Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Qashqai e-Power - opinie


MarioX
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przy generatorze to chyba bardziej byłby problem z baterią trakcyjną, a nie do obsługi osprzętu - 12V?

Edytowane przez MarioX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje najszczersze wyrazy współczucia!! Dostałeś auto zastępcze?

Ja miałem problem z baterią 12V w poprzednim QQ J11 dci1.5, wymieniano ją dwa razy, serwisanci skarżyli się na kiepską jakość baterii OEM, w końcu trzeci akumulator ( z innej serii ) się "zadomowił" i pracuje do dzisiaj, 8 lat!!

Jadę do serwisu po wskazówki dotyczące klimatyzacji, wygląda na to że to ustrojstwo żyje własnym życiem, totalnie niezależnym od woli kierowcy ciągle i uparcie ustawiając temperaturę na 23*C, nawet nie jest możliwe wyłączenie AC podczas recyrkulacji co działało w QQJ11.

A propos wyłączania się systemu MM, to mógł być pierwszy sygnał że dzieje się coś niedobrego z zasilaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też zacząłem przypuszczać z MM. Tak dali auto zastępcze ale to mnie wogole nie satysfakcjonuje. Nie po to wydałem kupę kasy, żeby teraz jeździć zastępczym a nie swoim. Zobaczymy jak się życie ułoży z tym aku. Mam nadzieję że to będzie powód i auto wróci do pełni sprawności. 

MarioX nie mam pojęcia ale po orzestudiowaniu grup na fb z Anglii i tym co gam piszą to by właśnie wypadało na generator. Ludzie też czekają na wymianę tego ustrojstwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Mario1983 napisał:

Ja wiem ze nic nie da. Bardziej obawiam się że to może być wina generatora. Ale zobaczymy. Jak się okaże że po kolejnej wymianie aku problem będzie dalej występował wtedy pojawią się szansa na oddanie im samochodu I zwrot kasy. 

Generator robi tylko prądu do jazdy, ale wszystko inne (lacznie z komputerem) jest zasilane z aku 12v. Bez niego nie pojedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Mario1983 napisał:

wtedy pojawią się szansa na oddanie im samochodu I zwrot kasy. 

Mają trzy próby ogarnięcia problemu, dopiero po takiej serii możesz starać się o zwrot. Polecam kontakt z federacją konsumentów i rzecznikiem praw konsumenta, dealerzy mają cwanych prawników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, JackSet napisał:

Generator robi tylko prądu do jazdy, ale wszystko inne (lacznie z komputerem) jest zasilane z aku 12v. Bez niego nie pojedzie.

No to mam nadzieje ze teraz jak przyjdzie nowy aku, choć podobno nigdzie nie mają nawet w głównym magazynie w Holandii. Poprostu komedia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, JackSet napisał:

Generator robi tylko prądu do jazdy, ale wszystko inne (lacznie z komputerem) jest zasilane z aku 12v. Bez niego nie pojedzie.

No o to mi chodzi, że za ładowanie tego aku raczej nie odpowiada generator, więc jak dla mnie problem z generatorem w tym przypadku raczej odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, JackSet napisał:

Ale skoro pada aku 12V to oznacza, ze jakis turkuć podjadek zużywa podczas postoju, albo brak ładowania. Wymiana na kolejne baterie nic nie da chyba. Trzeba by sprawdzic multimetrem.

Nie znam się kompletnie więc czekam co ustalą.

2 minuty temu, lobster napisał:

Mają trzy próby ogarnięcia problemu, dopiero po takiej serii możesz starać się o zwrot. Polecam kontakt z federacją konsumentów i rzecznikiem praw konsumenta, dealerzy mają cwanych 

Nie zostaje mi na razie nic innego jak czekać na rozwój sytuacji. Ale tak jak czytam różne fora to u nas w PL nikt jeszcze chyba nie miał takiego przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, JackSet napisał:

Generator robi tylko prądu do jazdy, ale wszystko inne (lacznie z komputerem) jest zasilane z aku 12v. Bez niego nie pojedzie.

Czyli trzeba wozić zapasowy aku za sidzeniem kierowcyB)?

Myślę że to nie jest "wina" generatora, raczej sam aku popełnił harakiri, to jest prawdopodobnie AKU AGM (jeszcze nie zaglądałem, ale dzisiaj sprawdzę) więc w teorii trwalszy trzykrotnie od zwykłego. W moim serwisie nie mieli jak dotąd takiej awarii akumulatora.

4 godziny temu, Mario1983 napisał:

Nie zostaje mi na razie nic innego jak czekać na rozwój sytuacji. 

I tego się trzymaj, a tak na marginesie powinni ci dać auto zastępcze, najlepiej e-powera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Mario1983 napisał:

MarioX nie mam pojęcia ale po orzestudiowaniu grup na fb z Anglii i tym co gam piszą to by właśnie wypadało na generator. Ludzie też czekają na wymianę tego ustrojstwa. 

Nie wyrabiam sobie opini na podstawie postów z grup FB, tam jest zbyt wiele śmiecia, trolingu i po prostu oszołomsatwa łaknącego taniego poklasku. Już lepiej zapisać się do forum https://www.qashqaiforums.co.uk/viewforum.php?f=40 tam masz żywy kontakt z użytkownikami e-powerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, lobster napisał:

Nie wyrabiam sobie opini na podstawie postów z grup FB, tam jest zbyt wiele śmiecia, trolingu i po prostu oszołomsatwa łaknącego taniego poklasku. Już lepiej zapisać się do forum https://www.qashqaiforums.co.uk/viewforum.php?f=40 tam masz żywy kontakt z użytkownikami e-powerów.

Dzięki za link. Wieczorem sobie tam zerknę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem jaki mam AKU, to zwykły bezobsługowy kwasiak VARTA, pod marką RENAULT-NISSAN, made in spain, 60Ah, data produkcji 02.2023. Spodziewałem się czegoś bardziej zaawansowanego, może właśnie AGM. Zaproponuj kolegom z serwisu coś takiego:https://www.strefakierowcy.pl/42735,varta-silver-dynamic-agm-a8-12v-60-ah-680-a-start-stop.html?gclid=CjwKCAiAu9yqBhBmEi nie wierzę że taka bateria nie będzie działać w e-power.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, lobster napisał:

Sprawdziłem jaki mam AKU, to zwykły bezobsługowy kwasiak VARTA, pod marką RENAULT-NISSAN, made in spain, 60Ah, data produkcji 02.2023. Spodziewałem się czegoś bardziej zaawansowanego, może właśnie AGM. Zaproponuj kolegom z serwisu coś takiego:https://www.strefakierowcy.pl/42735,varta-silver-dynamic-agm-a8-12v-60-ah-680-a-start-stop.html?gclid=CjwKCAiAu9yqBhBmEi nie wierzę że taka bateria nie będzie działać w e-power.

Na chwilę obecną to czekam co przyjdzie z tego zamówionego. Jak coś będzie dalej nie tak to będę im podsuwał dopiero pomysły. Ale dzięki za podesłanie linku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w serwisie Nissana zapewniano mnie że w bagażniku mam Super Duper Specjalny AKU 12V a mam zwykłego kwasiaka, nawet nie AGM. Jeśli mi nawali (mam garaż więc nie będzie problemów z zimą), to wejdę do najbliższej JULY albo Media Marktu czy tym podobnego przybytku i kupię sobie nowy bez pytania o zgodę Jaśnie Wielmożnych z Nissana, zresztą mam koło domu serwis BOSHa więc...nie muszą wiedzieć że podmieniłem AKU a jak sprowadzą nowy to niech wymieniają w każdym razie nie pozwolę na to żebym z powodu takiego drobiazgu jak bateria nie mógł używać swojego auta?. Sprowadzać baterię z Holandii? Pogięło ich...? Niech się lepiej szybko ogarną bo zaczną tracić klientów!

Dlaczego umieścili zwykłą baterię w bagażniku i to bez izolującego "ubranka"? 

Edytowane przez lobster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha widać że nowy samochód na rynku. Standardowe problemy przy nowych modelach. ASO nie ma jeszcze doświadczenia dlatego tak to wygląda. Czasami się wydaję że w ASO pracują słabi mechanicy zaraz po samochodówce. Normalny mechanik ma swój warsztat i czepie dobra kasę.

Wysłane z mojego SM-A526B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj  mój e-power miał debiut w warunkach stricte zimowych: -2* i szklanka po porannym opadzie, muszę mu postawić 5+, szedł jak żyletka, opony oczywiście zimowe i bardzo dobrej jakości. Tam gdzie NIKT nie mógł bez skrajnych kłopotów podjechać (a byli i tacy co zsuwali się tyłem jak sanki...) ja jechałem sobie pod górę swobodnie, hamowanie też bardzo dobre!

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzień dobry. Jestem posiadaczem ePowera od lutego tego roku. Na liczniku niecałe 17 tys. km. Samochód jak na razie całkowicie bezproblemowy. Chociaż też patrzę czasami na te międzynarowe grupy na fb i pojawiające się praktycznie codziennie zdjęcia błędów. Kupiłem go bo zakochałem się w płynności jazdy i ciszy tego napędu elektrycznego i nadal uwielbiam nim jeździć.

W dniu 17.11.2023 o 22:06, lobster napisał:

Dzisiaj w serwisie Nissana zapewniano mnie że w bagażniku mam Super Duper Specjalny AKU 12V a mam zwykłego kwasiaka, nawet nie AGM

w tym aucie nie ma potrzeby akumulatora AGM. AGMy są do "zwykłych" aut z systemami S&S, gdzie jak silnik spalinowy się wyłącza, alternator przestaje generować prąd, to samochód ciągnie prąd z aku 12V na potrzeby świateł, nawiewó i innych pożeraczy. I ten się rozładowuje. A potem jak silnik startuje to aku jest ładowany. W ePowerze włączasz samochód i uruchamiasz całą instlację, która ciągnie prąd z baterii litowo-jonowej, silnik spalinowy się czasem odpala, czasem nie, żeby ten prąd wytwarzać, ale to nie ma znaczenia dla napięcia w całej instalacji. Ładowanie aku 12v jest cały czas i nie ma potrzeby akumulatora w technologii AGM.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, maro_t napisał:

Ładowanie aku 12v jest cały czas i nie ma potrzeby akumulatora w technologii AGM.

Masz oczywiście 100% racji. W serwisie NISSANA albo nie wiedzą co jest montowane w bagażniku albo chciano  mnie "podbudować", czyli socjotechnika. Czy podczas rocznej bez mała eksploatacji miałeś problem z resetującą się samoczynnie klimą? U mnie (i nie tylko) od czasu do czasu cały panel klimatronika wyłącza się na moment a po ponownym włączeniu temperatura jest zawsze ustawiona na +23C w auto mode i wzrasta prędkość wentylatora, niezależnie od tego czy klima poprzednio była w manual czy też auto mode. W J11 też miałem podobną klimę i zawsze wszystko było pod kontrolą kierowcy, żadnych "samowolnych" akcji, również włącznik A/C działał niezależnie od przycisku recyrkulacji, a w J12 to jest tandem, bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, lobster napisał:

Masz oczywiście 100% racji. W serwisie NISSANA albo nie wiedzą co jest montowane w bagażniku albo chciano  mnie "podbudować", czyli socjotechnika. Czy podczas rocznej bez mała eksploatacji miałeś problem z resetującą się samoczynnie klimą? U mnie (i nie tylko) od czasu do czasu cały panel klimatronika wyłącza się na moment a po ponownym włączeniu temperatura jest zawsze ustawiona na +23C w auto mode i wzrasta prędkość wentylatora, niezależnie od tego czy klima poprzednio była w manual czy też auto mode. W J11 też miałem podobną klimę i zawsze wszystko było pod kontrolą kierowcy, żadnych "samowolnych" akcji, również włącznik A/C działał niezależnie od przycisku recyrkulacji, a w J12 to jest tandem, bez sensu.

to jest też znany problem o którym ludzie piszą. Mój miał to od nowości, tak raz na kilka dni się panel resetował i przestawiał na 23 stopnie i auto. Przy około 2 tys. km jak byłem na wymianie oleju to kazałem to sprawdzić. Stwierdzili że nie widzą żadnych błędów, jak się problem będzie powtarzał to mi wymienią cały panel sterowania klimą. Ale poczytałem, coś poklikałem, nawet dobrze nie wiem co. Ktoś na forum brytyjskim pisał żeby potrzymać dłużej przycisk obiegu wewnętrznego, aż dioda zacznie migać. Zrobiłem tak kilka razy i od tego czasu spokój, ani razu się nie zresetował, a jeździłem juz i w mrozy, i w upały latem we Włoszech sięgające prawie 40 stopni. Nie wiem czy to był zbieg okoliczności czy faktycznie potrzymanie tego przycisku pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maro_t napisał:

Nie wiem czy to był zbieg okoliczności czy faktycznie potrzymanie tego przycisku pomogło.

Też próbowałem sztuczki z tym przyciskiem recyrkulacji ale u mnie to nie działa, nie miga dwa razy po przytrzymaniu w pozycji włączonej. Mam N-conectę i prawdopodobnie w tym trimie nie ma tej akurat funkcji, może w Tecnach to działa. Jutro będę w serwisie bo widzę że trzeba zaktualizować soft i mapy, podobno jest łata poprawiająca działanie klimy, zobaczymy, napiszę co się udało zrobić.

 Spotkałem się też z opinią że winna może być kierownica?, po jej wymianie kłopoty ustają. Może coś jest na rzeczy np kierownica w moim aucie nagrzewa się bardzo słabo i powoli a pamiętam że w aucie testowym nagrzewała się szybko i mocno. 

B)samochód pełen tajemnic....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, lobster napisał:

Też próbowałem sztuczki z tym przyciskiem recyrkulacji ale u mnie to nie działa, nie miga dwa razy po przytrzymaniu w pozycji włączonej. Mam N-conectę i prawdopodobnie w tym trimie nie ma tej akurat funkcji, może w Tecnach to działa. Jutro będę w serwisie bo widzę że trzeba zaktualizować soft i mapy, podobno jest łata poprawiająca działanie klimy, zobaczymy, napiszę co się udało zrobić.

 Spotkałem się też z opinią że winna może być kierownica?, po jej wymianie kłopoty ustają. Może coś jest na rzeczy np kierownica w moim aucie nagrzewa się bardzo słabo i powoli a pamiętam że w aucie testowym nagrzewała się szybko i mocno. 

B)samochód pełen tajemnic....

też mam wersję N-connecta. Plus pakiet zimowy. Kierownica nagrzewa się bardzo szybko i jest bardzo ciepła. Przynajmniej w porównaniu z moim drugim samochodem. W ogóle ogrzewanie i chłodzenie w tym aucie jest według mnie mega wydajne. A skąd wiesz że trzeba zrobić aktualizację softu? Wyświetlił ci jakieś info? U mnie cisza. A nawet jeśli to powinien mieć opcję żeby się sam zdalnie zaktualizował. Podobno ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, maro_t napisał:

 A skąd wiesz że trzeba zrobić aktualizację softu? Wyświetlił ci jakieś info? U mnie cisza. A nawet jeśli to powinien mieć opcję żeby się sam zdalnie zaktualizował. Podobno ;)

Dzisiaj byłem w serwisie, wykonano tzw adaptację czy może kalibrację układu klimatyzacji, zajęło to fachowcowi 3 godziny. Cała operacja dzieje się niejako automatycznie, najpierw skan wszystkich układów auta: zero błędów, potem rusza kalibracja w obrębie bloku klimatyzacji, do 90% wszystko szło w miarę szybko ale ostatnie 10%  już powolutku. Pracownik stwierdził że poprzednio nie wykonano tej operacji jak należy czyli do końca. Po wszystkim przejechałem ok 35km i reset klimy nie wystąpił. Za tydzień mam jeszcze jedną wizytę by wymienić olej i jeśli do tego czasu klima okaże się stabilna to chyba poznaliśmy  powód samoczynnych resetów.

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, lobster napisał:

Dzisiaj byłem w serwisie, wykonano tzw adaptację czy może kalibrację układu klimatyzacji, zajęło to fachowcowi 3 godziny. Cała operacja dzieje się niejako automatycznie, najpierw skan wszystkich układów auta: zero błędów, potem rusza kalibracja w obrębie bloku klimatyzacji, do 90% wszystko szło w miarę szybko ale ostatnie 10%  już powolutku. Pracownik stwierdził że poprzednio nie wykonano tej operacji jak należy czyli do końca. Po wszystkim przejechałem ok 35km i reset klimy nie wystąpił. Za tydzień mam jeszcze jedną wizytę by wymienić olej i jeśli do tego czasu klima okaże się stabilna to chyba poznaliśmy  powód samoczynnych resetów.

Możliwe. No ale chyba to nie sprawiło że kiera szybciej się nagrzewa? ;) Będziesz sam kupował olej na wymianę czy z ASO? Ja pierwszą wymianę zrobiłem na oleju z ASO to mi wlali jakiś total 5W30. Stwierdzili że będzie ok. A instrukcja wyraźnie zaleca 0W20 z normami API SP i Ilsac GF-6. Poczytałem trochę o tych olejach. Na przegląd po 15 tys. już przyjechałem z własnym olejem Total Quartz 9000 Future GF6 0W20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maro_t napisał:

Możliwe. No ale chyba to nie sprawiło że kiera szybciej się nagrzewa? ;) Będziesz sam kupował olej na wymianę czy z ASO? Ja pierwszą wymianę zrobiłem na oleju z ASO to mi wlali jakiś total 5W30. Stwierdzili że będzie ok. A instrukcja wyraźnie zaleca 0W20 z normami API SP i Ilsac GF-6. Poczytałem trochę o tych olejach. Na przegląd po 15 tys. już przyjechałem z własnym olejem Total Quartz 9000 Future GF6 0W20

Kiery jeszcze nie sprawdziłem, ale sprawdzę. Olej zawsze mam własny, podobnie filtr:

Olej TotalEnergies QUARTZ INEO XTRA DYNAMICS 0W-20 

KNECHT FILTR OLEJU OC1566

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, lobster napisał:

Kiery jeszcze nie sprawdziłem, ale sprawdzę. Olej zawsze mam własny, podobnie filtr:

Olej TotalEnergies QUARTZ INEO XTRA DYNAMICS 0W-20 

KNECHT FILTR OLEJU OC1566

Nie robią problemów w serwisie jak przyjeżdżasz ze swoim olejem i filtrem?? Jaki jest wohole koszt przeglądu po pierwszym roku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...