tomkek1912 Opublikowano Wtorek o 19:43 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 19:43 Tadam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fruko Opublikowano Wtorek o 21:13 Udostępnij Opublikowano Wtorek o 21:13 Godzinę temu, tomkek1912 napisał: Tadam Spalanie 4,4 L ..... Srednia predkosc 33 km/h...... czyli predkosc z jakas jechales to ile....70 ? 80 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano Środa o 05:29 Udostępnij Opublikowano Środa o 05:29 Hmmm. Bo ja wiem. No raczej nie, ale momentami 65 licznikowe miewałem. Dlatego napisałem "Tadam". Może coś mu się z obliczeniami popsuło? Nie traktuję tego serio, bo poprzednie 3 przejazdy ze sklepu miałem koło 7-8 l/100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Axor Opublikowano Środa o 11:52 Udostępnij Opublikowano Środa o 11:52 Miałem przypadek , że komputer zawiesił się na 5l/100 i dopiero po ponownym odpaleniu wszystko wróciło do "normy" czyli 8-9l po mieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KarolT Opublikowano Piątek o 08:08 Udostępnij Opublikowano Piątek o 08:08 Witam, Mam QQ po FL od grudnia - 158km, xtronic. Średnie spalanie mam w przedziale 9-10L. Jazda głównie po mieście. Najlepszy uzyskany wynik to 6,9L. Kieruję raczej spokojnie, bez ciągłego przyspieszania i hamowania, ale mimo to nie udaje mi się zbliżyć do wartości z katalogu Dwa pytania do Was mam: 1- jaki tryb jazdy preferujecie? Ja jeżdżę głównie na ustawieniu standard, sporadycznie Sport i dla testów Eco. 2- czy Wam też wskaźnik chwilowego spalania na postoju, jak się stoi na czerwonym świetle itp to pokazuje pełen zakres spalania, ponad 25? Czy to taki urok tego komputera? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano Piątek o 09:13 Udostępnij Opublikowano Piątek o 09:13 10l w mieście to jest raczej normalne spalanie jak na takiego crossovera z automatyczną skrzynią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano Piątek o 12:42 Udostępnij Opublikowano Piątek o 12:42 3 godziny temu, maro_t napisał: 10l w mieście to jest raczej normalne spalanie jak na takiego crossovera z automatyczną skrzynią. to jednak spore różnice w stosunku do epower xtrail właśnie wróciłem z objazdu kilku sklepów (5 przystanków) i z zimnego startu (z klimą włączoną tryb eco) na odległości 12 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano Piątek o 13:15 Udostępnij Opublikowano Piątek o 13:15 32 minuty temu, JackSet napisał: to jednak spore różnice w stosunku do epower xtrail właśnie wróciłem z objazdu kilku sklepów (5 przystanków) i z zimnego startu (z klimą włączoną tryb eco) na odległości 12 km dokładnie tak. Hybryda daje największe oszczędności w jeździe miejskiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano Piątek o 13:20 Udostępnij Opublikowano Piątek o 13:20 (edytowane) Ja przy takiej specyfice przejazdu mam zimą w 1.3 140KM dwa razy takie spalanie (i chyba nie jest to ewenement). Pozostaje pytanie, jak taka praca silnika "na pół gwizdka" wpłynie na żywotność? Z tego co obserwuję, to zwyczajni ludzie (nie tylko taksówkarze) trzymają silnik uruchomiony, nawet jeśli przerwa w jeździe byłaby 3-5 minut. Nowoczesne silniki nie lubią wolnych obrotów, ale chyba nie lubią też przerw w zasilaniu np. paliwem/olejem/wodą, choć może pompki stale działają. Edytowane Piątek o 13:22 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano Piątek o 14:22 Udostępnij Opublikowano Piątek o 14:22 51 minut temu, aquariusmax napisał: Ja przy takiej specyfice przejazdu mam zimą w 1.3 140KM dwa razy takie spalanie (i chyba nie jest to ewenement). Pozostaje pytanie, jak taka praca silnika "na pół gwizdka" wpłynie na żywotność? Z tego co obserwuję, to zwyczajni ludzie (nie tylko taksówkarze) trzymają silnik uruchomiony, nawet jeśli przerwa w jeździe byłaby 3-5 minut. Nowoczesne silniki nie lubią wolnych obrotów, ale chyba nie lubią też przerw w zasilaniu np. paliwem/olejem/wodą, choć może pompki stale działają. Nie wiem co do końca masz na myśli "na pół gwizdka" ale taka jest w końcu cecha hybrydy. Uruchomienie silnika jest niezależne od tego co chce użytkownik. To trzymanie włączonego silnika przez 5 czy 10 min na postoju zawsze mnie intrygowało- po co? Silnik nie ostygnie przez 5 minut. A jak piszesz, ze nie lubi wolnych obrotow, to chyba tym bardziej. W hybrydzie nie ma czegoś takiego jak wolne obroty raczej. Działa w zakresie najbardziej efektywnych obrotów/kompresji w danej sytuacji, czyli w zależności od zapotrzebowania na prąd. Ja mam 75% jazdy miejskiej 25% podmiejskiej i na obecnym tankowaniu i przejechaniu ok. 600 km spalanie wynosi 6l /100 km, a temperatury sa raczej zimowe niż wiosenne. Co do żywotności, to wg taksiarzy hybrydy mają podobno wysokie przebiegi i są nadal sprawne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano Piątek o 19:48 Udostępnij Opublikowano Piątek o 19:48 (edytowane) Taksówkarz, to nie jest zwyczajny użytkownik. Jak raz w tygodniu nie podładuje akumulatorów (ma ich kilka), to się źle czuje. Moje średnie spalanie z 9 tys. zł, to 8,2l/100km (w rzeczywistości jakieś 7,9l). Wydaje mi się, że hybrydy Nissana nie kupuje się tylko dla oszczędności (nie jest najoszczędniejsza na rynku), ale dla osiągów "prawdziwego" elektryka, choć niestety nie bezdźwięcznego. PS: Mnie hybryda (czy elektryk) by bardzo mocno irytowała, bo na jałowych obrotach drażni mnie piszcząca/wyjąca/szurająca dmuchawa ma I i II biegu, a nie uśmiecha mi się rozbieranie całego kokpitu, aby w prawie nowym aucie robić demolkę. Przy braku dźwięku silnika spalinowego, na światłach bym w hybrydzie szybko eksplodował. Edytowane Piątek o 19:52 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano wczoraj o 13:30 Udostępnij Opublikowano wczoraj o 13:30 Dziś mi się udało na takiej jednej krajówce na podkarpaciu (około 25 km) zrobić taki wynik: Przy okazji albo mi się naprawiło wyświetlanie raportu po jeździe albo trzeba zrobić przynajmniej 10-15 km żeby się wyświetlało. Cały tydzień robiłem po 4-6 km w jedną stronę i wtedy raport po wyłączeniu silnika się nie pokazywał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 23 godziny temu Udostępnij Opublikowano 23 godziny temu (edytowane) Ja mam 1.3 Acenta i mi spalanie ok. 9.8l/100 km od uruchomienia jest od dwóch tygodni kontynuowanie, czyli mam w sumie 80 km, bo robię odcinki po kilka kilometrów (np. dwa dziennie). Nissan ma inne rozumienie uruchomienia (w J11 1.2 działało to dobrze). Edytowane 23 godziny temu przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grabuss Opublikowano 17 godzin temu Udostępnij Opublikowano 17 godzin temu W dniu 17.01.2025 o 20:48, aquariusmax napisał: PS: Mnie hybryda (czy elektryk) by bardzo mocno irytowała, bo na jałowych obrotach drażni mnie piszcząca/wyjąca/szurająca dmuchawa ma I i II biegu, a nie uśmiecha mi się rozbieranie całego kokpitu, aby w prawie nowym aucie robić demolkę. Przy braku dźwięku silnika spalinowego, na światłach bym w hybrydzie szybko eksplodował. A Acenta jaką teraz posiadasz to miękka hybryda? Pytam bo mój ncconect co prawda doposażony w rozne pakiety ale też dmuchawa na tych biegach które opisałeś mnie irytuje, chodzi zadziwiająco głośno wręcz czasami wyje, normalnie nie potrafię się do nij przyzwyczaić pomimo że auto będzie miał lada chwila rok. Czy ktoś jeszcze może zauważył że u niego dmuchawa chodzi głośno na pierwszym czy też drugim biegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 17 godzin temu Udostępnij Opublikowano 17 godzin temu (edytowane) Mój to Acenta 1.3 140 KM z 2023 r., miękka hybryda, czyli mikroskopijny akumulator li-ion, który nie wiadomo, czy działa, ale czasem się psuje i podobno głośno tryka jego switch po wyłączeniu silnika (u mnie nic nie tryka, więc pewnie i tak nie działa). Nie ma żadnego wpływu na spalanie. W J11 wentylator na I biegu działał bezgłośnie przez 6 lat, na II biegu przyjemne szumiał, a dalej głośniej miło szumiał. W J12 I bieg chrobocze cicho już z fabryki, na II biegi wyje ze zmienną tonacją, a dopiero na III biegu szumi, ale nieprzyjemnie. Po włączeniu radia da się używać, jednak nie wolno się wsłuchiwać. Gdzieś czytałem, że jest głośny, ale dla mnie łożyska są popsute lub źle dobrane/zamontowane. Powinno to być wymieniane, jak kiedyś FIAMM. Edytowane 14 godzin temu przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobra Opublikowano 16 godzin temu Udostępnij Opublikowano 16 godzin temu U mnie też głośna praca dmuchawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 14 godzin temu Udostępnij Opublikowano 14 godzin temu (edytowane) Głośna, to jeszcze bym zdzierżył, ale ona ma nieprzyjemny, zmienny dźwięk, trochę metaliczny, trochę szorstki, jakby coś do łożyska wpadło, może nie dali smaru. Dźwięk zmienia się w zależności od temperatury i wilgotności, po nagrzaniu działa lepiej. Jednak może przenieśmy się na inny wątek, bo tu o spalaniu jest mowa, choć nie zazdroszczę właścicielom oszczędnych hybryd, gdy silnik się wyłącza, ale wentylator i tak zapewnia dźwięk podobny do warczącego silnika spalinowego. Edytowane 14 godzin temu przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 7 godzin temu Udostępnij Opublikowano 7 godzin temu 7 godzin temu, aquariusmax napisał: Jednak może przenieśmy się na inny wątek, bo tu o spalaniu jest mowa, choć nie zazdroszczę właścicielom oszczędnych hybryd, gdy silnik się wyłącza, ale wentylator i tak zapewnia dźwięk podobny do warczącego silnika spalinowego. Kończąc, to chyba przypadłość QQ (inny producent?, inny produkt?) bo w Xtrail e-power wentylator chodzi cicho i dopiero 4 lub 5 poziom w zasadzie mozna uznać za slyszalny i ew. świadomie absorbujący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.