Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Budowa Interfejsu typ"CONSULT"potrzebny elektronik


Ostek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

NISSAN Data Scan i Conzult Freeware łączą się bez problemu każdym fejsem typu CONSULT. Pozostałych dwóch nie testowałem (jeden z nich jak z nazwy wynika jest pod OBDII). Nie wiem o jakie ustawienia pytasz, ale jesli chodzi Ci o ustawienia programu to tylko port COM zmieniasz. Od razu zaznaczę, że niektóre z tych programów świrują jak im dasz zbyt wysoki numer portu COM (do COM 8 działają bez problemu).

 

Nissan Data Scan jest w wersji full (oczywiście po zastosowaniu się do instrukcji zawartej w pliku Readme.txt)

 

Pozdrawiam.

 

Przepraszam ten trzeci program (OBD Scan Tech) także testowałem z Consultem . Działa bez problemu.

Edytowane przez drago256
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NISSAN Data Scan i Conzult Freeware łączą się bez problemu każdym fejsem typu CONSULT. Pozostałych dwóch nie testowałem (jeden z nich jak z nazwy wynika jest pod OBDII). Nie wiem o jakie ustawienia pytasz, ale jesli chodzi Ci o ustawienia programu to tylko port COM zmieniasz. Od razu zaznaczę, że niektóre z tych programów świrują jak im dasz zbyt wysoki numer portu COM (do COM 8 działają bez problemu).

 

Nissan Data Scan jest w wersji full (oczywiście po zastosowaniu się do instrukcji zawartej w pliku Readme.txt)

 

Pozdrawiam.

 

Przepraszam ten trzeci program (OBD Scan Tech) także testowałem z Consultem . Działa bez problemu.

 

mam elma, i vaga z linią kkl, i niestety nie mogę się połączyć z autem, a fejsy są git bo z innymi programami działają,

tylko ja mówię o wejściu obd2 i moim nissmo p11.144

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki masz rocznik?

 

Według tego:

nissanobdii.jpg

to rzeczywiście na VAGu powinno pójść(sprawdzałeś czy ten VAG działa na Volkswagenach? Może sam ze sobą ma problemy).

 

Jeśli chodzi o ELM327 to jest to troszkę bardziej rozbudowana wersja VAG KL która dodatkowo obsługuje dwa inne protokoły J1850PWM i VPW. Twórca zrobił standardowy układ tylko, że po środku wsadził PICa w związku z czym jego program (ScanTool) działa tylko z tym fejsem. W związku z czym jego działanie z innymi programami jest prawie nie możliwe.

 

Ja proponuje sprawdzić Oplowskimi programami. Co prawda Opel ma inne wyprowadzenia (jedna linia danych przełączana między pinami), ale kody te same. Zresztą gdybym miał OBD II to testował bym wszystkie możliwe programy (nic nie uszkodzą bo jeśli sterownik nie dostanie kodu inicjalizacji to i tak nie pozwoli na zapis jakichkolwiek danych).

 

Taki sam rozkład pinów jak NISSAN ma także: Volvo, Toyota, Subaru, Renault, Mitsubishi, Mazda, Isuzu(ale ma też dodatkowe), Hyundai(to samo), Honda, Ford, Fiat(rozbudowany) no i wiadomo grupa VW.

Zapewne jeśli znajdziesz Fejsa (nie ELM327) który działa z któryms z tych samochodów to pójdzie też z Nissanem :)

 

Z programami powinno być tak samo, ale nie wiem czy wszyscy stosowali się do standardu który był "wymagany"

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez drago256
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki masz rocznik?

 

Według tego:

nissanobdii.jpg

to rzeczywiście na VAGu powinno pójść(sprawdzałeś czy ten VAG działa na Volksvagenach? Może sam ze soba ma problemy).

 

Jeśli chodzi o ELM327 to jest to troszkę bardziej rozbudowana wersja VAG KL która dodatkowo obsługuje dwa inne protokoły J1850PWM i VPW. Twórca zrobił standardowy układ tylko, że po środku wsadził PICa w związku z czym jego program (ScanTool) działa tylko z tym fejsem. W związku z czym jego działanie z innymi programami jest prawie nie możliwe.

 

Ja proponuje sprawdzić Oplowskimi programami, Co prawda Opel ma inne wyprowadzenia (jedna linia danych przełączana między pinami), ale kody te same. Zresztą gdybym miał OBD II to testował bym wszystkie możliwe programy (nic nie uszkodzą bo jeśli sterownik nie dostanie kodu inicjalizacji to i tak nie pozwoli na zapis jakichkolwiek danych).

 

Pozdrawiam.

 

vag działa, sprawdzałem na octavi, elm działa też z innymi programami np. pcmscan, także chyba też jest gitt, na digimoto zrywa połączenie, ale nie bawiłem się z tym szczegółowo,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ELM327 nie ma problemu żeby połączyć się z Twoim Nissanem?

 

sprawdzałeś ten?

http://www.obddiagno...m/DiagWin41.zip

 

łączy się bez problemu, z fordem szwagra też, także wydaje mi się, że coś w ustawieniach musiałbym poprzestawiać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość żuczek

mam elma, i vaga z linią kkl, i niestety nie mogę się połączyć z autem, a fejsy są git bo z innymi programami działają,

tylko ja mówię o wejściu obd2 i moim nissmo p11.144

To wreszcie możesz, czy nie możesz się połączyć ELM'em z autem?

Jeżeli jednak nie możesz, masz OBD2, i auto jest z roku 2000 (bo nie dojrzałem, lub przeoczyłem jeśli podawałeś), a do tego jeszcze nie miałeś okazji zajrzeć tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/63634-zlacze-diagnostyczne/page__view__findpost__p__715843 , to proponuję rzucić okiem ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wreszcie możesz, czy nie możesz się połączyć ELM'em z autem?

Jeżeli jednak nie możesz, masz OBD2, i auto jest z roku 2000 (bo nie dojrzałem, lub przeoczyłem jeśli podawałeś), a do tego jeszcze nie miałeś okazji zajrzeć tutaj: http://forum.nissank...post__p__715843 , to proponuję rzucić okiem ;)

Pozdrawiam

 

mogę się połączyć ale nie łączy się z tymi programami z paczki wyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość morrisonN16

mam takie pytanko... czy da rade Consultem połączyć się z 240sx '89 12v??

 

co do elma 327 to posiada takowego i bez kłopotu łaczę się z almerą N16 z 2000 roku.

 

pozdrawiam

Edytowane przez morrisonN16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz gniazdo 14pin (a zapewne masz) to nie powinien mieć problemów z połączeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość morrisonN16

nio niby jest złacze. ale przegladalem liste obslugiwanych silnikow przez consulta ( http://www.allegro.pl/item1021105473_interfejs_diagnostyczny_nissan_consult_1989_2000.html ) nie widze silnika KA24E jest tylko KA24DE :/ i teraz nie wiem czy da rade...

szczytywanie info z tych smiesznuch diod z ECU nie jest rewelacyjne.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lista jest niepełna. Nie wszystkie obsługiwane modele samochodu są tam wymienione.  Np. na liście nie ma Patrola GR (99r) a mój fejs zadziałał. Twórcy Consulta wystawili liste samochodów na jakiej ten interfejs stestowali (oni lub inne osoby które ich o tym poinformowały). W związku z czym są jeszcze samochody których nie wymieniono. Skąd jesteś? Może da rade sprawdzić u mnie lub u kogoś z forum czy Consult u Ciebie zadziała.

 

 

 

 

Pozdrawiam. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość morrisonN16

witam,

jestem z wielkopolski..

zamówiłem dzisiaj w/w interfejs, nie kosztuje majatku wiec sprobuje. rzucilem dzisiaj okiem w miejscy kolo bezpiecznikow i nie bardzo widzialem tam zlacze 14pinowe:/ napewno nie w standardowym wygladzie. jest tam cos podobnego tzn kostka ale ma zwykle terminale tylu samiczka.

jesli ktos ma jakies info na temat zlacza to byłbym wdzieczny , przypuszczam ze w 200sx czy 180 bedzie w tym samym miejscu (ale gdzie ??)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukając informacji o fejsie do Twojego autka znalazłem cos takiego:

 

'"These will not work with the 89-90 240sx ka24e ecu, these are not consult capable (lack SCI code/protocol). Same goes for 90-94 D21 hardbody ka24e ecu.

 

These will work with 90-92 Stanza ka24e ecu, which can replace the 89-90 240sx ecu quite easily. If using the 240sx harness, the TX/RX/CLK wires must be connected within ecu, as the sohc 240sx harness lacks these wires. Power/ground can be sourced elsewhere.

 

And also, the 91+ 240sx/93+ altima ecus, they are compatible.

"

 

i kolejny:

 

"You need to move the following pins in the ECU connector:

P5 red/yel -> P7 RX

P23 gry/blu -> P15 TX

P25 grn -> P14 CLK

 

Then connect the consult adapter to these wires in the "check connector" under the dash:

red/yel = RX

gry/blu = TX

grn = CLK

blk/red = +12V

blk = GND

 

The "check connector" in the S13 is not compatable with the standard consult adapter connector, so you will have to make the connections either with another connector of some sort, or hard wired in.

"

 

 

 

 

Nie wiem na ile te dane są wiarygodne,ale jeśli się zgadzają to będziesz musiał tasować pinami. Zrób zdjęcie Twojego gniazda.

Edytowane przez drago256
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość morrisonN16

po chłopsku :)

 

Przenieść następujące piny w złączu ECU:

P5 czerwony / żółty -> P7 RX

P23 szary / niebiski -> P15 TX

P25 zielony -> P14 CLK

 

Następnie podłącz consult do przewodow diagnostycznych pod deska rozdz. :

 

czerwony /zolty = RX

szary.niebieski = TX

zielony = CLK

czarny/czerwony = +12V

czarny = GND

 

w S13 zlacze nie jest zgodny ze standardem zlacza consult (czyli 14pinowym), więc trzeba dokonać połączenia albo przez inny rodzaj zlacza albo kabelkami.

 

 

 

analizujac wszystko co udalo mi sie znalezc wedlug mnie powinno to byc tak :

post-30608-1273533130,5497_thumb.jpg

 

ale wyglada na to ze nie pogada z ecu z roku '89 tylko musialbym podmienic kompa na KA24E '90 i wyzej :/

jutro dostane fejs to sie okaze.

Edytowane przez morrisonN16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ktoś próbował już adaptować ten interfejs na 16 pinowe złącze OBD? Czy wogóle jest to do ogarnięcia?

Silnik QG18DE/2001 a elm327 nie trybi wogole.

Po podłączeniu do Mega Macs'a 55 działa tylko silnik. ABS,poduchy - po podłączeniu przez multiplexer nie działają.

 

Ktoś może oscyloskopem próbował sprawdzać przebiegi w gnieździe?

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no np. tutaj ktoś to zrobił : http://forum.nissank...-diagnostyczne/

 

z tym,że to jest chyba taki przypadek w którym gniazdo jest OBDII a sterownik komunikuje się według starego protokołu (może się tak zdarzyć, że wszystkie auta z OBDII maja piny na których łykają stare komendy, ale to tylko moje przypuszczenia wynikające stąd, że oryginalny sprzet serwisowy działa zarówno ze starymi autami jak i z nowymi). Możesz spróbowac tego u siebie - nic nie grozi a efekt może być pozytywny.

 

Jakiś czas temu wyczytałem też, że z nowymi Nissanami zadziała DDT200. Mój kumpel postanowił go zmontować i stestować w Renault, jeśli pójdzie to można spróbować z Nissanem (chyba wiadomo dlaczego).

 

 

według tego:

 

nissanobdii.jpg

 

to piny 12 i 13 służą jako Rx i Tx, więc podpięcie starego Consulta ma prawo działac :)

 

 

 

Pozdrawiam :)

Edytowane przez drago256
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kontynuacja tematu - czyli consult na 16 pinowym złączu.

 

Kolega drago256 zrobil mi consulta na 16 pinowym złączu i tu kilka uwag - czyli nasze pogaduchy na ten temat:

 

Hej.

Właśnie wróciłem z testów fejsa.

 

I tak podłączyłem go pod przejściówkę Aten'a uc232, zagadał tylko obd scan tech nissan 1.29, ale co dziwnego:

1. Znalazł mi 2 ECU:

FOUND: FF FF DC

FOUND: FF FF E7

 

2. Na czuja wziąłem opcje airbag i co ciekawe podłączył się i mogłem zrobic selfdiagnostic i odczytac/kasować błędy.

3. Z silnikiem niestety nie zagadał :(

 

Zgłupiałem już całkowicie, myślałem ze do silnika to bedzie no problem a tu zonk.

 

Ten drugi nissan data scan II tez probowałem , bez rezultatu, wogole sie nie łączy.

Przejściówkę mam na chipsecie proliftic, chłopaki odemnie programują sterowniki do podnośników i jakoś to działało - także raczej odpada nie działanie przejsciówki. (z tego co mi powiedzieli to, testowali juz dużo prejściówek i ta najlepsza jest).

 

W nissan data scan i jednym i drugim jak dam mu connect to wogole sie nie łączy - ale skanowanie w poszukiwaniu ECU działa.

 

Czy ten ten OBD Scan Tech Nissan (OBD II Generic) który kiedyś wrzuciłeś był sprawdzany?

Sprawdzałem, nie znajduje wogole fejsa.

 

Czy jak weźmiesz w Nissan Data Scan wyszukiwanie sterowniów (tam w ustawieniach) to też znajduje tylko 2 ?

Tak wyszukał dwa - w poprzedniej wiadmości masz jakie wyszukał.

Czy masz może dostęp do jakichś innych Nissanów z OBD II ? Żeby zrobić porównanie.

Mam do sąsiada ale to rocznik 2000 czyli cholera wie czy to ma 14 czy 16 pinów.

 

Jeszcze jedna rzecz:

U znajomego którym ma Gutmann'a Megamacs 55 podłączył się tylko do silnika - czyli złącze raczej dobre, taka dygresja odnośnie mojej nysy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioski do jakich doszedłem (nie wiem czy w 100% słuszne):

 

samochody zgodne z OBDII informacje dotyczące silnika puszczają po pinie 7 według ISO9141 lub ISO/DIS 14230-4 a informację o poduchach i ABS puszczają po liniach Rx i Tx (piny 12 i 13)

 

 

Wynika stąd, że stary Consult będzie łączył się, z ABSem poduchami itd. (jeśli będzie miał odpowiednie oprogramowanie) natomiast ELM327 i inne zgodne z protokołem zadziałają tylko z silnikiem. 

 

 

Mam propozycję: jeśli ktoś ma dostęp do fejsów typu VAG, Tech2(wszystko poza ELM327), niech sprawdzi (jeśli może) czy któryś z tych fejsów nie skomunikuje się z silnikiem za pomocą jednego z programów (mogę ich kilka powrzucać). Jeśli da radę coś zagadać to zaprojektuje fejsa który jednocześnie wykorzystuje PIN 7 - silnik oraz piny Rx i Tx (AIRBAG itd.) 

 

Najlepiej sprawdzać z programami typu: Polski VAG, ScanTool, Nissan Data Scan II, ewentualnie innymi które używają ISO9141

 

 

 

 

Nissan Data Scan pod OBDII :

 

http://www.bestsharing.com/q0oib46z2dan/NDS_II_1_4.zip.html

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam propozycję: jeśli ktoś ma dostęp do fejsów typu VAG, Tech2(wszystko poza ELM327), niech sprawdzi (jeśli może) czy któryś z tych fejsów nie skomunikuje się z silnikiem za pomocą jednego z programów (mogę ich kilka powrzucać). Jeśli da radę coś zagadać to zaprojektuje fejsa który jednocześnie wykorzystuje PIN 7 - silnik oraz piny Rx i Tx (AIRBAG itd.)

 

Najlepiej sprawdzać z programami typu: Polski VAG, ScanTool, Nissan Data Scan II, ewentualnie innymi które używają ISO9141

 

 

 

 

Nissan Data Scan pod OBDII :

 

http://www.bestshari...II_1_4.zip.html

 

 

 

 

 

 

to znaczy co trzeba zrobić?? mam kabel VAG z linią K ??

 

może na PRIV ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK jutro jak przestanie padać to zobaczę, a w sumie mógłbyś podjechać :D w końcu daleko nie masz :lol: i byśmy zobaczyli co i jak a przy okazji zobaczyłbym Twojego omegasa :devil:

 

nie łączy się z żadnym programem za pomocą fejsa do VAG-a, chyba, że mam innego fejsa, choć łączy się z samochodami z VAG-em

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

nie łączy się z żadnym programem za pomocą fejsa do VAG-a, chyba, że mam innego fejsa, choć łączy się z samochodami z VAG-em

 

DINO, spróbuj może połączyć się VAG-em przez DDT 2000. Właśnie o tym programie wspominał sprzedawca z allegro, gdy pytałem go o połączenie VAG-a z Nissanem. Rozmawiałem też z jednym "specem" od elektroniki samochodowej, który mówił, że Nissan powinnine się połaczyć prze VAG.

 

DDT 2000

Edytowane przez Zen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszło na PW

 

poszło na PW

 

coś nie mogę zassać a konto założyłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...