Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Turbina Qashqai J11 1.6 Dig-t A raczej jej problemy.


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po dłuższej nieobecności.Przymulania brak,albo jest tak niewyczuwalne.Co tankowanie dolewam specyfik Archoil do benzyny,dodatkowo czyściłem preparatem wlot do turbo.Po kilku tankowaniach rzeczywiście przymulanie zniknęło,albo stało się prawie niewyczuwalne.Jeszcze na pełny zbiornik zastosuję specyfik do benzyny do czyszczenia turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.10.2024 o 13:27, JACKO29 napisał:

Po dłuższej nieobecności.Przymulania brak,albo jest tak niewyczuwalne.Co tankowanie dolewam specyfik Archoil do benzyny,dodatkowo czyściłem preparatem wlot do turbo.Po kilku tankowaniach rzeczywiście przymulanie zniknęło,albo stało się prawie niewyczuwalne.Jeszcze na pełny zbiornik zastosuję specyfik do benzyny do czyszczenia turbo

A jak z buczeniem przy przyspieszaniu ? Również zniknęło ?
(ja mam dwa identyczne auta z tego samego roku 2018 i jedno auto buczy(czasami bardziej, czasami mniej, podobnie jak czasami owo przymulanie), a drugie wcale )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy ktoś wie co to za zielony element zaznaczony na czerwono, na przewodzie wysokiego ciśnienia wychodzącym z pompy wtryskowej w silniku M9R 2.0dci/Qashqai J10 ?
image.thumb.png.33787264106248d06e3a25952e5f67eb.png
Zdaje się, że ten element posiada króciec, z którego wychodzi krótka rurka elastyczna, łączona dalej z metalową rurką prowadzącą w dół, otwartą na końcu, jakby odpowietrzenie.
Ten zielony element daje się obracać wokół osi przewodu wysokiego ciśnienia.
(zadałem to pytanie w wątku  rozrząd-wtryskiwacze-pompa , ale zdaje się że zły wątek, więc ponawiam tu, może ktoś wie)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.08.2024 o 20:31, JACKO29 napisał:

No i coś zaczyna się dziać nie teges...Przy dojeździe do skrzyżowania obroty spadają do 450 i wracają na 750 (z klimą)nie falują.

hej 

znalazłeś jakieś rozwiązanie ? , mi też przy dojeździe do skrzyżowania obroty spadają do 450 a czasem i zgaśnie  .... masakra 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zastosowaniu dodatków do paliwa,typu....czyszczenie wtrysków,dolotu,a cały czas dodaję teraz archoil,wszystko wróciło do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Archoil dodatek do czyszczenia wtrysków,a teraz mam wlany cleantec 2000 do czyszczenia turbiny i EGR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czemu napisałeś 2000?

Z 2000 ludziom się całkiem inny produkt marketingowy kojarzy.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znaju...z rozpędu,zapomnienia...mea culpa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam od roku 1.6 dig-t z 2015 roku z przebiegiem 185000 km. Od początku miałem te same odczucia przy przyśpieszaniu które opisane są w tym temacie. Obserwowałem wątek i starałem się zdiagnozować wszystkie możliwe powody tego stanu rzeczy, które były wymienione w postach. Nic nie pomagało. Ostatnio poczytałem w necie trochę informacji o zaworze PCV. Było dużo wątków o tym, że może on wymagać co jakiś czas wymiany lub chociaż czyszczenia. Postanowiłem go wyczyścić ale na wszelki wypadek kupiłem nowy gdybym podczas demontażu lub czyszczenia w jakiś sposób go uszkodził. Wymontowałem i dokładnie spryskałem z obu stron płynem do czyszczenia przepustnicy. Wylało się z niego dużo ciemnego syfu. Zrobiłem test balonikiem i wyszło, że jednak trochę puszcza w stronę, w którą nie powinien. Założyłem ten nowy. Już od pierwszej jazdy po wymianie było bardzo dobrze. Silnik równiutko przyspiesza. Nie ma tego efektu zamulenia i buczenia. Na każdym biegu czuć, że turbina ładnie dmucha od około 2000 obrotów. Auto stało się dynamiczne w każdym zakresie obrotów. Nie ma potrzeby odpuszczania pedału gazu i ponownego wciskania żeby w końcu zaczął przyspieszać. Jeżdżę i testuję od trzech dni żeby po pierwszym razie nie wyciągać pochopnych wniosków. Nadal jest super. Czuję się jakbym wsiadł w zupełnie inny samochód. Zawór kupiłem na znanym chińskim portalu. Zazwyczaj tego nie robię ale wyszedłem z założenia że to tylko zwykły zaworek z jakąś kuleczką w środku. Może warto spróbować Panowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Marcinxtrail napisał:

Tomek68. Możesz podesłać link do strony z tym zaworkiem? Z góry dziękuję. 

Właśnie udało mi się znaleźć to na AliExpress: 
21,58zł | 11810-8J102 11810-EA200 11810-5H71A 11810-AR001 Nowy zawór PCV do Nissan Versa EX35 G35 350Z Altima do Infiniti FX35 Q50 I35
https://a.aliexpress.com/_Ew8pLlK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo wyjęcie tego zaworka to 10 minut.U mnie delikatnie przy przedmuchu ustami powietrze przechodziło,we własciwą stronę szło dobrze,ale rzegotała kulka.Przemyłem go i raczej nic nie wyleciało.Jedna tylko uwaga,jeżeli nie powinien przepuszczać,a delikatnie,aczkolwiek wyczuwalnie przepuszczał,to może wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie. Zaworek zamówiłem i zamówiłem też ten dodatek do paliwa archoil. Zobaczymy co to pomoże? Też od mnie więcej roku mam X traila 1.6 dig-t i też zauważyłem to zamulanie. Nie jest to często ale się zdarza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, JACKO29 napisał:

Samo wyjęcie tego zaworka to 10 minut.U mnie delikatnie przy przedmuchu ustami powietrze przechodziło,we własciwą stronę szło dobrze,ale rzegotała kulka.Przemyłem go i raczej nic nie wyleciało.Jedna tylko uwaga,jeżeli nie powinien przepuszczać,a delikatnie,aczkolwiek wyczuwalnie przepuszczał,to może wymienić?

Mój po wyczyszczeniu też grzechotał ale nie tak intensywnie jak ten nowy. Po czyszczeniu zrobiłem test balonikiem i delikatnie ale jednak powietrze uchodziło. W tym nowym nic a nic. Dlatego zdecydowałem się na wymianę. Wiem że to chińczyk ale zawsze jednak nowy. Efekt jest bardzo zadowalający. Po roku kombinowania, wymieniania i czyszczenia coraz to innych części wreszcie coś przyniosło zadowalające efekty. Nie wiem czy znalazłem rozwiązanie moich i Waszych problemów ale może spróbujcie. Koszty prawie żadne, robota łatwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest zwykły zawór kulkowy odmy, która prowadzi rurką z góry silnika do kolektora dolotowego?
Bo jak tak, to miałem inny używany (też delikatnie puszczał) i inny nowy (brak przecieków powietrza) i różnicy nie było zauważalnej u mnie (potrzebowałem złożyć sobie na szybką podmiankę rurkę łapacza oleju do 1.2)
U mnie więcej dało czyszczenie czujników wałków rozrządu.
Myślę, że u każdego przyczyna może być inna, u jednego brudny czujnik, u innego zaworek, MAP sensor lub sonda. A mnie np. odkręcenie wlewu paliwo niwelowało szarpania.
Jeśli nie chce się z tym zaworkiem PCV czekać na dostawę, to można go czasowo wyjąć i zaślepić i tak chwilkę pojeździć (albo wręcz przeciwnie zostawić luzem, nie powinno mocno nachlapać olejem).

https://allegro.pl/oferta/zawor-odmy-pcv-nissan-qashqai-j11e-11810-0m300-oe-13629961684?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_vehicle-parts_moto-acc_pla_pmax&ev_campaign_id=20976694995&utm_keyword=&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIwNDs1cebigMVPRaiAx1w5iLtEAQYASABEgKHKPD_BwE

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aquariusmax tak jak napisałem, nie twierdzę że wymiana zaworu PCV jest rozwiązaniem problemu dla wszystkich. Po prostu u mnie dało świetne rezultaty. Czyściłem wszystkie możliwe czujniki i niektóre też wymieniłem na nowe ale nie przyniosło to żadnych zmian. Ten zaworek według artykułów w necie ma między innymi wpływ na dynamikę silnika i jego równą pracę. Powinno się go sprawdzać co 20 - 40 tyś km. Ten do którego podałeś link do mojego 1.6 by nie pasował. Z tego co widać na zdjęciach jest wciskany a do mnie jest potrzebny wkręcany. Może ktoś z forum też zdecyduje się na wymianę i opisze rezultaty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Tomek68 napisał:

Aquariusmax tak jak napisałem, nie twierdzę że wymiana zaworu PCV jest rozwiązaniem problemu dla wszystkich. Po prostu u mnie dało świetne rezultaty. Czyściłem wszystkie możliwe czujniki i niektóre też wymieniłem na nowe ale nie przyniosło to żadnych zmian. Ten zaworek według artykułów w necie ma między innymi wpływ na dynamikę silnika i jego równą pracę. Powinno się go sprawdzać co 20 - 40 tyś km. Ten do którego podałeś link do mojego 1.6 by nie pasował. Z tego co widać na zdjęciach jest wciskany a do mnie jest potrzebny wkręcany. Może ktoś z forum też zdecyduje się na wymianę i opisze rezultaty. 

Zamówiłem ten wynalazek z aliexpress, zapłaciłem 4,1 zł z wysyłką bo jakaś super promocja była i chyba przecenili mi z ponad 20 zł na 4,1 (tak, cztery złote i dziesięć groszy). Dostawa ma być teoretycznie do 22.12, na polskich portalach to samo sprzedają po 90 zł tyle że dostawa za 2 dni. 

Jak przyjdzie i wymienię na pewno dam znać jaki efekt u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Maciek_27 napisał:

Macie fotkę silnika z lokalizacja tego zaworu PCV?

 

Jak otworzysz maskę i będziesz miał przed sobą silnik zdejmij plastikową osłonę. Zawór PCV jest z tyłu po lewej stronie. Widać go tuż koło cewki zapłonowej. Wychodzi z niego gumowy wężyk. Do demontażu czujnika odkręciłem dwie śrubki trzymające metalową blaszkę na której jest gniazdo mocowania osłony silnika. Wykręciłem też tą cewkę zapłonową tuż obok zaworu. Wtedy jest znośny dostęp. Odkręcić można kluczem nastawnym lub kombinerkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba cewki odkręcać.Po odkręceniu gniazda osłony,(klucz nasadowy 8 ) jak zdejmie się wężyk,to pod króćcem jest drugi który należy wyjąć do góry,w tedy jest dostęp kluczem oczkowym 22.Zpoczątku trzeba kilkanaście ruchów zrobić żeby oring przy gwincie wyszedł,a później już palcami idzie łatwo.W sumie całość zajmuje 10-15 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko jaki drugi wężyk? Z zaworka wychodzi jeden gumowy. Ściągnąłem wężyk z zaworka i go wykręciłem. Nie miałem przy sobie takiej nasadki dla tego wkręciłem cewkę żeby podejść kluczem nastawnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...