CZARNO_CZARNY Opublikowano 30 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2021 Witam wszystkich nissanmaniaków, chyba już czas podzielić się opiniami na temat silników 1,3. Moja historia z nissanem po doświadczeniach z vw , renault, suzuki, mazda wygląda następująco; 2016 r. QQ TEKNA DIG-T 1,6 manual + siłowniki maski od JACKO29 - + 4,5 / minus za turbo dziurę / 2018 QQ TEKNA DIG-T 1,3 manual + Premium manual - +5 / minus za włączający się wentylator chłodnicy, serwis nie dał rady/ 2020 QQ N-TEC DIG-T 1,3 automat- +6 / minus za brak siłowników maski od JACKO29 / Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 30 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2021 Ważne, że jest stałość w uczuciach co do modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 31 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2021 A ten minus przy najnowszym nabytku bardzo łatwy do zniwelowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 31 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2021 Dla mnie silniczek to duży plus. Nie mam zastrzeżeń. W aucie brakuje mi Auto Hold, lepszej jakości kamer z możliwoscią dowolnego wyboru obrazu - ale da sie przeżyć realnie używam tylnej i na prawe koło. Maski nie otwieram a 2x w roku to se podniose... Ten silnik + DCT jest wystarczający. W porównaniu do 1.2 z poprzednich moich QQ to rakieta.Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zenek Opublikowano 31 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2021 W porównaniu do 1.2 same pozytywy. Małe spalanie, a wyprzedzanie to bajka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruku1981 Opublikowano 31 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2021 4 godziny temu, Smakor napisał: Dla mnie silniczek to duży plus. Nie mam zastrzeżeń. W aucie brakuje mi Auto Hold, lepszej jakości kamer z możliwoscią dowolnego wyboru obrazu - ale da sie przeżyć realnie używam tylnej i na prawe koło. Maski nie otwieram a 2x w roku to se podniose... Ten silnik + DCT jest wystarczający. W porównaniu do 1.2 z poprzednich moich QQ to rakieta. Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka Mam N connecta 1.3 160 KM 2019, auto hold jest chyba w standardzie. Silnik daje rade, jedynie drażnią szumy z toczenia kół już od niskich prędkości . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 31 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2021 2 minuty temu, Kruku1981 napisał: Mam N connecta 1.3 160 KM 2019, auto hold jest chyba w standardzie. Silnik daje rade, jedynie drażnią szumy z toczenia kół już od niskich prędkości . Nie z automatem nie wiedzieć czemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filo Opublikowano 5 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2021 Auto hold dorzucili chyba w 2019 roku, bo nie było go nawet w materiałach promocyjnych na 2019. Ale w kupionym QQ z wyprzedaży rocznika 2019 (1,3 + skrzynia DCT) już był. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 Auto hold mam w 2017 roczniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 6 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 W automacie?Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNO_CZARNY Opublikowano 6 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 Jak dla mnie wystarczy. Trasa ok 200 km, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 6 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 11 godzin temu, Filo napisał: Auto hold dorzucili chyba w 2019 roku, bo nie było go nawet w materiałach promocyjnych na 2019. Ale w kupionym QQ z wyprzedaży rocznika 2019 (1,3 + skrzynia DCT) już był. To mnie zaciekawiłeś. Mam N-Connecta + Style + Zima z 2019 roku z automatem i nie mam Auto Hold. To znaczy jest tylko Auto Hold pod górkę. Ale gdy stoję na skrzyżowaniu na poziomej powierzchni czy też z górki to muszę trzymać nogę na hamulcu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNO_CZARNY Opublikowano 6 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 10 minut temu, Robert_B napisał: To mnie zaciekawiłeś. Mam N-Connecta + Style + Zima z 2019 roku z automatem i nie mam Auto Hold. To znaczy jest tylko Auto Hold pod górkę. Ale gdy stoję na skrzyżowaniu na poziomej powierzchni czy też z górki to muszę trzymać nogę na hamulcu. A spróbuj na skrzyżowaniu na poziomej powierzchni włączyć N na dźwigni zmiany biegów powinno zadziałać, bo z tego co pamiętam w manualu tak było jak włączyło się luz, a w automacie to nikt w zasadzie nie zmienia dźwigni zmiany biegów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 6 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 (edytowane) N w automacie do niczego nie służy. Auto Hold jak jest to masz przełącznik obok hamulca ręcznego. I ikonkę na tablicy informującą że jest włączony i aktywny. Faktycznie pierwsze lepsze ogłoszenie na ototanio z 2020 i automatu widać dodatkowy pstryczek: Edytowane 6 Lutego 2021 przez Smakor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNO_CZARNY Opublikowano 6 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 13 minut temu, Smakor napisał: N w automacie do niczego nie służy. Auto Hold jak jest to masz przełącznik obok hamulca ręcznego. I ikonke na tablicy informującą że jest włączony i aktywny. Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka No służy ten N np jak Ci silnik zgaśnie to odpalisz go własnie z tej pozycji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 6 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 Że co? Odpalam silnik na P Nigdy mi sie nie zdażyło zgaśnięcie, dba o to automat aby tak się nie stało. N słuzy conajwyżej do przetoczenia auta np w garażu, ponieważ każda inna pozycja blokuje koła. W normalnym użytkowaniu N nie istnieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNO_CZARNY Opublikowano 6 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 15 minut temu, Smakor napisał: Że co? Odpalam silnik na P Nigdy mi sie nie zdażyło zgaśnięcie, dba o to automat aby tak się nie stało. N słuzy conajwyżej do przetoczenia auta np w garażu, ponieważ każda inna pozycja blokuje koła. W normalnym użytkowaniu N nie istnieje Odpali też na N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 6 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 Powiem więcej. Używanie N (np. stojąc na światłach) jest nawet niezalecane dla skrzyni automatycznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 6 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 13 minut temu, CZARNO_CZARNY napisał: Odpali też na N I? 1 minutę temu, Robert_B napisał: Powiem więcej. Używanie N (np. stojąc na światłach) jest nawet niezalecane dla skrzyni automatycznej. Bo "bieg N" ma swoje bardzo specyficzne zastosowanie i określone ograniczenia/konsekwencje. A już na pewno nie jest zalecane wyłączanie albo odpalanie na tym biegu Nawet by mi to do głowy nie przyszło. Czy do tego służy tryb N — neutralny? Jest to pozycja przejściowa, potrzebna, by przełączyły się zawory sterujące skrzynią. Jeśli mówimy o przekładni dwusprzęgłowej, to chodzi o stworzenie pozycji przejściowej na rozłączenie układu napędowego. Niepotrzebne jest przełączanie na nią podczas jazdy w korku. Zatrzymanie w pozycji drive jest absolutnie wystarczające i nie szkodzi w żaden sposób skrzyni. Mimo skłonności do ruchu pełzającego na elementy skrzyni nie działa naprężenie. Przełączenie w pozycję N jest natomiast szkodliwe, bo zmienia w skrzyni układ ciśnień oraz zmusza do pracy mechanizmy, które nie musiałyby pracować. Tryb neutralny należy traktować jak serwisowy. Korzystają z niego mechanicy, by na przykład przetoczyć auto w warsztacie. Jest też wykorzystywany do holowania auta, ale o tym za chwilę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNO_CZARNY Opublikowano 6 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 7 minut temu, Robert_B napisał: Powiem więcej. Używanie N (np. stojąc na światłach) jest nawet niezalecane dla skrzyni automatycznej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 6 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 Jak silnik zgaśnie albo zostaje zgaszony komputer od razu krzyczy: "Wrzuć P". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNO_CZARNY Opublikowano 6 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 1 minutę temu, Smakor napisał: Jak silnik zgaśnie albo zostaje zgaszony komputer od razu krzyczy: "Wrzuć P". na N też odpalisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 6 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2021 Godzinę temu, Smakor napisał: N w automacie do niczego nie służy. Auto Hold jak jest to masz przełącznik obok hamulca ręcznego. I ikonkę na tablicy informującą że jest włączony i aktywny. Faktycznie pierwsze lepsze ogłoszenie na ototanio z 2020 i automatu widać dodatkowy pstryczek: Ciekawe to. Muszę się dowiedzieć czegoś bliżej w tym temacie. Chętnie bym to u siebie przerobił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNO_CZARNY Opublikowano 12 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2021 W dniu 31.01.2021 o 10:14, Robert_B napisał: A ten minus przy najnowszym nabytku bardzo łatwy do zniwelowania Już mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNO_CZARNY Opublikowano 12 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2021 W dniu 6.02.2021 o 12:01, Robert_B napisał: Ciekawe to. Muszę się dowiedzieć czegoś bliżej w tym temacie. Chętnie bym to u siebie przerobił. wszystko działa przy zapiętych pasach sprawdź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.