Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Turbina Qashqai J11 1.6 Dig-t A raczej jej problemy.


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A właśnie Tomku.Pod króćcem przechodzi wężyk w osłonie metalowej spirali,jak się go wyciągnie do góry omijając króciec zaworku PCV to jest spoko dostęp oczkowym 22 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2024 o 12:03, djlamas napisał:

Zamówiłem ten wynalazek z aliexpress, zapłaciłem 4,1 zł z wysyłką bo jakaś super promocja była i chyba przecenili mi z ponad 20 zł na 4,1 (tak, cztery złote i dziesięć groszy). Dostawa ma być teoretycznie do 22.12, na polskich portalach to samo sprzedają po 90 zł tyle że dostawa za 2 dni. 

Jak przyjdzie i wymienię na pewno dam znać jaki efekt u mnie.

Zaworek przyszedł, wymieniłem, w mojej ocenie nie na różnicy i wrażenia z jazdy takie same jak przed wymianą.

Zaszkodzić raczej nie zaszkodzi, bo stary zaworek nie był już tak sprężysty jak nowy i lekko puszczał, więc profilaktyka wykonana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,miałem tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Obecnie po 3 ostatnich jazdach (przy wyprzedzaniu) na 3 biegu mi się zdławił. Zaczęło lekko szarpać bez przyspieszenia. Redukcja biegu pomogła. Gdzie szukać problemu?
1.6 dig-t 90 tys przebiegu. PS - nie wiem kiedy były wymieniane świece a mam go miesiąc czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn może być wiele lub drobnostka daj temu silnikowi po oddychać wskazówka obrotomierza pod czerwone i dalej

przepal trochę go nie szalej jak emeryt 1500/2500 lub3000 obrotów i szkoda silnika zarzynać takie to myślenie

jak nie dasz mu w zad to lipa

PS świece można wymienić przepustnice ,egr przeczyścić ale to szarpanie nie jest od tego możliwe sprzęgło 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, baju123 napisał:

Przyczyn może być wiele lub drobnostka daj temu silnikowi po oddychać wskazówka obrotomierza pod czerwone i dalej

przepal trochę go nie szalej jak emeryt 1500/2500 lub3000 obrotów i szkoda silnika zarzynać takie to myślenie

jak nie dasz mu w zad to lipa

PS świece można wymienić przepustnice ,egr przeczyścić ale to szarpanie nie jest od tego możliwe sprzęgło 

 

 

Właśnie się zorientowałem że jeżdżę tym autem nieco wolniej i spokojnie niż zwykle. Może być że trzeba pająki wydmuchać.

Sprzęgło? Wątpię. Auto jest na biegu i zaczynało mulić powyżej 2100, teraz jechałem pół godziny i ani razu nie miał zadyszki (rozgrzany).

Kojarzę że do świec jest dobre dojście? Wystarczy zdemontować żeliwna rurę na środku która zasłania 3 świece?

 

Egr w którym miejscu jest?

Edytowane przez NissanX89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem dzisiaj ze starym mechanikiem,na temat właśnie turbin.A od turbin zeszło na jakość olei.Nasze przypadłości z przymulaniem ,według niego to nic innego jak ...popiół i nagar,na turbo i EGRze.A bierze się stąd,że dużo olei jest podrabianych,nawet spotkał się z tym,że olej oznaczony jako C4 nie spełniał wymagań,a był oryginałem!Wielu z nas jeździ na Motulu...tylko że wiele z tych olei ma C3! MID Saps Średnio popiołowe ,C4 to już nisko popiołowe.Niby niewielka różnica,a jednak.Coś w tym musi być,bo przyznaję się bez bicia,że nieświadomie od 3 ch lat użytkuję  Motul C3! Brałem z bliskiej mi hurtowni,dedykowany....i chyba przez to są kłopoty.Jak zalałem preparat do czyszczenia EGR,turbo i kata,poprawiło się,więc? Może sadza dławi.Zamówiłem następną butelkę preparatu,zmieniam na olej (chyba pójdę w Nissana,5W30 C4 z normą Renault RN0720,na razie ) i będę obserwował ...ku nadziei na lepsze dla uciemiężonych :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jak wcześniej pisałem że chciałbym dorwać się do turbiny tylko tam ciasno ostatnio wymieniłem przewód olejowy mechanior spojrzał i powiedział

'' kto tak zaprojektował ten przewód raz że przekrój wąski i będzie się z czasem przytykał a dwa przy turbinie gdzie będzie się olej zwęglał "

dziada wymieniłem i faktycznie średnica jest tam mała . A co do oleju to kupowałem w Polsce  Castrola 5w30 LL  i płukanka  teraz kupuję ten sam olej ale

w Szwecji patrzyłem na opakowanie myślałem że będzie jakaś różnica nic a nic wszystko to samo cenowo jest ok.

PS dzięki JACKO29 za uświadomienie mnie gdzie jest EGR latem się nim zajmę [ poszukam go ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem Motula C3 na Elfa C4 5W30...powiedziałby ktoś,zamienił stryjek siekierkę na kijek...może .Nie wazne. Po 10 tys od wymiany olej był jak smoła,dosłownie jakbym wymieniał w starym Fiacie 125p...Wymieniłem na Elfa C4 bo nic innego nie było pod ręką,a i tak w lipcu mam serwis i zrobię drugą wymianę.Zalany też do paliwa jest poraz drugi płyn do czyszczenia turbo.Przy okazji okazało się że ruda lekko zaatakowała ranty sanek pod plastikową osłoną więc się je zaprawiło .Jeździmy i obserwujemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj znajomy ,szef warsztatu Fiata,zasugerował mi,ze przyczyną przymulania i słabszej mocy silnika według niego jest rozrząd i koła zmiennych faz.Miał już kilka przypadków,ze rozrząd nie dzwonił,nie wykazywał usterki(dźwiękowej) ,komputer błędów nie wykazywał,a samochód był lekko przymulony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma wspólnego 1.6 z 1.2?

1.6 miał być wolny od problemów, a jednym problemem miała być sonda lambda. Czy to jednak pokrewne konstrukcje, z pokrewnymi problemami?

Silnik 1.2 jest przyjemny, ale gdy w nim wszystko działa idealnie. Niestety obejmuje to najczęściej okres ok. 10 tys. km od wyjechania z fabryki, a potem są różnorakie problemy, których nie daje się całkowicie wyeliminować. Ja miałem olbrzymie korekty ujemne w 1.2. Osobiście stawiałem, że rozrząd ma przestawiony jeden ząbek, ale ASO śmiało się z mojej teorii.

Czy 1.3 też odziedziczył podobne problemy i przymula? Czy jednak to na tyle zmieniona konstrukcja, że takie problemy są jej obce?

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.3 też w miarę przebiegu zaczyna sypać problemami i to nie małymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.3 ma inny problem. Jest jeszcze większy problem z częściami silnika i osprzętu, a ceny są wysokie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...