ale nie czytasz, bo Ci się nie chce... Naczytałem się troche już i zamówiłem BKR6E-11. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbator Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 Naczytałem się troche już i zamówiłem BKR6E-11. Panowie wybaczcie, ale zgłupiałem....chcę wymienić świece i.... Katalog NGK podaje model: PFR6G-11 Wy podajecie: BKR6EY-11 Sprzedawca mówi, że mam kupić te: http://allegro.pl/show_item.php?item=1606580472 Help :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 Panowie wybaczcie, ale zgłupiałem....chcę wymienić świece i.... Katalog NGK podaje model: PFR6G-11 Wy podajecie: BKR6EY-11 Sprzedawca mówi, że mam kupić te: http://allegro.pl/show_item.php?item=1606580472 Help :-) 1. PFR6G-11 - świece platynowe, teoretycznie lepsze, dużo droższe wymieniasz rzadziej (co 60 czy nawet 90tys? nie pamiętam już), komplet jakieś 200zł, pasują, 2. BKR6EY-11 - świece zwykłe, standardowe, tanie, komplet 40zł, wymieniasz co 15tys chyba, haynes w instrukcji do 2.0 w P11 takie zaleca, pasują, 3. BCPR7ES-11 - prawidłowy odstęp elektrod, więcej nie wiem, nie chce mi się szukać. Świece platynowe to wg większości tzw "chłyt materkingowy", czyli że zwykłe będą jeździć równie dobrze, taniej, a przez regularną i częstszą wymianę będziesz miał lepszy podgląd na ich stan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbator Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 1. PFR6G-11 - świece platynowe, teoretycznie lepsze, dużo droższe wymieniasz rzadziej (co 60 czy nawet 90tys? nie pamiętam już), komplet jakieś 200zł, pasują, 2. BKR6EY-11 - świece zwykłe, standardowe, tanie, komplet 40zł, wymieniasz co 15tys chyba, haynes w instrukcji do 2.0 w P11 takie zaleca, pasują, 3. BCPR7ES-11 - prawidłowy odstęp elektrod, więcej nie wiem, nie chce mi się szukać. Świece platynowe to wg większości tzw "chłyt materkingowy", czyli że zwykłe będą jeździć równie dobrze, taniej, a przez regularną i częstszą wymianę będziesz miał lepszy podgląd na ich stan. Dzięki za rzeczową odpowiedź :-) Czyli kupuję BKR6EY-11. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 szczel sobie Denso ja byłem strasznie zadowolony a teraz mam 3 elektrodowe NGK jakieś wzmacniane i przy odpalaniu trzeba pokręcić i jeszcze rozrząd przyspieszony wiec jeszcze lepiej powinien odpalać a ponadto działają ok ,,,, najwiekszym hitem są dedykowane do Lpg Irydowo-platynowe jeszcze droższe ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikerenko Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 Jest jakis termin w którym powinno się wymieniać świece i przewody? Ja na aktualnych świecach przejechałem już prawie 100 tyś. czy to grzech? Jakie są objawy kończenia się swiec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 (edytowane) Jest jakis termin w którym powinno się wymieniać świece i przewody? Ja na aktualnych świecach przejechałem już prawie 100 tyś. czy to grzech? Jakie są objawy kończenia się swiec? Przewody sprawdzisz po ciemku, tzn odpalasz auto i sprawdzasz, czy widać iskry przeskakujące pryskając wodą ze spryskiwacza jak z płynu do szyb. Jak jest dyskoteka, to są przebicia i trzeba wymienić. Jak są kable do wymiany to auto może gorzej palić i nierówno pracować jak jest wilgotno na zewnątrz. Świece zgodnie z zaleceniami powinno się wymieniać co 15 tys. km, ale zwykle można dłużej pojeździć. Sprawdzenie stanu polega na wykręceniu ich i obejrzeniu, czy jest nalot i jakiego koloru, najlepiej porównać z nową świecą. Jak jeździłeś 100 tys. na jednych, to od razu kup nowe, bo stare na pewno nie działają już jak powinny. Do tego jakby się rozsypały i poleciały kawałki do cylindra, to możesz sobie wyobrazić jakie byłyby straty. Aha, jakby się okazało, że przewody do wymiany, to kup nowy palec i kopułkę rozdzielacza, bo koszt nieduży, a przy wymianie kabli zaleca się te elementy też założyć nowe. Edytowane 28 Maja 2011 przez maius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikerenko Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 Dzięki stary za wyczerpującą odpowiedż. Świece musowo kupie, bo jeżeli może się zdarzyć to o czym mówisz to uchowaj Panie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 29 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2011 Znalazłem artykuł, który kiedyś czytałem, o wyglądzie świec. Nie wiem na ile dobrze jest napisany, mogą być pewnie jakieś uproszczenia, żeby łatwiej było zrozumieć komuś, kto o mechanice nie ma pojęcia, ale zdjęcia zużytych świec są dość wymowne. http://autokult.pl/2011/02/24/ocena-wygladu-swiec-zaplonowych-czesc-2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.