Gość misiek.21 Opublikowano 1 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2008 Witam Widze że sie skusiłeś. Jak dostaniesz to napisz czy wszystko ok i z jakimi programami działałeś i co mogłeś robić. W innym poście pytałem Cię czy to że nie można zmieniać ustawien to wina programu czy interfejsu? p.s. Ma ktoś schemat tego fejsu to prosiłbym o przesłanie na xysiek@budinet.info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 z tego co się bawiłem to zauważyłem że można jedynie włączać wentylator i wyłączać silniczek krokowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek.21 Opublikowano 3 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2008 A jakim programikiem się bawiłes? jak chcesz to ja mam pełną wersje Nissan Data Scan w wersji 1.52. A opcji dla diesla jest wiecej? czy jakies okienko jest specjalne dla pompy wtryskowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kszym Opublikowano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 Witam! 1. pytanie do Coobcio: Ja również skusiłem się interfejs z tej aukcji moje pytanie czy przysłany Tobie wyglądał jak na zdjęciu z aukcji czy był w czarnej obudowie i z mniej profesjonalnie wyglądającą naklejką 2. Interfejs ten generuje na wyjściu clock prostokąt o częstotliwości 153,6kHz i amplitudzie 12V. Wg wszystkich schematów tego interfejsu jakie widziałem impulsy powinny mieć 5V. Czy ktoś to może sprawdzał ten sygnał w swoim interfejsie? Czy komuś działa interfejs przy 12V impulsach? Z góry dzięki za jakieś informacjie pozdrawiam nissanmaniaków elektroników :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myrek Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Witam! 1. pytanie do Coobcio: Ja również skusiłem się interfejs z tej aukcji moje pytanie czy przysłany Tobie wyglądał jak na zdjęciu z aukcji czy był w czarnej obudowie i z mniej profesjonalnie wyglądającą naklejką 2. Interfejs ten generuje na wyjściu clock prostokąt o częstotliwości 153,6kHz i amplitudzie 12V. Wg wszystkich schematów tego interfejsu jakie widziałem impulsy powinny mieć 5V. Czy ktoś to może sprawdzał ten sygnał w swoim interfejsie? Czy komuś działa interfejs przy 12V impulsach? Z góry dzięki za jakieś informacjie pozdrawiam nissanmaniaków elektroników :-) Cały interfejs chodzi na 12V (część złącza diagnostycznego), dlatego są tranzystory kluczujące i wzmacniacz operacyjny (oddzielają 5V od 12V iprzy okazji przełączają, wzmacniają). Pewnie zmylił Cie ten rezystor 1Kohm pomiędzy clockiem a 12V. On jest po to, że jak załączy się tranzystor i pójdzie masa na złącze taktu, to może zewrzeć się masa z plusem. Temu zapobiega ten rezystor. na kolektorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kszym Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 1.Tak naprawdę myliły mnie starsze schematy tego interfejsu gdzie na wejście clock podawany był sygnał prosto z generatora EOX-3 i wtedy rzeczywiście będzie tam 5 V. W końcu udało mi się znaleźć w necie nowsze wykonania interfejsu gdzie sygnał z generatora kwarcowego steruje tylko tranzystorem, który podaje rzeczywiście wtedy juz 12V. Dziwilo mnie tylko, że sterownik może przyjmować na wejściu clock napięcia od 5 do 12V. W końcu podłączyłem sterownik żyje i komunikacja działa. Ciężko znaleźć w necie jakieś schematy czy dokładniejsze dane o sterownikach silnika. 2. Miałbym propozycję otworzenia wątku o danych odczytywanych z naszych sterowników tak aby każdy mógł porównywać uzyskiwane wartości i mieć orientacje czy są poprawne. Zastanawiam się tylko czy moglibyśmy to robić w tym wątku czy powinno się zacząć nowy temat. Proszę o opinie. Pzdr! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Co do clocka , to tam nie ma znaczenia amplituda .. podawalem i 5 i 12 i nawet mialem raz 7 (uwalony tranzystor) i tez dzialalo .. Co do danych .. sa one jak najbardziej poprawne - sprawdzalem je z odczytami na oryginalnym conzulcie Najprosciej jak masz obrotomierz to depnij rowno na 3tys i jak bedziesz mial tyle samo na kompie to wiadoma sprawa Na allegro byc moze jutro wystawie fejsa bo mam w zapasie sam robilem i dziala bez zarzutow ... robiony wg schematu oryginalnego conzulta ! Extra bede opracowywac zamiast coma - usb zeby bylo prosciej podlaczyc Kombinuje tez nad odrebnym softem (dopelnienie NDS-a) o mozliwosci przestawiania zaplonu, ustwien mieszanki i ilosci tryskiwanego paliwa i kilkadziesiat innych Ps moze kolega lubi programowac uC ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kszym Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 Zastanawiałem się np nad wartością sygnału z przepływomierza powietrza (mass air flow) u mnie jest: 0,97V przy zał. zapłonie bez uruchamiania silnika, 1,6V przy 750obr/min, 2,1V przy 2000obr/min. , 4V przy 4000obr. Jestem ciekaw jakie wartości przyjmuje ten sygnał u was. P11 GA16DE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 No ja kolego moge Ci sprawdzic ale ja mam silnik 1,4 16V ... GA14DE wiec pewnie bedzie zupelnie co innego .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kszym Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 no ciekaw jestem czy tez masz okolo 1 v przy wyłączonym silniku bo to mnie najbardziej zastanawiało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek.21 Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 Co do clocka , to tam nie ma znaczenia amplituda .. podawalem i 5 i 12 i nawet mialem raz 7 (uwalony tranzystor) i tez dzialalo .. Co do danych .. sa one jak najbardziej poprawne - sprawdzalem je z odczytami na oryginalnym conzulcie Najprosciej jak masz obrotomierz to depnij rowno na 3tys i jak bedziesz mial tyle samo na kompie to wiadoma sprawa Na allegro byc moze jutro wystawie fejsa bo mam w zapasie sam robilem i dziala bez zarzutow ... robiony wg schematu oryginalnego conzulta ! Extra bede opracowywac zamiast coma - usb zeby bylo prosciej podlaczyc Kombinuje tez nad odrebnym softem (dopelnienie NDS-a) o mozliwosci przestawiania zaplonu, ustwien mieszanki i ilosci tryskiwanego paliwa i kilkadziesiat innych Ps moze kolega lubi programowac uC ? Jak będzie gotowy interfejs i soft którym mógłbym regulować dawki paliwa obroty itd to bym prosił o info bo jestem bardzo zainteresowany zakupem. Ps. jaki masz login na allegro pod ktorym będziesz sprzedawał fejs? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Dla kolegow na przyszlosc Nie ma mozliwosci "sterowania" silnikiem ... ustawienia te daja tylko mozliwosc np zwiekszenia dawek paliwa o 5, 10% itd... lub identyczny sposob na wyprzedzanie/opoznianie zaplonu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sashxxx Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 jak ktos moze to niech sie podzieli softem do nysek bo mi wszysko wcielo:(( pozdro [ Dodano: Pią 15 Lut, 2008 13:50 ] witam czy moze kots z Was ma soft nissan data scan 1,52 ale zeby byla pelna wersja?? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kszym Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 Do podglądania sygnałów wystarczającymi softami są darmowe np: 1.) DDL reader ver 15 i 16 2.) Conzult Freeware Widać dzięki nim wszystkie podstawowe sygnały do wstępnej diagnostyki Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wujek_trzcina Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Fajny soft dostępny TUTAJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 O ile dobrze wiem, stosując interfejsy oparte o układ ELM323 lub nawet 327 nie mo możliwosci symulacji, sterowania silnikiem i programowania ECU. Interfejsy oparte o ten układy (popularne z racji ich nioewielkiej ceny) mozna wykorzystywac do czytania bledow (tylko silnika i klimy) i ich kasowania oraz podgladu danych (z czujnikow) w przypadku ELM327. Koszt takiego interfejsu to ok 150zl. Niestety ni ejestem pewny czy bedzie wpsolpracowal ze wpsomnianymi programami, czyuli: DDL reader ver 15 i 16 Conzult Freeware bo po prostu nie sprawdzalem. Do ABSu oraz AIR-BAgow potrzebne jest juz bardziej specjalistyczny soft (chyba -tylko i wylacznie NISSANowski) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BossMan Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 Szukając interfejsów do OBDII dla Primery trafiłem na takie urządzenie: Blazt II - LINK. Na stronie informują, że powinno działać z większością benzynowych Nissanów z okresu 1998-2006 - wśród nich wymieniana jest Primera 1999+. Z tego co widze to urządzonko to potrafi troche więcej niż standardowy interejs/czytnik - wyłączać cylindry, ustawiać mieszanke jałową itp - sporo z rzeczy, które można wykonać consultem. Jak na razie nie widać, żeby obsługiwał coś innego niż silnik (np. airbagi, abs), ale w kwestiach silnikowych wydaje sie dość zaawansowany. Znalazlem forum (LINK ), na którym goście umawiają sie na grupowe zakupy. W poście tym znajduje się również sporo zrzutów z programu, gdzie widać jego możliwości. Ktoś coś wie na temat tego programiku więcej? A może korzystał z poprzedniej wersji (na OBDI)? [EDIT] Stworzyłem osobny wątek na wybadanie nastrojów co do ew. zakupu grupowego Pzdr, Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Panowie, to i ja się tu dopiszę z pewną sprawą. Czy kogoś interesuje złożenie samemu fejsu Conzult? Na allegro jest gośc co sprzedaje gotowe płytki po 9zł, przy większej ilości może byśmy coś wywalczyli jeszcze. Gośc jest z Kielc - mógłbym ew. tam płytki odebrac i przekazac na spotach w Kielcach czy w Wawie. razem z płytką jest schemat i lista klocków do złożenia, ale to wszyscy znamy w sumie. Ew. jak bardzo zależało by wam na interfejsie usb, to moge zrobic plytke samemu i zamowic większą ilośc, pytanie czy byli by chętni, bo z tego co widze to są wsród nas tacy co zrobili sobie z tego biznes na allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tzk1983 Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 Witam, Zbudowalem samemu taki ukladzik wszystko smiga pieknie tylko na Conzult Freeware ;/ Posiadam wersje z portem szeregowym a w laptopie mam tylko USB. Problem tkwi w emulacji portow COM. Pozostale programy typu DLL Reader czy Scan Tech Nissan mozna podlaczyc co najwyzej do portu nr 16. Niestety u mnie podlaczajac przez przesciowke USB->COM laczy od portu 19 wzwyz ;/ Czy ktos moze natknal sie na taki problem? Pozdrawiam forumowiczow ------------------------------------------------------------- Nissan Primera P10 93' 2.0 SR20Di SLX sedan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 przez menagera urządzen jak mieszasz portami masz wybor dopiero od portu 19tego ? Powinienes miec wolne niskie porty - jesli nie masz, to wypada zajrzec dlaczego - czy to laptop - system tak rezerwuje, czy tak jest napisany sterownik do tego interfejsu - jesli tak to zajrzyj do pliku inf ze sterownikiem od przejsciowki - powinno sie dac tam recznie zmienic zakres portow i po przeinstalowaniu powinno gadac - powiedz na jakim ukladzie siedzi twoja przejsciowka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tzk1983 Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 przez menagera urządzen jak mieszasz portami masz wybor dopiero od portu 19tego ?Powinienes miec wolne niskie porty - jesli nie masz, to wypada zajrzec dlaczego - czy to laptop - system tak rezerwuje, czy tak jest napisany sterownik do tego interfejsu - jesli tak to zajrzyj do pliku inf ze sterownikiem od przejsciowki - powinno sie dac tam recznie zmienic zakres portow i po przeinstalowaniu powinno gadac - powiedz na jakim ukladzie siedzi twoja przejsciowka? Ok sprawdze wszystko dzis po pracy i napisze bo teraz musze juz leciec. Z tego co sie orientuje to przejsciowka jest firmy UNITEC (cokolwiek mowi ta firma ;p) pozdrawiam [ Dodano: Pią 20 Mar, 2009 23:29 ] Udalo sie wszystko smiga elegancko. Dzieki kolego za podpowiedz - menedzer urzadzen zalatwil sprawe Mam jednak jeszcze jedno a w zasadzie dwa pytania ;p 1. czy i jak sie polaczyc z automatyczna skrzynka biegow? 2. czy u Was na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku BTC (kat wyprzedzenia zaplonu) tez tak skacze od 10 do 17? W momencie skokow sa wyczuwalne niewielkie drgania silnika. Momentami wszystko sie uspokaja i stoi na 15 BTC i wtedy jest super. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piotrexxl Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 Witam, Dzisiaj grzebałem troszke w necie i znalazłem to: http://moto.allegro.pl/item595772516_inter...t_obd1_usb.html Czy to ktoś od nas czy jeden z pionierów projektu? Kwestia teraz co tym można i czy sie to opłaca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 tak, jest tutaj ten człowiek co to sprzedaje, - czy sie opłaca ... to zależy ;-) Jak sie boisz zrobic to samemu to sie opłaca. Jesli sie nie boisz to na allegro płytka kosztuje 9zł + czesci pare groszy i sie wyrabiasz w 1/4 tej ceny jak nie boisz sie lutownicy ;-) Tutaj co prawda jest już z przejściówką na usb (mam chociaz nadzieje ze oparta na prolificu) ale koszt takiej przejsciowki jest tez smieszny wiec nie wiele tracisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piotrexxl Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 jak nie boisz sie lutownicy ;-) Pytanie! Tylko przydałoby się jakieś know how. mam chociaz nadzieje ze oparta na prolificu http://www.allegro.pl/item586464311_przejs...fic_pl2303.html coś takiego? Znalazłem jeszcze to: http://www.allegro.pl/item588823104_obd1_i...ejs_nissan.html Generalnie nie mam nic przeciwko zrobieniu czegos takiego samemu. Może ktoś kto już to robił jest w stanie trzasnąć jakąś fotorelację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 http://www.allegro.pl/item589114646_interf...ostyka_pcb.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.