Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1,3 opinie serwis uwagi


CZARNO_CZARNY
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja używałem nałogowo w 1.2, bo inaczej nie nie dało się jeździć płynnie.

Podobno w 1.3 nie ma takiej potrzeby, bo silnik jest zdecydowanie odporniejszy na jazdę miejską.

Ja na razie nie mam potrzeby stosowania, bo przebieg malutki. Może to i dobrze, że nie dolewem na razie niczego do oleju, bo trafiła mi się typowa dla tego silnika bolączką, czyli zapocenie z pokrywy zaworów przez nonszalancko nakładany w fabryce silikon. A widzę, że do naprawy trzeba praktycznie pół silnika rozbierać, co w prawie nowym samochodzie nie jest zbyt przyjemne.

A wracając do środka wlewanego do benzyny, to sprawdź przez OBDII ile nalicza Ci wypadnięć zapłonów (u mnie są średnio 2 sztuki na 1 km, które powstają przy zmianie biegów) i zdecyduj, czy możesz pomóc silnikowi. Czyszczenie wtrysku i układu katalizatora i filtra jest jak najbardziej wskazane, bo 1.3 lubi zalewać, choć sporadycznie to się dzieje. Te środki do czyszczące są też w paliwie np. V-Power, choć w dużo mniejszych ilościach.

PS.: Nam jeszcze zapocenie spod korka skrzyni biegów. Posprawdzajcie to u siebie, bo przegląd zerowy to fikcja, a czekanie do kolejnego przeglądu może pogorszyć sprawę.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , mam zamiar zmienić olej na OT 5 , czy dobrym wyborem będzie Millers EE Performance C3 5w30 ? Czy wystarczy zwykły Castrol 5w30 C3 ? Stosował ktoś z was oryginalne filtry ale z Renault ? Cena prawie o połowe niższa a silnik niby ten sam w Dusterze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem filtr z napisem Renault, choć to to samo co Purflux lub Nissan.
Różnice są rzędu 5-15 zł, więc można sobie wybrać, co kto chce (ASO kasuje coś około 48 zł).

Ten Millers nie ma normy RN17, nie ma nawet żadnej normy Renault.
A co gorsza, jest MID SAPS, a powinien być raczej LOW-SAPS, aby oszczędzać katalizator i filtr GPF.

Castrol robi się czerwony po jakimś czasie, ale co kto lubi.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie używałem wszystkich olejów, mogę jedynie czytać w specyfikacji. Jeśli ma normę RN17, to będzie dobry. O Motulu są różne opinie, dobre i zle.

Ja użyłem Elfa RN17 i zobaczę jak będzie.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojego Qashqaia kupiłem niedawno , pytam na forum bo oryginalny olej nissan jest trudno dostępny ,  a za pieczątkę z serwisu nie mam zamiaru przepłacać. Może ktoś coś poleci z własnego doświadczenia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, tomoomo napisał:

... pytam na forum bo oryginalny olej nissan jest trudno dostępny

Jeżeli Ci zależy na oryginalnym, to TUTAJ coś znajdziesz. Natomiast jak wejdziesz na stronę ELF-a i wklepiesz parametry zalecane przez Nissana do twojego silnika, to też coś dobierzesz i na pewno nie będzie gorszy od tego z "nalepką" NISSAN.

Ja w 1,2 dig-t od lat jeżdżę na Elf Evolution 900 SXR 5W40 i jestem mega zadowolony

Edit.

Piszesz że trudno dostępny ? To zobacz na popularnym portalu - wystarczyło wklepać w szukajkę Nissan Motor Oil

Edytowane przez Bilunia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan nigdy nie miał w ofercie własnego oleju 5W30 C3 RN17, a taki jest przewidziany do 1.3 DIG-T.

Konfigurator Elfa wskazuje na 0W20 C5 bez normy RN17, więc lepiej uważać.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Bilunia napisał:

 

Piszesz że trudno dostępny ? To zobacz na popularnym portalu - wystarczyło wklepać w szukajkę Nissan Motor Oil

Trudno dostępny jest  nissan 5w30 C3 , inne bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno dostępny, bo Nissan przestał oferować w detalu własne oleje w bańkach, te które są, to stare zapasy (info z działu części ASO Nissana).

Serwisy ASO teraz same się zaopatrują w oleje, dlatego można spotkać różne.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też dopadło - zapocenie na pokrywie zaworow narazie delikatne ciekawe jak będzie dalej. Może tak pozostanie oby bo naprawa to masakra a nie wiadomo jaki efekt będzie. No cóż pozostało czekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściciele 1.3 chyba dzielą się na tych z zapoceniem pokrywy zaworów i na tych co nie sprawdzali tego wnikliwie.

PS.: Myślę nad tym, aby dociągnąć dwie śruby pomiędzy którymi jest wyciek. Jest tam większą przerwa niż w innych miejscach, więc powinno być więcej silikonu, a dali pewnie tak samo lub mniej.

PS2.: Jakby pokrywa była tylko na samej górze, to zdjęcie pokrywy, nałożenie uszczelki i skręcenie zajęłoby 30 minut, a tak pewnie dnia nie starczy i samochód zastępczy na 3 dni dadzą.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciek spod pokrywy ASO w Gdyni ogarnęło w jeden dzień. Oni robią tego tyle, że mają wprawę.

Ten silnik rozszczelnia się w oczach - oprócz pokrywy zaworow czeka Was wyciek od strony obudowy rozrządu oraz miska olejowa.

Nie jest kwestia "czy" a raczej "kiedy"...

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wlałem Full-Tech R. Parametry, które można wyciągnąc ze specytfikacji są identyczne.

Ten na zdjeciu jest trudniej dostępny w Polsce, droższy i podobno przeznaczony dla serwisów.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś wrzucić zdjęcie w których miejscach te wycieki występują ? Oglądałem dokładnie silnik i nie zauważyłem żadnych wycieków . Przebieg 78 tys .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej patrzeć w ciemności, mając mocną latarkę. Patrzymy wzdłuż łączenia elementów silnika, gdzie najczęściej widać miejscami szary silikon.

Sama góra silnika, pomiędzy wtryskami.
Z boku przy pasku osprzętu, najlepiej z lusterkiem lub kamerką.
Z dołu silnika (po zdjęciu osłony silnika), miska olejowa oraz śruby spustów oleju w silniku i skrzyni.
Niektóre, większe wycieki wydać po zdjęciu kół.

Szukamy połyskujących, tłustych, najczęściej jasnych, trochę przykurzonych zapoceń.

Fotkę z jednego miesjca zapocenia wklejałem już w innym wątku 
IMG_20240415_085655.jpg

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , jaki jest interwał do wymiany świec zapłonowych ? Czy potrzeba jakiś specjalny klucz "14" ?  , bo wymiana nie wydaje się trudna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba 80 tys. km. Można wymienić wcześniej, tak przy 60 tys. km.

Może sama wymiana świec nie jest trudna, ale chyba trzeba wyjąć całą listwę wtryskową, sporo wtyczek i śrubek, przynajmniej w Kadjar 1.3, są filmiki. Wydaje mi się, że w Nissanie będzie łatwiej, bo część osłon inaczej rozwiązali i jest delikatnie inny osprzęt.

 

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientujesz się  czy świeca Renault OE 224019185R jest kompatybilna z Qashqaiem 160 km ? Jest tańsza o około 50 zł/szt , więc po co przepłacać.

I jeszcze jedno - czy u Was po wyłączeniu silnika chodzi jakiś wiatraczek pod maską ? Nie jest to na pewno wentylator chłodnicy. Jestem ciekaw czy to prawidłowy objaw i za co odpowiada.

Edytowane przez tomoomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podany numer Renault OE jest zbieżny z numerem podawanym w instrukcji Qashqaia 1.3, czyli SILZKFR8D7G.

Jeśli Nissan wprost wskazuje numer świecy NGK, to wydaje mi się, że nie powinno być żadnego problemu z ich stosowaniem (czy ze znaczkiem Renault, czy NGK).
Sam tak zrobiłem w 1.2 i dostarczyłem ASO świece na wymianę w pudełku NGK.
Dobrze mieć paragon/fakturę w razie czego.

Cena jednej świecy NGK to jakieś 35 zł, więc oszczędność 50 zł na sztuce bez logo Nissana na pudełku, jest wg mnie uzasadniona (choć może Nissan ma swój wyższy reżim kontroli, kto wie).
Koszt wymiany będzie zdecydowanie wyższy niż świec, no chyba, że sam zdecydujesz się na wymianę, ale wtedy trzeba mieć odpowiedni łamany klucz do wyciągania świec, klucz dynamometryczny, odpowiedni smar do świec i trochę czasu. Dojście jest raczej gorsze niż w 1.2.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam jestem przed wymianą oleju filtrów w 1.3 DIG-T 160 KM  przebieg 40 000 km jaki olej polecicie oraz filtry,oczywiście wymiana poza ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul zgodny ze specyfikacją,filtry mogą być Mann...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki  zawsze można liczyć na Ciebie 👌Taki może  być ?

Oryginalny-Olej-Silnikowy-Nissan-5W30-C3-5L-OEM.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg instrukcji, silnik 1.3 powinien być smarowany w pierwszej kolejności olejem z normą RN17. Ten olej jej nie ma.

Dodatkowo, wg pozyskanej przede mnie wiedzy, Nissan już nie oferuje od pewnego czasu tego oleju w konsumenckich bańkach, więc może być dostępny jedynie ze starych zapasów.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...