JACKO29 Opublikowano 19 Maja Udostępnij Opublikowano 19 Maja https://www.autodoc.pl/motul/15315724 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard48 Opublikowano 20 Maja Udostępnij Opublikowano 20 Maja (edytowane) Który ? Elf Evolution Full-Tech R 5 l 5W-30 Motul 8100 X-Clean EFE C2/C3 5W30 Edytowane 20 Maja przez Ryszard48 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Maja Udostępnij Opublikowano 22 Maja Co prawda Elf robi oleje na pierwszy montaż i nie są złe te oleje( Total to też Elf) ale jeżdżę na Motulu (co prawda 1.6dig-t) ,ale...testowałem różne oleje i na nim silnik chodzi najciszej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 22 Maja Udostępnij Opublikowano 22 Maja (edytowane) Jeśli w instrukcji do 1.3 ma się napisane wymaganie normy RN17 odnośnie oleju, to wskazany wyżej Motul 8100 nie może być, bo nie ma tej normy i może nie zabezpieczać poprawnie układu silnik-wydech. Motul oferuje specjalny olej z normą RN17. Ja nie polecam filtra oleju firmy MANN. Edytowane 22 Maja przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomoomo Opublikowano 22 Maja Udostępnij Opublikowano 22 Maja Motul specific ma normę RN17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomoomo Opublikowano 22 Maja Udostępnij Opublikowano 22 Maja Ten olej spełnia wszystkie wymagania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Maja Udostępnij Opublikowano 22 Maja Aqu...a coś bliżej w kwestii filtra Mann? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 22 Maja Udostępnij Opublikowano 22 Maja (edytowane) Filtry oleju MANN mają inną konstrukcję, bez solidnego wzmocnienia na obwodzie i wg mojego odczucia proste "lamelki" są mniej sztywne od zygzakowatych i odginając się, mogą powodować przecieki na zgięciach. Do francuza lepkiej stosować Purfluxa (to samo co oryginał Renault, czy Nissan). Tym bardziej, że słyszałem o problemach gwarancyjnych w Renault, gdy użyto inny filtr oleju niż Renault (Purflux). Filtr powietrza MANN gorzej mi filtrował w J11 1.2 niż oryginalny, nasączony, taki co zakładany na pierwszy montaż firmy ROKI. Mniej powietrza dostarczał (bo to suchy filtr) i szybciej dawał odznaki zabrudzenia poprzez poszarpywanie silnika (mokry ROKI wystarczał mi na 12 miesięcy, a MANN już wymagał wymiany po 10 miesiącach). Filtr kabinowy najlepiej używać z polifenolem (sadza, diesel'e, PM2,5), mi najlepiej działał Valeo. Jednak do J12 nie widziałem tej firmy, jest chyba tylko MANN z polifenolem niestety (ze znanych firm). PS.: Najgorzej wspominam filtr powietrza Knecht, bo do Peugeota 206 nie miał poprzeczki w środku i go wciągnęło. Edytowane 22 Maja przez aquariusmax 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard48 Opublikowano 23 Maja Udostępnij Opublikowano 23 Maja (edytowane) W instrukcji do 1.3 nie ma nic ,że jest wymaganie normy RN17 ,chyba ze niezauważaniem a co do fitrów Purfux to możesz podać jaki zakupić oczywiście cały zestaw będę wdzięczny , jak i pozostali kol. Edytowane 23 Maja przez Ryszard48 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 25 Maja Udostępnij Opublikowano 25 Maja Dziwne, że masz inną instrukcję niż wszyscy. NISSAN OE 1520900Q0F filtr oleju Renault OE 152095084R filtr oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard48 Opublikowano 25 Maja Udostępnij Opublikowano 25 Maja Dziwne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 25 Maja Udostępnij Opublikowano 25 Maja (edytowane) No dziwne. Oznacza to, że kombinują podobnie jak w 1.2, gdzie na początku kazali lać 5W30, potem 5W40, a na końcu ponownie w biuletynach zalecali serwisom lać 5W30 w przypadku brudzenia się dolotu i zaworów, a serwisy lały nawet C3/C4 lub RN17. No to masz dylemat. RN17 oszczędza filtr cząstek i katalizator z powodu niższej normy sadzy, ale mniej chroni sam silnik. Olej bez tej normy też może ją spełniać, ale producent nie poddał wszystkich parametrów tej normy Renault pod badanie. Trzeba wyczytać więcej parametrów, porównać z olejami RN17 i coś dla siebie wybrać optymalnego. Edytowane 25 Maja przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard48 Opublikowano 26 Maja Udostępnij Opublikowano 26 Maja (edytowane) Strasznie dziwne🙄 samochód z 2019 r i taka różnica w instrukcjach ,mam na myśli że kol. ma nową gablotę i nawą instrukcję i nowe zapisy w książce serwisowej Ostatnio w serwisie w ASO Dąbrowa N zalali sinik olejem NSCL 122211709/L 5W30 C3 🤔,naprawdę mam dylemat? Czyli RN17 nieprzejdzie Edytowane 26 Maja przez Ryszard48 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 26 Maja Udostępnij Opublikowano 26 Maja (edytowane) Dylemat może polegać na tym, że masz w instrukcji olej C3 (ja bym się trzymał tego co w instrukcji), ale nowe sztuki mają C3 RN17, czyli może doszli do wniosku, że jednak lepiej, aby te silniki korzystały z oleju C3 RN17. Pocieszające w takim przypadku jest to, że olej C3 RN17 obejmuje C3, a odwrotnie już niekoniecznie. PS.: Aby było jeszcze dziwniej, Renault, Dacia i Mercedes korzystają z jeszcze innych olejów do silnika 1.3. Pomimo ogólnie powtarzanej teorii, ten silnik nie jest idealnie identyczny w Renault i w Mercedesie (chodzi przynajmniej o pokrycie gładzi cylindrów innym materiałem). PS2.: Całkiem możliwe, że w 2019 roku jeszcze nie było normy RN17 lub nie było dostępnych olejów z tą normą. Edytowane 26 Maja przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard48 Opublikowano 27 Maja Udostępnij Opublikowano 27 Maja Dzięki za wszystko ..agu.., chyba porada kol. JACKO o Motul 8100 X-Clean EFE C2/C3 5W30 będzie dobrym wyborem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tz1609 Opublikowano 28 Maja Udostępnij Opublikowano 28 Maja 12 godzin temu, Ryszard48 napisał: Dzięki za wszystko ..agu.., chyba porada kol. JACKO o Motul 8100 X-Clean EFE C2/C3 5W30 będzie dobrym wyborem Aktualnie jeżdżę na tym oleju i silnik bardzo cicho pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomoomo Opublikowano 28 Maja Udostępnij Opublikowano 28 Maja (edytowane) Tylko na którym jeździsz ? Różnica ceny pomiędzy nimi jest dwukrotna. Edytowane 28 Maja przez tomoomo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intruz Opublikowano 28 Maja Udostępnij Opublikowano 28 Maja Pojawił się też nowy Total Olej 5W30 Total INEO R-PLUS C3 RN17 Ja używam do tej pory Total Ineo MC3. Jak narazie wszytko ok, taki mi polecili w Nissanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zenek Opublikowano 29 Maja Udostępnij Opublikowano 29 Maja Cytat Sepcyfikacja RENAULT RN17 została wprowadzona przez Renault w 2018 roku dla olejów midSAPS z lepkością SAE 5W30. Norma ta jest dedykowana dla silników benzynowych i wysokoprężnych, które spełniają wymagania EURO6. Norma RN 17 zastąpiła wcześniejsze normy RENAULT RN0700 i RENAULT RN0710. Norma upraszcza specyfikacje RENAULT dla olejów silnikowych i jest kompatybilna wstecz dla norm, które zastępuje. RN17 może być też stosowana w samochodach NISSAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tz1609 Opublikowano 29 Maja Udostępnij Opublikowano 29 Maja W dniu 28.05.2024 o 12:49, tomoomo napisał: Tylko na którym jeździsz ? Różnica ceny pomiędzy nimi jest dwukrotna. 5W30 X clean EFE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryszard48 Opublikowano 11 Lipca Udostępnij Opublikowano 11 Lipca Dowiedziałem się ze w DG zalewają Shell 5W30 i takim zalałem+wszystkie filtry , dodatkowo uzupełniłam czynnik 123syf 280 mg , nowy płyn hamulcowy oczywiście poza ASO za 12 stów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomoomo Opublikowano 17 Lipca Udostępnij Opublikowano 17 Lipca Witam , dzisiaj po włączeniu silnika wyskoczył mi check engine. Po podłączeniu skanera wyszedł błąd P2453 , błąd czujnika różnicy ciśnień. Błąd skasowałem lecz po kilku uruchomieniach silnika dalej swieci się check engine. Auto normalnie jeździ , czy miał już ktoś podobny problem ??? Gpf raczej nie jest zapchany ostatnio zrobiłem 700 km autostradą. Silnik 1.3 benzyna , 160 km , 2018 rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomoomo Opublikowano 29 Lipca Udostępnij Opublikowano 29 Lipca Czy ktoś się orientuje czy 1 sonda lambda z silnika renault 1.3tce (226900029R) pasuje do Qashqaia 1.3 z 2018 roku ? Teoretycznie te same silniki , tylko czy osprzęt też ten sam ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzegorzZ Opublikowano 12 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia Witam, jestem tu nowy ale może ktoś mi pomoże, zamierzam kupić QQ z 2019 i w nim jest silnik 1,3 dig-t 160 km, proszę wyraźcie swoją opinię co do tej jednostki, auto ma 97 tys przebiegu i jest po świeżej wymianie silnika ze względu na chyba wyciek co w tych silnikach jest podobno częste, silnik jest po przebiegu 20 tys, cena jest fajna, znajomy to sprzedaje ale boje się że za rok albo za chwilę znowu czekała by mnie wymiana silnika, ogólnie auto jeździ fajnie spięte z automatem, ale pomóżcie co sądzicie, macie większą wiedzę ja nigdy nie jeździłem nissanem i automatem więc nie wiem na co zwrócić uwagę, najbardziej zastanawia mnie silnik, to jest bolączką na moją głowę, pozdrawiam cieplutko i liczę na sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomoomo Opublikowano 1 Października Udostępnij Opublikowano 1 Października Witam , w moim qashqaiu 1.3 benzyna 160 km przestało działać turbo. Wczoraj auto normalnie jeździło , dzisiaj po wyjechaniu na drogę brak mocy. Żadnych błędów , auto normalnie jedzie tylko nie ma kopa ☺️ Może ktoś już to przerabiał , sugestie itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.