Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

J12 Zużycie paliwa 1,3 Dig-t 140 kM / 158 kM


Grisza76
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego nigdy bym nie kupił automatycznej skrzyni biegów, ani e-power, bo silnik utrzymuje niskie obroty lub wyłącza się na chwilkę.

Ale to założenie przy przeważającej jeździe miejskiej, na trasie nagar i benzyna z oleju się wypala, ale raczej nie przy 1.5-2 tys. obr.

Jeśli ktoś miał problemy z 1.2, to inaczej patrzy na ten temat i ma ciągle w głowie tłumaczenia ASO, że jeździł pan głównie po mieście na niskich obrotach, te silniki tego nie lubią.

Jeśli po 3 latach nie będzie problemu, uznam, że 1.3 jest znacznie poprawiony w tej kwestii.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qashqai i tak jest najoszczędniejszy w przedziale 2,2 - 2,5 tys. obr/min.

I wg. mojej opinii żadnemu silnikowi benzynowemu nie służy jazda z obrotami poniżej 2 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla wielu kierowców ,szczególnie Pań, auto ma się przemieszczać z punktu A do punktu B ,bezpiecznie i bezawaryjnie i w ogóle ich nie interesuje co się dzieje w silniku i jakie tam zachodzą procesy, dlatego producenci aut wymyślili dla tych kierowców tzw. Podpowiadacz zmiany biegów w skrzyni manualnej ,pytanie czy ktoś zwraca na niego uwagę. Ale oprócz spalania niskie obroty mają fatalny wpływ na koło dwumasowe i filtr GPF,a w dieslu DPF,a to u mechanika może zaboleć jak przyjdzie do płacenia .Niestety wszystkie nowoczesne tzw. Eko- silniki są wyposażone w te Eko- cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zwracam uwagę na segregowane biegi. Wrzucam zazwyczaj o 2 biegi niżej.

W instrukcji są nieśmiałe uwagi jak używać takie auto, jednak powinno to być wytłuszczone na samym początku do czego są te auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, aquariusmax napisał:

Dlatego nigdy bym nie kupił automatycznej skrzyni biegów, ani e-power, bo silnik utrzymuje niskie obroty lub wyłącza się na chwilkę.

ok, Twój wybór, natomiast miliony aut z automatami jeżdżą i nic im nie dolega, podobnie jak hybrydom, do których należy ePower.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim clio nie da się jeździć z obrotami poniżej 1500 obrotów, bo telepie. Znaczy da się, ale bez wciskania gazu. Przy 1500 to są prędkości typu 30-50 km/h wszystko powyżej to zawsze obroty min. 1700. O dziwo automat na trasie pali mi mniej niż pulsar, a auto lżejsze może 80 kg. Nie wiem skąd pomysł, że wszystkie automaty jednostajną jazdą lecą poniżej 1500 obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...