lobster Opublikowano 23 Stycznia Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 1 godzinę temu, W.S. napisał: Krótki update z mojej strony Ponieważ - jak już pisałem - raz zostałem niemal wyśmiany w serwisie Nissana (że z autem wszystko gra) w poniedziałek rano spróbowałem uruchomić samochód, szykując się na rozmowę z Nissan Assist. Ku mojemu zaskoczeniu uruchomił się normalnie. Żadnych komunikatów o usterkach. Ruszyłem - jeździ normalnie. Jeździłem nim wczoraj, jeździłem dziś, łącznie od - najwyraźniej moich urojeń 160km temu - zero komunikatów, wszystko działa jak trzeba. Szkoda że nie zrobiłem zdjęcia, bo teraz chyba - odpukać - nie mam z czym jechać do serwisu. Jeśli masz czas to radzę pojechać i niech zrobią komputerowy test kontrolny ( 1.5 godziny ) jeśli były komunikaty o usterkach to powinno to być widoczne w historii błędów, no i przy okazji jeśli test wyjdzie czysto to masz podstawę do zażądania zaktualizowania softu lub innej interwancji wg ich uznania, jeśli system strzela komunikatami bez potrzeby to coś muszą z tym zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 23 Stycznia Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia (edytowane) Godzinę temu, Olo napisał: Qashqai wyczuł ,że chcesz się go pozbyć i robi obstrukcje ? Reasumupcja ? Edytowane 23 Stycznia przez JackSet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 24 Stycznia Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 13 godzin temu, W.S. napisał: Krótki update z mojej strony Ponieważ - jak już pisałem - raz zostałem niemal wyśmiany w serwisie Nissana (że z autem wszystko gra) w poniedziałek rano spróbowałem uruchomić samochód, szykując się na rozmowę z Nissan Assist. Ku mojemu zaskoczeniu uruchomił się normalnie. Żadnych komunikatów o usterkach. Ruszyłem - jeździ normalnie. Jeździłem nim wczoraj, jeździłem dziś, łącznie od - najwyraźniej moich urojeń 160km temu - zero komunikatów, wszystko działa jak trzeba. Szkoda że nie zrobiłem zdjęcia, bo teraz chyba - odpukać - nie mam z czym jechać do serwisu. ja już wiem po lekturze brytyjskich forów, że jak cokolwiek się wyświetli to trzeba robić zdjęcie. Żonie też powiedziałem bo ona też tym autem jeździ, więc ostatnio przyniosła zdjęcie komunikatu o problemie z czujnikami parkowania i radarem gdy sypało śniegiem i wszystko, radar, czujniki, było zalepione śniegiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 24 Stycznia Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 1 godzinę temu, maro_t napisał: ja już wiem po lekturze brytyjskich forów, że jak cokolwiek się wyświetli to trzeba robić zdjęcie. Żonie też powiedziałem bo ona też tym autem jeździ, więc ostatnio przyniosła zdjęcie komunikatu o problemie z czujnikami parkowania i radarem gdy sypało śniegiem i wszystko, radar, czujniki, było zalepione śniegiem. To akurat w tej sytuacji normalne, że wyświetla się komunikat o problemie z czujnikami parkowania i radarem. To jest po to, abyś np. przy parkowaniu nie liczył, że zadziała czujnik. Więc to nie jest temat do zgłoszenia na serwis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 24 Stycznia Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 1 godzinę temu, Robert_B napisał: To akurat w tej sytuacji normalne, że wyświetla się komunikat o problemie z czujnikami parkowania i radarem. To jest po to, abyś np. przy parkowaniu nie liczył, że zadziała czujnik. Więc to nie jest temat do zgłoszenia na serwis. oczywiście wiem o tym. We współczesnych autach z aktywnymi tempomatami, radarami, czujnikami to niestety normalne że to wariuje przy złej pogodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 24 Stycznia Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2 godziny temu, maro_t napisał: oczywiście wiem o tym. We współczesnych autach z aktywnymi tempomatami, radarami, czujnikami to niestety normalne że to wariuje przy złej pogodzie. Wycieraczki czujników by się przydały ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lobster Opublikowano 26 Stycznia Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia (edytowane) Znalazłem taką zajawkę: A Spanish newspaper talks about the new 2024 version exceeding Euro 7 and talks about Nissan having improved the "e-POWER" drive system with a new lithium-ion battery and a new generator after finding certain problems in the operation of some units. Nie jestem w stanie tego zweryfikować, ale...kto wie czy nie szykuje się jakaś akcja serwisowa. Jeszcze jedno, firma ASTERA (ASTRA?) która przejęła obsługę Nissanów nie może się zdecydować czy będzie oferować tzw. przedłużoną gwarancję, jest komunikat że sprawa się wyjaśni w maju/czerwcu. Edytowane 26 Stycznia przez lobster dodatkowe dane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarioX Opublikowano 27 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 15 godzin temu, lobster napisał: Jeszcze jedno, firma ASTERA (ASTRA?) która przejęła obsługę Nissanów nie może się zdecydować czy będzie oferować tzw. przedłużoną gwarancję, jest komunikat że sprawa się wyjaśni w maju/czerwcu. Zastanawiam się co będzie jak nie będą chcieli oferować. W końcu dostałem, jak pewno wielu z Was taką ładną kartkę na której dealer "podpisał się krwią" że przysługuje mi 5 letnia gwarancja i mnie poinformują jak tylko zostanie wybrany ubezpieczyciel. Bo jedyne co mi przychodzi, że Nissan musiałby łyknąć żabę i przejąć zobowiązanie jako gwarancja producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 27 Stycznia Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 52 minuty temu, MarioX napisał: Zastanawiam się co będzie jak nie będą chcieli oferować. W końcu dostałem, jak pewno wielu z Was taką ładną kartkę na której dealer "podpisał się krwią" że przysługuje mi 5 letnia gwarancja i mnie poinformują jak tylko zostanie wybrany ubezpieczyciel. Bo jedyne co mi przychodzi, że Nissan musiałby łyknąć żabę i przejąć zobowiązanie jako gwarancja producenta. Ja mam w umowie i specyfikacji zamówienia z marca (czyli jeszcze sprzed zmiany importera): A paragraf I. Postanowienia końcowe pkt.2 to cyrograf, więc nie mają wyjścia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 27 Stycznia Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2 godziny temu, MarioX napisał: Zastanawiam się co będzie jak nie będą chcieli oferować. W końcu dostałem, jak pewno wielu z Was taką ładną kartkę na której dealer "podpisał się krwią" że przysługuje mi 5 letnia gwarancja i mnie poinformują jak tylko zostanie wybrany ubezpieczyciel. Bo jedyne co mi przychodzi, że Nissan musiałby łyknąć żabę i przejąć zobowiązanie jako gwarancja producenta. przecież jak Ty taką gwarancję kupiłeś to taką masz. Ewentualnie nie będą oferować już pięcioletniej nowym klientom 18 godzin temu, lobster napisał: Znalazłem taką zajawkę: A Spanish newspaper talks about the new 2024 version exceeding Euro 7 and talks about Nissan having improved the "e-POWER" drive system with a new lithium-ion battery and a new generator after finding certain problems in the operation of some units. Nie jestem w stanie tego zweryfikować, ale...kto wie czy nie szykuje się jakaś akcja serwisowa. Jeszcze jedno, firma ASTERA (ASTRA?) która przejęła obsługę Nissanów nie może się zdecydować czy będzie oferować tzw. przedłużoną gwarancję, jest komunikat że sprawa się wyjaśni w maju/czerwcu. to jest raczej informacja o rozwoju napędu E-Power. Jak jak Toyota wprowadza kolejne generacje swoich hybryd. Lepsza bateria, wydajniejsze cośtam i tak dalej. Akcje serwisowe takie że producent wzywa 100 tys. aut na wymianę jakiejś częśći są bardzo rzadki i dotyczą najczęściej jakichś bardzo kluczowych dla bezpieczeństwa elementów typu moduł poduszki powietrznej czy coś w układzie hamulcowym, albo coś co grozi pożarem. W innych przypadkach nawet jak wiedzą że jakiś element albo układ może być wadliwy, to po prostu naprawiają go tym co się zgłoszą i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lobster Opublikowano 28 Stycznia Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia Muszę zostawić auto w garażu na dwa miesiące. Pytanie: z jakim poziomem naładowania baterii trakcyjnej? W manualu nic na ten temat nie ma poza zaleceniem by wyłączyć przełącznik długoterminowego garażowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 28 Stycznia Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia Godzinę temu, lobster napisał: Muszę zostawić auto w garażu na dwa miesiące. Pytanie: z jakim poziomem naładowania baterii trakcyjnej? W manualu nic na ten temat nie ma poza zaleceniem by wyłączyć przełącznik długoterminowego garażowania. To nie powinno mieć znaczenia sądzę. Przecież samochody czasem stoją miesiącami przed sprzedażą i raczej nie troszczą się o poziom naładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 29 Stycznia Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 20 godzin temu, lobster napisał: Muszę zostawić auto w garażu na dwa miesiące. Pytanie: z jakim poziomem naładowania baterii trakcyjnej? W manualu nic na ten temat nie ma poza zaleceniem by wyłączyć przełącznik długoterminowego garażowania. ciekawy temat. Biorąc pod uwagę że pewnie poziom naładowania mu trochę spadnie, to raczej bym powiedział że powinna być bardziej pełna niż pusta. Starałbym się żeby miał powyżej połowy. Natomiast inną sprawą jest że bym zatankował do pełna i koniecznie odblokował ręczny, żeby został tylko na P ale bez ręcznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 29 Stycznia Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia Godzinę temu, maro_t napisał: ciekawy temat. Biorąc pod uwagę że pewnie poziom naładowania mu trochę spadnie, to raczej bym powiedział że powinna być bardziej pełna niż pusta. Starałbym się żeby miał powyżej połowy. Natomiast inną sprawą jest że bym zatankował do pełna i koniecznie odblokował ręczny, żeby został tylko na P ale bez ręcznego. A czy użytkownik ma wplyw na poziom naładowania bateri? Tzn. komputer o wszystkim decyduje. Jak mozna naładować full? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 29 Stycznia Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 44 minuty temu, JackSet napisał: A czy użytkownik ma wplyw na poziom naładowania bateri? Tzn. komputer o wszystkim decyduje. Jak mozna naładować full? tak do konca to wpływu nie masz, ale jak chcesz zostawić z bardziej rozładowaną niż naładowaną, to przed dojazdem na miejsce postoju można wymusić tryb EV i jechać delikatnie, żeby nie załączył znowu spalinowca. Oczywiście do końca tak nie rozładujesz bo on wyjdzie z trybu EV jak poziom baterii za bardzo spadnie, ale powinno się dać w ten sposób zejść poniżej połowy albo nawet do 1/4. A jakbyś chciał wymusić naładowanie to ustawić na P i wcisnąć gaz. Odpali się spalinowiec i będzie ładował baterię na postoju. Chociaż też pewnie nie pozwoli naładować do pełna, ale jakieś pole manewru jest. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sulik76 Opublikowano 29 Stycznia Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia W dniu 28.01.2024 o 12:16, lobster napisał: Muszę zostawić auto w garażu na dwa miesiące. Pytanie: z jakim poziomem naładowania baterii trakcyjnej? W manualu nic na ten temat nie ma poza zaleceniem by wyłączyć przełącznik długoterminowego garażowania. Jest to bateria litowo-jonowa i moim zdaniem powinna być traktowana jak każda inna tego typu bateria np. w smartfonach. Czyli nie powinna być rozładowana do 0 i pozostawiona na dłuższy czas nie powinna być naładowana do 100%. Znalazłem też taki opis na stronach Toyoty: Cytat Bateria litowo-jonowa powinna po prostu być ładowana, a raczej doładowywana najczęściej, jak to tylko możliwe. Przy czym warto pamiętać, że absolutnie należy unikać sytuacji, w której zostanie ona opróżniona całkowicie. Dłuższy postój bez prądu może uszkodzić ogniwa lub w najlepszym przypadku skrócić ich żywotność. Optymalny zakres naładowania baterii, gdy nie korzystamy z auta na co dzień, według producentów wynosi od 20% do 80%. Dlatego też wielu z nich celowo ogranicza pojemność baterii właśnie do wspomnianych 80%. https://www.toyota.pl/porady/wydluzyc-zywotnosc-baterii-w-ev Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
r.u.m.c.a.j.s Opublikowano 3 Czerwca Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca W dniu 28.12.2023 o 21:12, zaulit napisał: A jesli juz autostrada to jaki polecacie tryb? Jak jezdzidzie by bylo najbardziej ekonomicznie/plynnie. Ja nie widze roznicy miedzy d/eco a d/standard. (Spalanie takie samo 7.2 przy 120-125km/h) Jedyne co mnie trzyma przy d/eco ze jadac na proP przy zwolnieniu za innym samochodem i pozniej wymijaniu go samochod dochodzi do zadanej predkosci lagodniej. Aktualnie chce przetestować zwykly tempomat bez adaptacyjnego ( troche tez irytuje mnie ze zwalnia za wczesnie nawet przy ustawieniu najmniejszej odległości ). Też mnie irytuje zbyt wczesna reakcja tempomatu adaptacyjnego, ale nie znalazłem opcji wyłączenia go i jazdy na tempomacie w trybie pasywnym 😕 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 4 Czerwca Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca W dniu 3.06.2024 o 17:15, r.u.m.c.a.j.s napisał: Też mnie irytuje zbyt wczesna reakcja tempomatu adaptacyjnego, ale nie znalazłem opcji wyłączenia go i jazdy na tempomacie w trybie pasywnym 😕 instrukcja xtraila nie próbowałem, ale sprawdze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 5 Czerwca Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 10 godzin temu, JackSet napisał: nie próbowałem, ale sprawdze Działa to tak samo w QQ. Wybór pomiędzy tempomatem adaptacyjnym a zwykłym to świetna sprawa. Ja używam głównie zwykłego, bo adaptacyjny jest przewrażliwiony. Po autostradach jeżdżę tylko na zwykłym. Adaptacyjny moim zdaniem nadaje się tylko na drogi krajowe, tereny zabudowwane, gdy jest spory ruch i jedzie się w kolumnie aut, to fajnie nadąża i zwalnia za poprzedzającym autem. Ale na autostrady nie bardzo się nadaje. Np. jadąc prawym pasem, zbliżam się do ciężarówki, to zanim zmienię pas na lewy żeby wyprzedzić, ten mi zaczyna zwalniać bo już widzi ciężarówkę. Potem zmienię pas, to zanim się ogarnie, że już może przyspieszyć, też mija chwila. W efekcie za dużo jest zwalaniania i przyspieszania, za mało płynności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lobster Opublikowano 5 Czerwca Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca W dniu 3.06.2024 o 17:15, r.u.m.c.a.j.s napisał: Też mnie irytuje zbyt wczesna reakcja tempomatu adaptacyjnego, ale nie znalazłem opcji wyłączenia go i jazdy na tempomacie w trybie pasywnym 😕 Czy pod terminem "tempomat adaptacyjny" rozumiesz Pro Pilot? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 5 Czerwca Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca nacisk 2 sek włącza tradycyjny. jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_g Opublikowano 29 Czerwca Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca W dniu 18.10.2023 o 13:55, krzycho59 napisał: Witam, jeżdżę od 10 sierpnia więc niewiele mogę powiedzieć o ewentualnych awariach (napęd działa od 2016 w USA) Moje spostrzeżenia dotyczące napędu- uważam osiągi, zużycie paliwa, komfort jazdy za znakomite. Moje zużycie paliwa po przejechaniu 1900 km wynosi równe 6l/100. O dziwo wskazania komputera pokrywają się ze stacją benzynową w przeciwieństwie do J12 gdzie komputer zaniżał 0,5l/100. Najniższe zanotowane na codziennej trasie do biura ok 8 km, światła, korki itd 2,1. Był to jednak przypadek- średnio 5,5 l/100. Dużo zależy w jakim stanie naładowania baterii zostawiasz na noc. Trochę trzeba nauczyć się jazdy wykorzystując tryby jazdy, odzysk energii. Oczywiście spalanie wzrośnie przy prędkościach autostradowych jak w każdej hybrydzie. Co do odbioru auta wydaje mi się że należy przyjrzeć się spasowaniu tylnej klapy, tylnych drzwi ale to dotyczy modelu J12 a nie wersji e-power. Co do zimy też niewiele mogę powiedzieć ale na pewno korzystanie z podgrzewanych gadżetów spowoduje podwyższenie spalania- większe zużycie baterii. Na razie w porównaniu z j11 jestem mile rozczarowany efektywnością podgrzewania foteli, kierownicy- bez porównania. Aha, sprawdź klakson u mnie się spalił a może nie działał od początku- nie sprawdziłem przy odbiorze- czekam na wymianę Cześć. Zamierzam kupić QQ e-Power, ale przeraziła mnie informacja podana w teście przez Michała Śniadka o wartości spalania zimą w mieście przy parkowaniu pod chmurką - 17 litrów/100km i więcej! A jak to realnie wyglądało u Ciebie/u Was Panowie? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 29 Czerwca Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca Bo jak sie jedzie 5 km w zimie to sie włącza podgrzewanie foteli i kierownicy, a nie nagrzewanie całej kabiny, zwłaszcza jak sie ma przeszklony dach. To fakt, ze spalanie zimą przy ujemnych temp jest nieco wyzsze, ale w dodatnich bajkach. Poza tym, to nie jest napęd na autostrady. Ja mam xtrail i obecnie mam w miescie spalanie rzędu 5.5 do 6 średnie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lobster Opublikowano 29 Czerwca Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 1 godzinę temu, maro_g napisał: Cześć. Zamierzam kupić QQ e-Power, ale przeraziła mnie informacja podana w teście przez Michała Śniadka o wartości spalania zimą w mieście przy parkowaniu pod chmurką - 17 litrów/100km i więcej! A jak to realnie wyglądało u Ciebie/u Was Panowie? Wskazanie komputera (raczej kalkulatora) na poziomie 17l/100km to tylko chwilowe zużycie paliwa, po kilku kilometrach i podgrzaniu baterii oraz silnika wynik na wyświetlaczu będzie dużo niższy, mój e-power po uruchomieniu i przejechaniu jednego kilometra wskazuje podobnie (nawet latem) ale już po 5 km mam wynik uśredniony w okolicach 5 litrów. Rządzą prawa fizyki, ktoś jeżdżący w płaskim terenie zużyje mniej, jazda po pagórkach będzie kosztować więcej, podobnie drożej będzie na autostradzie a taniej na drogach "powiatowych". Mój średni wynik od ostatniego resetu to 6l/100km na dystansie ok 6000km, głównie poza miastem czyli na autostradzie i ekspresówkach. W mieście pali od 3,5 do 5,5 ale ponieważ moja droga powrotna z centrum miasta do domu to kilkukilometrowy podjazd więc wynik po wjechaniu do garażu zawsze będzie wyższy, gdyby było na odwrót czyli powrót do garażu z górki to gwarantuję wynik spalania nawet 2,2l/100km - fizyka! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 1 Lipca Udostępnij Opublikowano 1 Lipca W dniu 29.06.2024 o 07:24, maro_g napisał: Cześć. Zamierzam kupić QQ e-Power, ale przeraziła mnie informacja podana w teście przez Michała Śniadka o wartości spalania zimą w mieście przy parkowaniu pod chmurką - 17 litrów/100km i więcej! ci pseudedziennikarze motoryzacyjni powinni mieć zakaz robienia ludziom wody z mózgów, ale wiadomo jak jest. A teraz dzięki Tobie kilka osób więcej obejrzało jego film, podklinkowałeś go tutaj, statystyki YT się naliczają, człowiek więcej zarabia i tak to działa. Nie wiem, ja Ci moge pokazać zdjęcie gdzie ePower wskazuje spalanie 40l/100km, tylko co z tego. Wystarczy uruchomić i wymusić start silnika spalinowego, podjechać kawałek i będzie. Tak samo na bardzo krótkich trasach, może i pokazać 20 litrów, jak każdy samochód o napędzie spalinowym. Natomiast w normalnym użytkowaniu spalanie tego napędu biorąc pod uwagę osiągi, masę auta, płynność jaką oferuje jest moim zdaniem rewelacyjne. Masz jakieś wątpliwości, weż takie auto od dealera na jazdy testowe i sam zweryfikuj przy swoim stylu jazdy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.