Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

J12 Zużycie paliwa 1,3 Dig-t 140 kM / 158 kM


Grisza76
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego nigdy bym nie kupił automatycznej skrzyni biegów, ani e-power, bo silnik utrzymuje niskie obroty lub wyłącza się na chwilkę.

Ale to założenie przy przeważającej jeździe miejskiej, na trasie nagar i benzyna z oleju się wypala, ale raczej nie przy 1.5-2 tys. obr.

Jeśli ktoś miał problemy z 1.2, to inaczej patrzy na ten temat i ma ciągle w głowie tłumaczenia ASO, że jeździł pan głównie po mieście na niskich obrotach, te silniki tego nie lubią.

Jeśli po 3 latach nie będzie problemu, uznam, że 1.3 jest znacznie poprawiony w tej kwestii.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qashqai i tak jest najoszczędniejszy w przedziale 2,2 - 2,5 tys. obr/min.

I wg. mojej opinii żadnemu silnikowi benzynowemu nie służy jazda z obrotami poniżej 2 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla wielu kierowców ,szczególnie Pań, auto ma się przemieszczać z punktu A do punktu B ,bezpiecznie i bezawaryjnie i w ogóle ich nie interesuje co się dzieje w silniku i jakie tam zachodzą procesy, dlatego producenci aut wymyślili dla tych kierowców tzw. Podpowiadacz zmiany biegów w skrzyni manualnej ,pytanie czy ktoś zwraca na niego uwagę. Ale oprócz spalania niskie obroty mają fatalny wpływ na koło dwumasowe i filtr GPF,a w dieslu DPF,a to u mechanika może zaboleć jak przyjdzie do płacenia .Niestety wszystkie nowoczesne tzw. Eko- silniki są wyposażone w te Eko- cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zwracam uwagę na segregowane biegi. Wrzucam zazwyczaj o 2 biegi niżej.

W instrukcji są nieśmiałe uwagi jak używać takie auto, jednak powinno to być wytłuszczone na samym początku do czego są te auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, aquariusmax napisał:

Dlatego nigdy bym nie kupił automatycznej skrzyni biegów, ani e-power, bo silnik utrzymuje niskie obroty lub wyłącza się na chwilkę.

ok, Twój wybór, natomiast miliony aut z automatami jeżdżą i nic im nie dolega, podobnie jak hybrydom, do których należy ePower.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim clio nie da się jeździć z obrotami poniżej 1500 obrotów, bo telepie. Znaczy da się, ale bez wciskania gazu. Przy 1500 to są prędkości typu 30-50 km/h wszystko powyżej to zawsze obroty min. 1700. O dziwo automat na trasie pali mi mniej niż pulsar, a auto lżejsze może 80 kg. Nie wiem skąd pomysł, że wszystkie automaty jednostajną jazdą lecą poniżej 1500 obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Ja wokół komina mam spalanie koło 8 litrów.

 

Na trasie oszczędny jest.

 

Trasa NL -> PL spalanie 5,8 przy prędkości koło 130 na ProPilot

Silnik 140 konny (to że 1.3 to chyba logiczne przy j12)

Skrzynia manualna.

 

Tankuję caly czas E10

 

Jak wlałem raz 98 to miałem wrażenie że trochę słabszy byl jal przy E10 (ale to może złudzenie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Micha_123 napisał:

Tankuję caly czas E10

Jak wlałem raz 98 to miałem wrażenie że trochę słabszy byl jal przy E10 (ale to może złudzenie)

Paliwa na stacjach to loteria. Mam ten sam silnik 140KM manual i na 98 pali na mieście mniej nawet 1 litr. Przeskakiwałem na 95 dla sprawdzenia, ale pozbyłem się złudzeń. Jedyny plus to jest sporo tańsze. 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E10 teoretycznie powinno być "chwilowo mocniejsze", bo ma więcej alkoholu przecież. Różnica polega na 98 oktanach, ale silnik musi się przestawić na inne spalanie (zawory, wtryski, kąty) i czasem może to zająć kilkaset kilometrów, więc tankowanie na zmianę nie jest zbyt optymalne. Lepiej kupić "lepsze" paliwo premium 95 z dodatkami.

Przy 98 oktanach powinno być mniej spajania stukowego (co obserwowałem liczbowo w 1.2), ale w 1.3 nie ma takiego odczytu poprzez tanie OBDII.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie stukowe w obecnych silnikach niestety występuje powszechnie. Kontrolka błędu pojawi się, gdy będzie już tego masa (zazwyczaj przy grubszej awarii).

Chodzi o to, aby obserwować ile stuków jest i działać gdy ta liczba mocno wzrasta lub pojawia się różnica na jakimś cylindrze, choć stuki na poszczególnych cylindrach są wyliczane (w 1.3 są chyba dwa czujniki stukowe).

W J12 1.3 aplikacją Car Scanner można odczytać tylko średni poziom stuków, ale samej liczby już nie. Niestety.

W J11 1.2 pięknie było widać, czy użycie oleju antystukowego lub benzyny 98 faktycznie coś dawało (a dawało).

W J12 można ładnie obserwować wypadanie zapłonów, a to też ważne.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miewałem falowania obrotów na biegu jałowym na 95 . Dla sprawdzenia zacząłem tankować 98 i problem znikł więc już tak zostało. Różnicy w spalaniu nie widzę za bardzo. Na początku miałem nawet wrażenie że na 98 pali trochę więcej ale jakiś dokladniejszych testow nie robiłem bo i tak trzeba tankować więc to nic nie zmieni.

Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykła benzyna 95 E10: 95 oktanowa benzyna z dodatkiem 10% alkoholu.
Plusy: dodatek alkoholu powoduje zwiększenie stabilności benzyny poprzez zmniejszenie występowania samozapłonu (zmniejszenie ryzyka spalania stukowego); zmniejsza cenę benzyny (alkohol techniczny jest tani); występuje mniej efektów ubocznych spalania takiego paliwa (jest bardziej EKO).
Minusy: alkohol ma mniejszą wartość energetyczną (mniejszą kaloryczność) niż benzyna dlatego auto na tej benzynie może mieć mniej mocy (różnica na poziomie 2%) i więcej palić (również 2%)

Dlatego też można teraz spotkać na stacjach (np.: Shell, BP) benzynę E10 z innymi dodatkami mającymi równoważyć dodatek alkoholu

Tyle w teorii.

W praktyce porównywałem zachowanie auta na benzynie E10 i E5. Z moich obserwacji i obliczeń (czas: 4 miesiące):
- nie zauważyłem spadku mocy;
- auto na benzynie E10 spalało około 0,5L więcej na 100km aniżeli na paliwie E5;

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, aquariusmax napisał:

 

W J12 1.3 aplikacją Car Scaner można odczytać tylko średni poziom stuków, ale samej liczby już nie. Niestety.

 

Czy aby to odczytać trzeba mieć pełną platna wersje programu ?

Spalanie stukowe jest w zakladce programu " Wszystkie czujniki " ? 

IMG_20240914_101052.jpg

Edytowane przez vanice77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darmowa wersja ma tę samą listę czujników co płatna. Jedynie w darmowej, po pewnej liczbie uruchomień, część odczytywać będzie niedostępa, wtedy wystarczy wyzerować wszystkie ustawienia aplikacji. Ja kupiłem pełną wersję, bo często korzystałem.

W opcji 'Wszystkie czujniki' znajdziesz pełna listę tego co jest dostępne, jeśli pojawia się wartość, to jest obsługa.

Profile samochodów pobiera się z fizycznych aut, dlatego mogą być różnice w wersjach.

 

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Pierwsza trasa zaliczona. Warszawa-Kraków 298 km. Spalanie 6,5 litra na 100, ale to co nazwane jest od tankowania. Od resetu 7,1, od uruchomienia 6,8. O ile od resetu i od tankowania jest dla mnie jasne, o tyle od uruchomienia już nie. Uruchomienia miałem 3. Pod dealerem, pod pierwszą stacją z ceną E95 vpower po 7 zł i trzecie pod BP. Za każdym razem auto zamykane z kluczyka, więc nie wiem o co biega z tym uruchomieniem, którym uruchomieniem?

Co do prędkości. Prawie cała trasa S7, prędkości 90 do 125 licznikowe, choć najczęściej 100-110. No i teraz nie wiem czy to dobre spalanie czy nie. Jechałem jedynie z kołami letnimi na pace. Pulsar z całą rodziną i bagażem z takimi prędkościami robi średnio 4,9 do 5,3. Wyjazdy do rodziny będą mnie kosztować jakieś 50 zeta drożej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne spalanie, u mnie powyżej 10 litrów, ale śmigam dynamicznie po centrum średniego miasta, a jak wjadę na ekspresówkę, to raczej licznikowe 120 km/h lub delikatnie więcej (czyli w przepisach).

U mnie dane od odpalenia mam przez kilka dni, więc to chyba jest związane z parkowanie z hamulcem ręcznym (ja nigdy nie zaciągam) i musi chyba minąć ponad 30 minut, aby zaliczył nowe uruchomienie.

Nie tankuję powerów, w silniku 1.2 to nie pomogło.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tankowałem z przymusu. To była pierwsza stacja po drodze za dealerem i na zwykłej e95 napisali, że chwilowo brak...dlatego musiałem za 7 zł brać. W salonie mi powiedzieli, że fabrycznie to ze 3 litry leją...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś na trasie Sandomierz-Kraków (dk79) zszedłem na średnią 6,0l na 100 km. Czyli ok. 1 litr więcej niż pulsarem przy podobnej dynamice jazdy. Jest ok. Średnią ogólną mam 7,1 (też o 1 litr więcej niż w pulsarze). Nabite ok. 800 km łącznie...Mimo niecałego 1000 km to chyba nieźle jak na auto wyższe i teoretycznie jakieś 150 kg cięższe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ostatnio: Katowice-Wrocław-Katowice - 130/150km/h - 7,8l/100 wg kompa

Miasto średnio wychodzi bliżej 9l wg kompa

Najniżej: Cieszyn-Katowice (ale bocznymi dwujezdniowymi) - 5,5l wg kompa

Przebieg auta: <27000km

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzień dobry,

Mocno zastanawiam się na kupnem QQ III z 2021 roku. Bardzo mi się podoba z zewnątrz, super czułem się wewnątrz. Jazdę próbną miałem w sobotę więc...warunki nie pozwalały na zbyt wiele.

Na pewno jedną rzeczą, która mnie niepokoi to powtarzające się opinie, że sporo pali.

Ja jeżdżę głownie 12 km dziennie w warunkach podmiejskich, a w zasadzie wiejskich i dwa/trzy razy w tygodniu do miasta (Łódź).

Jak w takiej jeździe spisuje się to auto jeśli chodzi o spalanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi krajowej międzymiastowe to średnio 6l. Dojezdzam 25km do pracy to latem mam średnio 6-6,5l. Ale krótkie odcinki po mieście to 9-10l. Średnioroczne spalanie mam na poziomie 7,5l

Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, poziom79 napisał:

Dzień dobry,

Mocno zastanawiam się na kupnem QQ III z 2021 roku. Bardzo mi się podoba z zewnątrz, super czułem się wewnątrz. Jazdę próbną miałem w sobotę więc...warunki nie pozwalały na zbyt wiele.

Na pewno jedną rzeczą, która mnie niepokoi to powtarzające się opinie, że sporo pali.

Ja jeżdżę głownie 12 km dziennie w warunkach podmiejskich, a w zasadzie wiejskich i dwa/trzy razy w tygodniu do miasta (Łódź).

Jak w takiej jeździe spisuje się to auto jeśli chodzi o spalanie?

przy takich przebiegach spalanie nie ma znaczenia większego. 

Policz ile oszczędności da mniejsze spalanie o 1 czy 1.5 litra w skali miesiąca. 

Na kazde 500 km te 1.5 litra to 50 zl.

Wiecej oszczędności da po prostu tańszy zakup samochodu, zwlaszcza ze sie podoba, niż oszczędniejszy, ale droższy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...