aquariusmax Opublikowano 28 Marca Udostępnij Opublikowano 28 Marca Dlatego nigdy bym nie kupił automatycznej skrzyni biegów, ani e-power, bo silnik utrzymuje niskie obroty lub wyłącza się na chwilkę. Ale to założenie przy przeważającej jeździe miejskiej, na trasie nagar i benzyna z oleju się wypala, ale raczej nie przy 1.5-2 tys. obr. Jeśli ktoś miał problemy z 1.2, to inaczej patrzy na ten temat i ma ciągle w głowie tłumaczenia ASO, że jeździł pan głównie po mieście na niskich obrotach, te silniki tego nie lubią. Jeśli po 3 latach nie będzie problemu, uznam, że 1.3 jest znacznie poprawiony w tej kwestii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gumimis Opublikowano 29 Marca Udostępnij Opublikowano 29 Marca Qashqai i tak jest najoszczędniejszy w przedziale 2,2 - 2,5 tys. obr/min. I wg. mojej opinii żadnemu silnikowi benzynowemu nie służy jazda z obrotami poniżej 2 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olo Opublikowano 29 Marca Udostępnij Opublikowano 29 Marca Dla wielu kierowców ,szczególnie Pań, auto ma się przemieszczać z punktu A do punktu B ,bezpiecznie i bezawaryjnie i w ogóle ich nie interesuje co się dzieje w silniku i jakie tam zachodzą procesy, dlatego producenci aut wymyślili dla tych kierowców tzw. Podpowiadacz zmiany biegów w skrzyni manualnej ,pytanie czy ktoś zwraca na niego uwagę. Ale oprócz spalania niskie obroty mają fatalny wpływ na koło dwumasowe i filtr GPF,a w dieslu DPF,a to u mechanika może zaboleć jak przyjdzie do płacenia .Niestety wszystkie nowoczesne tzw. Eko- silniki są wyposażone w te Eko- cuda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 29 Marca Udostępnij Opublikowano 29 Marca Ja zwracam uwagę na segregowane biegi. Wrzucam zazwyczaj o 2 biegi niżej. W instrukcji są nieśmiałe uwagi jak używać takie auto, jednak powinno to być wytłuszczone na samym początku do czego są te auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 29 Marca Udostępnij Opublikowano 29 Marca 21 godzin temu, aquariusmax napisał: Dlatego nigdy bym nie kupił automatycznej skrzyni biegów, ani e-power, bo silnik utrzymuje niskie obroty lub wyłącza się na chwilkę. ok, Twój wybór, natomiast miliony aut z automatami jeżdżą i nic im nie dolega, podobnie jak hybrydom, do których należy ePower. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 29 Marca Udostępnij Opublikowano 29 Marca W moim clio nie da się jeździć z obrotami poniżej 1500 obrotów, bo telepie. Znaczy da się, ale bez wciskania gazu. Przy 1500 to są prędkości typu 30-50 km/h wszystko powyżej to zawsze obroty min. 1700. O dziwo automat na trasie pali mi mniej niż pulsar, a auto lżejsze może 80 kg. Nie wiem skąd pomysł, że wszystkie automaty jednostajną jazdą lecą poniżej 1500 obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.