Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1,3 opinie serwis uwagi


CZARNO_CZARNY
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja w sierpniu ubiegłego roku wlałem Elf RN 17 5W-30 z dedykowaną norma Renault do silnika 1.3 i jak narazie po 13 tys. km tak organoleptycznie to trzyma poziom i barwę.
Teraz zastanawiam się na Yacco RN17, podobni dobre oleje. Może ktoś stosował?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.06.2021 o 16:02, Intruz napisał:

Ja tera będę jechał na drugi przegląd i biorę swoje graty. Panowie z serwisu polecili żebym zakupił właśnie ten drugi czyli Total Quarz 5w30 tylko ja wziolem z oznaczeniem INEO MC3. Myślę że płukanie nie potrzebne. No chyba że chcesz poprostu zrobić to perfekcyjnie to wtedy zawsze dobra plukanka przed zmianą oleju może być. Polecam z Motula 

Też wziąłem 5W30 Total Quartz Ineo MC3 5+1l

Dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.3 140KM - chyba turbodziura jednak jest, po po zmianie biegu zanim zacznie ciągnac, mija chwila.

MInus za przypadku dziwnego stuki w układzie kierowniczym oraz skpzypiacy szklany dach a takze bujajacy sie drążek skrzyni biegów.

Serwisy do d*py: przykład, kłopot z klima, odpowiedz serwisu - czynnika pod dostatkiem, a ze syczy to czasami tak jest. Inny warsztat -  czynnika ubyło w 2/3ch, po uzupełnieniu syku brak. Chłodzi jak wsciekła.

O ignorowaniu stuków w układzie kierowniczym i szarpaniu przy dodawaniu gazu nie wspominam nawet...

Wniosek -  nissan qashqai to pierwszy i ostatni taki nabytek.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam 

 

Ktoś wie czy jeśli ma się wykupione przeglądy to wymieniają coś oprócz oleju i filtrów?

Czy taki przegląd obejmuje także wymianę płynu hamulcowego oraz świec?? Jesli tak to podczas którego przegladu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

degaar - wymieniane sa elementy zgodnie z planem serwisowym. Plan serwisowy masz zdaje sie w ksiazeczce gwarancyjnej. Wystarczy sprawdzic. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Jaki to może być olej zastosowany przez serwis na pierwszym przeglądzie.  Silnik 1.3 dig t 160.

20210929_210011.jpg

Edytowane przez Kruku1981
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj miałem pierwszą obsługę roczną w ASO Toruń. Przebieg prawie 10 tys. km.

Olej własny TOTAL QUARTZ INEO MDC 5W30 C2 C3 SN/CF (5 + 1= 6 litrów) 210 zł.

Reszta w ASO z kompletną diagnostyką i umyciem samochodu 703 zł.

Test diagnostyczny nie wykazał kompletnie żadnej, najmniejszej nawet nieprawidłowości w ciągu roku.

Wykonano też na moje życzenie test akumulatora. Jest wszystko OK.

Jestem bardzo zadowolony z obsługi. ASO w Toruniu jest naprawdę godne polecenia.

IMG_20211001_063518057.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.03.2021 o 11:23, romeks napisał:

10.08 powrót do garażu i odczyt dla "niedowiarków" 3635 km (zrobiłem 18 km) 

Spalanie1.jpg

No to 10.08, czy 5.8 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym silnikiem da się spokojnie zejść ze spalaniem w okolice 5-5,5. Oczywiście zależy to od samej trasy,czy pod górkę, prędkości, stałej jazdy bez częstych dynamicznych przyspieszeń itp. Najlepszy wyniki jaki udało mi się uzyskać to 4,8l 🤭

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO  Impwar Bielany Wrocław, pierwszy przegląd 1280 PLN (z materiałami ASO). Kaszka załapała się na przegląd z przebiegiem 25400 (kupiona miesiąc temu (używana). Obecnie jestem zadowolony z silnika (poprzedni 2.0). Jest delikatna Turbo-dziura ale elastyczność i przyspieszenie na wyższych biegach (czasem aż muszę sprawdzić czy to na pewno jest 6 bieg) - bardzo pozytywne wrażenie. Jechałem ostatnio z żoną około 400km z czego 80 po expresie (około 125 km/h) reszta po zwykłej drodze i spalanie średnie wyszło 5,3L (plus coś pewnie na przekłamanie komputera) - pozytywne zaskoczenie. W ASO dałem się namówić na pakiet 3 przeglądów (sprzedawca zachęcał, gdyż ceny usług i materiałów mogą wzrosnąć - tu mam gwarancję stałej ceny) - mam nadzieję że było warto. 

Przy okazji widziałem nową Ariya - ładna, ale nie widzę elektryka w obecnym kształcie. Infrastruktura - szczególnie gdy mieszka się na blokowisku, leży i woła a raczej kwiczy. 

 

W dniu 1.10.2021 o 06:57, romeks napisał:

Wczoraj miałem pierwszą obsługę roczną w ASO Toruń. Przebieg prawie 10 tys. km.

Olej własny TOTAL QUARTZ INEO MDC 5W30 C2 C3 SN/CF (5 + 1= 6 litrów) 210 zł.

Reszta w ASO z kompletną diagnostyką i umyciem samochodu 703 zł.

Test diagnostyczny nie wykazał kompletnie żadnej, najmniejszej nawet nieprawidłowości w ciągu roku.

Wykonano też na moje życzenie test akumulatora. Jest wszystko OK.

Jestem bardzo zadowolony z obsługi. ASO w Toruniu jest naprawdę godne polecenia.

IMG_20211001_063518057.jpg

Co oznacza ten wykres pod testem akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Pan mechanik wyjaśnił, że akumulator jest w pełni naładowany.

Więcej nie będzie bo musi mieć "zapas" na hamowanie alternatorem.

Jest wszystko OK i mam jeździć i się nie martwić. Aczkolwiek SS i tak wyłączam, nie lubię wyłączeń silnika.

Mam złe wspomnienia z Syreny 104. Też lubiła gasnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, grzesiq napisał:

..to zastanawiam się co oznacza ten wykres w moim przypadku

Widać, że napięcie jak i prąd rozruchowy jest mizerny (wg skali serwisu bezpłatnego sprawny 50%, s wg skali serwisu płatnego pewnie 20%).

Pojemność to 97 minut przy prądzie 25A, czyli 97/60*25=40Ah (nominalnie pewnie ok. 70Ah).

Ja bym się zastosował do sugestii: NAŁADUJ I PONOWNIE.

PS: Jaki to rocznik i silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, aquariusmax napisał:

Widać, że napięcie jak i prąd rozruchowy jest mizerny (wg skali serwisu bezpłatnego sprawny 50%, s wg skali serwisu płatnego pewnie 20%).

Pojemność to 97 minut przy prądzie 25A, czyli 97/60*25=40Ah (nominalnie pewnie ok. 70Ah).

Ja bym się zastosował do sugestii: NAŁADUJ I PONOWNIE.

PS: Jaki to rocznik i silnik?

2020 październik silnik 1.3 DigT (140KM). Dopiero kupiony. SS działa normalnie, normalnie też się uruchamia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, grzesiq napisał:

2020 październik silnik 1.3 DigT (140KM). Dopiero kupiony. SS działa normalnie, normalnie też się uruchamia. 

Ryzykant albo wielbiciel lawet.

Czym prędzej naładuj aku lub przekręć czujnik maski, aby cały czas ładował, bo idą chłodne noce i lepiej nie kusić spóźnienia do pracy.

Pomimo, że 1.3 ma poprawkę i jest priorytet klimy przed SS, to raczej dalej priorytetem nie jest ranne odpalenie.

Akumulator 70Ah to jest za dużo dla tego benzyniaka, ale jak ma 40Ah, to już może być na styk.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To według tego wykresu i obliczeń mój aku ma poniżej 20 Ah ?.

46/60*25 = 19,2 Ah. Toż to  trup. 

Strach gdzieś wyjeżdżać. Zgłosić do serwisu ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, romeks napisał:

46/60*25 = 19,2 Ah. Toż to  trup. 

Ewentualnie może to być zalecenie do naładowania, ale ładowanie prądem 25A przez 46 minut raczej nie jest najlepsze.

No chyba, że to jest ładowanie przy hamowaniu i wtedy może być duży prąd.

Można spytać w ASO albo lepiej producenta miernika.

PS.: Niektórzy na forum zalecali, aby w razie wątpliwości, udać się do CENTRY i u nich zrobić test.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Właśnie jestem po 2 przeglądzie koszt 1408 brutto  japan motors  . Po przeglądzie stwierdzono (Serwis umówiony) do wymiany/naprawy: lusterko - mechanizm szarpie, leje spod obudowy rozrządu , dziura w skraplaczu auto paruje, problem z regulacją wysokości pasa bezpieczeństwa mechanizm zacina się  . w lipcu robione było uszczelnienie obudowy chłodnicy klimatyzacji. Czy u Was też występują takie przypadki? Auto ma przejechane 29Kkm. Dbam i pieszczę ale trochę mi słabo jak ciągle coś się dzieje. Miesiąc temu wymieniony akumulator na gwarancji na starym nie udało mi się odjechać spod serwisu ( a byłem pytać ponieważ mam wpięty woltomierz w gniazdo zapalniczki i przy rozruchu spadało napięcie do 9 V ( z resztą mierzone na aku było to samo),usłyszałem że tam mierzone niema nić wspólnego z tym na aku 🤣.  Odnoszę wrażenie iż zawieszenie stuka ale za każdym razem słyszę że jest ok. Raz dokręcane nakrętki na kolumnie było jakby lepiej ale może to placebo .

Pozdrawiam

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rafalkapalka napisał:

Właśnie jestem po 2 przeglądzie koszt 1408 brutto  japan motors. 
Po przeglądzie stwierdzono (Serwis umówiony) do wymiany/naprawy: ...
...Czy u Was też występują takie przypadki?

Tak, u nas także występują takie przypadki.
Nie bez przyczyny Qashqai, od kilku lat, jest na szarym końcu jeśli chodzi o bezawaryjność (Renault jedno miejsce jeszcze niżej, Dacia na samym końcu).
Powinien być wyznaczony jakiś rzecznik praw klienta grupy Renault, bo samochody są coraz gorsze, a klienci są obsługiwani na zasadzie uznaniowości serwisów.
Trzeba mocno się nastarać, naprosić, nairytować, aby przystąpili do naprawy.

Ale jeśli już się uda przekonać ich (może minąć wiele tygodni lub miesięcy), że jest problem, to działają spoko.

Ja w czasie 3 lat eksploatacji, miałem kilka istotnych napraw, niektóre podobne do Twoich jak np.: uszczelnienie obudowy rozrządu, wymiana skraplacza klimy (to tylko mała ich część).
Aku nie miałem wymienionego, bo "dbam" o niego, raz doładowałem prostownikiem i mam przekręcony okresowo czujnik zamknięcia maski, aby zawsze ładował.

Qashqai 1.3 ma już belkę skrętną zamiast wielowahacza z tyłu i pewnie jeszcze na czymś w zawieszeniu zaoszczędzili, więc może być mniej "miastoodporny".
Okresowe dokręcanie mcpherson'ów to podstawa. Nawet z fabryki przyjeżdżają z luzami.
W J10 miałem przez 6,5 roku stuki w maglownicy układu kierowniczego i nic nie udało się z tym zrobić (serwis nie słyszał), trzeba było się przyzwyczaić.

Jedyna nadzieja, że silnik 1.3 będzie mniej awaryjny niż 1.2.

PS.: Ja płacę ok. 400-600 zł za przegląd w ASO (pierwszy, drugi, trzeci) + własny olej i filtry. Oczywiście bez dodatków typu: odgrzybianie klimy, płukanie silnika, złota podkładka pod korek oleju, itd.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie ma się co ociągać z wykupieniem dodatkowej gwarancji (ubezpieczenia)...  I jeszcze głupi PIS skasował leasingi i trzeba do końca roku auto wykupić ;/

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...