Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1,3 opinie serwis uwagi


CZARNO_CZARNY
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Potwierdzam. Aby taki wynik osiągnąć tym autem (z automatyczną skrzynią biegów) to chyba te 70km było cały czas z górki. 😄.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mój 1,3 140KM manual  jest bardzo paliwożerny :). W niedzielę zrobiłem trasę Gdańsk - Łódź, Łódź - Gdańsk autostradą, 140km/h na tempomacie, praktycznie hamowanie tylko na bramkach w Toruniu. Średnie spalanie nie spadło poniżej 8,8L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasa Toruń - Grudziądz - Toruń 5,8 (przedostatni słupek)

a druga ta na fot. to Toruń - Inowrocław - Toruń .

Jak kiedyś będziesz jechał tą trasą to też tyle spalisz a może i mniej....

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Robert_B napisał:

Potwierdzam. Aby taki wynik osiągnąć tym autem (z automatyczną skrzynią biegów) to chyba te 70km było cały czas z górki. 😄.

Dzisiaj po wymianie kół na letnie 18 tki.

9.51 wyjazd z garażu - 3617 km

9.54 komputer odczytał ciśnienie - 3621 km (po ok. 4 km)

10.08 powrót do garażu i odczyt dla "niedowiarków" 3635 km (zrobiłem 18 km) 

Jechałem zgodnie z przepisami 70 km/h lub 90 km/h trasą "oszczędną" czyli na Inowrocław.

Na tak krótkiej trasie dwa patrole z suszarką.

Na wylocie oraz drugi w Suchatówce.

Pozdrawiam.

P.S.

Przepraszam za drugą poruszoną fotkę, ale była robiona w czasie jazdy.

Przed odczytem.jpg

Po odczycie.jpg

Spalanie1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
14 godzin temu, Hunter napisał:

To mój 1,3 140KM manual  jest bardzo paliwożerny :). W niedzielę zrobiłem trasę Gdańsk - Łódź, Łódź - Gdańsk autostradą, 140km/h na tempomacie, praktycznie hamowanie tylko na bramkach w Toruniu. Średnie spalanie nie spadło poniżej 8,8L

To nie Twój silnik jest paliwożerny, tylko noga za ciężka. Masz wybór - albo szybko, albo tanio, a do tego tempomat też zrobił swoje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Andrzej G napisał:

To nie Twój silnik jest paliwożerny, tylko noga za ciężka. Masz wybór - albo szybko, albo tanio, a do tego tempomat też zrobił swoje

Jak na tempomacie to nie moja noga :D. A tak na poważnie to prędkość autostradowa to szybko? ;)  Pewnie jakbym jechał za TIR-em 85 to wyszło by mi 4-4,5l. Dla mnie czas jest więcej wart niż te prozaiczne oszczędności.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ostatnia trasa 1155 km, tankowanie wyjazd 42,38 do pełna, tankowanie powrót 39,01 na ful. Jazda A4 bez szaleństw 140-160 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to musiało być więcej niż lekko z górki + jakiś niezły wiaterek aby qq 1.3 spalił 3,37 na 100km przy prędkościach 140-160km/h... 

Confused What Is It GIF by Nebraska Humane Society

... no chyba, że reszta trasy poza A4 ... 70-90km/h... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy to po prostu nie możliwe. Tyle może spalić mój Swift, o ile się bardzo delikatnie z nim obchodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się wydaje, że to przez pół. Czyli trochę 7 litrów na 100 km. Żeby spalić 3,6 to połowa drogi musiałaby być po drogach lokalnych, a po A4 na zasadzie rozpędzamy się z góry do 120-130, pod góre spada nam do 90-100. Po prostej trzymamy ok. 110-120. Po lokalnej jedziemy 80-100. No i cały czas pilnujemy by pasek jak najrzadziej leciał ponad chwilowe spalanie 6l na 100. Wtedy pewnie spali 4 litry. Inaczej nierealne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, CZARNO_CZARNY napisał:

Ostatnia trasa 1155 km, tankowanie wyjazd 42,38 do pełna, tankowanie powrót 39,01 na ful. Jazda A4 bez szaleństw 140-160 km/h.

W takie jajca to nawet moja papuga nie uwierzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla Tych co nie doczytali tankowanie przed wyjazdem 39 litrów+ tankowanie po powrocie 42,38 litrów = 81,38 /11,55 = 7,05 l/100km, komputer pokazywał 6,8 l/100 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego piszę, że pewnie źle kolegę zrozumieliście. Cała trasa 1155 km. Czyli 575,5 w jedną strone i w drugą. Jedno tankowanie i przed powrotem drugie. Razem 81,39 na 1155 km. Czyli 7,05 L na 100 km. A to jest już całkiem realne i przy automacie ze 160 kucami wynik bardzo dobry wg mnie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak to ok... tyle tylko... Czy to jakiś mega wyczyn...?Większe silniki tyle potrafią spalić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Które większe benzynowe? Ja jeździłem kiedyś kilkoma wolnossącymi o podobnej mocy. Po mieście żaden nie mieścił się w 10 litrach. Moja almera z większym silnikiem ale małą mocą nie mieściła się w 10 litrach. Na trasach jak się cieło 140-160 (nie almerą) to też się w siedmiu nie mieściły. A obecne z turbo większe. Ford nie mieści się w 8. Audi, vw nie mieści w 7-8. Opel się nie mieści. Jeszcze popatrzyłem w autocentrum w raporty spalania dla silników 1,5 w górę z turbo innych marek. Żaden praktycznie nie mieści się w 8 litrach średnich, ani vw, ani audi, ani ford, ani opel,. Qq spali na trasie przy 140 poniżej 7, a w mieście też raczej nie przekroczy 9 litrów. No chyba, że ktoś jeździ nieumiejętnie i ma ciężką nogę. Jedynie mazda, bez turbo i z dużym silnikiem palą średnio mniej wg autocentrum niż inne. Może jeszcze honda z vtekiem. U innych już wcale super nie jest. Prawie każdy ma średnią typu 8,2, 8,5, 9 i wyżej, moce od 150 po 200 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No... właśnie Mazde 2.5 czy 2.0L benz miałem na myśli... Zadowala sie uboga mieszanką i ma dezaktywację 2 cyl....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, tomkek1912 napisał:

Czyli 7,05 L na 100 km. A to jest już całkiem realne i przy automacie ze 160 kucami wynik bardzo dobry wg mnie.

Zobacz z jaką prędkością jechał zgodnie z tym co podał (140-160). Druga sprawa, że realnego zużycia nigdy się nie określi na podstawie 1, czy 2 tankowań, a tym bardziej wg. wskazań nissanowskich komputerów, które jak powszechnie wiadomo zaniżają zużycie w granicach 0,7 ltr/100 km.
Wiem co piszę, bo przez 3 lata skrzętnie wklepywałem każde tankowanie do arkusza Excel'a i o podobnych spostrzeżeniach pisało tutaj wielu kolegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też wklepuje każde tankowanie i rozbieżność mam 0,2 l na 100 po prawie 4 latach. Jeżdże A4 do teściów ok. 125 km i ok 110 krajówką. 235 km w jedną stronę. A4 zawsze jadę pomiędzy 140-160. Choć fakt częściej bliżej 140-145. Na krajówce w zabudowanym licznikowe 70, poza licznikowe 100-120. Na końcu zawsze mam średnio z kompa ok. 5,6-5,9. Z samej autostrady pokazuje jakieś 6,3-6,6, ale wystarczy, że dłużej pojadę ponad 150 i od razu skacze na ok. 7,1. Z miastem mam średnią 6,9 wg kompa, wg spisanych tankowań ok. 7,1. Ponieważ czytałem opinie niektórych użytkowników, którzy mieli qq z silnikiem 1,2 i teraz mają 1,3, i twierdzą, że mimo większej mocy i momentu w wielu przypadkach spalanie wychodzi lepsze. Dlatego nie mam podstaw by nie wierzyć w osiągi czarno-czarnego. Brakuje jeszcze ewentualnie tankowania po całej trasie, wtedy mielibyśmy co rzeczywiście wyszło z trasy. Ale jeśli po jednej stronie wyszło ok. 39 to nie widzę by w drugą nie mogło wyjść podobnie. 

Odnosiłem się tylko do tej konkretnie trasy.

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Jak wiadomo 1.3 to w miarę świeża jednostka. Jest ktoś kto zrobił już to magiczne 100.000 i mógłby się podzielić opiniami? Jakieś większe awarie?

 

 

Edytowane przez degaar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Który olej byście do 1.3 140KM wybrali?

W zeszłym roku zalany w serwisie oryginalny olej z ASO KE90091073 5W30C3, za który zostało zapłacone jak za złoto.

Zastanawiam się w tym roku pomiędzy: https://www.iparts.pl/czesc/olej-castrol-edge-c3-5w30-5-litrow-castrol-5w305edgec3,1-207-5w305edgec3-1278548.html [CASTROL Edge C3 5W30] oraz: https://www.kolegaberlin.pl/product-pol-6833-Total-Quartz-Ineo-MDC-5W30-5L.html [5W30 TOTAL QUARTZ INEO MDC]

Głównie chodzi o spełnianie normy ACEA C3 z tego co znalazłem w internecie. Także chyba ta druga opcja będzie okej, zwłaszcza że autko teraz zrobiło jedynie 5,500km w rok.

Przy zmianie oleju na inny (z zeszłorocznego na tego Totala albo Castrola) trzeba się bawić w jakieś płukanki? 

Edytowane przez Quadro26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tera będę jechał na drugi przegląd i biorę swoje graty. Panowie z serwisu polecili żebym zakupił właśnie ten drugi czyli Total Quarz 5w30 tylko ja wziolem z oznaczeniem INEO MC3. Myślę że płukanie nie potrzebne. No chyba że chcesz poprostu zrobić to perfekcyjnie to wtedy zawsze dobra plukanka przed zmianą oleju może być. Polecam z Motula 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...