Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Qashqai e-Power - opinie


MarioX
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, W.S. napisał:

Krótki update z mojej strony

Ponieważ - jak już pisałem - raz zostałem niemal wyśmiany w serwisie Nissana (że z autem wszystko gra) w poniedziałek rano spróbowałem uruchomić samochód, szykując się na rozmowę z Nissan Assist. Ku mojemu zaskoczeniu uruchomił się normalnie. Żadnych komunikatów o usterkach. Ruszyłem - jeździ normalnie. Jeździłem nim wczoraj, jeździłem dziś, łącznie od - najwyraźniej moich urojeń 160km temu - zero komunikatów, wszystko działa jak trzeba. Szkoda że nie zrobiłem zdjęcia, bo teraz chyba  - odpukać - nie mam z czym jechać do serwisu.

Jeśli masz czas to radzę pojechać i niech zrobią komputerowy test kontrolny ( 1.5 godziny ) jeśli były komunikaty o usterkach to powinno to być widoczne w historii błędów, no i przy okazji jeśli test wyjdzie czysto to masz podstawę do zażądania zaktualizowania softu lub innej interwancji wg ich uznania, jeśli system strzela komunikatami bez potrzeby to coś muszą z tym zrobić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Olo napisał:

Qashqai wyczuł ,że chcesz się go pozbyć i robi obstrukcje ?

Reasumupcja ?

Edytowane przez JackSet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, W.S. napisał:

Krótki update z mojej strony

Ponieważ - jak już pisałem - raz zostałem niemal wyśmiany w serwisie Nissana (że z autem wszystko gra) w poniedziałek rano spróbowałem uruchomić samochód, szykując się na rozmowę z Nissan Assist. Ku mojemu zaskoczeniu uruchomił się normalnie. Żadnych komunikatów o usterkach. Ruszyłem - jeździ normalnie. Jeździłem nim wczoraj, jeździłem dziś, łącznie od - najwyraźniej moich urojeń 160km temu - zero komunikatów, wszystko działa jak trzeba. Szkoda że nie zrobiłem zdjęcia, bo teraz chyba  - odpukać - nie mam z czym jechać do serwisu.

 

ja już wiem po lekturze brytyjskich forów, że jak cokolwiek się wyświetli to trzeba robić zdjęcie. Żonie też powiedziałem bo ona też tym autem jeździ, więc ostatnio przyniosła zdjęcie komunikatu o problemie z czujnikami parkowania i radarem gdy sypało śniegiem i wszystko, radar, czujniki, było zalepione śniegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maro_t napisał:

 

ja już wiem po lekturze brytyjskich forów, że jak cokolwiek się wyświetli to trzeba robić zdjęcie. Żonie też powiedziałem bo ona też tym autem jeździ, więc ostatnio przyniosła zdjęcie komunikatu o problemie z czujnikami parkowania i radarem gdy sypało śniegiem i wszystko, radar, czujniki, było zalepione śniegiem.

To akurat w tej sytuacji normalne, że wyświetla się komunikat o problemie z czujnikami parkowania i radarem. To jest po to, abyś np. przy parkowaniu nie liczył, że zadziała czujnik. Więc to nie jest temat do zgłoszenia na serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Robert_B napisał:

To akurat w tej sytuacji normalne, że wyświetla się komunikat o problemie z czujnikami parkowania i radarem. To jest po to, abyś np. przy parkowaniu nie liczył, że zadziała czujnik. Więc to nie jest temat do zgłoszenia na serwis.

oczywiście wiem o tym. We współczesnych autach z aktywnymi tempomatami, radarami, czujnikami to niestety normalne że to wariuje przy złej pogodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maro_t napisał:

oczywiście wiem o tym. We współczesnych autach z aktywnymi tempomatami, radarami, czujnikami to niestety normalne że to wariuje przy złej pogodzie.

Wycieraczki czujników by się przydały ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem taką zajawkę:

A Spanish newspaper talks about the new 2024 version exceeding Euro 7 and talks about Nissan having improved the "e-POWER" drive system with a new lithium-ion battery and a new generator after finding certain problems in the operation of some units.

Nie jestem w stanie tego zweryfikować, ale...kto wie czy nie szykuje się jakaś akcja serwisowa.

Jeszcze jedno, firma ASTERA (ASTRA?) która przejęła obsługę Nissanów nie może się zdecydować czy będzie oferować tzw. przedłużoną gwarancję, jest komunikat że sprawa się wyjaśni w maju/czerwcu. 

Edytowane przez lobster
dodatkowe dane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, lobster napisał:

Jeszcze jedno, firma ASTERA (ASTRA?) która przejęła obsługę Nissanów nie może się zdecydować czy będzie oferować tzw. przedłużoną gwarancję, jest komunikat że sprawa się wyjaśni w maju/czerwcu. 

Zastanawiam się co będzie jak nie będą chcieli oferować. W końcu dostałem, jak pewno wielu z Was taką ładną kartkę na której dealer "podpisał się krwią" że przysługuje mi 5 letnia gwarancja i mnie poinformują jak tylko zostanie wybrany ubezpieczyciel. Bo jedyne co mi przychodzi, że Nissan musiałby łyknąć żabę i przejąć zobowiązanie jako gwarancja producenta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, MarioX napisał:

Zastanawiam się co będzie jak nie będą chcieli oferować. W końcu dostałem, jak pewno wielu z Was taką ładną kartkę na której dealer "podpisał się krwią" że przysługuje mi 5 letnia gwarancja i mnie poinformują jak tylko zostanie wybrany ubezpieczyciel. Bo jedyne co mi przychodzi, że Nissan musiałby łyknąć żabę i przejąć zobowiązanie jako gwarancja producenta.

 

Ja mam w umowie i specyfikacji zamówienia z marca (czyli jeszcze sprzed zmiany importera): 

Screenshot_20240127-110605_Word.thumb.jpg.54b1e439f1bfc911b7995958002a162b.jpg

A paragraf I. Postanowienia końcowe pkt.2 to cyrograf, więc nie mają wyjścia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MarioX napisał:

Zastanawiam się co będzie jak nie będą chcieli oferować. W końcu dostałem, jak pewno wielu z Was taką ładną kartkę na której dealer "podpisał się krwią" że przysługuje mi 5 letnia gwarancja i mnie poinformują jak tylko zostanie wybrany ubezpieczyciel. Bo jedyne co mi przychodzi, że Nissan musiałby łyknąć żabę i przejąć zobowiązanie jako gwarancja producenta.

 

przecież jak Ty taką gwarancję kupiłeś to taką masz. Ewentualnie nie będą oferować już pięcioletniej nowym klientom

18 godzin temu, lobster napisał:

Znalazłem taką zajawkę:

A Spanish newspaper talks about the new 2024 version exceeding Euro 7 and talks about Nissan having improved the "e-POWER" drive system with a new lithium-ion battery and a new generator after finding certain problems in the operation of some units.

Nie jestem w stanie tego zweryfikować, ale...kto wie czy nie szykuje się jakaś akcja serwisowa.

Jeszcze jedno, firma ASTERA (ASTRA?) która przejęła obsługę Nissanów nie może się zdecydować czy będzie oferować tzw. przedłużoną gwarancję, jest komunikat że sprawa się wyjaśni w maju/czerwcu. 

 

to jest raczej informacja o rozwoju napędu E-Power. Jak jak Toyota wprowadza kolejne generacje swoich hybryd. Lepsza bateria, wydajniejsze cośtam i tak dalej. Akcje serwisowe takie że producent wzywa 100 tys. aut na wymianę jakiejś częśći są bardzo rzadki i dotyczą najczęściej jakichś bardzo kluczowych dla bezpieczeństwa elementów typu moduł poduszki powietrznej czy coś w układzie hamulcowym, albo coś co grozi pożarem. W innych przypadkach nawet jak wiedzą że jakiś element albo układ może być wadliwy, to po prostu naprawiają go tym co się zgłoszą i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę zostawić auto w garażu na dwa miesiące. Pytanie: z jakim poziomem naładowania baterii trakcyjnej? W manualu nic na ten temat nie ma poza zaleceniem by wyłączyć przełącznik długoterminowego garażowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lobster napisał:

Muszę zostawić auto w garażu na dwa miesiące. Pytanie: z jakim poziomem naładowania baterii trakcyjnej? W manualu nic na ten temat nie ma poza zaleceniem by wyłączyć przełącznik długoterminowego garażowania.

To nie powinno mieć znaczenia sądzę. Przecież samochody czasem stoją miesiącami przed sprzedażą i raczej nie troszczą się o poziom naładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, lobster napisał:

Muszę zostawić auto w garażu na dwa miesiące. Pytanie: z jakim poziomem naładowania baterii trakcyjnej? W manualu nic na ten temat nie ma poza zaleceniem by wyłączyć przełącznik długoterminowego garażowania.

ciekawy temat. Biorąc pod uwagę że pewnie poziom naładowania mu trochę spadnie, to raczej bym powiedział że powinna być bardziej pełna niż pusta. Starałbym się żeby miał powyżej połowy. Natomiast inną sprawą jest że bym zatankował do pełna i koniecznie odblokował ręczny, żeby został tylko na P ale bez ręcznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maro_t napisał:

ciekawy temat. Biorąc pod uwagę że pewnie poziom naładowania mu trochę spadnie, to raczej bym powiedział że powinna być bardziej pełna niż pusta. Starałbym się żeby miał powyżej połowy. Natomiast inną sprawą jest że bym zatankował do pełna i koniecznie odblokował ręczny, żeby został tylko na P ale bez ręcznego.

A czy użytkownik ma wplyw na poziom naładowania bateri? Tzn. komputer o wszystkim decyduje. Jak mozna naładować full? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, JackSet napisał:

A czy użytkownik ma wplyw na poziom naładowania bateri? Tzn. komputer o wszystkim decyduje. Jak mozna naładować full? 

tak do konca to wpływu nie masz, ale jak chcesz zostawić z bardziej rozładowaną niż naładowaną, to przed dojazdem na miejsce postoju można wymusić tryb EV i jechać delikatnie, żeby nie załączył znowu spalinowca. Oczywiście do końca tak nie rozładujesz bo on wyjdzie z trybu EV jak poziom baterii za bardzo spadnie, ale powinno się dać w ten sposób zejść poniżej połowy albo nawet do 1/4. A jakbyś chciał wymusić naładowanie to ustawić na P i wcisnąć gaz. Odpali się spalinowiec i będzie ładował baterię na postoju. Chociaż też pewnie nie pozwoli naładować do pełna, ale jakieś pole manewru jest.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.01.2024 o 12:16, lobster napisał:

Muszę zostawić auto w garażu na dwa miesiące. Pytanie: z jakim poziomem naładowania baterii trakcyjnej? W manualu nic na ten temat nie ma poza zaleceniem by wyłączyć przełącznik długoterminowego garażowania.

Jest to bateria litowo-jonowa i moim zdaniem powinna być traktowana jak każda inna tego typu bateria np. w smartfonach. Czyli nie powinna być rozładowana do 0 i pozostawiona na dłuższy czas nie powinna być naładowana do 100%. Znalazłem też taki opis na stronach Toyoty:

 

Cytat

Bateria litowo-jonowa powinna po prostu być ładowana, a raczej doładowywana najczęściej, jak to tylko możliwe. Przy czym warto pamiętać, że absolutnie należy unikać sytuacji, w której zostanie ona opróżniona całkowicie. Dłuższy postój bez prądu może uszkodzić ogniwa lub w najlepszym przypadku skrócić ich żywotność. Optymalny zakres naładowania baterii, gdy nie korzystamy z auta na co dzień, według producentów wynosi od 20% do 80%. Dlatego też wielu z nich celowo ogranicza pojemność baterii właśnie do wspomnianych 80%.

https://www.toyota.pl/porady/wydluzyc-zywotnosc-baterii-w-ev

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...