Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Turbina Qashqai J11 1.6 Dig-t A raczej jej problemy.


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Małe,świeże info z frontu walki...Wymieniłem zawór bocznikowy.Zawór z numerem 7.02476.07 zamieniłem na 7.02476.09  wskazywany jako do naszego wozidła jako zamiennik.Przed wymianą pomierzyłem nowy zawór i o panie! Nowy ma 12.5ohma! Stary miał 11.3 .Może to miało wpływ na przymulanie? Po południu będzie troszkę jeżdżone,więc będę mógł coś więcej powiedzieć.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wpisałem w google numer,wyskoczyło kilka sklepów,allegro...Trafiłem niby najtanszy,niedaleko ode mnie...ale okazało się że najtańszy jest na allegro,ale jak przyszło zamówić to był o kilkadziesiąt zł droższy,ale że niedaleko to kupiłem.Dzisiaj pojeżdżone troszkę,ale za mało by coś konkretnie powiedzieć.Może to moje obiektywne odczucie że jest lepiej...ale trzeba czasu na pełniejsze testowanie.Na zdjęciach pokazane gdzie jest ten zawór(po zdjęciu pokrywy widać go w okolicach prawego górnego mocowania pokrywy) a na drugim zdjęciu widać nowy(z białą naklejką) i stary zawór.Obydwa Pierburg,oryginały.

20240806_111713.jpg

20240806_111840.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, JACKO29 napisał:

Ja wpisałem w google numer,wyskoczyło kilka sklepów,allegro...Trafiłem niby najtanszy,niedaleko ode mnie...ale okazało się że najtańszy jest na allegro,ale jak przyszło zamówić to był o kilkadziesiąt zł droższy,ale że niedaleko to kupiłem.Dzisiaj pojeżdżone troszkę,ale za mało by coś konkretnie powiedzieć.Może to moje obiektywne odczucie że jest lepiej...ale trzeba czasu na pełniejsze testowanie.Na zdjęciach pokazane gdzie jest ten zawór(po zdjęciu pokrywy widać go w okolicach prawego górnego mocowania pokrywy) a na drugim zdjęciu widać nowy(z białą naklejką) i stary zawór.Obydwa Pierburg,oryginały.

20240806_111713.jpg

20240806_111840.jpg

Jacko, czekam na Twoje wnioski, sam tez narzekam na przymulanie, wydaje mi się też że spalanie poszło do góry o jakieś 0,5 - 0,7 l/100 km. Czyscilem map sensor, moim zdaniem nic to nie zmieniło, wczoraj zmierzyłem pierburga dość dobrym miernikiem i wyszła mi rezystancja 12,3 Ohm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak na nowym u mnie.Nie wiem,ciężko rozgryźć ten temat,a serwisy są w czarnej dziurze.Auto nie szarpie,obroty nie falują... a przymula.Może trzeba by oddać gdzieś na warsztat by sprawdzili EGR i turbinę.Samemu dostać się tam to raczej ciężko i nie wiem,czy bez wyjmowania silnika by się nie obeszło.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nareszcie znalazłem numer nastawnika turbiny.MGT1446Z 14411BV84B 8273880012 To jest od naszych 1.6  Szukam nowego,nie można znaleźć.Zadzwoniłem do ekipy która zajmuje się od nastu lat regeneracją nastawników i...Po krótkiej rozmowie usłyszałem ni mniej ni więcej,winnym przymulenia na niskich obrotach w zakresie 1500 do czasami 2300,jest nastawnik.Ponoć jest tam zębatka i ślimak która się wyciera,nie daje rady przepchnąć wodzika na tych obrotach ,dopiero po chwili łapią następne zęby i działa,ale wtedy zmienna geometria nie jest ustawiona względem przyspieszenia,jak powinno być tylko jest za mało odchylona i turbina nie daje pełnej mocy.Jak możecie i macie chwilę czasu to szukajcie tego ustrojstwa.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, JACKO29 napisał:

Nareszcie znalazłem numer nastawnika turbiny.MGT1446Z 14411BV84B 8273880012 To jest od naszych 1.6  Szukam nowego,nie można znaleźć.Zadzwoniłem do ekipy która zajmuje się od nastu lat regeneracją nastawników i...Po krótkiej rozmowie usłyszałem ni mniej ni więcej,winnym przymulenia na niskich obrotach w zakresie 1500 do czasami 2300,jest nastawnik.Ponoć jest tam zębatka i ślimak która się wyciera,nie daje rady przepchnąć wodzika na tych obrotach ,dopiero po chwili łapią następne zęby i działa,ale wtedy zmienna geometria nie jest ustawiona względem przyspieszenia,jak powinno być tylko jest za mało odchylona i turbina nie daje pełnej mocy.Jak możecie i macie chwilę czasu to szukajcie tego ustrojstwa.

Wydaje mi się że znalazłem np. tu

https://genesisturbo.eu/katalog-produktow/24749-nastawnik-sterownik-elektroniczny-zawor-gtace-0380.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo prawdopodobne,wysłałem do nich zapytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i coś zaczyna się dziać nie teges...Przy dojeździe do skrzyżowania obroty spadają do 450 i wracają na 750 (z klimą)nie falują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kaplica,chciałem preparatami wyczyścić turbo i dolot,no i nie mogę ustawić 2tys obr. Jak docisnę leciutko to powoli wędruje do2tys a później  w górę, ujmę 1...2 mm spada do 700 i tak w kółko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi spece od regeneracji turbo mówili, aby nie ruszać gruszki, bo będzie karuzela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja gruszki nie ruszałem ,zresztą w 1.6dig-t zamiast gruszki jest elektroniczny siłownik.I teraz zachodzę w głowę,czy przypadkiem te przymulenia nie są od niego.Bo dodaję powoli gaz,staram się zatrzymać w miejscu,a silnik się za chwilę rozpędza do ponad 3tys ,a po minimalnym odjęciu,dosłownie 1-2mm spada do 750 i stoi,mimo że pedał jest wciśnięty.Dalsze wciśnięcie pedału powoduje gwałtowny skok obrotów,jakbym nie zareagował to łapnął by czerwone pole.Nawet zrobiłem przyrząd do dodawania gazu na śrubie rzymskiej więc nie ma mowy że ręka drży.

Sprawdźcie panowie u siebie czy potraficie nogą utrzymać obroty w granicach 2 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jutro sprawdzę, bo też mam tak jak pisałeś, że przy dojeździe do skrzyżowania obroty spadają na około 450 - 500 i później wracają na 750.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze do posta bo mi się przypomniało...Jak wkrecę obroty na np.3 tys to stoją,ale od 1500-2200 nie idzie ustawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest problem zacinającej się przepustnicy?
Czyściłeś turbo i dolot preparatem, może trochę doleciało do przepustnicy i teraz częściowo jest płynnie, a w innym zakresie obrotów skokowo?

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aqu,chciałem wyczyścić,ale nie dałem rady poległem na ustawieniu obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.08.2024 o 21:58, JACKO29 napisał:

Dodam jeszcze do posta bo mi się przypomniało...Jak wkrecę obroty na np.3 tys to stoją,ale od 1500-2200 nie idzie ustawić.

Pewnie ruszyłeś cięgno regulacji. Oglądałem ostatnio filmik o turbinach i gościu mówił, że pod żadnym pozorem nie można tego ruszać bo samemu się tego nie ustawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dj,dzięki.Tz...nic nie ruszałem,a w szczególności cięgna.Tam nawet nie ma miejsca żeby podejść z kluczami

No i teraz zagwozdka,co jest przyczyną że nie można ustawić obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem ,nie zaciąga,a ewidentnie problem występuje nawet w czasie jazdy.To delikatne przymulenie to wychodzi na to że jest właśnie problem z utrzymaniem tych obrotów na pedale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...