aquariusmax Opublikowano 28 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2024 Dlatego nigdy bym nie kupił automatycznej skrzyni biegów, ani e-power, bo silnik utrzymuje niskie obroty lub wyłącza się na chwilkę. Ale to założenie przy przeważającej jeździe miejskiej, na trasie nagar i benzyna z oleju się wypala, ale raczej nie przy 1.5-2 tys. obr. Jeśli ktoś miał problemy z 1.2, to inaczej patrzy na ten temat i ma ciągle w głowie tłumaczenia ASO, że jeździł pan głównie po mieście na niskich obrotach, te silniki tego nie lubią. Jeśli po 3 latach nie będzie problemu, uznam, że 1.3 jest znacznie poprawiony w tej kwestii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gumimis Opublikowano 29 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2024 Qashqai i tak jest najoszczędniejszy w przedziale 2,2 - 2,5 tys. obr/min. I wg. mojej opinii żadnemu silnikowi benzynowemu nie służy jazda z obrotami poniżej 2 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olo Opublikowano 29 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2024 Dla wielu kierowców ,szczególnie Pań, auto ma się przemieszczać z punktu A do punktu B ,bezpiecznie i bezawaryjnie i w ogóle ich nie interesuje co się dzieje w silniku i jakie tam zachodzą procesy, dlatego producenci aut wymyślili dla tych kierowców tzw. Podpowiadacz zmiany biegów w skrzyni manualnej ,pytanie czy ktoś zwraca na niego uwagę. Ale oprócz spalania niskie obroty mają fatalny wpływ na koło dwumasowe i filtr GPF,a w dieslu DPF,a to u mechanika może zaboleć jak przyjdzie do płacenia .Niestety wszystkie nowoczesne tzw. Eko- silniki są wyposażone w te Eko- cuda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 29 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2024 Ja zwracam uwagę na segregowane biegi. Wrzucam zazwyczaj o 2 biegi niżej. W instrukcji są nieśmiałe uwagi jak używać takie auto, jednak powinno to być wytłuszczone na samym początku do czego są te auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 29 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2024 21 godzin temu, aquariusmax napisał: Dlatego nigdy bym nie kupił automatycznej skrzyni biegów, ani e-power, bo silnik utrzymuje niskie obroty lub wyłącza się na chwilkę. ok, Twój wybór, natomiast miliony aut z automatami jeżdżą i nic im nie dolega, podobnie jak hybrydom, do których należy ePower. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 29 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2024 W moim clio nie da się jeździć z obrotami poniżej 1500 obrotów, bo telepie. Znaczy da się, ale bez wciskania gazu. Przy 1500 to są prędkości typu 30-50 km/h wszystko powyżej to zawsze obroty min. 1700. O dziwo automat na trasie pali mi mniej niż pulsar, a auto lżejsze może 80 kg. Nie wiem skąd pomysł, że wszystkie automaty jednostajną jazdą lecą poniżej 1500 obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micha_123 Opublikowano 12 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2024 Ja wokół komina mam spalanie koło 8 litrów. Na trasie oszczędny jest. Trasa NL -> PL spalanie 5,8 przy prędkości koło 130 na ProPilot Silnik 140 konny (to że 1.3 to chyba logiczne przy j12) Skrzynia manualna. Tankuję caly czas E10 Jak wlałem raz 98 to miałem wrażenie że trochę słabszy byl jal przy E10 (ale to może złudzenie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thekyle Opublikowano 12 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2024 13 godzin temu, Micha_123 napisał: Tankuję caly czas E10 Jak wlałem raz 98 to miałem wrażenie że trochę słabszy byl jal przy E10 (ale to może złudzenie) Paliwa na stacjach to loteria. Mam ten sam silnik 140KM manual i na 98 pali na mieście mniej nawet 1 litr. Przeskakiwałem na 95 dla sprawdzenia, ale pozbyłem się złudzeń. Jedyny plus to jest sporo tańsze. 😀 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 13 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2024 (edytowane) E10 teoretycznie powinno być "chwilowo mocniejsze", bo ma więcej alkoholu przecież. Różnica polega na 98 oktanach, ale silnik musi się przestawić na inne spalanie (zawory, wtryski, kąty) i czasem może to zająć kilkaset kilometrów, więc tankowanie na zmianę nie jest zbyt optymalne. Lepiej kupić "lepsze" paliwo premium 95 z dodatkami. Przy 98 oktanach powinno być mniej spajania stukowego (co obserwowałem liczbowo w 1.2), ale w 1.3 nie ma takiego odczytu poprzez tanie OBDII. Edytowane 13 Września 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vanice77 Opublikowano 13 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2024 Odczyt spalania stukowego objawa sie check engine na desce zegarow czy tylko w obd2 ? Jakim programem to sprawdzales ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 13 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2024 (edytowane) Spalanie stukowe w obecnych silnikach niestety występuje powszechnie. Kontrolka błędu pojawi się, gdy będzie już tego masa (zazwyczaj przy grubszej awarii). Chodzi o to, aby obserwować ile stuków jest i działać gdy ta liczba mocno wzrasta lub pojawia się różnica na jakimś cylindrze, choć stuki na poszczególnych cylindrach są wyliczane (w 1.3 są chyba dwa czujniki stukowe). W J12 1.3 aplikacją Car Scanner można odczytać tylko średni poziom stuków, ale samej liczby już nie. Niestety. W J11 1.2 pięknie było widać, czy użycie oleju antystukowego lub benzyny 98 faktycznie coś dawało (a dawało). W J12 można ładnie obserwować wypadanie zapłonów, a to też ważne. Edytowane 14 Września 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawzim Opublikowano 14 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2024 Ja miewałem falowania obrotów na biegu jałowym na 95 . Dla sprawdzenia zacząłem tankować 98 i problem znikł więc już tak zostało. Różnicy w spalaniu nie widzę za bardzo. Na początku miałem nawet wrażenie że na 98 pali trochę więcej ale jakiś dokladniejszych testow nie robiłem bo i tak trzeba tankować więc to nic nie zmieni. Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gumimis Opublikowano 14 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2024 Zwykła benzyna 95 E10: 95 oktanowa benzyna z dodatkiem 10% alkoholu. Plusy: dodatek alkoholu powoduje zwiększenie stabilności benzyny poprzez zmniejszenie występowania samozapłonu (zmniejszenie ryzyka spalania stukowego); zmniejsza cenę benzyny (alkohol techniczny jest tani); występuje mniej efektów ubocznych spalania takiego paliwa (jest bardziej EKO). Minusy: alkohol ma mniejszą wartość energetyczną (mniejszą kaloryczność) niż benzyna dlatego auto na tej benzynie może mieć mniej mocy (różnica na poziomie 2%) i więcej palić (również 2%) Dlatego też można teraz spotkać na stacjach (np.: Shell, BP) benzynę E10 z innymi dodatkami mającymi równoważyć dodatek alkoholu Tyle w teorii. W praktyce porównywałem zachowanie auta na benzynie E10 i E5. Z moich obserwacji i obliczeń (czas: 4 miesiące): - nie zauważyłem spadku mocy; - auto na benzynie E10 spalało około 0,5L więcej na 100km aniżeli na paliwie E5; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vanice77 Opublikowano 14 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2024 (edytowane) 12 godzin temu, aquariusmax napisał: W J12 1.3 aplikacją Car Scaner można odczytać tylko średni poziom stuków, ale samej liczby już nie. Niestety. Czy aby to odczytać trzeba mieć pełną platna wersje programu ? Spalanie stukowe jest w zakladce programu " Wszystkie czujniki " ? Edytowane 14 Września 2024 przez vanice77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 14 Września 2024 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2024 (edytowane) Darmowa wersja ma tę samą listę czujników co płatna. Jedynie w darmowej, po pewnej liczbie uruchomień, część odczytywać będzie niedostępa, wtedy wystarczy wyzerować wszystkie ustawienia aplikacji. Ja kupiłem pełną wersję, bo często korzystałem. W opcji 'Wszystkie czujniki' znajdziesz pełna listę tego co jest dostępne, jeśli pojawia się wartość, to jest obsługa. Profile samochodów pobiera się z fizycznych aut, dlatego mogą być różnice w wersjach. Edytowane 14 Września 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 18 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2024 Pierwsza trasa zaliczona. Warszawa-Kraków 298 km. Spalanie 6,5 litra na 100, ale to co nazwane jest od tankowania. Od resetu 7,1, od uruchomienia 6,8. O ile od resetu i od tankowania jest dla mnie jasne, o tyle od uruchomienia już nie. Uruchomienia miałem 3. Pod dealerem, pod pierwszą stacją z ceną E95 vpower po 7 zł i trzecie pod BP. Za każdym razem auto zamykane z kluczyka, więc nie wiem o co biega z tym uruchomieniem, którym uruchomieniem? Co do prędkości. Prawie cała trasa S7, prędkości 90 do 125 licznikowe, choć najczęściej 100-110. No i teraz nie wiem czy to dobre spalanie czy nie. Jechałem jedynie z kołami letnimi na pace. Pulsar z całą rodziną i bagażem z takimi prędkościami robi średnio 4,9 do 5,3. Wyjazdy do rodziny będą mnie kosztować jakieś 50 zeta drożej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 18 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2024 (edytowane) Fajne spalanie, u mnie powyżej 10 litrów, ale śmigam dynamicznie po centrum średniego miasta, a jak wjadę na ekspresówkę, to raczej licznikowe 120 km/h lub delikatnie więcej (czyli w przepisach). U mnie dane od odpalenia mam przez kilka dni, więc to chyba jest związane z parkowanie z hamulcem ręcznym (ja nigdy nie zaciągam) i musi chyba minąć ponad 30 minut, aby zaliczył nowe uruchomienie. Nie tankuję powerów, w silniku 1.2 to nie pomogło. Edytowane 18 Grudnia 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 19 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2024 Ja tankowałem z przymusu. To była pierwsza stacja po drodze za dealerem i na zwykłej e95 napisali, że chwilowo brak...dlatego musiałem za 7 zł brać. W salonie mi powiedzieli, że fabrycznie to ze 3 litry leją... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Axor Opublikowano 19 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2024 Średnia z ostatnich 900km - 9,4l /80% miasto/ Dzisiaj dojazd do pracy 6.8l /15km bez korków/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobra Opublikowano 19 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2024 (edytowane) średnia z 5.855 km to 7,55 l\100km najlepszy wynik : 3,6 l Edytowane 19 Grudnia 2024 przez kobra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 27 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2024 Dziś na trasie Sandomierz-Kraków (dk79) zszedłem na średnią 6,0l na 100 km. Czyli ok. 1 litr więcej niż pulsarem przy podobnej dynamice jazdy. Jest ok. Średnią ogólną mam 7,1 (też o 1 litr więcej niż w pulsarze). Nabite ok. 800 km łącznie...Mimo niecałego 1000 km to chyba nieźle jak na auto wyższe i teoretycznie jakieś 150 kg cięższe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomekz79 Opublikowano 5 Stycznia Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia Ostatnio: Katowice-Wrocław-Katowice - 130/150km/h - 7,8l/100 wg kompa Miasto średnio wychodzi bliżej 9l wg kompa Najniżej: Cieszyn-Katowice (ale bocznymi dwujezdniowymi) - 5,5l wg kompa Przebieg auta: <27000km 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poziom79 Opublikowano Wtorek o 10:00 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 10:00 Dzień dobry, Mocno zastanawiam się na kupnem QQ III z 2021 roku. Bardzo mi się podoba z zewnątrz, super czułem się wewnątrz. Jazdę próbną miałem w sobotę więc...warunki nie pozwalały na zbyt wiele. Na pewno jedną rzeczą, która mnie niepokoi to powtarzające się opinie, że sporo pali. Ja jeżdżę głownie 12 km dziennie w warunkach podmiejskich, a w zasadzie wiejskich i dwa/trzy razy w tygodniu do miasta (Łódź). Jak w takiej jeździe spisuje się to auto jeśli chodzi o spalanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawzim Opublikowano Wtorek o 10:38 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 10:38 Drogi krajowej międzymiastowe to średnio 6l. Dojezdzam 25km do pracy to latem mam średnio 6-6,5l. Ale krótkie odcinki po mieście to 9-10l. Średnioroczne spalanie mam na poziomie 7,5l Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano Wtorek o 11:32 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 11:32 Godzinę temu, poziom79 napisał: Dzień dobry, Mocno zastanawiam się na kupnem QQ III z 2021 roku. Bardzo mi się podoba z zewnątrz, super czułem się wewnątrz. Jazdę próbną miałem w sobotę więc...warunki nie pozwalały na zbyt wiele. Na pewno jedną rzeczą, która mnie niepokoi to powtarzające się opinie, że sporo pali. Ja jeżdżę głownie 12 km dziennie w warunkach podmiejskich, a w zasadzie wiejskich i dwa/trzy razy w tygodniu do miasta (Łódź). Jak w takiej jeździe spisuje się to auto jeśli chodzi o spalanie? przy takich przebiegach spalanie nie ma znaczenia większego. Policz ile oszczędności da mniejsze spalanie o 1 czy 1.5 litra w skali miesiąca. Na kazde 500 km te 1.5 litra to 50 zl. Wiecej oszczędności da po prostu tańszy zakup samochodu, zwlaszcza ze sie podoba, niż oszczędniejszy, ale droższy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.