Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

J12 Zużycie paliwa 1,3 Dig-t 140 kM / 158 kM


Grisza76
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tadam

 

20250114_194615.jpg

20250114_194606.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tomkek1912 napisał:

Tadam

 

20250114_194615.jpg

20250114_194606.jpg

 Spalanie 4,4 L ..... Srednia predkosc 33 km/h......  czyli predkosc z jakas jechales to ile....70 ? 80 ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm. Bo ja wiem. No raczej nie, ale momentami 65 licznikowe miewałem. Dlatego napisałem "Tadam". Może coś mu się z obliczeniami popsuło? Nie traktuję tego serio, bo poprzednie 3 przejazdy ze sklepu miałem koło 7-8 l/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przypadek  , że komputer zawiesił się na 5l/100 i dopiero po ponownym odpaleniu wszystko wróciło do "normy"  czyli 8-9l po mieście.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam QQ po FL od grudnia - 158km, xtronic. 

Średnie spalanie mam w przedziale 9-10L. Jazda głównie po mieście. Najlepszy uzyskany wynik to 6,9L.  

Kieruję raczej spokojnie, bez ciągłego przyspieszania i hamowania, ale mimo to nie udaje mi się zbliżyć do wartości z katalogu :)

Dwa pytania do Was mam: 

1- jaki tryb jazdy preferujecie? Ja jeżdżę głównie na ustawieniu standard, sporadycznie Sport i dla testów Eco.

2- czy Wam też wskaźnik chwilowego spalania na postoju, jak się stoi na czerwonym świetle itp to pokazuje pełen zakres spalania, ponad 25? Czy to taki urok tego komputera?

 

Pozdrawiam

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10l w mieście to jest raczej normalne spalanie jak na takiego crossovera z automatyczną skrzynią.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maro_t napisał:

10l w mieście to jest raczej normalne spalanie jak na takiego crossovera z automatyczną skrzynią.

to jednak spore różnice w stosunku do epower xtrail 

właśnie wróciłem z objazdu kilku sklepów (5 przystanków) i z zimnego startu (z klimą włączoną tryb eco)  na odległości 12 km

20250117_133403.thumb.jpg.f91450c260ac58f77c2adb2ab878ee9d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, JackSet napisał:

to jednak spore różnice w stosunku do epower xtrail 

właśnie wróciłem z objazdu kilku sklepów (5 przystanków) i z zimnego startu (z klimą włączoną tryb eco)  na odległości 12 km

20250117_133403.thumb.jpg.f91450c260ac58f77c2adb2ab878ee9d.jpg

dokładnie tak. Hybryda daje największe oszczędności w jeździe miejskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy takiej specyfice przejazdu mam zimą w 1.3 140KM dwa razy takie spalanie (i chyba nie jest to ewenement).
Pozostaje pytanie, jak taka praca silnika "na pół gwizdka" wpłynie na żywotność?

Z tego co obserwuję, to zwyczajni ludzie (nie tylko taksówkarze) trzymają silnik uruchomiony, nawet jeśli przerwa w jeździe byłaby 3-5 minut.
Nowoczesne silniki nie lubią wolnych obrotów, ale chyba nie lubią też przerw w zasilaniu np. paliwem/olejem/wodą, choć może pompki stale działają.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, aquariusmax napisał:

Ja przy takiej specyfice przejazdu mam zimą w 1.3 140KM dwa razy takie spalanie (i chyba nie jest to ewenement).
Pozostaje pytanie, jak taka praca silnika "na pół gwizdka" wpłynie na żywotność?

Z tego co obserwuję, to zwyczajni ludzie (nie tylko taksówkarze) trzymają silnik uruchomiony, nawet jeśli przerwa w jeździe byłaby 3-5 minut.
Nowoczesne silniki nie lubią wolnych obrotów, ale chyba nie lubią też przerw w zasilaniu np. paliwem/olejem/wodą, choć może pompki stale działają.

Nie wiem co do końca masz na myśli "na pół gwizdka" ale taka jest w końcu cecha hybrydy. Uruchomienie silnika jest niezależne od tego co chce użytkownik.

To trzymanie włączonego silnika przez 5 czy 10 min na postoju zawsze mnie intrygowało- po co? Silnik nie ostygnie przez 5 minut. A jak piszesz, ze nie lubi wolnych obrotow, to chyba tym bardziej.

 W hybrydzie nie ma czegoś takiego jak wolne obroty raczej. Działa w zakresie najbardziej efektywnych obrotów/kompresji w danej sytuacji, czyli w zależności od zapotrzebowania na prąd. 

Ja mam 75% jazdy miejskiej 25% podmiejskiej i na obecnym tankowaniu i przejechaniu ok. 600 km spalanie wynosi 6l /100 km, a temperatury sa raczej zimowe niż wiosenne.

Co do żywotności, to wg taksiarzy hybrydy mają podobno wysokie przebiegi i są nadal sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taksówkarz, to nie jest zwyczajny użytkownik. Jak raz w tygodniu nie podładuje akumulatorów (ma ich kilka), to się źle czuje.
Moje średnie spalanie z 9 tys. zł, to 8,2l/100km (w rzeczywistości jakieś 7,9l).
Wydaje mi się, że hybrydy Nissana nie kupuje się tylko dla oszczędności (nie jest najoszczędniejsza na rynku), ale dla osiągów "prawdziwego" elektryka, choć niestety nie bezdźwięcznego.

PS: Mnie hybryda (czy elektryk) by bardzo mocno irytowała, bo na jałowych obrotach drażni mnie piszcząca/wyjąca/szurająca dmuchawa ma I i II biegu, a nie uśmiecha mi się rozbieranie całego kokpitu, aby w prawie nowym aucie robić demolkę. Przy braku dźwięku silnika spalinowego, na światłach bym w hybrydzie szybko eksplodował.
 

 

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś mi się udało na takiej jednej krajówce na podkarpaciu (około 25 km) zrobić taki wynik:

20250118_141254.jpg

 

Przy okazji albo mi się naprawiło wyświetlanie raportu po jeździe albo trzeba zrobić przynajmniej 10-15 km żeby się wyświetlało. Cały tydzień robiłem po 4-6 km w jedną stronę i wtedy raport po wyłączeniu silnika się nie pokazywał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1.3 Acenta i mi spalanie ok. 9.8l/100 km od uruchomienia jest od dwóch tygodni kontynuowanie, czyli mam w sumie 80 km, bo robię odcinki po kilka kilometrów (np. dwa dziennie).

Nissan ma inne rozumienie uruchomienia (w J11 1.2 działało to dobrze).

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2025 o 20:48, aquariusmax napisał:

 

PS: Mnie hybryda (czy elektryk) by bardzo mocno irytowała, bo na jałowych obrotach drażni mnie piszcząca/wyjąca/szurająca dmuchawa ma I i II biegu, a nie uśmiecha mi się rozbieranie całego kokpitu, aby w prawie nowym aucie robić demolkę. Przy braku dźwięku silnika spalinowego, na światłach bym w hybrydzie szybko eksplodował.
 

A Acenta jaką teraz posiadasz to miękka hybryda? Pytam bo mój ncconect co prawda doposażony w rozne pakiety ale też dmuchawa na tych biegach które opisałeś mnie irytuje, chodzi zadziwiająco głośno wręcz czasami wyje, normalnie nie potrafię się do nij przyzwyczaić pomimo że auto będzie miał lada chwila rok. Czy ktoś jeszcze może zauważył że u niego dmuchawa chodzi głośno na pierwszym czy też drugim biegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój to Acenta 1.3 140 KM z 2023 r., miękka hybryda, czyli mikroskopijny akumulator li-ion, który nie wiadomo, czy działa, ale czasem się psuje i podobno głośno tryka jego switch po wyłączeniu silnika (u mnie nic nie tryka, więc pewnie i tak nie działa). Nie ma żadnego wpływu na spalanie.

W J11 wentylator na I biegu działał bezgłośnie przez 6 lat, na II biegu przyjemne szumiał, a dalej głośniej miło szumiał.

W J12 I bieg chrobocze cicho już z fabryki, na II biegi wyje ze zmienną tonacją, a dopiero na III biegu szumi, ale nieprzyjemnie. Po włączeniu radia da się używać, jednak nie wolno się wsłuchiwać.

Gdzieś czytałem, że jest głośny, ale dla mnie łożyska są popsute lub źle dobrane/zamontowane. Powinno to być wymieniane, jak kiedyś FIAMM.

 

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głośna, to jeszcze bym zdzierżył, ale ona ma nieprzyjemny, zmienny dźwięk, trochę metaliczny, trochę szorstki, jakby coś do łożyska wpadło, może nie dali smaru. Dźwięk zmienia się w zależności od temperatury i wilgotności, po nagrzaniu działa lepiej.

Jednak może przenieśmy się na inny wątek, bo tu o spalaniu jest mowa, choć nie zazdroszczę właścicielom oszczędnych hybryd, gdy silnik się wyłącza, ale wentylator i tak zapewnia dźwięk podobny do warczącego silnika spalinowego.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, aquariusmax napisał:

 

Jednak może przenieśmy się na inny wątek, bo tu o spalaniu jest mowa, choć nie zazdroszczę właścicielom oszczędnych hybryd, gdy silnik się wyłącza, ale wentylator i tak zapewnia dźwięk podobny do warczącego silnika spalinowego.

Kończąc, to chyba przypadłość QQ (inny producent?, inny produkt?) bo w Xtrail e-power wentylator chodzi cicho i dopiero 4 lub 5 poziom w zasadzie mozna uznać za slyszalny i ew. świadomie absorbujący. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie zdjęcia czasami mogą robić wrażenie, ale jednak niewiele mówią o faktycznym średnim spalaniu. Raz że komputer może przekłamywać, dwa że to zależy od trasy itd. Ja np. mieszkam pod Krakowem. Często jeżdżę w Tatry połazić, albo na termy. Jakieś 120km w jedną stronę. Z uwagi na różnicę wysokości jazda "tam" to zawsze spalanie większe niż średnia, za to spowrotem można pobijać rekordy, zwłaszcza jak mi się jeszcze chce pobawić w ecodriving. A jak w zeszłym roku jechałem do Gdańska i spowrotem gdy wiał bardzo silny wiatr to też w jedną stronę z wiatrem spalanie wyszło genialne, a w drugą bardzo duże. Ważna jest średnia. Ja odkąd mam własne samochody notuję każde tankowanie, kiedyś w excelu, dziś na motostat. Dla QQ wygląda tak:

 

image.thumb.png.4804b8897e9250793964d23d8f8c2989.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 hours ago, JaroSz said:

To też się pochwalę ... a co :)

20250126_162523.jpg

Tu chyba nie chodzi o chwalenie się :) Tak, czy inaczej gratuluję spalania. Ze średniej prędkości wychodzi że to musiała być trasa poza miastem.

U mnie niestety mimo różnego podejścia do jazdy mam średnie spalanie 9-10L - jeżdżę głównie w cyklu miejskim. 

Zapytam raz jeszcze, bo chyba moje wcześniejsze pytanie gdzieś umknęło. Na co dzień w jakim trybie jazdy jeździcie? Większość osób która zamieszcza zdjęcia licznika ma wybrany tryb Sport, pytanie czy tak jeździcie na co dzień, czy tylko na potrzeby zdjęcia :P 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, KarolT napisał:

Na co dzień w jakim trybie jazdy jeździcie?

Ja się tak przyzwyczaiłem do bardzo leniwego trybu Normal, że teraz w trybie Turbo musiałbym się od nowa uczyć ruszać. Z drugiej strony, samochód nie daje rady podjechać w trybie Normal pod bardzo strony, ośnieżony podjazd do garażu podziemnego (tak, podziemny w górę).

Podawanie spalania świadczy jedynie o stylu jazdy kierowcy, a nie o samym samochodzie lub konkretnej sztuce. Ja, mając w pamięci potrzebę wysokich obrotów w 1.2 (bo zachodził szybko nagarem) używam stale obrotów powyżej 3-3.5 tys., więc spalanie nigdy nie będzie niższe niż 8l.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, KarolT napisał:

Tu chyba nie chodzi o chwalenie się :) Tak, czy inaczej gratuluję spalania. Ze średniej prędkości wychodzi że to musiała być trasa poza miastem.

Wiem, że nie chodzi o chwalenie, ale wrzuciłem fotkę dla porównania 😉

Tak, trasa S8. Jazda raczej taka, żeby mandatu nie załapać, bez gwałtownego przyspieszania i hamowania, generalnie na tempomacie.

@KarolT najczęściej jeżdżę na trybie Normal. Czasami włączę Sport, Eco nie używam.

Edytowane przez JaroSz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, KarolT napisał:

Tu chyba nie chodzi o chwalenie się :) Tak, czy inaczej gratuluję spalania. Ze średniej prędkości wychodzi że to musiała być trasa poza miastem.

U mnie niestety mimo różnego podejścia do jazdy mam średnie spalanie 9-10L - jeżdżę głównie w cyklu miejskim. 

Zapytam raz jeszcze, bo chyba moje wcześniejsze pytanie gdzieś umknęło. Na co dzień w jakim trybie jazdy jeździcie? Większość osób która zamieszcza zdjęcia licznika ma wybrany tryb Sport, pytanie czy tak jeździcie na co dzień, czy tylko na potrzeby zdjęcia :P 

 

Tryb NORMAL codziennie, spalanie 5 / 10 litrów (wioska / miasto), średnio po 35 tys. wychodzi coś około 7,5 litra. Tylko jak chcę przycisnąć to tryb SPORT 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...