MarioX Posted October 16, 2023 Share Posted October 16, 2023 (edited) Hej Szukam posiadaczy Nissana Qashqai w wersji e-Power. Biorę się z zamiarem zakupu tej wersji silnikowej i jestem ciekaw opinii użytkowników. Jak długo jeździcie? Czy coś Was zawiodło po drodze? Jak z efektywnością silnika zimą? Czy było warto? Czy na coś zwrócić uwagę przy odbiorze? Z góry dzięki za wszelkie opinie osób używających auto z tym silnikiem. Edited October 16, 2023 by MarioX 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzycho59 Posted October 18, 2023 Share Posted October 18, 2023 Witam, jeżdżę od 10 sierpnia więc niewiele mogę powiedzieć o ewentualnych awariach (napęd działa od 2016 w USA) Moje spostrzeżenia dotyczące napędu- uważam osiągi, zużycie paliwa, komfort jazdy za znakomite. Moje zużycie paliwa po przejechaniu 1900 km wynosi równe 6l/100. O dziwo wskazania komputera pokrywają się ze stacją benzynową w przeciwieństwie do J12 gdzie komputer zaniżał 0,5l/100. Najniższe zanotowane na codziennej trasie do biura ok 8 km, światła, korki itd 2,1. Był to jednak przypadek- średnio 5,5 l/100. Dużo zależy w jakim stanie naładowania baterii zostawiasz na noc. Trochę trzeba nauczyć się jazdy wykorzystując tryby jazdy, odzysk energii. Oczywiście spalanie wzrośnie przy prędkościach autostradowych jak w każdej hybrydzie. Co do odbioru auta wydaje mi się że należy przyjrzeć się spasowaniu tylnej klapy, tylnych drzwi ale to dotyczy modelu J12 a nie wersji e-power. Co do zimy też niewiele mogę powiedzieć ale na pewno korzystanie z podgrzewanych gadżetów spowoduje podwyższenie spalania- większe zużycie baterii. Na razie w porównaniu z j11 jestem mile rozczarowany efektywnością podgrzewania foteli, kierownicy- bez porównania. Aha, sprawdź klakson u mnie się spalił a może nie działał od początku- nie sprawdziłem przy odbiorze- czekam na wymianę 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarioX Posted October 18, 2023 Author Share Posted October 18, 2023 Dzięki krzycho59 Powiem, że jak zacząłem czytać co się wyrabia w Angli z tymi napędami to mój zapał do motoru osłabł, mimo że po dwóch jazdach testowych byłem zachwycony. Spalanie masz dla mnie ekstra, szczególnie biorąc pod uwagę co dostaje się w zamiana w kontekście dynamiki tego auta, w zasadzie niezależnie od prędkości. Napisz proszę jak z dźwiękiem samej spalinówki robiącej za generator. Zauważyłem, że na początku jazdy jak silnik uruchamiał się aby doładować akumulator brzmiał nie głośno, ale ten dźwięk był taki nieprzyjemny, bliżej mu było do dźwięku wiertarki. Ale miałem wrażenie, że w miarę rozgrzewania się silnika jakby to nikło i jak na 3-cylindry nawet fajnie sobie coś tam mruczało. Miałem wrażenie, że tak było tylko w mieście, na autostradzie bez zastrzeżeń. Jakie są Toje odczucia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzycho59 Posted October 18, 2023 Share Posted October 18, 2023 No cóż, ideału nie ma. Dźwięk silnika może nie jest piękny ale- przy jeździe np.60 i wciśnięciu gazu na maxa gdzieś tam słychać jak sobie mruczy- nawet nieźle zważywszy na wyciszenie samochodu, przynajmniej słychać że coś pod maską się jednak dzieje w porównaniu do jazdy np. w trybie EV. Podczas jazdy osobiście nie słyszę silnika a podczas zatrzymania np. na światłach silnik w 99% się wyłącza. Wspomnę jeszcze o bardzo dla mnie przydatnej funkcji e-pedal. Tak się przyzwyczaiłem że jak zapomnę włączyć to kończy się mocnym hamowaniem. Z funkcją e-pedal hamuję tylko do zatrzymania pojazdu.... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarioX Posted October 18, 2023 Author Share Posted October 18, 2023 Dzięki ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lobster Posted October 20, 2023 Share Posted October 20, 2023 Też mam zamiar zapoznać się z wersją e-power, mój J11 1.5dci jest w wieku przedemerytalnym (9 lat/200kkm) i choć chodzi bezproblemowo i bardzo oszczędnie to muszę myśleć o wymianie. Jutro biorę e-powera na dwa dni do testowania. może macie sugestie na co szczególnie zwrócić uwagę? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarioX Posted October 20, 2023 Author Share Posted October 20, 2023 (edited) Zobaczy czy nie będą Ci przeszkadzać odgłosy dochodzące spod maski jak włącza się spalinówka, jak rozmawiam z kilkoma użytkownikami, to część po czasie nie zwraca na to uwagi, a dla innych jest to element irytacji. Dla mnie jest ok, przynajmniej wiem że od czasu do czasu coś tam się dzieje i silnik jeszcze żyje, ale tak jak pisałem to takie mocno subiektywne odczucie i każdy będzie podchodzić do tego inaczej. Spalanie na pewno nie będzie niższe niż w Twoim obecnym, szczególnie przy prędkościach autostradowych, tylko mam wrażenie, że w tym silniku nie do końca o to chodzi. Ja po dwóch jazdach mam jedne zasadniczy problem, do czego bym teraz nie wsiadł, to się zastanawiam kiedy to zacznie jechać ?. Ostatecznie jedynie co mnie blokuje to komentarze o awariach tego silnika w Anglii (problemy z generatorem prądu). I totalnie tego nie kumam o co chodzi, że kogo nie pytam lokalnie z kierowców, to nikt nie ma problemu. Jakąś inną linie produkcyjną dla anglików mają czy co ?. W przyszłym tygodniu ma być mój na salonie a ja dalej mam rozkminę, brać czy nie, szczególnie przy obecnych cenach samochodów. Przy okazji dzisiaj dostałem info od dealera, że zmieniają ubezpieczyciela na dodatkowe 2 lata gwarancji i trzeba będzie dobrze przestudiować, czy te e-cudo będzie objęte w całości dodatkowymi 2 latami gwarancji, bo o resztę raczej się nie martwię w Nissanie. Edited October 20, 2023 by MarioX Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lobster Posted October 20, 2023 Share Posted October 20, 2023 Jeśli kupię to auto to dla małżonki, jest zakochana w swoim obecnym J11 1.5dci i raczej nie ma zamiaru przesiadać się do czegoś innego. Testowałem już Sprtega w najbardziej wypasionej wersji i krócej XC40 w wersji podstawowej ze sałbiutkim sailnikiem 129KM i 7 biegowym klasycznym automatem. Ten pierwszy jeździ OK ale systemy obsługi to wg mnie porażka a już pokrętło zmiany kierunku jazdy w postaci nakrętki na słoik sprowadziło mnie do parteru, nigdy nie wiadomo czy należy w danym momencie "słoik" zakręcić czy odwrotnie - koszmarek, ma być ruch dźwigni wzdłuż osi pojazdu i kropka, podobnie koślawo jest w XC40, trzeba przechodzić przez N ( w bok ) by wybrać kierunek, też żle, a poza tym to auto jeździ tak sobie, siedzenia są takie sobie, a materiał na nich to jakiś stary jutowy worek, zawieszenie niezbyt kulturalne, i to ma być premium??? Mam jeszcze w planach XC40 B3 163KM ze sakrzynią DSG ale nie sądzę że będzie dużo lepiej. E-powera kupuje się dla elastycznego napędu i komfortu prowadzenia: kropka. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lobster Posted October 23, 2023 Share Posted October 23, 2023 No i po testach, przejechaliśmy ok 200km 50/50 ekpresówka i drogi "powiatowe". Zużycie paliwa wyniosło 5,7/100km (wg dystrybutora, kmputer pokazał 5,4 l/100km), śr prędkość 64km/h, maksymalna ok 150km/h, pogoda typowo jesienna +10 i mokro. Wrażenia są pozytywne, cichy, responsywny samochód, prowadzi się podobnie jak podstawowa Tesla Y, typowy "cruiser" co mnie akurat odpowiada ale ktoś komu testosteron jeszcze wylewa się uszami powinien poszukać czegoś innego. Auto wręcz zachęca do spokojnej jazdy co będzie dla jednego zaletą a dla innego wadą, mnie odpowiada taki sposób jazdy tym bardziej że wiem iż pod stopą mam w każdej chwili zapas momentu obrotowego. Dobra elastyczność pozwala na bezstresowe wyprzedzanie na szybkich drogach. Jutro konsultacje u dealera?. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackSet Posted October 23, 2023 Share Posted October 23, 2023 10 minut temu, lobster napisał: No i po testach, przejechaliśmy ok 200km 50/50 ekpresówka i drogi "powiatowe". Zużycie paliwa wyniosło 5,7/100km (wg dystrybutora, kmputer pokazał 5,4 l/100km), śr prędkość 64km/h, maksymalna ok 150km/h, pogoda typowo jesienna +10 i mokro. . Taka typowa trasa jak na łódkę ? na Mazury. Przy tej aurze spalanie brzmi ok. W lato na takiej trasie przy tej średniej uzyskać 7 litrów nie bylo łatwo z 1.6 digt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarioX Posted October 23, 2023 Author Share Posted October 23, 2023 Wygląd obiecująco. Mam dokładnie takie same odczucia co do samego auta, chce wiedzieć, że jak będę potrzebował to auto będzie dynamicznie reagować, ale na co dzień ma mnie komfortowo przewozić z punku A do do B w względnej ciszy i komforcie. Też miałem takie odczucie, że samochód składnia do spokojnej jazdy. No nic to czekam aż przyjdzie moja sztuka, może będzie w tym tygodniu ? Pomyślnych negocjacji, trzymam kciuki na jak najlepszą ofertę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
huling Posted October 23, 2023 Share Posted October 23, 2023 W dniu 20.10.2023 o 15:55, lobster napisał: pokrętło zmiany kierunku jazdy w postaci nakrętki na słoik sprowadziło mnie do parteru, nigdy nie wiadomo czy należy w danym momencie "słoik" zakręcić czy odwrotnie - koszmarek, ma być ruch dźwigni wzdłuż osi pojazdu i kropka, podobnie koślawo jest w XC40, trzeba przechodzić przez N ( w bok ) by wybrać kierunek, też żle, W QQ też nie jest logicznie zrobiona dźwignia zmiany biegów w automacie. Chcąc jechać do przodu trzeba ją przesunąć do tyłu, a chcąc jechać do tyłu przesunąć do przodu. Czyli przesuwamy odwrotnie niż chcemy jechać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackSet Posted October 23, 2023 Share Posted October 23, 2023 7 minut temu, huling napisał: W QQ też nie jest logicznie zrobiona dźwignia zmiany biegów w automacie. Chcąc jechać do przodu trzeba ją przesunąć do tyłu, a chcąc jechać do tyłu przesunąć do przodu. Czyli przesuwamy odwrotnie niż chcemy jechać. Akurat tu się nie zgodzę. Bezpieczniej jest, gdy wybranie cofania jest jednak trudniejsze, czyli wyprostowanie ręki z jednoczesnym wciśnięciem bocznego klawisza. W manualu tez jest wsteczny w lewo do przodu z grzybkiem. Więc jak wsiadłem do epowera to naturalnie było to dla mnie logiczne. Ale to juz kwestia gustu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lobster Posted October 23, 2023 Share Posted October 23, 2023 O ile dobrze pamiętam to w Toyce z Aisinem miałem D do tyłu a P do przodu, tak jak e-power. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lobster Posted October 23, 2023 Share Posted October 23, 2023 (edited) 7 godzin temu, MarioX napisał: No nic to czekam aż przyjdzie moja sztuka, może będzie w tym tygodniu ? Pomyślnych negocjacji, trzymam kciuki na jak najlepszą ofertę. My bierzemy prosto z półki, okazało się że tak będzie taniej (sporo taniej) niż kupowanie pod zamówienie i odbiór w styczniu. Jutro podpisuję papiery a auto mogę odebrać pojutrze. Cały ten dym jest chyba spowodowany zmianą dostarczyciela aut, w ostatni piątek w Trójmieście było chyba 5 czy 6 e-powerów, ja klepnąłem dzisiaj chyba ostatniego, N-Connecta z pakietami(?) i lakierem premium w cenie podstawowego? a poprzednik zostaje u sprzedawcy. Edited October 23, 2023 by lobster 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackSet Posted October 23, 2023 Share Posted October 23, 2023 (edited) Szukalem, ale nie bylo srebrnego. Ten szampański też bardzo ladny, ale "w złocie" mialem J10 juz. Edited October 24, 2023 by JackSet 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lobster Posted November 11, 2023 Share Posted November 11, 2023 W końcu mam swojego e-powera. N-connecta z pakietami zimowym i technologicznym X-tronic, lakier burgund perłowy. Jeżdzi się niezwykle relaksująco a korki z Prolinkiem przestały w końcu irytować. Średnie spalanie jak dotąd to 5,4-5,6 l/100, połowa przebiegu w mieście w trybie B/standard plus Auto-hold reszta na ekspresówkach i drogach lokalnych w trybie D/Standard. Konfrontując swoje pierwsze wrażenia z "twórczością" najróżniejszych youtubowych samozwańczych mądrali, szczerze radzę przed klepnięciem ewentualnego zamówienia wypożyczyć auto na weekend jeśli tylko będzie to możliwe, to da jakie takie pojęcie z czym mamy do czynienia, najpierw należy skonfigurować brykę pod swoje preferencje a to trochę potrwa na początku. Jeszcze jedno, jeśli planujecie kupno to nie dajcie sobie wcisnąć powłoki ceramicznej wykonywanej u dealera?. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomkek1912 Posted November 11, 2023 Share Posted November 11, 2023 Czy to prawda, że tegoroczne QQ epowery mają ograniczoną prędkość maks. do 170 km/h? Takie coś wyczytałem w cenniku. Wydawało mi się, że wcześniej było 190. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lobster Posted November 12, 2023 Share Posted November 12, 2023 Zawsze było 170km/h, wynika to z ograniczeń elektrycznego silnika trakcyjnego. Mnie wystarczy?. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarioX Posted November 12, 2023 Author Share Posted November 12, 2023 W papierach 170km/h, w rzeczywistości odcina przy 178km/h (info z ASO). Patrząc na to jakie mamy ograniczenia w większości Europy, wystarcza z zapasem ? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert_B Posted November 12, 2023 Share Posted November 12, 2023 Licznikowe 178 km/h to rzeczywiste 170 km/h. Tak więc wszystko się zgadza ?. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lobster Posted November 15, 2023 Share Posted November 15, 2023 Zdecydowanie polecam ustawienie wspomagania kierownicy na tryb "SPORT", czucie drogi jest bardziej bezpośrednie a wspomaganie dużo lepiej wyważone. Dziwiłem się temu że szbszy zjazd na poziom -2 garażu jest w nowym aucie jakoś niepewny, brakowało wyczucia szlaku a ściany są bliżej auta, z poprzednim autem tego wrażenia nie było, to samo na szosie. Po zmianie w ustawieniach wszystko jest OK. Jeszcze muszę zbadać w jakim stopniu klimatyzator wpływa na wielkolść zużycia paliwa. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mario1983 Posted November 16, 2023 Share Posted November 16, 2023 Witam. Ja kupiłem swojego e power 25 września. Do 30 października i przejechaniu 2400 km było wszystko ok, poza czasami samoczynnie wyłączającym się systemem multimedialnym. Niestety 30 października w aucie padła całkowicie elektryka. Laweta i do dealera na serwis. Pierwsza diagnoza uszkodzony akumulator 12v. Wsadzili jakiś drugi i zamówili nowy. Niestety po następnych 3 dniach sytuacja się powtórzyła. I id tamtej pory samochód stoi w serwisie i czekają na kolejną baterie. Powiem szczerze że drugi raz bym tego samochodu nie kupił. Poprostu masakra. Zobaczymy kiedy odzyskam samochód. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JackSet Posted November 17, 2023 Share Posted November 17, 2023 11 godzin temu, Mario1983 napisał: Witam. Ja kupiłem swojego e power 25 września. Do 30 października i przejechaniu 2400 km było wszystko ok, poza czasami samoczynnie wyłączającym się systemem multimedialnym. Niestety 30 października w aucie padła całkowicie elektryka. Laweta i do dealera na serwis. Pierwsza diagnoza uszkodzony akumulator 12v. Wsadzili jakiś drugi i zamówili nowy. Niestety po następnych 3 dniach sytuacja się powtórzyła. I id tamtej pory samochód stoi w serwisie i czekają na kolejną baterie. Powiem szczerze że drugi raz bym tego samochodu nie kupił. Poprostu masakra. Zobaczymy kiedy odzyskam samochód. Ale skoro pada aku 12V to oznacza, ze jakis turkuć podjadek zużywa podczas postoju, albo brak ładowania. Wymiana na kolejne baterie nic nie da chyba. Trzeba by sprawdzic multimetrem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mario1983 Posted November 17, 2023 Share Posted November 17, 2023 Ja wiem ze nic nie da. Bardziej obawiam się że to może być wina generatora. Ale zobaczymy. Jak się okaże że po kolejnej wymianie aku problem będzie dalej występował wtedy pojawią się szansa na oddanie im samochodu I zwrot kasy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.