Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

J12 Zużycie paliwa 1,3 Dig-t 140 kM / 158 kM


Grisza76
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, tomkek1912 napisał:

Tadam

 

20250114_194615.jpg

20250114_194606.jpg

 Spalanie 4,4 L ..... Srednia predkosc 33 km/h......  czyli predkosc z jakas jechales to ile....70 ? 80 ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm. Bo ja wiem. No raczej nie, ale momentami 65 licznikowe miewałem. Dlatego napisałem "Tadam". Może coś mu się z obliczeniami popsuło? Nie traktuję tego serio, bo poprzednie 3 przejazdy ze sklepu miałem koło 7-8 l/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przypadek  , że komputer zawiesił się na 5l/100 i dopiero po ponownym odpaleniu wszystko wróciło do "normy"  czyli 8-9l po mieście.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam QQ po FL od grudnia - 158km, xtronic. 

Średnie spalanie mam w przedziale 9-10L. Jazda głównie po mieście. Najlepszy uzyskany wynik to 6,9L.  

Kieruję raczej spokojnie, bez ciągłego przyspieszania i hamowania, ale mimo to nie udaje mi się zbliżyć do wartości z katalogu :)

Dwa pytania do Was mam: 

1- jaki tryb jazdy preferujecie? Ja jeżdżę głównie na ustawieniu standard, sporadycznie Sport i dla testów Eco.

2- czy Wam też wskaźnik chwilowego spalania na postoju, jak się stoi na czerwonym świetle itp to pokazuje pełen zakres spalania, ponad 25? Czy to taki urok tego komputera?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maro_t napisał:

10l w mieście to jest raczej normalne spalanie jak na takiego crossovera z automatyczną skrzynią.

to jednak spore różnice w stosunku do epower xtrail 

właśnie wróciłem z objazdu kilku sklepów (5 przystanków) i z zimnego startu (z klimą włączoną tryb eco)  na odległości 12 km

20250117_133403.thumb.jpg.f91450c260ac58f77c2adb2ab878ee9d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, JackSet napisał:

to jednak spore różnice w stosunku do epower xtrail 

właśnie wróciłem z objazdu kilku sklepów (5 przystanków) i z zimnego startu (z klimą włączoną tryb eco)  na odległości 12 km

20250117_133403.thumb.jpg.f91450c260ac58f77c2adb2ab878ee9d.jpg

dokładnie tak. Hybryda daje największe oszczędności w jeździe miejskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy takiej specyfice przejazdu mam zimą w 1.3 140KM dwa razy takie spalanie (i chyba nie jest to ewenement).
Pozostaje pytanie, jak taka praca silnika "na pół gwizdka" wpłynie na żywotność?

Z tego co obserwuję, to zwyczajni ludzie (nie tylko taksówkarze) trzymają silnik uruchomiony, nawet jeśli przerwa w jeździe byłaby 3-5 minut.
Nowoczesne silniki nie lubią wolnych obrotów, ale chyba nie lubią też przerw w zasilaniu np. paliwem/olejem/wodą, choć może pompki stale działają.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, aquariusmax napisał:

Ja przy takiej specyfice przejazdu mam zimą w 1.3 140KM dwa razy takie spalanie (i chyba nie jest to ewenement).
Pozostaje pytanie, jak taka praca silnika "na pół gwizdka" wpłynie na żywotność?

Z tego co obserwuję, to zwyczajni ludzie (nie tylko taksówkarze) trzymają silnik uruchomiony, nawet jeśli przerwa w jeździe byłaby 3-5 minut.
Nowoczesne silniki nie lubią wolnych obrotów, ale chyba nie lubią też przerw w zasilaniu np. paliwem/olejem/wodą, choć może pompki stale działają.

Nie wiem co do końca masz na myśli "na pół gwizdka" ale taka jest w końcu cecha hybrydy. Uruchomienie silnika jest niezależne od tego co chce użytkownik.

To trzymanie włączonego silnika przez 5 czy 10 min na postoju zawsze mnie intrygowało- po co? Silnik nie ostygnie przez 5 minut. A jak piszesz, ze nie lubi wolnych obrotow, to chyba tym bardziej.

 W hybrydzie nie ma czegoś takiego jak wolne obroty raczej. Działa w zakresie najbardziej efektywnych obrotów/kompresji w danej sytuacji, czyli w zależności od zapotrzebowania na prąd. 

Ja mam 75% jazdy miejskiej 25% podmiejskiej i na obecnym tankowaniu i przejechaniu ok. 600 km spalanie wynosi 6l /100 km, a temperatury sa raczej zimowe niż wiosenne.

Co do żywotności, to wg taksiarzy hybrydy mają podobno wysokie przebiegi i są nadal sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taksówkarz, to nie jest zwyczajny użytkownik. Jak raz w tygodniu nie podładuje akumulatorów (ma ich kilka), to się źle czuje.
Moje średnie spalanie z 9 tys. zł, to 8,2l/100km (w rzeczywistości jakieś 7,9l).
Wydaje mi się, że hybrydy Nissana nie kupuje się tylko dla oszczędności (nie jest najoszczędniejsza na rynku), ale dla osiągów "prawdziwego" elektryka, choć niestety nie bezdźwięcznego.

PS: Mnie hybryda (czy elektryk) by bardzo mocno irytowała, bo na jałowych obrotach drażni mnie piszcząca/wyjąca/szurająca dmuchawa ma I i II biegu, a nie uśmiecha mi się rozbieranie całego kokpitu, aby w prawie nowym aucie robić demolkę. Przy braku dźwięku silnika spalinowego, na światłach bym w hybrydzie szybko eksplodował.
 

 

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś mi się udało na takiej jednej krajówce na podkarpaciu (około 25 km) zrobić taki wynik:

20250118_141254.jpg

 

Przy okazji albo mi się naprawiło wyświetlanie raportu po jeździe albo trzeba zrobić przynajmniej 10-15 km żeby się wyświetlało. Cały tydzień robiłem po 4-6 km w jedną stronę i wtedy raport po wyłączeniu silnika się nie pokazywał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1.3 Acenta i mi spalanie ok. 9.8l/100 km od uruchomienia jest od dwóch tygodni kontynuowanie, czyli mam w sumie 80 km, bo robię odcinki po kilka kilometrów (np. dwa dziennie).

Nissan ma inne rozumienie uruchomienia (w J11 1.2 działało to dobrze).

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2025 o 20:48, aquariusmax napisał:

 

PS: Mnie hybryda (czy elektryk) by bardzo mocno irytowała, bo na jałowych obrotach drażni mnie piszcząca/wyjąca/szurająca dmuchawa ma I i II biegu, a nie uśmiecha mi się rozbieranie całego kokpitu, aby w prawie nowym aucie robić demolkę. Przy braku dźwięku silnika spalinowego, na światłach bym w hybrydzie szybko eksplodował.
 

A Acenta jaką teraz posiadasz to miękka hybryda? Pytam bo mój ncconect co prawda doposażony w rozne pakiety ale też dmuchawa na tych biegach które opisałeś mnie irytuje, chodzi zadziwiająco głośno wręcz czasami wyje, normalnie nie potrafię się do nij przyzwyczaić pomimo że auto będzie miał lada chwila rok. Czy ktoś jeszcze może zauważył że u niego dmuchawa chodzi głośno na pierwszym czy też drugim biegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój to Acenta 1.3 140 KM z 2023 r., miękka hybryda, czyli mikroskopijny akumulator li-ion, który nie wiadomo, czy działa, ale czasem się psuje i podobno głośno tryka jego switch po wyłączeniu silnika (u mnie nic nie tryka, więc pewnie i tak nie działa). Nie ma żadnego wpływu na spalanie.

W J11 wentylator na I biegu działał bezgłośnie przez 6 lat, na II biegu przyjemne szumiał, a dalej głośniej miło szumiał.

W J12 I bieg chrobocze cicho już z fabryki, na II biegi wyje ze zmienną tonacją, a dopiero na III biegu szumi, ale nieprzyjemnie. Po włączeniu radia da się używać, jednak nie wolno się wsłuchiwać.

Gdzieś czytałem, że jest głośny, ale dla mnie łożyska są popsute lub źle dobrane/zamontowane. Powinno to być wymieniane, jak kiedyś FIAMM.

 

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głośna, to jeszcze bym zdzierżył, ale ona ma nieprzyjemny, zmienny dźwięk, trochę metaliczny, trochę szorstki, jakby coś do łożyska wpadło, może nie dali smaru. Dźwięk zmienia się w zależności od temperatury i wilgotności, po nagrzaniu działa lepiej.

Jednak może przenieśmy się na inny wątek, bo tu o spalaniu jest mowa, choć nie zazdroszczę właścicielom oszczędnych hybryd, gdy silnik się wyłącza, ale wentylator i tak zapewnia dźwięk podobny do warczącego silnika spalinowego.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, aquariusmax napisał:

 

Jednak może przenieśmy się na inny wątek, bo tu o spalaniu jest mowa, choć nie zazdroszczę właścicielom oszczędnych hybryd, gdy silnik się wyłącza, ale wentylator i tak zapewnia dźwięk podobny do warczącego silnika spalinowego.

Kończąc, to chyba przypadłość QQ (inny producent?, inny produkt?) bo w Xtrail e-power wentylator chodzi cicho i dopiero 4 lub 5 poziom w zasadzie mozna uznać za slyszalny i ew. świadomie absorbujący. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...