mmarchos Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 18 godzin temu, Rafal84 napisał: Pytałem w serwisie czy robić wymianę na 2.000km odpowiedzieli że Nissan ma i tak często przeglądy że nie trzeba. Ale jeśli twój koszt to olej to ja bym zrobił. To jest ważne, żeby zrobić przegląd zerowy czyli zlanie opiłków z docierania. Ja to zrobiłem. W dniu 30.01.2024 o 11:20, JJacek napisał: Olej 0w20 to na allegro 279 zł za 5 litrów i to pierwszy lepszy do hebryd nissana. U mnie 1900 zł ale jaja oni maj 200 zł za litr oleju. kupię swój olej i im zawiozę Tu jeszcze musi być oznaczenie - dla X-Traila 0w20 SP (QASHQAI 0w20 SN). Są oleje, które mają SP i SN na tej samej butli. Uważajcie na aukcje, im lepszy olej tym więcej podróbek. Ja kupowałem za radą mechaników w dużej hurtowni motoryzacyjnej. Mi też przegląd na 3000km oferowali za 2600, kupiłem olej zgodny z wymaganiami i filtr, potwierdzili zgodność ale w książkę wbili, że taki i taki powierzony przez klienta. Potem ktoś powiedział, że przy awarii silnika Nissan może próbować odrzucić roszczenie gwarancyjne, a ktoś inny, że nie... lepiej się upewnić. Na jednym przeglądzie oszczędność 800-1000zł. Dobrze wychodzi pakiet ale za późno się obudziłem. Jak planujesz dłużej użytkować auto - max wymiana co 15000. Na forach ludkowie piszą, że jak mają nowe auta z serwisem co 20000-30000km, robią w ASO a sami zmieniają co 10-15tys.km. W dniu 30.01.2024 o 08:51, Rafal84 napisał: Czy ktoś się orientuje w temacie ceny za przeglądy serwisowe? Dzwoniłem do dwóch i pierwszy przegląd po 15000 lub po roku to koszt w jednym 1280zl a w drugim 1600zl bo ponoć olej do epowera 5 litrów kosztuje 800zl (co to za olej za tyle kasy) Oczywiście pakietu nie ma możliwości wykupienia ? MOTUL w hurtowni Moto 0w20 SP to coś o ile pamiętam koło 300zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarchos Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego (edytowane) W dniu 30.01.2024 o 11:34, RaNo napisał: Zgodnie z instrukcją, nie musisz wcale lać tego oleju. Jest on jedynie "rekomendowany", ale wymieniona jest cała gama innych olejów, które można lać. Oleje "0w" mają sens jeśli wybierasz się środkiem zimy poza koło podbiegunowe. W przeciwnym wypadku niech ci naleją coś tańszego, wciąż zgodnego z wymaganiami samochodu i temperaturami w Polsce panującymi. Zapytałem serwisu ASO, czy i jaki olej mogę sam dostarczyć na przegląd (wpadłem na to bo rok temu do zerowego przeglądu w całej PL nie mieli oleju :)))). Odpowiedź ASO była taka, że wyłącznie 0w20 SP. W dniu 31.01.2024 o 21:38, JackSet napisał: W którym miejscu? Fotka plis. Pierwsze 23 km. WOW! Ciszaaaaa ? Pojeździj po śniegu i szutrach to się zakochasz. Auto petarda. W dniu 31.01.2024 o 22:56, RaNo napisał: Cisza, cisza, faktycznie. Ale w mieście jak się silnik odpali, to już nie taka cisza. A i czasem lubi pochodzić jak traktor. A czasem jak gaśnie, to potrafi nawet lekko zatrząść autem... Też tak macie? Czasami chodzi swoim życiem i to bardzo dobrze. Dba o parametry. Czasem go wyłączałem przechodząc na "e-pedal" przy hamowaniu. Nigdy mi nie zatrząsł prze 35tys. km. Najoszczędniej jest jeździć tak: a/ z górki i po płaskim oraz gdy pobór nie przekroczy 2 kresek - na "EV", b/ jak pod, górkę, większy pobór - wtedy wyłączałem EV i oszczędność średnia sporo rosła. Najlepiej tryb standard (bez EKO), bez e-pedal. mała rekuperacja - wydłużanie łykania kilometrów bez spalinówki Edytowane 2 Lutego przez mmarchos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego W dniu 31.01.2024 o 15:49, JJacek napisał: A takie pytanie może ktoś wie? Czy za szybą tylną na wysokości spryskiwacza jest kamera czy mi się wydaje, od wewnątrz. Kolego JJ ? Ja już wiem, ale nie powiem. Mała rada, przyjrzyj się uważnie ? Sorki za taką odpowiedź, ale, mam nadzieję zrozumiesz mnie. Chociaż chwilę to mi zajęło ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaNo Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 44 minutes ago, mmarchos said: Zapytałem serwisu ASO, czy i jaki olej mogę sam dostarczyć na przegląd (wpadłem na to bo rok temu do zerowego przeglądu w całej PL nie mieli oleju :)))). Odpowiedź ASO była taka, że wyłącznie 0w20 SP. Pojeździj po śniegu i szutrach to się zakochasz. Auto petarda. Czasami chodzi swoim życiem i to bardzo dobrze. Dba o parametry. Czasem go wyłączałem przechodząc na "e-pedal" przy hamowaniu. Nigdy mi nie zatrząsł prze 35tys. km. Najoszczędniej jest jeździć tak: a/ z górki i po płaskim oraz gdy pobór nie przekroczy 2 kresek - na "EV", b/ jak pod, górkę, większy pobór - wtedy wyłączałem EV i oszczędność średnia sporo rosła. Najlepiej tryb standard (bez EKO), bez e-pedal. mała rekuperacja - wydłużanie łykania kilometrów bez spalinówki No to się trochę kłóci z instrukcją, w której napisano: Quote TRYB ECO Pomaga kierowcy w ekologicznej jeździe. Profil przyspieszenia jest optymalizowany pod kątem wydajnej jazdy. Logika pracy silnika jest w pełni zoptymalizowana pod kątem oszczędności. Optymalny profil hamowania regeneracyjnego do jazdy miejskiej lub jazdy na autostradzie można wybrać, zmieniając przełożenie między D (jazda do przodu) i B. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarchos Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego (edytowane) 3 godziny temu, RaNo napisał: No to się trochę kłóci z instrukcją, w której napisano: Też to czytałem, ale tak jak WLTP różni się od życia, dzielę się empirycznie. Potrafiłem traskę zrobić naprawdę na niskim spalaniu. Np. QQ e-Power przy 100km/h z Olsztyna do Gdańska na śr. coś około 5l/100km(X-Trailem zapomniałem, ale coś 1l więcej). Tryb ECO wg Nissana służy do długich tras z większą prędkością, gdzie benzyna i tak ciągle pracuje - ECO wyłącza rekuperację, więc benzyna jest ECO i... nie hamowana magnetycznie mniej spala. Po kupieniu auta najpierw jeździłem na ECO i jak mi się nażłopał, to po kilku tysiącach km poczytałem to i owo i teraz jeżdżę na standard z super skutkiem. Ciekawostka - tryb Sport ma więcej mocy, ale też rekuperuje (ja zawsze mam minimalną reku.) i... jak masz lekką nogę to niczym się nie różni od standard. Mam przynajmniej połowę wszystkich tankowań po roku z interwałem ok. 760km i spalaniem średnim ok. 7,2 l/100. Latałem na szybowcach i przeniosłem tu ideę wykorzystania inercji. Rekuperacja mocna niewiele daje, sam zobaczysz jak pojeździsz, że na e-pedale lub nawet bez niego na dużej rekuperacji, auto szybko hamuje i wprawdzie dużo odzyskuje, ale ponieważ szybko hamuje to niczym się nie różni od hamowania nogą, które i tak używa sił magnetycznych a klocków w ostateczności (tzw. "heble"). Zaraz po wyhamowaniu, musisz przyśpieszyć i... odpalasz benzynę. Jak pozwalam autu długo toczyć się na mniejszej rekuperacji - dalej i dłużej jedzie z wyłączoną benzyną. Przyśpieszanie, pod górkę, daję gaz, bo i tak benzyna się włącza. Słowem Jak już benzyna się uruchmi, lepiej szybciej wskoczyć na prędkość docelową i rozpocząć tzw. Żeglowanie (szybowanie ) To samo znacznie zwiększa mi zasięg w EV9 i sprzedawca gratuluje mi niskiego zużycia, bo śr. 27 to dla tego BWP'a jest super wynikiem. Sprostuję, bo pojeździłem dziś QQ e-Power żony - na baterii tak pracuję przyśpieszeniem, żeby nie przekraczać 4 kresek na skali (zegary ustawiłem w wersji okrągłej). Jeszcze piękna sprawa, X-Trail w b.dynamicznej jeździe po mieście nie przekroczyło ok.9,7 l/100. Spalinowy z tymi osiągami to by pod 12 sięgnął. B "braking" +SPORT+reku - jest do miasta na dynamiczną jazdę sportową i tu spoko można zwiększyć siłę rekuperacji (tak samo w stromych górach ale tak aby auto nie zwalniało). D+Standard+min.reku+zabawa z EV - na trasy To są doświadczenia po roku i 36 705km tym wspaniałym autem. Za 2godz. jadę elektrykiem do Włoch, trzymajcie kciuki Edytowane 2 Lutego przez mmarchos 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rex-er Opublikowano 4 Lutego Udostępnij Opublikowano 4 Lutego W dniu 2.02.2024 o 20:42, mmarchos napisał: Za 2godz. jadę elektrykiem do Włoch, trzymajcie kciuki Ja właśnie wróciłem T32 Aż się pochwalę, bo rekordowo: wyjazd z Gdyni 15:42, dojazd do Pinzolo 7:45. Ciekawe ile zejdzie elektrykiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konskov Opublikowano 4 Lutego Udostępnij Opublikowano 4 Lutego Właśnie wróciłem z Zakopanego, czterech chłopa na pokładzie. Spalanie Krk -> Zakopane 8.2L/100km, Zakopane -> Krk 5.8L/100km Tryb standardowy, e-pedal w ruchu miejskim, D na zakopiance (+ tempomat). Nie myślałem w ogóle o eko-jeździe ale nie przekraczałem 120km/h 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarchos Opublikowano 5 Lutego Udostępnij Opublikowano 5 Lutego (edytowane) 6 godzin temu, Rex-er napisał: Ja właśnie wróciłem T32 Aż się pochwalę, bo rekordowo: wyjazd z Gdyni 15:42, dojazd do Pinzolo 7:45. Ciekawe ile zejdzie elektrykiem Super... ale 16 godzin? Nie pytam o prędkości Ja rok temu X-Trailem jechałem Gdańsk-Mezzana (Marilleva) 1550km 19h z mandatem w Austrii za prędkość . My stajemy z dziećmi i tak dość często - co 200km. Teraz Elektrykiem jechałem 21h ze sporymi 2x korkami w Niemczech. Mega komfort, dzięki przerwom dojechaliśmy mało zmęczeni. Taki dystans to już patrzymy nie "kiedy" ale "w jakim stanie" dojedziemy W powrotną drogę zmieniam filozofię wg porad użytkowników - częstsze postoje, ładowanie nie przekraczając 80% - wychodzi coś około 19,5h. 15 lat temu Galaxy 2,0 TDCI - Gdańsk-Mayrhoffen (AUT) - 19h bo był korek pod Monachium. Edytowane 5 Lutego przez mmarchos 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego W dniu 2.02.2024 o 16:32, JackSet napisał: Kolego JJ ? Ja już wiem, ale nie powiem. Mała rada, przyjrzyj się uważnie ? Sorki za taką odpowiedź, ale, mam nadzieję zrozumiesz mnie. Chociaż chwilę to mi zajęło ? To w szybie spryskiwacz się odbija. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hetman72 Opublikowano 10 Lutego Udostępnij Opublikowano 10 Lutego (edytowane) Dzisiaj boleśnie się przekonałem jak X-Trial E-Power nie lubi Polskich autostrad, jazda z W-wy autostradą do połączenia z A1 (max 130km/h) i potem A1 do Torunia (max. 150km/h) wykończyło ponad pół zbiornika paliwa, średnie zużycie to pewnie koło 12l/100, chwilowe to nawet i 16. Średnia z trasy Piła - W-wa - Toruń wyszła 10.45l/100 !!!!!!!!!! Najgorsze, że miałem zasięg 121km na 28km przed zjazdem do Torunia i potem nagle mam 81km i komunikat, ze mało benzyny. Potem zatankowałem i resztę trasy do Piły jechałem dosyć wolno (mgła) i tutaj śr. spalanie 6.1l/100. Potwierdza się, że jest to napęd do jazdy max. 120km/h, chyba że komuś nie zależy na ekonomii ale doznania akustyczne są niezbyt rewelacyjne. ------------- Jedno muszę przyznać, jest to pakowny samochód, aż dziw ile pakunków w niego weszło. Edytowane 10 Lutego przez Hetman72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 10 Lutego Udostępnij Opublikowano 10 Lutego (edytowane) Nie znalazłem oleju Nissan oil w specyfikacji SP i GF-6a. Sa tylko SN i GF-5. Doszukałem się że ten olej made in Nissan to robili z firma Total, nawet normy i parametry podają te same. I z Totala to ten wydaje mi się najlepszy TotalEnergies Quartz 9000 Future GF6 0W-20. Ale zastanawiam się nad tym RAVENOL EHC SAE 0W‑20 CleanSynto® też ma aprobatę Nissana. 1 godzinę temu, Hetman72 napisał: Dzisiaj boleśnie się przekonałem jak X-Trial E-Power nie lubi Polskich autostrad, jazda z W-wy autostradą do połączenia z A1 (max 130km/h) i potem A1 do Torunia (max. 150km/h) wykończyło ponad pół zbiornika paliwa, średnie zużycie to pewnie koło 12l/100, chwilowe to nawet i 16. Średnia z trasy Piła - W-wa - Toruń wyszła 10.45l/100 !!!!!!!!!! Najgorsze, że miałem zasięg 121km na 28km przed zjazdem do Torunia i potem nagle mam 81km i komunikat, ze mało benzyny. Potem zatankowałem i resztę trasy do Piły jechałem dosyć wolno (mgła) i tutaj śr. spalanie 6.1l/100. Potwierdza się, że jest to napęd do jazdy max. 120km/h, chyba że komuś nie zależy na ekonomii ale doznania akustyczne są niezbyt rewelacyjne. ------------- Jedno muszę przyznać, jest to pakowny samochód, aż dziw ile pakunków w niego weszło. Spoko Unia wprowadzi obowiązek 110 na autostradach i będzie git . Tak jak w każdej hybrydzie, coś mam wątpliwości czy Toyota Rav to przy takiej trasie jak zrobiłeś spaliła by mniej. w Kia to takich wyników jak w Nissanie nie widziałem nigdy , wiesz jak ktoś jeździe dużo autostradami i szybko to diesla nic nie zastąpi. Edytowane 10 Lutego przez JJacek 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rex-er Opublikowano 11 Lutego Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 17 godzin temu, JJacek napisał: w Kia to takich wyników jak w Nissanie nie widziałem nigdy , wiesz jak ktoś jeździe dużo autostradami i szybko to diesla nic nie zastąpi. W sensie, że KIA ma niższe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 11 Lutego Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2 godziny temu, Rex-er napisał: W sensie, że KIA ma niższe? No nie, ma wyższe. W niej 7,2 to zrobiłem jak jechałem 70. ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joker Opublikowano 11 Lutego Udostępnij Opublikowano 11 Lutego (edytowane) Jak widzę, jedna ośka ma niższe spalanie. Pewnie różnica wagi ma znaczenie. Z przeszło 17 tysięcy kilometrów mam średnie 6,7L/100. Nie jeżdżę specjalnie wolno więc jestem zadowolony. Szok przeżyłem jeżdżąc w polskich Sudetach - 3,9L/100. Od ostatniego tankowania 6,0L/100km, przy temperaturach w 0 stopni. Cena przeglądu w PGD na 15 tys.km -1220 PLN. Edytowane 11 Lutego przez Joker 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaNo Opublikowano 11 Lutego Udostępnij Opublikowano 11 Lutego (edytowane) del Edytowane 11 Lutego przez RaNo delete Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joker Opublikowano 11 Lutego Udostępnij Opublikowano 11 Lutego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joker Opublikowano 11 Lutego Udostępnij Opublikowano 11 Lutego Jeszcze chciałem dodać, że w założeniu był RAV ale musiałbym czekać i w lutym 2023 wziąłem Nissana. Dziś na każdym skrzyżowaniu i światłach widziałbym odbicie w lustrze. Spostrzeżenia - kupa miejsca w środku, audio BOSE świetne z zewnętrznych nośników, cisza w podróży, chce się jechać nie spiesząc się nigdzie. Po 17 tysiach bardzo go lubię. 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego (edytowane) Witam. W końcu się doczekałem ? Odebrany 31.01 ale potem urlop ? wyjazdowy autokarem, więc w zasadzie tylko 3 dni się do tej pory widzieliśmy "przelotnie". Mam już 88 km ? nawinięte. Pierwsze spostrzeżenie to komfort akustyczny, zarówno zawieszenia, jak i napędu. I chyba z tego powodu zauważyłem, że jeżdżę ze znacznie mniejszą prędkością (na razie wokół komina na zakupy trasy po max 10 km). Ale mam pytanie. Jak podłączam po kabelku tel Samsung to ładnie pokazuje że połączył, ładnie paruje BT, pokazuje książkę tel itd. Tylko jak sprawić, aby mapa nawigacji Google z telefonu pokazała się na ekranie samochodu natywnie, czyli 1:1 Niby ta navi nissana też pokazuje traffic, ale grafikę wolę Google. Edytowane 13 Lutego przez JackSet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaNo Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego @JackSet, ja mam na Samsungu włączone Android Auto, i po podpięciu kabelka i uruchomieniu map na telefonie, na ekranie samochodu pojawia po prostu (natywnie) mapa Googla. Jeśli sama się nie włącza, to po lewej pojawia się druga ikonka nawigacji (taka wypełniona w środku, w odróżnieniu od tej nissanowskiej pustej w środku), i wystarczy ją kliknąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 4 godziny temu, RaNo napisał: @JackSet, ja mam na Samsungu włączone Android Auto, i po podpięciu kabelka i uruchomieniu map na telefonie, na ekranie samochodu pojawia po prostu (natywnie) mapa Googla. Jeśli sama się nie włącza, to po lewej pojawia się druga ikonka nawigacji (taka wypełniona w środku, w odróżnieniu od tej nissanowskiej pustej w środku), i wystarczy ją kliknąć. Dzięki. Sprawdzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaNo Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Też tak macie, że dość często po naciśnięciu START nie da się wrzucić biegu, i pomimo że system wydaje się być uruchomiony, to trzeba jeszcze raz nacisnąć START żeby system się rzeczywiście uruchomił i dało się wrzucić bieg i jechać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hetman72 Opublikowano 14 Lutego Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 10 godzin temu, RaNo napisał: Też tak macie, że dość często po naciśnięciu START nie da się wrzucić biegu, i pomimo że system wydaje się być uruchomiony, to trzeba jeszcze raz nacisnąć START żeby system się rzeczywiście uruchomił i dało się wrzucić bieg i jechać? Tak. Zauważyłem, że lepiej jest jak jest wyłączone dosuwanie fotela, tak jakby on wykrywał, że fotel nie jest w pozycji do jazdy i nie pozwalał uruchomić silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 14 Lutego Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 9 godzin temu, Hetman72 napisał: Tak. Zauważyłem, że lepiej jest jak jest wyłączone dosuwanie fotela, tak jakby on wykrywał, że fotel nie jest w pozycji do jazdy i nie pozwalał uruchomić silnika. Ja nie, ale dopiero moze z 10x jezdzilem (mam 118 km?) Ale, muszę stwierdzić, ze power jest! Dzis jechałem do biura i z powrotem korki na Łopuszańskiej potem Jerozolimskie, potem nie lepiej i na odległości 10 km pokazalo 5.6 a caly dzien na zimnym stal. Wlaczylem grzanie kiery (milutko), muzyczka leci...bajka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JJacek Opublikowano 14 Lutego Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 22 godziny temu, RaNo napisał: Też tak macie, że dość często po naciśnięciu START nie da się wrzucić biegu, i pomimo że system wydaje się być uruchomiony, to trzeba jeszcze raz nacisnąć START żeby system się rzeczywiście uruchomił i dało się wrzucić bieg i jechać? A ready się zapaliło? Bo może hamulec za słabo naciskasz przy starcie i tylko włączasz a nie „odpalasz”. zobaczcie co się stanie jak D będziecie chcieli włączyć a macie niedomknięte drzwi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaNo Opublikowano 14 Lutego Udostępnij Opublikowano 14 Lutego Faktycznie. Sprawdziłem w praktyce i jest dokładnie tak jak piszesz, @JJacek. Aczkolwiek instrukcja tu nie pomaga Quote Gdy przełącznik zasilania zostaje wciśnięty bez uprzedniego wciśnięcia pedału hamulca, uruchomione zostanie podświetlenie przełącznika. Naciśnij przełącznik zasilania: * raz, aby ustawić go w pozycji ON. * dwa razy, aby ustawić go w pozycji OFF. Gdy zaświeci się lampka sygnalizująca gotowość do jazdy READY, można rozpocząć jazdę. No więc sęk w tym, że lampka READY się cudownie sama nie zaświeci. Dopiero trzeba ten hamulec nacisnąć, o którym autor instrukcji zapomniał napisać Czyli suma sumarum, samochód ma 3 tryby: OFF, ON (zwany też zdajsie ACC) i READY (zwany też "włączony system e-POWER"). Przychodzi mi taka refleksja, że dawniej obsługa samochodu była prostsza: zanim nie zakręciłeś korbą, to samochód był wyłączony. Zakręciłeś korbą, to silnik się włączał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.